[Poll] De plannen voor 2018? Waar naartoe?

Waar gaan we naartoe?

  • Eifel / Schwarzwald

    Stemmen: 7 15,9%
  • De Alpen

    Stemmen: 4 9,1%
  • Frankrijk

    Stemmen: 4 9,1%
  • Zwiterland

    Stemmen: 1 2,3%
  • Scandinavie

    Stemmen: 5 11,4%
  • Groot Britannie

    Stemmen: 5 11,4%
  • Baltische Staten

    Stemmen: 0 0,0%
  • Oost Europa

    Stemmen: 4 9,1%
  • 10.000+ KM rit richting overal

    Stemmen: 2 4,5%
  • Iets anders

    Stemmen: 12 27,3%

  • Totaal aantal stemmers
    44

JorisK

MF veteraan
16 jan 2005
6.009
676
Bergen op Zoom
Ha luitjes,

Het 'vakantie seizoen' loopt voor de meeste van ons af zo rond deze weken, en ik zit zelf te dubben waar ik volgend jaar naartoe wil. Ik wil zoveel... B|
Ik zit nu in de spagaat Groot-Brittannië (met name Schotland/Wales/Ierland) of naar het oosten (Tjechie / Slowakije /Oekraine).

Ik ben benieuwd wat jullie plannen zijn? Waar gaan jullie naartoe?
 
Ik neig heel erg naar Schotland. Maar het zou zo maar de Pyreneen of Zwitserland kunnen worden. Maar ik neig wel heel erg naar Schotland (heb dag 1 al gepland in Basecamp... 8-) )
 
Dit seizoen de nummer 1 op mijn bucketlist (IJsland) afgevinkt, afgelopen jaren veel in Scandinavië en De Alpen geweest, dus ik denk dat ik de komende zomer eens wat anders ga doen en ik neig voor alsnog naar Oost-Europa. Concrete plannen zijn er nog niet maar ik ben pas 2 weken terug van IJsland dus ik heb nog bijna een jaar om daar over na te denken. Een paar dagen Alpen pak ik eigenlijk elk jaar wel mee, maar dat is meer een tussendoortje dan een echte vakantie, dus mijn stem is naar Oost-Europa gegaan.

Oost-Europa is eigenlijk ook de enige regio in de poll (afgezien van "overal" :+ ) waar ik op de motor nog niet ben geweest, dus daar moet maar eens verandering in gaan komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik mis de optie zuid-oost Azië in de poll ...

Dan maar stemmen op iets anders

Maar ooit wil ik de optie 10.000+ km kunnen aanvincken, mijn droom is een "ritje" Belgium-Philippines :]
 
Ik mis de optie zuid-oost Azië in de poll ...

Dan maar stemmen op iets anders

Maar ooit wil ik de optie 10.000+ km kunnen aanvincken, mijn droom is een "ritje" Belgium-Philippines :]

Hmm is zuid-oost Azie geen 10.000+ KM ?
 
Hmm is zuid-oost Azie geen 10.000+ KM ?
Ernaartoe rijden is zeker en vast 10.000+ km :Y

Maar Zuid-Oost Azië op zich zou wel mooi gestaan hebben in de poll, want je zou ernaartoe kunnen gaan met het vliegtuig en er een motor huren.
En ik kan je zeggen, dáár valt nogal wat plezier te beleven met motorrijden! :]
niet dat het ergens anders niet leuk kan zijn, integendeel, maar er gaat (voor mij) niets boven motorrijden in Zuid-Oost Azië
 
Ernaartoe rijden is zeker en vast 10.000+ km :Y

Maar Zuid-Oost Azië op zich zou wel mooi gestaan hebben in de poll, want je zou ernaartoe kunnen gaan met het vliegtuig en er een motor huren.
En ik kan je zeggen, dáár valt nogal wat plezier te beleven met motorrijden! :]
niet dat het ergens anders niet leuk kan zijn, integendeel, maar er gaat (voor mij) niets boven motorrijden in Zuid-Oost Azië

Kan de poll niet meer updaten.

Ga je overigens enkel heen en laat je je fiets terug verschepen oid?
 
full


Vraag niet waarom. Vreemde tik van mij? Maar ik wil op die locatie dezelfde foto maken. Maar in plaats van Martin Bril sta ik daar.
C'est la vie past wel bij mij. Bril is helaas dood.
Daarna door naar de Pyreneeën. Misschien dat we San Sebastian nog aandoen.
 
Kan de poll niet meer updaten.
Geen probleem hoor ;)
Ga je overigens enkel heen en laat je je fiets terug verschepen oid?
Voorlopig is het regelmatig met het vliegtuig en een motor(tje) huren aldaar.

Maar binnen 9 jaar ben ik 50, en als alles volgens plan verloopt volgt er dan een definitieve verhuizing. Mijn droom is dan om de "overtocht" per motor te maken (en daar waar nodig per (vracht)schip)). De motor zou ook in een container naar ginder kunnen, samen met nog zoveel andere dingen (die ook van anderen kunnen zijn, container kosten delen, prijs valt dan wel mee), maar kan twee tot drie maanden duren voor die daar is.
Maar het is lang niet zeker of ik daar met mijn huidige motor in het dagelijkse leven wil rijden, dat zal de toekomst uitmaken.

Het gaat hem mij gewoon om de droom de overtocht te doen per motor, en het liefst door China, maar naar het schijnt is dat quasi onmogelijk, en zal het over Singapore moeten.
Kan/wil ik de motor na de overtocht per motor ginder niet gebruiken, vind ik dat niet zo erg. Ik heb dan wél de reis van mijn leven gemaakt. Ook niet van plan om dat met een nieuwe of jonge tweedehandse motor te doen (tenzij zekerheid de motor daar wél te kunnen gebruiken), maar met een GSX 750 F van tussen 2001 en 2006, als ik die daar niet inschrijf verlies ik er niet veel aan, maar heb de reis gemaakt op mijn favoriete motor :t

Maar ... voorlopig is het enkel nog dromen ... en dromen ...
... al ben ik hier en daar wel bezig met voorbereidingen door voorlopige routes op te stellen. Maar omdat ik die trip niet wil doen al rijdend van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, maar onderweg ook vanalles wil zien, reken ik op drie maand. De voorlopige grootlijnig opgestelde route spreekt ongeveer 18.000km aan, en komt dus neer op gemiddeld 200km per dag. Maar er zullen uiteraard dagen zijn dat er niet gereden wordt ook, dagen om te rusten, dagen om speciale plaatsen meer aandacht te geven, maar er zijn ook delen waar 200km op een dag best veel is, onverharde wegen bijvoorbeeld ... enz enz ...

Maar zoals ik al zei ... voorlopig is het nog wat dromen ... maar mijn vrouwtje heeft mij geleerd, "the only way to make true your dreams, is keep on dreaming!" ... dus ...
 
[afbeelding]

Vraag niet waarom. Vreemde tik van mij? Maar ik wil op die locatie dezelfde foto maken. Maar in plaats van Martin Bril sta ik daar.
C'est la vie past wel bij mij. Bril is helaas dood.
Daarna door naar de Pyreneeën. Misschien dat we San Sebastian nog aandoen.
Mooi plan! :t

Zou een leuke foto zijn voor in volgend topic:
Nog mooie foto's gemaakt?! Deel 52 - Koning winter...
Zeker als je het goed immiteert, quasi zelfde kledij/looks en houding 8-)
Maar misschien had je dat doel al?
 
Geen probleem hoor ;)Voorlopig is het regelmatig met het vliegtuig en een motor(tje) huren aldaar.

Maar binnen 9 jaar ben ik 50, en als alles volgens plan verloopt volgt er dan een definitieve verhuizing. Mijn droom is dan om de "overtocht" per motor te maken (en daar waar nodig per (vracht)schip)). De motor zou ook in een container naar ginder kunnen, samen met nog zoveel andere dingen (die ook van anderen kunnen zijn, container kosten delen, prijs valt dan wel mee), maar kan twee tot drie maanden duren voor die daar is.
Maar het is lang niet zeker of ik daar met mijn huidige motor in het dagelijkse leven wil rijden, dat zal de toekomst uitmaken.

Het gaat hem mij gewoon om de droom de overtocht te doen per motor, en het liefst door China, maar naar het schijnt is dat quasi onmogelijk, en zal het over Singapore moeten.
Kan/wil ik de motor na de overtocht per motor ginder niet gebruiken, vind ik dat niet zo erg. Ik heb dan wél de reis van mijn leven gemaakt. Ook niet van plan om dat met een nieuwe of jonge tweedehandse motor te doen (tenzij zekerheid de motor daar wél te kunnen gebruiken), maar met een GSX 750 F van tussen 2001 en 2006, als ik die daar niet inschrijf verlies ik er niet veel aan, maar heb de reis gemaakt op mijn favoriete motor :t

Maar ... voorlopig is het enkel nog dromen ... en dromen ...
... al ben ik hier en daar wel bezig met voorbereidingen door voorlopige routes op te stellen. Maar omdat ik die trip niet wil doen al rijdend van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, maar onderweg ook vanalles wil zien, reken ik op drie maand. De voorlopige grootlijnig opgestelde route spreekt ongeveer 18.000km aan, en komt dus neer op gemiddeld 200km per dag. Maar er zullen uiteraard dagen zijn dat er niet gereden wordt ook, dagen om te rusten, dagen om speciale plaatsen meer aandacht te geven, maar er zijn ook delen waar 200km op een dag best veel is, onverharde wegen bijvoorbeeld ... enz enz ...

Maar zoals ik al zei ... voorlopig is het nog wat dromen ... maar mijn vrouwtje heeft mij geleerd, "the only way to make true your dreams, is keep on dreaming!" ... dus ...

Als je echt naar die hoek gaat verhuizen, snap ik die droom maar al te goed. Verlaat je Belgie daadwerkelijk, dan wil je het na 50 jaar wel in stijl doen uiteraard :Y

Fantastisch plan en doen. Je krijgt gigantisch spijt als je het niet doet denk ik :)
 
2010 14 dagen,zeven landen rit. eifel ,zwarte woud,voralberg,stelvio,zwitserland,dwars doorheen,Vogezen,luxemburg,belgie.

2011 helaas schotland moeten annuleren wegens nekoperatie in juni.

2012 10 landen tour 14 dagen (sauerland ,thuringen duitsland- pilsen etc tjechie-oostenrijk bij Grazz,slovenie,Italië dolomieten,zwitserland,Belgie,luxemburg,Liechtenstein en Nederland)

2013 longoperatie
2014 eifel en zwarte woud en Ardennen...(want Schotland stond eigenlijk weer gepland in september maar werden oma en opa dus weer gecanceld )

2015 9 dagen zwarte woud,Zwitserland en oostenrijk en via zwarte woud terug.

2017 14 dagen,zwarte woud,oostenrijk,Zwitserland,lago di magiore italie,valezan franse alpen,provence,gorgus du verdon,drome ,vogezen dus veel frankrijk en heel veel mooie passen..

en de weekendjes eifel etc niet vergeten door de jaren heen....

Nu voor 2018 twijfels tussen Pyreneeën met trein??? of Schotland of Wales-lake district.
van zeg 9 mei tot 20 mei dus dag of 9 a 10 .....maar wat het gaat worden,als het geen Schotland wordt dan geef ik dat op,manlief wil liever in gebieden waar weer beter is ,ik ook wel maar Schotland blijft trekken...

in de zomer met koekblik of vliegtuig met hele gezin inclusief kleinkind naar schoonzus in kroatie die daar heen zijn geëmigreerd...en hopelijk nog wat leuke motorweekends
 
Als je echt naar die hoek gaat verhuizen, snap ik die droom maar al te goed. Verlaat je Belgie daadwerkelijk, dan wil je het na 50 jaar wel in stijl doen uiteraard :Y
Dat dus idd ;)
En door de verhuis bestemming heeft die rit/reis een extra doel :]
Je krijgt gigantisch spijt als je het niet doet denk ik :)
Daar vrees ik dus ook voor ...

Maar goede planning zal wel nodig zijn denk ik ...

... nog een kleine 9 jaar om alles te bekijken/berekenen :P
 
Alle opties op de motor in de poll staan voor mij nog open behalve CH, GB en F.

Ik zou hierboven 10.000km kunnen aanklikken. Mijn mislukte reis dit jaar naar Rus/ Norge ga ik zeker nog inhalen. Dan zijn de Baltische staten en ook Oost Europa weer in beeld. Ik zie hierboven Kroatië en Schotland (o, ja dat is ook GB), ook leuk.

Een motorreis door/ in ZO Azië met rit Vietnam Noord-Zuid staat ook nog op mijn TODO-lijst.
Maar het kan volgend jaar net zo goed een busreis in China worden.

@ Ride-dirty
Meer van Ohrid, Macedonië (?) is dat niet in Montenegro?
Sorry, in de war met Meer Skadarsko Jezero...... :?
Was daar al eerder. Prachtige plek. Vergeet dan niet ook de baai van Kotor!!
Hoe ga je dat doen? Via Italië oversteken en door Albanië?

@ Scheurneusje
Pyreneeën met trein???
Je kan er prima heenrijden met een tussenstop in de Dordogne.
Sarlat kan je in 1 dag rijden vanaf NL. Maar ook dat gebied daar is evt. leuk om rond te rijden!

Voor de Poll houd ik het voorlopig maar op: "Iets anders"
 
Laatst bewerkt:
...
Maar het kan volgend jaar net zo goed een busreis in China worden.
...
Busreis?
Heb jij (of iemand anders hier) er enig idee van hoe het zit om met de motor als toerist door China te rijden?

Buiten het feit dat er ongeveer 150 steden zijn in China waar je helemaal niet mag motorrijden, heb ik ook vernomen dat het haast onmogelijk is om door China te rijden als tourist, zowel motor als auto.

Mijn eerste plan was immers door China te gaan, maar dat heb ik intussen maar herzien, al spookt het nog steeds door mijn hoofd.

Maar anderzijds genoeg andere landen waar het mij leuk lijkt om door te rijden, heel die Oost Europese kant, dan Griekenland, Turkije en zo verder, later door india, myanmar, Thailand, Malleisië, Singapore, Indonesië en nog een aantal tussendoor die ik vergeten ben.

Maar oorspronkelijk plan was, China, vandaar de boot naar Taiwan, en dan een vrachtschip (ter plaatse te regelen door een Filipijnse kapitein een afgesproken bedrag te betalen :P ), naar Luzon, het noorden van de Filipijnen, en dan zo als laatste stuk, de gehele Filipijnen doorrijden ...

Maar we zien nog wel ... zit immers nog niet verder dan de droom- en grote-lijnen-plan fase :P
 
Idee is de Transfagaran route en de Trans Alpina eens te gaan rijden. Wel een eindje weg, maar na de Noordkaap twee jaar geleden en afgelopen jaar de Pyrenneen en Gibraltar nu eens de andere uithoek opzoeken .
Week of twee de tijd, dus dat zou moeten lukken
 
Busreis?
Heb jij (of iemand anders hier) er enig idee van hoe het zit om met de motor als toerist door China te rijden?
Busreis China.....? Dan wel na eerst een uurtje of 10 vliegen! :X
Als het idd voor mij China zou gaan worden, dan laat ik het je weten! Ik ga er op letten!

Als er een kans komt ga ik met mijn internationaal RBW zeker een motorrit maken in China.
Zo heb ik dat ook een paar jaar terug in Z.Afrika gedaan.
Dat staat in mijn geheugen nog steeds bij mijn mooiste motorritten!! :] :]
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik naar Spanje ga.
Paar dagen bij bekende onder barcelona op visite en nog een paar dagen rond toeren.
Ik moet nog wel even een paar mooie wegen en bezienswaardigheden uitzoeken.

Of toch 10dagen engeland/Schotland.
 
@mean-machine ik wil max 1 dag een 550 a 600 km via snelweg rijden en binnendoor max rond de 300 km ...vanwege mijn gezondheid.
We hebben maar tien dagen en parijs tot tegen spanje aan met trein lijkt me wel relaxed afhankelijk.,maar is afhankelijk vd prijs....

@vietnam of Himalaya op de motor zou ik ook heel erg graag willen.😍... maar buiten dat het probleem vanwege mijn gezondheid.
Is het ook financieel nogal krapjes 😂

@DKP altijd mooi om ergens over te dromen en naar toe te leven.

@rojerasen transfagaran route bedoel je roemenie ,ook heel erg mooi maar te ver...



Als ik het geld had en mijn gezondheid goed was zou ik ook wel de wereld rond willen....


@cmk wat maskt je tik uit?
Iedereen hweft wel ergens een tik van toch...
Ook pyreeenen dus...

Ik vind de voorbereiding altijd al leuk.
 
@mean-machine ik wil max 1 dag een 550 a 600 km via snelweg rijden en binnendoor max rond de 300 km ...vanwege mijn gezondheid.
We hebben maar tien dagen en parijs tot tegen spanje aan met trein lijkt me wel relaxed afhankelijk.,maar is afhankelijk vd prijs....

@vietnam of Himalaya op de motor zou ik ook heel erg graag willen.😍... maar buiten dat het probleem vanwege mijn gezondheid.
Is het ook financieel nogal krapjes 😂

@DKP altijd mooi om ergens over te dromen en naar toe te leven.

@rojerasen transfagaran route bedoel je roemenie ,ook heel erg mooi maar te ver...

Als ik het geld had en mijn gezondheid goed was zou ik ook wel de wereld rond willen....


@cmk wat maskt je tik uit?
Iedereen hweft wel ergens een tik van toch...
Ook pyreeenen dus...

Ik vind de voorbereiding altijd al leuk.
Kan je in dat geval niet de motor op de aanhanger zetten en bijv naar St.Girons rijden. (heel centraal!)
 
Laatst bewerkt:
Kan je in dat geval niet de motor op de aanhanger zetten en bijv naar St.Girons rijden. (heel centraal!)


Dat ligt heel centraal ja inderdaad.
Trein gaat van Parijs naar Biarritz.

Nou we hebben dit jaar heel lang in Frankrijk gezeten en hoewel het een geweldig mooi land is,wil mijn man liever naar het Spaanse gedeelte dan hier ongeveer,
Google Maps

Maar aanhanger is even bekijken dan ,welke optie goedkoper is aanhanger huren kost ook weer geld en eigenlijk zijn we meer van thuis met de motor aanrijden en weer thuis komen met de motor,....

Schotland,of Engeland met name Wales en Lake District komen ook in zeker in aanmerking....
En ik neig toch meer naar deze optie,maar zoals gezegd al meerdere keren geboekt en moeten annuleren.'
En dat links rijden speelt ook mee :]
Even nog nadenken en bekijken welke keuze het wordt,sowieso op de meeste plekken 2 of meer nachten.

Nog even bestuderen wat het gaat worden,daarom heb ik de poll nog niet ingevuld....
 
Mss is naar de Pyreneeën dan voor jullie wat (te) krap in 10 dagen.

Naar Engeland is opstappen in HvH en in Hull ben je al midden in the Kingdom.
Links rijden is alleen de eerste keer een paar uur heel onwennig. Daarna gaat 't vanzelf.....
De volgende keren dat je weer links rijdt, gaat het na een kwartiertje als vanouds!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan