YAMAHA XT550 "board racer"

Levensgevaarlijk zeker niet maar neem aan dat ze dergelijke klussen aannemen en dan komen ze met de tijd in knoei denk ik😇
 
ik snap wel waar op gedoeld wordt, maar levensgevaarlijk, neuu.... alles is naar z-n prijs..

Ik bedoelde ook niet dat dit levensgevaarlijk was, ik gaf enkel aan dat ik wel vaker levensgevaarlijke rommel voorbij zie komen van zogenaamde custombouwers...

En als je dan toch zogenaamd high-end customs bouwt dan vindt ik zo'n afgewerkte lasnaad echt niet kunnen.
 
Aan zo'n stangetje kun je ongeveer een vrachtwagen ophangen dus dat levensgevaarlijk zal wel mee vallen.

Beetje materiaal kennis is ook wel handig. 8-) }) :P
 
Kom op...

even goed kijken! afgezien van het feit dat jij denkt dat het stangetje tonnen kan hebben, wat ongetwijfeld kan als het gewoon netjes staal is en over de volle oppervlaktedoorsnede belast wordt.

Maar dat is het minste probleem, de hoek waaronder het gemonteerd is is gewoon verkeerd. deze richting vergroot de kracht die al optreedt door het remmen en dan het ergste!! dat pinnetje dat op de klauw gemonteerd zit _O- Daar ontstaat een heel fraai moment tijdens remmen en daar kan zo'n dun pinnetje niet zo goed tegen. Dat heeft verder niet zoveel met materiaalkennis te maken, beetje mechanica kan soms ook geen kwaad ;)

Dus met de opmerking over een nogal discutabele reactiestang ben ik het grondig eens!

En nu wachten we maar even af op een fijn nieuw Yamaha projectje :t

Later,

Loek


Aan zo'n stangetje kun je ongeveer een vrachtwagen ophangen dus dat levensgevaarlijk zal wel mee vallen.

Beetje materiaal kennis is ook wel handig. 8-) }) :P
 
..en dat het eigenlijk zo goed als winter is O-)

Toch? :?

Jip |(

Er liggen 2 plannen op de schap:

- R1 (RN22) crossplane in een old skool Kenny Roberts jasje
en
- Yamaha 550 in Flat Tracker uitvoering

Voor beide is het nodige aan budget nodig, dat hoef ik niemand hier uit te leggen :X
Daarvoor is verkoop van m'n XT Board Tracker noodzakelijk.
De XT staat op de Custombikeshow in Duitsland as december. Eens kijken of er daar een koper te vinden is.
www.custombike-show.de

Ondertussen zit ik niet stil, ik bekleed met regelmaat nog zitjes en help zo af en toe een MF-er met zijn project. Binnenkort ook weer een caferacer bouwen in opdracht.
 
Maarten ik zou voor de eerste optie gaan krijg je zoiets als Ronald Sands al eens gemaakt heeft maar niet van een R1.
 
full

Deze dus MT09. :]
 
Beste Yellowrider (Maarten)
Ik ben een stille meelezeren en heb jou bouw altijd gevolgd van jou projecten.

ik vindt het fijn om jou te zien bouwen innoveren ontwerpen.

DUS VERKOOP DE ROTZOOI WAT JE NIET GEBRUIKT OM DE BEGROTING ROND TE MAKEN.
EN BEGIN WEER MET EEN PROJECT.

kEEP UP THE GOOD WORK.

Groete Novascotia(Michel),
 
Beste Yellowrider (Maarten)
Ik ben een stille meelezeren en heb jou bouw altijd gevolgd van jou projecten.

ik vindt het fijn om jou te zien bouwen innoveren ontwerpen.

DUS VERKOOP DE ROTZOOI WAT JE NIET GEBRUIKT OM DE BEGROTING ROND TE MAKEN.
EN BEGIN WEER MET EEN PROJECT.

kEEP UP THE GOOD WORK.

Groete Novascotia(Michel),
_O- maar ook :^
 
Terug
Bovenaan Onderaan