wat voor benzine?????

Op mijn motor is "geklooi" met de ontsteking de enige manier om enigszins pingelvrij te rije.Verbrand.kamertjes van shovels zijn niet echt optimaal te noemen.Pingelen nogaleens graag.Ontsteking op de micrometer nauwkeurig en hij pingelt gegearandeert.Iets verlaten en je bent er prakties vanaf.Allemaal met puntjes natuurlijk.98 is iets klopvaster dan 95.
 
Als je het tijdstip verlaat,Alf, is dat bij 98 of bij 95 ?

Gr,
Henk
Zooi met loodvervanger.Schijnt dat je met een elect.ontsteking kunt kiezen uit verschillende verv.curves hetgeen het pingelen zou elimineren.Maar dan moet ik wel een VOES installeren,dus boren in mijn spruitstuk.Zo'n ontysteking kost toch al gauw 450 eCrane of zo..Iemand ervaring hiermee?
 
Zooi met loodvervanger.Schijnt dat je met een elect.ontsteking kunt kiezen uit verschillende verv.curves hetgeen het pingelen zou elimineren.Maar dan moet ik wel een VOES installeren,dus boren in mijn spruitstuk.Zo'n ontysteking kost toch al gauw 450 eCrane of zo..Iemand ervaring hiermee?
lekker bij je onderdelen boer laten liggen,lekker ietsje meer sparen.en een setje s$s of std koppen kopen.
zijn uitgevoerd met a een evo(bathtub)verbrandingskamer en b zijn standaardt geschikt voor alcoholvrij en dus geen gejammer meer met loodvervanger.
czijn ze gefabriceerd uit een iets wat betere legering dan standaardt h-d koppen.
d ze werken ook nog eens goed met een orginele cv carb.
 
oja en nog wat :electronische onsteking is leuk,totdat ze stukgaan en dat gebeurd altijd als het je niet uitkomt(onderweg naar de superrally ofzo)
reparen is niet te doen laat staan langs de snelweg.
ze zijn twintig keer zo duur als puntjes die je lekker wel evt langs de kant van de weg.
 
Klinkt meer als een probleem met de electronische ontsteking, de eerste modellen van de V-fire 3 (die op de evo's en nieuwer zitten) hadden de neiging om in drie stappen te vervroegen, en dan maar twee stappen terug te gaan, zodat je ontstekintg te vroeg blijft staan, dit kan je alleen maar oplossen met een recentere ontstekingsmodule (die zijn vaak 2de hands te verkrijgen, let alleen wel op het goede type), of door de ontsteking te vervangen door contactpunten, is relatief goedkoop om te vervangen, alleen met je ze af en toe stellen.
 
oja en nog wat :electronische onsteking is leuk,totdat ze stukgaan en dat gebeurd altijd als het je niet uitkomt(onderweg naar de superrally ofzo)
reparen is niet te doen laat staan langs de snelweg.
ze zijn twintig keer zo duur als puntjes die je lekker wel evt langs de kant van de weg.

En dat stuk gaan is meestal het feit van: het contact niet uit doen als je motor niet draaid.........dit even voor de minder "sleutel" begaafden onder ons 8-)
 
En dat stuk gaan is meestal het feit van: het contact niet uit doen als je motor niet draaid.........dit even voor de minder "sleutel" begaafden onder ons 8-)
Rij al 15 jaar met een condensator in mijn beurs en heb hem pas een keer moeten gebruiken.Best wel betrouwbaar puntjes.Alleen statisch afstellen langs de weg en dan kicken is minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan