Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Mijn NTV liep ook een stuk trillingsvrijer dan m'n Hawk. NTV was helemaal standaard, daarop nooit echt gestoord aan trillingen, de Hawk wel. :9

Mijn TransAlp uit 2005 had nog minder trillingen (tot saai aan, maar wel comfy) maar daar zit volgens mij nog een extra/betere balansas in(?). Maar wss had je een wat minder fris exemplaar te pakken, als hij iig nog standaard was. :)
 
Mijn NTV revere afgelopen weekend verhuurd en in een nogal natte regendag had mijn huurder op een gegeven moment dat alle knipperlichten continu brandden (dus niet knipperend, maar echt aan). Het is vanzelf weer weggegaan.

Ik heb dit zelf nooit eerde gehad.

Dat zal liggen aan kortsluiting ergens... maar waar?!

1. Is 't een (bekend) probleem dat bij de NTV revere hoort? Zoja, waar te zoeken?
2. Er zit een alarmlicht unit ingebouwd. De elektronica daarvoor zit in de koplamp unit. Ook niet ondenkbaar dat daar wat water bij is gekomen natuurlijk.

tips waar te beginnen?
 
Mijn NTV revere afgelopen weekend verhuurd en in een nogal natte regendag had mijn huurder op een gegeven moment dat alle knipperlichten continu brandden (dus niet knipperend, maar echt aan). Het is vanzelf weer weggegaan.

Ik heb dit zelf nooit eerde gehad.

Dat zal liggen aan kortsluiting ergens... maar waar?!

1. Is 't een (bekend) probleem dat bij de NTV revere hoort? Zoja, waar te zoeken?
2. Er zit een alarmlicht unit ingebouwd. De elektronica daarvoor zit in de koplamp unit. Ook niet ondenkbaar dat daar wat water bij is gekomen natuurlijk.

tips waar te beginnen?
Relais? Bij m'n Fazer was die kapot gegaan en toen bleven de knipperlichten ook branden.
 
Mijn NTV revere afgelopen weekend verhuurd en in een nogal natte regendag had mijn huurder op een gegeven moment dat alle knipperlichten continu brandden (dus niet knipperend, maar echt aan). Het is vanzelf weer weggegaan.

Ik heb dit zelf nooit eerde gehad.

Dat zal liggen aan kortsluiting ergens... maar waar?!

1. Is 't een (bekend) probleem dat bij de NTV revere hoort? Zoja, waar te zoeken?
2. Er zit een alarmlicht unit ingebouwd. De elektronica daarvoor zit in de koplamp unit. Ook niet ondenkbaar dat daar wat water bij is gekomen natuurlijk.

tips waar te beginnen?

Begin maar bij het alarmlichtunit. Alle knippers tegelijk branden kan sluiting in die unit zijn. Blijkbaar zodra er vocht bij komt.
 
Mijn NTV liep ook een stuk trillingsvrijer dan m'n Hawk. NTV was helemaal standaard, daarop nooit echt gestoord aan trillingen, de Hawk wel. :9

Mijn TransAlp uit 2005 had nog minder trillingen (tot saai aan, maar wel comfy) maar daar zit volgens mij nog een extra/betere balansas in(?). Maar wss had je een wat minder fris exemplaar te pakken, als hij iig nog standaard was. :)

Ok, dan nog eens een andere proberen. Ik wil het liefst een '94-'95 model met de lange uitlaat maar die zie je maar weinig voorbij komen. Staat nu sowieso weinig te koop, en de revere met clipons is voor mijn polsen geen succes.
 
Ok, dan nog eens een andere proberen. Ik wil het liefst een '94-'95 model met de lange uitlaat maar die zie je maar weinig voorbij komen. Staat nu sowieso weinig te koop, en de revere met clipons is voor mijn polsen geen succes.

Die zijn wel redelijk makkelijk om te bouwen hoor. Heb ik met mijne ook gedaan. Zit nu een fatbar Rizoma stuur op met een Hawk kroonplaat. En de zekeringkast zit in het gereedschapvakje onder het zadel.
 
Meteen maar even een vraagje.

Heeft er iemand nog een rechter zijkap over van een NTV? Dus niet de kant van de benzinekraan.

De mijne ligt ergens aan de kant van de weg.....denk ik.... '(
 
Helaas defiduc. Heb nog wel een voorkuip liggen voor een NTV mocht er iemand interesse hebben. Let wel, het is alleen de voorkuip met windscherm, koplamp en zijspiegels voor op het stuur. De onderkant van de kuip is afgezaagd dus daar heeft niemand wat aan denk ik.

Heb een vraagje voor de bouwers: wie heeft er wel eens een koppelingshendel van een NTV vervangen? Moet dat per se een originele zijn of kan dat ook een universele zijn die verstelbaar zijn? Graag hoor ik of dit mogelijk is.

@kjiratsiekoedel
Had paar weken geleden precies hetzelfde. De knipperlichten bleven ineens constant branden ipv knipperen. Bleek dus een kabelbreuk te zijn ergens in de kabel van het handvat naar de rest vd kabelboom/koplamp. Beetje lopen trekken aan de kabel en nu doet ie het weer goed. Heb er nog geen tijd voor om deze helemaal te vervangen helaas.
 
Die zijn wel redelijk makkelijk om te bouwen hoor. Heb ik met mijne ook gedaan. Zit nu een fatbar Rizoma stuur op met een Hawk kroonplaat. En de zekeringkast zit in het gereedschapvakje onder het zadel.

Hoe heb je het gedaan met de kilometerteller? past die van een revere p&p op eentje van een hawk?
Ik heb namelijk ook een kroonplaat om er een normaal stuur op te zetten, maar ik kom niet uit met de teller-unit.
 
Hoe heb je het gedaan met de kilometerteller? past die van een revere p&p op eentje van een hawk?
Ik heb namelijk ook een kroonplaat om er een normaal stuur op te zetten, maar ik kom niet uit met de teller-unit.

Dat is ook het verschil tussen de Hawk en de NTV, de teller wijkt af.

De bovenste kroonplaat van de NTV650 (1993>) past 1-op-1 op de Revere (>1992), met als kanttekening dat er een custom oplossing nodig is voor het zekeringkastje, dat bij de Revere op de bovenste kroonplaat zit.
 
Helaas defiduc. Heb nog wel een voorkuip liggen voor een NTV mocht er iemand interesse hebben. Let wel, het is alleen de voorkuip met windscherm, koplamp en zijspiegels voor op het stuur. De onderkant van de kuip is afgezaagd dus daar heeft niemand wat aan denk ik.

Heb een vraagje voor de bouwers: wie heeft er wel eens een koppelingshendel van een NTV vervangen? Moet dat per se een originele zijn of kan dat ook een universele zijn die verstelbaar zijn? Graag hoor ik of dit mogelijk is.

@kjiratsiekoedel
Had paar weken geleden precies hetzelfde. De knipperlichten bleven ineens constant branden ipv knipperen. Bleek dus een kabelbreuk te zijn ergens in de kabel van het handvat naar de rest vd kabelboom/koplamp. Beetje lopen trekken aan de kabel en nu doet ie het weer goed. Heb er nog geen tijd voor om deze helemaal te vervangen helaas.

Universeel bestaat niet :N er is geen enkel koppelingshendel dat universeel op alle modellen past. Je hebt wel diverse aftermarket hendelsets op de markt, waarbij je het originele hendel vervangt door een CNC gefreesd en verstelbaar exemplaar.
 
Hoe heb je het gedaan met de kilometerteller? past die van een revere p&p op eentje van een hawk?
Ik heb namelijk ook een kroonplaat om er een normaal stuur op te zetten, maar ik kom niet uit met de teller-unit.

Tellerset van de Revere is redelijk eenvoudig om te zetten. 2 kleine beugeltjes (strip) maken om de smallere ophangpunten van de Revere teller pas te maken. Stelt allemaal niet veel voor. Maar ja....ik heb makkelijk praten. :+
 
De highwaymodus voor NTV: }) :z :r :9~

full

full


Met dank aan defiduc die valdoppen heeft gemaakt die iets langer zijn om de voetjes af en toe op te kunnen leggen.
 
Haha, ik heb daar ook mijn valdoppen zitten en bij lange saaie stukken snelweg leg ik ook wel eens mijn voeten er zo op. Gaat prima, je moet alleen wel inderdaad je rechtervoet iets verder zetten :P
 
Vandaag weer even bezig geweest met de Hawk (die ik in de sloot heb gereden), en de controle lampjes branden niet, geen enkele. Heb ze al omgewisseld en dat hielp niet. Heb het voltage gemeten van het oliedruk lampje en kwam op 6 volt uit. Groot licht lampje wou ik ook testen maar toen maakte ik blijkbaar kortsluiting want de zekering ging kapot. Toen maar even gestopt met de multimeter. :+

Alles lijkt goed aangesloten te zijn, en als ik het goed heb komt de stroom voor de lampjes toch van aparte groepen? Als dat het geval is vind ik het raar dat geen één lampje werkt. Als dat niet het geval is hoor ik het graag, want ik ben radeloos. B|

Alle overige verlichting werkt trouwens wel, inclusief de lichtjes achter de km en toerenteller. De rest van de motor is trouwens ook weer goed, alleen de kapjes en tank nog. :)
 
Probleem ligt blijkbaar aan de kabel, mijn oude kabel geprobeerd en dan werken de lampjes wel ineens. Zal wel iets van een kabelbreuk ofzo inzitten waardoor de nieuwe (2dehands :9) niet werkt, zo op gezicht lijkt er niks mis met de kabel..
 
Die rechter kappen zijn inderdaad snel te verliezen.. reservesetje was ik zo kwijt op Marktplaats en veel vraag gehad..iemand bood gegeven moment zoveel dat ik mijn eigen kapje heb verkocht...wilde toch veel plaatwerk verwijderen...die plannen zijn voorlopig van de baan en ik heb van alu traanplaat zelf een redelijk passende gemaakt..
Denk dat van dun alu plaat zelfs een heel mooie te maken is 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan