Kawasaki versys 650 deel 4

Mensen
Ik heb effe uitgerekend wat mijn versys 2017 verbuikt momenteel.

11.31 liter op 272.9km
Is ongeveer 1 op 24.

Bijna de magische 1000km bereikt. Wordt wel een beetje saai dat inrijden hoor...
 
Mensen
Ik heb effe uitgerekend wat mijn versys 2017 verbuikt momenteel.

11.31 liter op 272.9km
Is ongeveer 1 op 24.

Bijna de magische 1000km bereikt. Wordt wel een beetje saai dat inrijden hoor...

Wel zuinig :}
Hou je geld over voor een leuk truitje, of schoenen *O*




:+
 
Mensen
Ik heb effe uitgerekend wat mijn versys 2017 verbuikt momenteel.

11.31 liter op 272.9km
Is ongeveer 1 op 24.

Bijna de magische 1000km bereikt. Wordt wel een beetje saai dat inrijden hoor...

Ik heb geen idee wat de mijne doet. Gok rond de 1 op 20, maar alles beter dan 1:10 is acceptabel met de kilometers die ik rijdt.
 
Over zuinigheid gesproken, ik vrees dat ik een boulemische Versys heb getroffen : hij zuipt een forse 6.2 l/100 km bij gemengd gebruik.

Nu ben ik niet gefixeerd op zuinigheidsrecords, maar de verkoper herhaalde meermaals dat je 500 km op 1 tank haalt.... ik zit eerder (met wat geluk) op een 300 km per tank vol 98 octaan met deze slemppartijen.
 
Goedemiddag,

Ben sinds julie j.l. ook eigenaar van een Versys 650 uit 2016. ik kijk sinds die tijd mee op dit Forum. ik heb al heel wat gehad aan de vele tips die hier voorbij komen.
De dag nadat ik de motor heb omgeruild(ik had eerst een CB 1000R), ben ik gelijk met onze tourclub een weekend wezen touren in DL. Daar kwam ik er direct achter dat het niet de beste banden waren die er van de fabriek uit op zitten. Het was meer glijden dan rijden, want het regende behoorlijk dat weekend. Na wat uitzoeken op dit Forum bleek dat meer mensen deze mening delen. Er zitten nu MPR 4 onder. Wat een wereld van verschil is dat!!
Ook heb ik na de tip op dit Forum het ruitje iets achterover gezet. Alle kleine beetjes helpen. Maar wat een fijne motor is dit. Ik kan de zwaardere motorfietsen ruim bij houden!

gr,
Ronnie
 
6,2l per 100km is wel erg onzuinig. (Dat is 1:16 en een beetje.)

Mijn beestje uit 2007 sinds een paar manden rijdt tussen en de 1:20 en 1:22 de afgelopen 2500km
Nu heeft de mijne nog geen 25.000km gereden en rij ik relatief veel snelweg.

Als het moet zal ik hem best naar 1:18 krijgen en ook naar 1:24 maar in beide gevallen moet ik dan flink mijn best doen.
 
Over zuinigheid gesproken, ik vrees dat ik een boulemische Versys heb getroffen : hij zuipt een forse 6.2 l/100 km bij gemengd gebruik.

Nu ben ik niet gefixeerd op zuinigheidsrecords, maar de verkoper herhaalde meermaals dat je 500 km op 1 tank haalt.... ik zit eerder (met wat geluk) op een 300 km per tank vol 98 octaan met deze slemppartijen.

Dat is idd een form verbruik.

Volgens mij doet de mijne (2017) 1 op 22
 
Misschien moet ik het rechterhandje wat intomen, maar ik rij zeker een stuk minder snel en trek kalmer op dan met m'n R1200GS (ik moét wel met die Japanse wijvenbrommer :+ ), en die Teutoon hou ik (net) onder de 6 liter/100 km (1 op 17)...
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met volle tank peut gemakkelijk 430km en dan gaat er zo'n 18,5 liter in dus heb ik nog 3 liter over. en draai ook lekker aan de rechtse. En heb ooit op een toerweekend 520km gehaald maar dat was wel tot de laatste drup denk ik. Maar dan moet je echt wel defensief en anticiperend rijden maar het kan wel. Nu het binnenkort wat kouder word gaat het verbruik wel gevoelig omhoog en als ik dan mijn hoge ruit er ook nog opzet en de handvat verwarming ook opzet zit ik rond 4,5 a 5 liter. Ben super tevreden van mijn kwaak ;)
 
Dames en heren - het is tijd voor een nieuwe kettingset. Nu heb ik al meerdere discussies hier en op andere fora gezien betreffende de vertanding.
Wat zijn jullie voorkeuren ?
Ook zie ik vaak de discussie of het voortandwiel origineel moet zijn ivm demping.
Wat zijn jullie voorkeuren in deze ?
En wat kan ik een beetje aan kosten gaan beramen ?

Verder vandaag de boosterplug gemonteerd, zal mij benieuwen morgen :)
 
Dames en heren - het is tijd voor een nieuwe kettingset. Nu heb ik al meerdere discussies hier en op andere fora gezien betreffende de vertanding.
Wat zijn jullie voorkeuren ?
Ook zie ik vaak de discussie of het voortandwiel origineel moet zijn ivm demping.
Wat zijn jullie voorkeuren in deze ?
En wat kan ik een beetje aan kosten gaan beramen ?

Verder vandaag de boosterplug gemonteerd, zal mij benieuwen morgen :)


Op mijn 2009 voldoet de originele verstanding prima. Hij loopt soepel gebied op lage snelheid. Wat bedoel je met demping van het voortandwiel?

Boosterplug, meer verbruik iig. Dat is namelijk wat het ding doet, meer brandstof geven door de motor te laten denken dat het koud is buiten.
 
Op mijn 2009 voldoet de originele verstanding prima. Hij loopt soepel gebied op lage snelheid. Wat bedoel je met demping van het voortandwiel?

Boosterplug, meer verbruik iig. Dat is namelijk wat het ding doet, meer brandstof geven door de motor te laten denken dat het koud is buiten.
Ik weet dat het overall gebruik kan oplopen tot 6% al zijn er veel gebruikers die zelfs minder brandstof gaan gebruiken. Ik heb het puur voor het "digitale" rijgedrag gedaan. Zit veel op provinciale wegen waar je veel gas af / op handelingen doet.
Het originele oem voortandwiel van de versys zou in een rubber zitten om eventuele vibraties op te vangen. De aftermarket tandwielen hebben dat niet.
 
@Freubeltje, ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn. Dat aan-uit gedrag herken ik helaas wel en als dit een oplossing bied dan is dat goed nieuws. Waar heb je hem gekocht?
 
Heeft de derde lichting van de Versys een 22 L tank? Das fors.

Nouja mijn 2010 versie heeft een 19L tank en ik doe gemiddeld 1:20 en daar zit heel veel woon werk bij. Helaas maar 22km enkele reis. Maar even een wat langer toerritje en de 1:22/23 is zo aangetikt.
1:16 is gewoon niet goed. Daar moet je echt naar laten kijken.
 
Als bij mij het bericht FUEL gaat knipperen in mijn dashboard dan gaat er ca. 16-17L in mijn 19L tank.

(Ja ik ben een Pussy, maar ik heb echt geen zin om te duwen.)
 
Ja heb ondervonden dat de reservelamp wel heel snel begint te flikkeren. Dan kun je nog minstens 43km autosnelweg doen heb ik al gedaan geprobeerd :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan