Wasboxen/straten speciaal voor motor

Nee`joh , het wordt tijd om te verhuizen ... O-) :t
[offtopic]
"Nieuwbouw" Huurappartement (van 2015), zit er als 1e bewoner in.
Iets beters vinden voor minder gaat haast niet, tenzij je vreselijk geluk hebt.

Kopen gaat ook niet, niet genoeg eigen centjes om een fatsoenlijke hypotheek te krijgen waar ik iets mee kan.
[/offtopic]

Is dat hele total motopoint gebeuren niet lang geleden al weer gestopt?
Had het zelf ook gevonden maar nooit een motopoint kunnen vinden en de overzicht (ook bij total) werkt/bestaat niet (meer)
 
~
[offtopic]
"Nieuwbouw" Huurappartement (van 2015), zit er als 1e bewoner in.
Iets beters vinden voor minder gaat haast niet, tenzij je vreselijk geluk hebt.

Kopen gaat ook niet, niet genoeg eigen centjes om een fatsoenlijke hypotheek te krijgen waar ik iets mee kan.
[/offtopic]





Was ook maar een grapje kerel , we kunnen niet allemaal op de goudkust wonen .. })
 
Laatst bewerkt:
Het Moto wash station van Total bij de Marwijk kooij straat is helaas opgeheven , daar ging ik graag naartoe. :Y
Nu doe ik het bij het Shell (voormalig BP)station aan de Ookmeerweg daar is veel ruimte en als de meest rechterbox vrij is voldoende ruimte om jas en helm droog weg te leggen.
Het enige wat ik daar mis van de speciale Moto wash is de grote föhn om na het wassen je motor droog te blazen , dus dat doe ik dan maar weer oldschool met een doek waar nodig ,en de rest met rijwind. :]
Danny :W :]
 
Mijn motor stond gisteren buiten, helemaal afgespoeld en ik hoefde er niets voor te doen.
 
Happy Duck in Duivendrecht heeft ook een motor was box. Maar niet waar je de helm in kan doen. Wel aangepaste straal, zeggen ze.

Op dinsdag wassen ze voor 5 euro jouw Canta. :)
 
Laatst bewerkt:
want?
Ik heb in al die jaren nog nooit iets kapot gespoten als je dat bedoelt. En ook de lak wordt er ook echt niet slechter van.
Vuil spoel je eraf ipv dat je lekker met een doekje/spons het zand over je lak loopt uit te schuren.
Hier zit ook wel het verschil tussen de motorgebruikers en motorknuffelaars.
In minder dan 5 minuten is mijn motor weer redelijk schoon tot ik de volgende dag weer naar mn werk ben gereden. Moet er niet aan denken om daar een paar keer per maand minimaal een half uur mee bezig te zijn met emmers, tuinslangen en doekjes.
Helaas werkt een regenbui HIER ook niet op O-)
 
want?
Ik heb in al die jaren nog nooit iets kapot gespoten als je dat bedoelt. En ook de lak wordt er ook echt niet slechter van.
Vuil spoel je eraf ipv dat je lekker met een doekje/spons het zand over je lak loopt uit te schuren.
Hier zit ook wel het verschil tussen de motorgebruikers en motorknuffelaars.
In minder dan 5 minuten is mijn motor weer redelijk schoon tot ik de volgende dag weer naar mn werk ben gereden. Moet er niet aan denken om daar een paar keer per maand minimaal een half uur mee bezig te zijn met emmers, tuinslangen en doekjes.
Helaas werkt een regenbui HIER ook niet op O-)

Vast niet op de weg gebruikt _O-
 
Precies een motor is gebouwd om tegen regen te kunnen (op wat Italianen na :+ ), en met een hoge drukspuit gewoon altijd van de voorkant naar de achterkant toe spuiten zoals de regen ook van voor naar achter loopt als je met 100 km door de regen rijd.
Als je van achter naar voren spuit is de kans aanwezig dat je onder (afdek)rubbers etc spuit en daar houden afgeschermde onderdelen niet van. :N
Ook niet te dichtbij spuiten bij kwetsbare onderdelen.
Gaat bij mij ook al jaren goed. :Y
Danny :W :]
 
want?
Ik heb in al die jaren nog nooit iets kapot gespoten als je dat bedoelt. En ook de lak wordt er ook echt niet slechter van.
Vuil spoel je eraf ipv dat je lekker met een doekje/spons het zand over je lak loopt uit te schuren.
Hier zit ook wel het verschil tussen de motorgebruikers en motorknuffelaars.
In minder dan 5 minuten is mijn motor weer redelijk schoon tot ik de volgende dag weer naar mn werk ben gereden. Moet er niet aan denken om daar een paar keer per maand minimaal een half uur mee bezig te zijn met emmers, tuinslangen en doekjes.
Helaas werkt een regenbui HIER ook niet op O-)

Nee je spuit niets kapot, maar de mogelijk bestaat dat je bv door de hoge drug vocht tussen de lagering van de achterbrug spuit, dan heeft het nog enkel tijd nodig om schade aan te richten, de kracht is zo groot en de nevel bijna zo dun als stoom. mn broer kan na verloop van tijd zijn achterbrug er af slijpen en dan met trekkers de lager nog kunnen verwijderen, later met lijm de nieuwe lagers erin gezet, moest wel met lijn ander zaten ze niet vast.
 
Nee je spuit niets kapot, maar de mogelijk bestaat dat je bv door de hoge drug vocht tussen de lagering van de achterbrug spuit, dan heeft het nog enkel tijd nodig om schade aan te richten, de kracht is zo groot en de nevel bijna zo dun als stoom. mn broer kan na verloop van tijd zijn achterbrug er af slijpen en dan met trekkers de lager nog kunnen verwijderen, later met lijm de nieuwe lagers erin gezet, moest wel met lijn ander zaten ze niet vast.


Vaak kun je hem het beste maar smerig laten , en zo nu en dan er met een bus kruipolie omheen draven en inspuiten. ;)
 
Happy Duck is echt een topper. Vorige week in no time de bike weer laten stralen. Er is een speciale motorwasbox met lagere druk op de hogedrukspuit. Je doorloopt simpelweg het hele programma en klaar.
Locatie: Google Maps
 
Weet iemand toevallig of er een motorwasbox is in de buurt van Haarlem? Ik heb er 2 gezien in Oegstgeest en Duivendrecht maar dat is beide een half uur rijden...
 
Jammer dat er zo weinig duidelijke informatie is over motorwasboxen.
Total motopoint is bijna niets meer over te vinden behalve nieuwsberichten uit 2009/2010, dat lijkt een overleden concept.
Een online artikel van 2022 heeft het over een motor wasbox van Christ Carwash systems: https://www.carwashpro.nl/onderneme...n-ook-de-motoren-naar-de-carwash/?gdpr=accept
Die zie ik inderdaad als MOTO-SKIP bij de fabrikant: Zelfbediening-wasinstallaties: Christ Wash Systems
Zowel bij de fabrikant als verder op het net kan ik helaas niet vinden waar je die in het land kunt vinden.
De meeste informatie over MotoWash stamt ook al uit 2011, maar ik heb hier nog wat van 2022 gevonden: https://www.carwashpro.nl/projecten/2022/04/27/opslagketen-allsafe-opent-motorwasplaatsen/
Helaas is er op de website van de fabrikant JetWash niets over te vinden over MotoWash.
 
Terug
Bovenaan Onderaan