Marc Marquez topic deel II

Een onjuiste opmerking. Zijn (potentiële) kampioenschap werd hem niet afgenomen, de kans werd alleen kleiner gemaakt. En daar kan je niemand anders dan VR zelf verantwoordelijk voor stellen.

Sterker nog: ELKE andere deelnemer die dit geflikt had zou een veel zwaardere straf krijgen. Nu had VR nog een kans(je) op de titel. Ik snap dat de VR-fanboys dat niet leuk vinden, maar het stond gewoon zo in de regelementen.

Vwb je tweede alinea: als het gewoon zo in de regelementen staat, waarom zou dan ELKE andere rijder een veel zwaardere straf gekregen hebben :?
 
Vwb je tweede alinea: als het gewoon zo in de regelementen staat, waarom zou dan ELKE andere rijder een veel zwaardere straf gekregen hebben :?
Elke andere rijder zou de reglementaire straf gekregen hebben, namelijk uitsluiting van (minimaal) de volgende wedstrijd. Omdat het VR is en ze niet op die manier het kampioenschap definitief wilden beslissen heeft hij een veel lagere straf gekregen.
 
Elke andere rijder zou de reglementaire straf gekregen hebben, namelijk uitsluiting van (minimaal) de volgende wedstrijd. Omdat het VR is en ze niet op die manier het kampioenschap definitief wilden beslissen heeft hij een veel lagere straf gekregen.

Dan vergeet je er ook nog bij te vertellen dat VR ook nog eens een aantal 'kado' heeft gekregen van zijn medestrijders...
Met name een aantal land genoten die wel héél makkelijk gepasseerd werden, die normaal gesproken zich niet zo snel laten veroveren..

Dus ja, wij kijken objectief en eerlijk.

Kortom, beide hebben domme fouten gemaakt, wat er wel weer voor zorgde dat ik bijna in de tv zat....

En als VR 'fan' blijft ik het ook nog steeds geweldig vinden hoe MM met de Honda te keer gaat.
 
Elke andere rijder zou de reglementaire straf gekregen hebben, namelijk uitsluiting van (minimaal) de volgende wedstrijd.

"Riders must ride in a responsible manner which does not cause danger
to other competitors or participants, either on the track or in the pitlane.
Any infringement of this rule may be penalised by the FIM MotoGP
Stewards."

Regulations and documents: FIM Website

Volgens mij heeft er nooit een vaste straf gestaan op gevaarlijk rijden, maar was het altijd al aan de discretie van race direction. Valentino dwong Marquez richting de buitenkant van de baan, op een onverantwoorde wijze. Hij kreeg daarvoor een penalty point, wat indertijd de gebruikelijke straf was voor de meeste overtredingen. Aangezien het Rossi's zoveelste penalty point was dat seizoen (derde?), was de straf dat hij bij de volgende race achteraan moest starten.

Sommige coureurs kregen wel eens meerdere penalty points voor een enkele actie, maar dat was als er sprake was van recidive.

Kun je me vertellen hoe je erbij komt dat Rossi een race geschorst had moeten worden volgens de reglementen?
 
Kun je me vertellen hoe je erbij komt dat Rossi een race geschorst had moeten worden volgens de reglementen?


Hij is Marquez fan ;)

Snap niet goed dat hier nog steeds over gezeikt word, iedereen heeft er zn mening over en dat is prima !
Straf is geweest , al dan wel of niet terecht, seizoen is afgesloten en VR en MM hebben ( verplicht ) handjes geschud.
 
:Y

Jorge Lorenzo deel V; Time to tame the Desmo

Na moeizame eerste races met oa helmproblemen werd er vanaf Jerez weer gewonnen,mede doordat vriendje Rossi voor zichzelf roet in het eten gooide,door zich de toorn van Marquez op de hals te halen, sloot Jorge dit jaar af als de terechte wereldkampioen met de meeste overwinningen.
Ohja,de helm is vervangen net als het contract met yamaha,deze werd in beëindigende zin voortgezet })
 
Hij is Marquez fan ;)

Snap niet goed dat hier nog steeds over gezeikt word, iedereen heeft er zn mening over en dat is prima !
Straf is geweest , al dan wel of niet terecht, seizoen is afgesloten en VR en MM hebben ( verplicht ) handjes geschud.
Nee, ik ben Pedrosa-fan.
Maar MM is al enkele jaren de beste rijder van het veld.....
 
Het is een feit dat hij uit de schaduw van de grote Rossi moet komen en dat doe je niet zo maar fff waardoor het langer duurt dat zijn kwaliteiten op waarde worden geschat.
Wat mij betreft heeft hij alles wat een goeie coureur moet hebben.
Tijdperk Rossi is op zijn einde. MM zal de toekomst bepalen de komend 10 jaar in de motoGP.
Die lui die nu achter aan rijden in de MotoGP hebben echt niet de skills van MM.
Vergeet niet dat hij in ALLE klassen heeft gepresteerd en dat deden er in het verleden niet veel alleen ene VR.
 
Het is een feit dat hij uit de schaduw van de grote Rossi moet komen en dat doe je niet zo maar fff waardoor het langer duurt dat zijn kwaliteiten op waarde worden geschat.
Wat mij betreft heeft hij alles wat een goeie coureur moet hebben.
Tijdperk Rossi is op zijn einde. MM zal de toekomst bepalen de komend 10 jaar in de motoGP.
Die lui die nu achter aan rijden in de MotoGP hebben echt niet de skills van MM.
Vergeet niet dat hij in ALLE klassen heeft gepresteerd en dat deden er in het verleden niet veel alleen ene VR.

Helemaal mee eens.
Nu ook nog net zolang als VR, zijn kunde en mentaliteit vol houden.
MM wordt VR 2.0 ;)

Eens om de zoveel jaar land er een meteoriet op aarde, waar dan een nieuw coureur
uit komt kruipen..
 
Wat ik me wel eens afvraag, schwantz had veel fans vanwege z'n rijstijl, en rainey minder,
terwijl rainey wel meer wereldtitels had.

Stel dat Rossi na het Ducati debacle eind 2012 gestopt was,

Zouden dan de Rossi fans fan geworden zijn van Marquez?
(Vanwege z'n rijstijl en kwaliteiten)?

Ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

Ps dit is puur een vraag en staat los van de bestaande rivaliteit en het sepang 2015 incident, dus daar wil ik aub geen nieuwe discussie op veroorzaken :)

Ben benieuwd!
 
Wat ik me wel eens afvraag, schwantz had veel fans vanwege z'n rijstijl, en rainey minder,
terwijl rainey wel meer wereldtitels had.

Stel dat Rossi na het Ducati debacle eind 2012 gestopt was,

Zouden dan de Rossi fans fan geworden zijn van Marquez?
(Vanwege z'n rijstijl en kwaliteiten)?

Ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

Ps dit is puur een vraag en staat los van de bestaande rivaliteit en het sepang 2015 incident, dus daar wil ik aub geen nieuwe discussie op veroorzaken :)

Ben benieuwd!
Polletje waard, maar ik denk dat MM razend populair was zonder negativiteit en het stokje had kunnen overnemen. :Y
Sowieso alle anti Lorenzo fans richting MM. Dus ook bijna alle Rossi liefhebbers.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik me wel eens afvraag, schwantz had veel fans vanwege z'n rijstijl, en rainey minder,
terwijl rainey wel meer wereldtitels had.

Stel dat Rossi na het Ducati debacle eind 2012 gestopt was,

Zouden dan de Rossi fans fan geworden zijn van Marquez?
(Vanwege z'n rijstijl en kwaliteiten)?

Ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

Ps dit is puur een vraag en staat los van de bestaande rivaliteit en het sepang 2015 incident, dus daar wil ik aub geen nieuwe discussie op veroorzaken :)

Ben benieuwd!

Kan alleen voor mezelf spreken: Marquez had al geen hele goede reputatie in de Moto2. Dat was hem echter door velen snel vergeven door zijn ongelofelijke skills die hij vanaf dag 1 in de MotoGP vertoonde. Echter heeft hij ook een aantal ontzettende lompe en onnodige acties uitgehaald t.o.v. zijn collega's waardoor ze uitvielen. Ook dit werd hem vergeven. Tot dat hij zich met een titelstrijd ging bemoeien. Dat was de druppel. Had hij dit niet bij Rossi, maar bij een ander gedaan, dan was ik er ook klaar mee geweest. Net als met de act van zijn pa iedere keer in de Honda pitbox. Wat er in Sepang is gebeurd kun je niet wegwissen. Was dat niet gebeurd, dan had hij wel weer een andere domme actie uitgehaald, waardoor zijn populariteit gedaald was. Heb ook het idee dat Marquez er zelf maling aan heeft of hij populair is of niet. Lijkt me ook niet het belangrijkste waar je mee bezig moet zijn als coureur zijnde.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik me wel eens afvraag, schwantz had veel fans vanwege z'n rijstijl, en rainey minder,
terwijl rainey wel meer wereldtitels had.

Stel dat Rossi na het Ducati debacle eind 2012 gestopt was,

Zouden dan de Rossi fans fan geworden zijn van Marquez?
(Vanwege z'n rijstijl en kwaliteiten)?

Ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

Ps dit is puur een vraag en staat los van de bestaande rivaliteit en het sepang 2015 incident, dus daar wil ik aub geen nieuwe discussie op veroorzaken :)

Ben benieuwd!


Bedenk daarbij wel dat Rossi meer charisma in zijn kleine teen heeft dan Marquez in zijn hele lichaam. De persoonlijkheid Rossi kunnen de meeste GP rijders niet aan tippen.
 
Bedenk daarbij wel dat Rossi meer charisma in zijn kleine teen heeft dan Marquez in zijn hele lichaam. De persoonlijkheid Rossi kunnen de meeste GP rijders niet aan tippen.

Is dat zo?
Vroegah wel,maar ik vind hem steeds gematigder,mainsteam
Is ook wel persoonlijk,denk ik :)
 
Kan alleen voor mezelf spreken: Marquez had al geen hele goede reputatie in de Moto2. Dat was hem echter door velen snel vergeven door zijn ongelofelijke skills die hij vanaf dag 1 in de MotoGP vertoonde. Echter heeft hij ook een aantal ontzettende lompe en onnodige acties uitgehaald t.o.v. zijn collega's waardoor ze uitvielen. Ook dit werd hem vergeven. Tot dat hij zich met een titelstrijd ging bemoeien. Dat was de druppel. Had hij dit niet bij Rossi, maar bij een ander gedaan, dan was ik er ook klaar mee geweest. Net als met de act van zijn pa iedere keer in de Honda pitbox. Wat er in Sepang is gebeurd kun je niet wegwissen. Was dat niet gebeurd, dan had hij wel weer een andere domme actie uitgehaald, waardoor zijn populariteit gedaald was. Heb ook het idee dat Marquez er zelf maling aan heeft of hij populair is of niet. Lijkt me ook niet het belangrijkste waar je mee bezig moet zijn als coureur zijnde.

Grotendeels mee eens. Gelukkig is bij mij Sepang 2015 wat weggezakt en kan ik daarom ook weer volop van de capriolen van die brutale Marquez genieten (mijn held Rossi was/is ook geen lieverdje).

Wat ik me wel eens afvraag, schwantz had veel fans vanwege z'n rijstijl, en rainey minder,
terwijl rainey wel meer wereldtitels had.

Stel dat Rossi na het Ducati debacle eind 2012 gestopt was,

Zouden dan de Rossi fans fan geworden zijn van Marquez?
(Vanwege z'n rijstijl en kwaliteiten)?

Ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

Ps dit is puur een vraag en staat los van de bestaande rivaliteit en het sepang 2015 incident, dus daar wil ik aub geen nieuwe discussie op veroorzaken :)

Ben benieuwd!

Scherpe analyse, en ja, dan was ik zelf Marquez fan geworden.
 
Is dat zo?
Vroegah wel,maar ik vind hem steeds gematigder,mainsteam
:)


Is ook wel zo, maar zeg nu zelf; wat stralen Marquez, Lorenzo, Vinales en Pedrosa nu helemaal uit? Ook jij weet dat een groot gedeelte van het publiek voor Rossi komt en dat het nog wel even kan duren voor er weer zo'n persoonlijkheid in de wegrace-sport opduikt en er zo'n 20 jaar zijn stempel op zal drukken.
 
Grotendeels mee eens. Gelukkig is bij mij Sepang 2015 wat weggezakt en kan ik daarom ook weer volop van de capriolen van die brutale Marquez genieten (mijn held Rossi was/is ook geen lieverdje).

No worries, ik geniet regelmatig van zijn skills. Hij doet dingen met die Honda die normaal gesproken voor onmogelijk gehouden worden. Maar de vraagstelling ging over zijn populariteit. En ik vind het nog steeds een paardel.l Lekker puh :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan