Het grote BMW K1600 topic deel 2

Weer n stukje dichterbij.
Morgen komt de nieuwe navi binnen incl een nieuwe kap....schijnt nodig te zijn bij de Navigator 6. We gaan t zien.
Zaterdag zou de dag des haalens zijn. Even afwachten.
Wij kunnen vermelden dat wachten.....lang duurt.

Dan kan het wennen gaan beginnen...althans de bediening van t gashendel.

Gaat ook vast goed komen.

Word vervolgd!!!
 
Vandaag ook de "brommert" verwent.

Ik vind de K1600gt een beetje braaf klinken dus heb ik maar een setje Remus Hexacone Titaniums besteld, die ook voorzien zijn van E-keur.

Bij normale rijstijl geen verschil met origineel maar een beetje gas erop en er komen donkere klanken tevoorschijn de de 6 cylinder eer aan doen.

Nu nog 3-4 weken geduld hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de K1600gt een beetje braaf klinken dus heb ik maar een setje Remus Hexacone Titaniums besteld, die ook voorzien zijn van E-keur.

Bij normale rijstijl geen verschil met origineel maar een beetje gas erop en er komen donkere klanken tevoorschijn de de 6 cylinder eer aan doen.

Die heb ik er ook onder zitten. Het is altijd weer een feest om door tunnels te rijden! ;)
 
Weer n stukje dichterbij.
Morgen komt de nieuwe navi binnen incl een nieuwe kap....schijnt nodig te zijn bij de Navigator 6. We gaan t zien.

Euhm... waar heb je een nieuwe kap vandaan? Gewoon de dealert? En wat kost die?

Heb daar niets over gehoord nog eigenlijk
 
Laatst bewerkt:
Kap was besteld bij BMW. Kost tussen de 60 en 70 euro.......Stukken gunstiger dan de Navi, redelijk schofterige prijzen alleen door n stukje software om t via t stuur te bedienen maar....als wij er voor 1000 euro plezier aan hebben is er n 200 euro verdiend......

Hoe dan ook, eea schijnt te moeten ivm t display, prima.

Maw, de prijs van de kap vonden wij eigenlijk heel ERG meevallen!!
 
Laatst bewerkt:
Verder ook gevraagd eea betreffende uitvallende startknoppen. T schijnt te maken te hebben met de warmte van de zon. Zit n printplaat in en deze trekt....domweg even krom bij hogere temperaturen. Lekker...ofwel afdekken bij parkeren in de zon dus...??? Geen probleem maar...als dat t is, prima!

Jullie dit verhaal bekend?

Ben benieuwd.
 
Ahhh, bijna goed dus......hoe dan ook, uitzetten is t probleem. Dus maar 2 hoesjes maken bij parkeren volle zon.
Uiteindelijk dom, erg dom gemaakt.......

Alleen n K1600 probleem of...andere type s ook??

Bedankt!
 
Weer nieuwe Michelin Pilot Road 4 GT’s besteld voor mijn K. Tevens komt de 60.000 km beurt eraan. Weten jullie of je zelf de onderhouds melding kan resetten?

Wie weet er nog wat de 60.000 beurt heeft gekost? Er worden dan kleppen gesteld.
 
60k beurt was bij mij €600,- bij de bmw dealer incl. Kleppenstellen. Denk dat je een speciaal apparaatje moet hebben om te resetten.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Gs-911 $399 voor de hobby variant en $ 749 voor de profie. Wordt best een duur beurtje dan als je hetzelf doet..........
P
 
Bij GS Benelux resp. 269 en 439 euro.....wel de usb uitvoering.

Is de moeite waard....of is de wifi beter? Ok, draadloos maar verdere voordelen?
 
Laatst bewerkt:
Bij GS Benelux resp. 269 en 439 euro.....wel de usb uitvoering.

Is de moeite waard....of is de wifi beter? Ok, draadloos maar verdere voordelen?

De wifi is noodzakelijk voor de K1600. Zie het functie overzicht.

Je zou ook kunnen kijken naar de OBDLink MX samen met de Android app Motoscan (betaalde versie)
Daarmee zou je ook de service indicator moeten kunnen resetten. Echter ik had net mijn 1600 weer verkocht
toen ik de OBDLink binnenkreeg dus ik heb dat niet meer zelf kunnen proberen.

Voor mijn 1200 dohc en hexheads werkt dit in elk geval goed. Ik meen dat je voor de K echt de MX en niet de LX variant moet hebben
vanwege het benodigde protocol.

En afhankelijk van de leeftijd van je 1600 heb je de OBD->BMW verloopstekker nog nodig (of zelf maken).
Hier meer info.
 
Graag info over t volgende.

Volgend weekend halen we Kaatje op, inmiddels hebben we 2 helmen, systeem 7 evo, nu zoekende om muziek in de helm te krijgen. BMW levert de originele, geluid schijnt niet zo mooi te zijn?? Ik weet het niet vanzelf.

Wat zouden evt opties zijn?

Is het mogelijk dat achterop alleen de radio oid te horen is maar voorop radio oid en/of navi? Inmiddels zit de BMW navi 6 erin.

Hier ben ik erg nieuwschierig naar, dus kom lekker op met jullie ervaringen!!

Dank jullie weer....
 
Bedankt voor de reacties. Uitlezen is voor mij zelf geen optie. Bij motoport hadden ze het over 900 euro en dan moest er verder niets bijkomen😶. Kwam door het kleppen stellen.

Wat betreft de muziek in de helm. Ik heb Cardo Q3 met daarin radio. Je kunt ook mp3 op je navigator plaatsen en via Bluetooth afluisteren in je helm.
 
Mijn vraag....wat kan je met de hobby...en de profie?? Zal verschil in zijn neem ik aan..

Met de hobby variant (Enthusiast) kun je max 10 motoren bedienen. Met de prof variant is dat niet beperkt. Maar je kunt upgraden ....

gs911selectionw.jpg
 
Hmmmm. Leuke info. Voor noodgevallen.......zou t handig kunnen zijn maar heb je nog geen onderdelen vanzelf. 10 motoren, echt niet. De Enthu zou dus voldoen, dank je!!
 
Bedankt voor de reacties. Uitlezen is voor mij zelf geen optie. Bij motoport hadden ze het over 900 euro en dan moest er verder niets bijkomen😶. Kwam door het kleppen stellen.

Wat betreft de muziek in de helm. Ik heb Cardo Q3 met daarin radio. Je kunt ook mp3 op je navigator plaatsen en via Bluetooth afluisteren in je helm.

Mij is ook verteld dat n beurt als deze rond de 1000 euro zou zijn. Kleppen controleren is simpel, t stellen op zich....ook mits je t materiaal hebt.

Nog 8000 km en mag ik de K laten beurten op deze manier.

Wat betreft Cardo, k ga ons daar in verdiepen! Dank je...
 
Terug
Bovenaan Onderaan