Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wil je een goed zadel neem je hier contact mee op:
http://tijgerleathers.nl/
Deze jongen past je huidige zadel aan zodat je uren kunt rijden.
Ik kan nu ook maar 1.5 a 2 uur rijden en dan heb ik een houten kont..
Je kunt ook aangeven welke stoffen/materialen je wil gebruiken tot
en met de stiksels toe. Echt vakwerk dus. Heb hem toevallig tijdens
een motor event zien werken. Aardige jongen ook!
Hij zei: Ik vul jou huidige zadel op en maak hem weer simpel dicht.
Je gaat rijden en zodra jij tevreden bent beginnen we aan stap 2 het design.
Aankomende winter gaat mijn MT-07 hier ook naar toe.
Niet geheel onbelangrijk ->Ook de prijs was prima!

Thanks! Dit ga ik onthouden, mocht ik ooit eens in de buurt zijn/komen dan ga ik zeker even langs!
 
Iemand de Barracuda Idea knippers en die last heeft van vocht erin?

Terug sturen of terug naar de garage dan krijg je vervangende V2 versie.
Toevallig meegekregen in de werkplaats van iemand die dat ook had:)
Probleem bekend bij Barracuda. Ik had de idea ook op het oog.
Ben toch blij dat Koos van Wijk mij attent maakte op de Sequential knippers.
Ben er erg blij mee.
 
Laatst bewerkt:
Daarnet de knippers vervangen aan de voorzijde door led. Ook het stadslicht door een witte led-versie vervangen, alleen het dimlicht nog naar wit halogeen of ook led. Vind dat witte licht wel mooi staan en er komt toch net ff wat meer licht vanaf.
Zijn deze leds geworden, de 4 voor €6,- babi pangang versie :P
Heb de binnenplaatjes van de oem knippers gebruikt icm de adapterplaatjes voor de led knippers. Heb nog 2 adapterplaatjes en 2 knippers over. Resultaat is iig wel netjes :)
full

full


Moet alleen ook nog even een led-relais voor de knippers regelen. Waar zit het relais bij de MT eigenlijk, onder het duozadel toevallig?
 
Laatst bewerkt:
Terug sturen of terug naar de garage dan krijg je vervangende V2 versie.
Toevallig meegekregen in de werkplaats van iemand die dat ook had:)
Probleem bekend bij Barracuda. Ik had de idea ook op het oog.
Ben toch blij dat Koos van Wijk mij attent maakte op de Sequential knippers.
Ben er erg blij mee.

Nouja het is de nieuwe versie de B-LUX. Weet niet of dat hetzelfde is al de V2. Maar zal er eens mee terug gaan. Te gek voor woorden voor knippers van 50 euro per setje.
 
Vandaag weer ff met de MT bezig geweest. Had de afwerkdopjes voor inbusbouten binnengekregen. De inbusbouten van de spiegelverbreders zijn aan de binnenzijde lichtjes aan het roesten en aangezien ik een detailneuker 1e klasben, maar ff afgedekt. Ook gelijk maar de 2 boutjes van de rempompbevestiging afgedekt :)
full


De afgedraaide oem stuureinden waren ook binnen. Dat gehannes met die rubbertjes werd ik ook niet wijs van, dus deze gelijk even gemonteerd met de nieuwe Rizoma stuureinden. Zit iig muurvast, maar voor het mooie moeten ze nog even een 5-6mm extra afgedraaid worden voor een mooie aansluiting tegen de grips.
full
 
Vandaag weer ff met de MT bezig geweest. Had de afwerkdopjes voor inbusbouten binnengekregen. De inbusbouten van de spiegelverbreders zijn aan de binnenzijde lichtjes aan het roesten en aangezien ik een detailneuker 1e klasben, maar ff afgedekt. Ook gelijk maar de 2 boutjes van de rempompbevestiging afgedekt :)
[afbeelding]

De afgedraaide oem stuureinden waren ook binnen. Dat gehannes met die rubbertjes werd ik ook niet wijs van, dus deze gelijk even gemonteerd met de nieuwe Rizoma stuureinden. Zit iig muurvast, maar voor het mooie moeten ze nog even een 5-6mm extra afgedraaid worden voor een mooie aansluiting tegen de grips.
[afbeelding]

Netjes Bassie :t .
 
Gaat er zeker een stuk mooier uitzien dan die alu kleur buis. Zag laatst ook een 07 met een zwarte oem eindpijp, staat een stuk sjieker :9
 
Een stuk mooier Dave!
Maar verschil van geluid maak je daarmee niet goed:
https://www.youtube.com/watch?v=JS4bjPjoRyM
Geen idee wat zo'n slipje nou kost maar,
in ieder geval geen hele pijp...
Beetje fatsoenlijk slip-on voor de MT-10 kost beetje 600 a 700 euro. Ik ben van mening dat dat mij nagenoeg geen winst oplevert ten opzichte van het origineel. Als je hem helemaal wilt ontketenen zul je ook de headers moeten vervangen, dat is dan een additionele slordige 300 euro. In het geval van de MT-10 zul je dan ook echt wel een andere mapping moeten nemen. Ding ding ding.

Daaraantoevoegend, realiteit is is dat als je die kat er tussenuit haalt dat hij in een bler apparaat veranderd. Dat wil ik niet.

Kortom, hoop gedoe, kost een hoop geld. kost een hoop tijd. Ik ben zelf eigenlijk wel tevreden met de originele demper. Rijd je normaal, klinkt hij normaal. Rijd je hard, klinkt hij hard. Top. Dave blij. Omgeving blij. Oom agent blij.
 
Laatst bewerkt:
Gelekte brochure met de 2018 MT-07, waar de koplampen idd zijn aangepast volgens het destijds aangevraagde patent. Geruchten gaan rond dat die 'ie op de EICMA wordt aangekondigd.

 
Laatst bewerkt:
Gelekte brochure met de 2018 MT-07, waar de koplampen idd zijn aangepast volgens het destijds aangevraagde patent. Geruchten gaan rond dat die 'ie op de EICMA wordt aangekondigd.

Klopt. Goeie shit. Hoop dat ze aan het bodywork dan ook iets doen want als hij 1 op 1 zoals het patent gaat worden dan vind ik het niet helemaal samen gaan met het huidige bodywork. Tracer 900 krijgt ook een opknapbeurt.
 
Eerste video geeft de huidige modellen aan.

Tweede video idem (XSR behoort tot de Faster Sons reeks. Niet de MT reeks. Noem die hetzelfde in het bijzijn van iemand van Yamaha's marketing afdeling en hij gooit zichzelf vol met bleek).

Laatste kan je misschien nog wel wat van verwachten.
 
Laatst bewerkt:
Eerste video geeft de huidige modellen aan.

Tweede video idem (XSR behoort tot de Faster Sons reeks. Niet de MT reeks. Noem die hetzelfde in het bijzijn van iemand van Yamaha's marketing afdeling en hij gooit zichzelf vol met bleek).

Laatste kan je misschien nog wel wat van verwachten.

;-) maar wel hetzelfde blokje natuurlijk.
 
Het is mij opgevallen dat de 2017 MT-07 een potje o.i.d. heeft vlak boven de startmotor. Heeft dit met Euro 4 te maken?
Ik moet even graven voor je wat dit ook alweer was. Die vraag is eerder gesteld. Het had inderdaad met Euro4 te maken.

;-) maar wel hetzelfde blokje natuurlijk.

Ja nog wel meer. Maar dont do it. Ligt gevoelig _O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan