De Yamaha T-Max 500 !!

Binnenkort dan ook gelijk maar de 2 rubber ringen voor de secudaire variateur bestellen omdat ik hem gelijk helemaal uit elkaar wil halen om schoon te maken en opnieuw in te vetten. Mijn aandrijfriem zal ik gelijk maar vervangen want is ook bijna aan de beurt.

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Zag dat de witte van malossi 13% strammer is dan de orginele das natuurlijk niet heel veel meer en kies voor deze voor de zekerheid. De rode en blauwe zijn volgens mij te stram. Zag dat de groene 39% minder stram was dan de orginele, dat vind ik wel vreemd, waarom zou je een veel mindere stramme veer willen.

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Theemaks

In volgende filmpje heb je een verbeterde versie van de tool die wij gebruiken . die pinasco ring heb ik er ook op gezet zo ontlast je de veer van torsiekrachten dit komt de levensduur van de veer ten goede.

https://www.youtube.com/watch?v=-Qy_FAxKORU&t=5s

Malossi gebruikt hetzelfde principe de constructie is net ietsje anders dan de pinasco

Torsion controller

http://www.malossistore.eu/de/torsi...ie-4t-lc-2015-2016-j409e-2514227-yatm2015-M-P

Oke. Als ik het goed begrijp heb jij alleen de pinasco ring onder de veer gekocht en niet die bovenste (aparte) moer. Dit om meer druk op de veer te krijgen. Ik zag dat deze ring wel 55,- kost, is het niet verstandiger om gewoon een nieuwe witte malissi veer (13%) te kopen voor 20,- ? dan heb je ook toch meer druk op de veer ? of de rode veer van malissi 30% ?
Heb jij die ring gekocht samen met een orginele veer dan ?

Theemaks
 
Theemaks
Ik heb de Pinasco ring apart gekocht niet om meer veerdruk te krijgen maar wel om die torsie kracht op te vangen,je kan uiteraard voor meer veerdruk gaan door een andere veer te plaatsen maar dan ga je meer torsie krijgen ....op te lossen door pinasco ring of Malossi torsion controller te combineren met straffere veer. Het bovenste gedeelte heb ik hier liggen maar nog niet gemonteerd ....dit ga ik binnenkort nog wel is doen.Ik heb nu gewoon de standaard veer met de Pinasco ring en standaard sluiting
Oke. Als ik het goed begrijp heb jij alleen de pinasco ring onder de veer gekocht en niet die bovenste (aparte) moer. Dit om meer druk op de veer te krijgen. Ik zag dat deze ring wel 55,- kost, is het niet verstandiger om gewoon een nieuwe witte malissi veer (13%) te kopen voor 20,- ? dan heb je ook toch meer druk op de veer ? of de rode veer van malissi 30% ?
Heb jij die ring gekocht samen met een orginele veer dan ?

Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Oke. Als ik alles even samenvat kan ik het best die pinasco ring kopen en eeen orginele nieuwe veer ? hij zal dan wat minder snel open gaan dus.

Groeten
Theemaks
 
Dat kan je maar je kan ook malossi veer in combinatie met die pinasco of malossi veer met torsion controller...er zijn mogelijkheden zat .... Volgende keer als ik mijn riem ga vervangen wil ik de witte malossi veer in combinatie met de huidige pinasco is proberen .Beetje experimenteren met de verschillende veren is altijd leuk ...en zo heel duur is het nu ook weeral niet !
Het is een hobby :) *D
Oke. Als ik alles even samenvat kan ik het best die pinasco ring kopen en eeen orginele nieuwe veer ? hij zal dan wat minder snel open gaan dus.

Groeten
Theemaks
 
Zodra ik hier mee bezig ben zal ik je op de hoogte houden van mijn ervaring naderhand hoe hij reageerd op het gas en hoe hij verder rijd met deze veranderingen. Eerst nog even zien hoe ik mijn gereedschap ga maken om de drukveer te demonteren. Heb inmiddels al dop 46mm besteld.
 
Laatst bewerkt:
Morgen post ik enkele foto's en afmetingen Theemaks....lukt het hier niet dan via Tmax BeNelux
Theemaks schreef op 06 oktober 2017 @ 17:22:
Oke Bart bedankt voor deze info. Zodra ik hier mee bezig ben zal ik je op de hoogte houden van mijn ervaring naderhand hoe hij reageerd op het gas en hoe hij verder rijd met deze veranderingen. Eerst nog even zien hoe ik mijn gereedschap ga maken om de drukveer te demonteren. Heb inmiddels al dop 46mm besteld.
 
Zag zo net de torsion controller van malossi, rood en gele ring. Is het soms de gele ring onder de veer en de rode ring aan de bovenkant vd veer?
Ik begrijp alleen nog niet wat dit precies doet?

Groeten
Theemaks
 
Vandaag Malossi torsion controller binnen gekregen.
Mischien stomme vraag. Er zit een alluminium rode ring en een plastic gele ring in, moet die gele ring soms in /onder die rode ring bovenop de veer, of moet die gele plastic ring aan de onderkant vd veer en de rode ring bovenop?.

Groeten
Theemaks
 
De gele ring die iets kleiner is in diameter moet in de rode ring en die rode ring moet boven op de veer ..dan de schroef erop
2e6e629bc9ccff2617763e44c69b0922.jpg

Vandaag Malossi torsion controller binnen gekregen.
Mischien stomme vraag. Er zit een alluminium rode ring en een plastic gele ring in, moet die gele ring soms in /onder die rode ring bovenop de veer, of moet die gele plastic ring aan de onderkant vd veer en de rode ring bovenop?.

Groeten
Theemaks
 
Oké Bart, thanks !!!!!!
Heb inmiddels wel gereedschap gemaakt om de veer te demonteren, dezelfde als onze bigwheelsturning. Nu nog wachten op mijn onderdelen van easyparts.nl, kreeg mail van hun dat de meeste onderdelen niet vooradig waren. Ik ga gelijk de oil-seals en o-ringen vd tweede variateur vernieuwen, met een witte malossi drukveer en nieuwe v-snaar. Ik ben benieuwd of dit alles straks verandering brengt. Moet natuurlijk ook nog checken hoe de toestand vd gewichtjes vd j.costa zijn.

Gr.
 
Laatst bewerkt:
Toppieee !

Oké Bart, thanks !!!!!!
Heb inmiddels wel gereedschap gemaakt om de veer te demonteren, dezelfde als onze bigwheelsturning. Nu nog wachten op mijn onderdelen van easyparts.nl, kreeg mail van hun dat de meeste onderdelen niet vooradig waren. Ik ga gelijk de oil-seals en o-ringen vd tweede variateur vernieuwen, met een witte malossi drukveer en nieuwe v-snaar. Ik ben benieuwd of dit alles straks verandering brengt. Moet natuurlijk ook nog checken hoe de toestand vd gewichtjes vd j.costa zijn.

Leuk klusje 😉😉

Groeten
Theemaks 👍🏻
 
Zo.
Vandaag mijn laatste spullen binnen gekregen en alles in elkaar gezet.
Alles schoongemaakt en opnieuw ingevet daar waar nodig.

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan