Hoe jat-gevoelig is een CBR 600 F2? (Wat voor/ hoe op slot)

11 mei 2017
128
5
Morgen dan eindelijk waarschijnlijk mijn eerste motor: een Honda CBR 600 F2 uit 1992 als smijt fiets.
Mijn hoofd gebogen over een hoop zaken die allemaal bij het aanschaffen van een motor komen kijken. Alleen de laatste vraag natuurlijk: wat is voor mij een goed slot?

Het is uiteraard een oud model, dus zal hem alleen WA verzekeren. Dat betekend dus dat ik geen ART4 of 5 of zoiets moeilijks nodig heb. Daarnaast denk ik dat een CBR uit 92 ook niet zo gewild is onder de motor dieven? Denk ook zelfs niet voor onderdelen aangezien er 20 jaar geleden zoveel van rondreden, en er genoeg goedkope onderdelen in omloop zijn?

De motor zal voornamelijk buiten staan in Amsterdam in de Pijp en Oudwest. Ik zie verschillende motoren het hele jaar dag en nacht buiten staan in die twee wijken. Ik krijg ook niet het idee dat er in die wijken (voornamelijk een beetje drukke straten) erg veel motoren gestolen worden. Ik moet ook echt mijn best doen om bij sommige motoren bij mij in de buurt iets van een ketting of een schijfrem slotje te zien hangen. En van sommige motoren heb ik het idee dat ze alleen maar op stuurslot staan zolang ze maar in het zicht staan.

Dusss...moeite waard om in deze situatie met grof geschut aan te komen? Of voldoet een ketting van rond de 100euries en have more money to spend on coke and bitches?
 
... more money to spend on coke and bitches?

_O-

Ik heb zelf een F3, maar ben gezegend met een garage bij huis. Daar staat ie trouwens altijd alleen maar op stuurslot. Nou woon ik wel in een gat Apeldoorn, dus dat is geen Amsterdam :+

Heb wel een ART4 schijfremslot (zat er al bij), maar die gebruik ik eigenlijk alleen maar als ik 'm ergens lang buiten het zicht neerzet.
 
Mja, ik heb geen idee van de diefstalgevoeligheid maar ze jatten tegenwoordig alles?
Verder dan een rauwe vis in een nylonkous aan de motor hangen, een speklap achterop binden en/of je motor in bizarre kleuren spuiten kom ik ook niet..
 
Laatst bewerkt:
hoe ouder de motor hoe makkelijker te stelen en starten. tegenwoordig zit er steeds meer beveiligingstechniek in. en dan wordt hij misschien niet gestolen voor de onderdelen maar om te joyrijden of voor een overval, maar hij is wel weg en als je hem terug vind heb je in ieder geval een berg schade (stuurslot kapot draden doorgeknipt en ga zo maar door). persoonlijk zou ik er wel een slot op doen zeker in amsterdam of het geld wat de motor waard is moet je niks uitmaken.
 
Je leest steeds vaker dat er oudere type motoren gesloten worden, wat hier ook al staat ze zijn simpel en gemakkelijk te starten en onderdelen verkopen goed.
Honda cbr's komen vaak zat voorbij zou de motor min met een art 4 slot vast zetten voor de verzekering wellicht maar als ze hem willen nemen ze hem toch wel mee ook met 100 stoel en alarm installaties.
 
Voor de verzekering? Wat dacht je nog terug te krijgen als hij gejat wordt? Een fatsoenlijk slot met taxatierapport en diestalverzekering kost meer als een ander CB.

Gewoon een slot met een lekkere dikke ketting. Niemand steelt dat ding uit economische motieven, je moet joyrijders afweren. De Action heeft lekkere dikke kettingen, ik zou er alleen een ander slot bij kopen.
 
Laatst bewerkt:
WA+diefstal is het geld niet, scheelt je misschien 5 tientjes per jaar. Allrisk is wel erg duur voor de motor.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal.

Ik denk dat ik inderdaad gewoon een dikke ketting met een leuk slotje ga halen.
@halflive: stelen wegens economische redenen heb ik ook mijn vragen bij. Bedankt voor de tip, ga zo zeker even langs de Action.

@too: voor overvallen gebruiken ze hier in de buurt voornamelijk opgevoerde (snor) scooters. Nieuwe generatie straatratjes zijn te lui om te leren schakelen ;)
 
Een slot van rond de 100 euro is toch prima te vinden met art 4??

Ik zou vooral thuis de fiets met een ketting vast aan een paal zetten en er een hoes overheen doen. Die hoes doe je er overheen zodat men niet kan zien wat er staat en niet zo zeer vanwege het weer.

5 jaar zo gedaan met een 600RR in Bos en Lommer en nooit problemen ondervonden (wel het deel van Bos en Lommer binnen de ring).


Daarnaast ben ik van mening, hoe drukker de plek is, hoe beter.

Als laatste is het verschil tussen WA en WA+ soms 2 euro per maand. Tsja....

Het is maar waar je jouw geld aan uit wilt geven. Een stukje "rust" voor zo weinig is ook wat waard als je het mij vraagt. Je krijgt tenminste iets wanneer je aan de beurt bent.
 
Laatst bewerkt:
Motorslot ART 4 Kettingslot + lus 150cm Vinz U-Lock


Kijk hier eens. Heb je een ART4 slot voor 4 tientjes, en het hangslot kun je meenemen akls schijfremslot wanneer je een stukje gaat toeren. De ketting kun je om een paal heenslaan door de ring aan het ene uiteinde, het andere uiteinde maak je dan met het slot vast aan je remschijf en je motor staat prima op slot.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geboren en getogen in de Pijp en mijn motor staat ook altijd buiten op de stoep. :Y
Wel op stuurslot , beugelslot + regenhoes met kettingslot vast door voorwiel. })
Tot nu toe is wel 1x mijn regenhoes gejat en waarschijnlijk gebruikt als slaapzak door een dakloze. :(
In de Pijp staat je motor tegenwoordig redelijk safe (in tegenstelling tot de jaren 70/80).
Dat komt omdat het relatief druk is en ook s,nachts veel volk op straat loopt , ook helpt het ontzettend dat alle parkeerplekken voor 99% gebruikt worden zodat het moeilijker is om je motor van de stoep af een busje in te tillen. |(
Suc6 , Danny :W :]
 
hoe ouder de motor hoe makkelijker te stelen en starten. tegenwoordig zit er steeds meer beveiligingstechniek in. en dan wordt hij misschien niet gestolen voor de onderdelen maar om te joyrijden of voor een overval, maar hij is wel weg en als je hem terug vind heb je in ieder geval een berg schade (stuurslot kapot draden doorgeknipt en ga zo maar door). persoonlijk zou ik er wel een slot op doen zeker in amsterdam of het geld wat de motor waard is moet je niks uitmaken.

Ze jatten nieuwe fietsen juist voor onderdelen, want die zijn dan nog duur, en een nieuwer model is erg opvallend. Ze stelen ook genoeg akra dempers en ander fancy spul met regelmaat van de wat populairdere modellen. Ouwe fietsen pakken ze juist vaak om mee te joyriden, vanwege het gemak waarmee je er mee wegrijdt.
 
Dat vooral doen als je ruzie met je buren wilt, of zelf graag gewekt wilt worden, die dingen gaan altijd 's nachts af zonder aanwijsbare reden.

Heb er één van Abus, die werkt fantastisch. Nog nooit per ongeluk afgegaan behalve door mij als ik de hoes eraf trek voor het slot. Probleem is je betaald er wel meer voor, en een busje purschuim omzeilt het hele alarm. Maar wel goed tegen gelegenheidsdiefstal.
 
Was vanochtend bij de Motoport, want heb nu naast een slot ook gelijk maar even een goede rugzak en kanarie geel regenpak gekocht. Kreeg over slot en pak 20% korting, dus heb alsnog een ART4 ketting slot (Oxford Bigboss die ook als schijfrem te gebruiken is) en cash over!!


Ik ben geboren en getogen in de Pijp en mijn motor staat ook altijd buiten op de stoep. :Y
Wel op stuurslot , beugelslot + regenhoes met kettingslot vast door voorwiel. })
Tot nu toe is wel 1x mijn regenhoes gejat en waarschijnlijk gebruikt als slaapzak door een dakloze. :(
In de Pijp staat je motor tegenwoordig redelijk safe (in tegenstelling tot de jaren 70/80).
Dat komt omdat het relatief druk is en ook s,nachts veel volk op straat loopt , ook helpt het ontzettend dat alle parkeerplekken voor 99% gebruikt worden zodat het moeilijker is om je motor van de stoep af een busje in te tillen. |(
Suc6 , Danny :W :]

Zo dacht ik er dus ook over. Ga het denk ook op die manier aanpakken. Bedankt Danny!
 
Morgen dan eindelijk waarschijnlijk mijn eerste motor: een Honda CBR 600 F2 uit 1992 als smijt fiets.
Mijn hoofd gebogen over een hoop zaken die allemaal bij het aanschaffen van een motor komen kijken. Alleen de laatste vraag natuurlijk: wat is voor mij een goed slot?

Het is uiteraard een oud model, dus zal hem alleen WA verzekeren. Dat betekend dus dat ik geen ART4 of 5 of zoiets moeilijks nodig heb. Daarnaast denk ik dat een CBR uit 92 ook niet zo gewild is onder de motor dieven? Denk ook zelfs niet voor onderdelen aangezien er 20 jaar geleden zoveel van rondreden, en er genoeg goedkope onderdelen in omloop zijn?

De motor zal voornamelijk buiten staan in Amsterdam in de Pijp en Oudwest. Ik zie verschillende motoren het hele jaar dag en nacht buiten staan in die twee wijken. Ik krijg ook niet het idee dat er in die wijken (voornamelijk een beetje drukke straten) erg veel motoren gestolen worden. Ik moet ook echt mijn best doen om bij sommige motoren bij mij in de buurt iets van een ketting of een schijfrem slotje te zien hangen. En van sommige motoren heb ik het idee dat ze alleen maar op stuurslot staan zolang ze maar in het zicht staan.

Dusss...moeite waard om in deze situatie met grof geschut aan te komen? Of voldoet een ketting van rond de 100euries en have more money to spend on coke and bitches?

Waarom niet WA+ met diefstalverzekering dus. Kost je een paar euro per maand en als ie dan wel gejat wordt, krijg je tenminste nog geld terug en waarschijnlijk ook een x-bedrag voor de huur van vervangend vervoer.

Jatgevoeligheid: voor joyriding kan ie nog steeds gejat worden. Voor onderdelen verwacht ik dat het minder interessant is.

Een busje intillen duurt evenlang als met een motor die 10x zoveel kost.

Voor die paar euro per maand die het waarschijnlijk scheelt zal ik m denk ik gewoon WA+ verzekeren, als de verzekeraar dat tenminste wil doen.
 
Laatst bewerkt:
Haha, jullie hebben beide gelijk. Ik heb hem nu even snel via internet alleen even WA verzekerd om naar huis te kunnen rijden. Met diefstal moest ik telefonisch afsluiten.
 
Daar komt nog bij, als je een goedgekeurd slot koopt, dat kun je meenemen naar een eventuele volgende motor....

Ja, maar de vraag is of de verzekeraar van de opvolgende motor dat slot accepteert voor de verzekering, als ie m dan wel tegen diefstal wilt verzekering. Best kans dat dat slot dan niet meer voldoet aan de vereisten die de verzekering stelt.
 
Overigens biedt WA+ niet enkel diefstalschade,maar ook andere schades zoals bijv. door brandstichting. Dat is ook nog wel een risico'tje. Nouja, hier in de wijk zijn er in de afgelopen jaren een aantal motoren en scooters afgefikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan