Kawasaki versys 650 deel 4

Is de versys niet een beetje een
"Wijvenmotor"?

Ik heb net mn oertuono verkocht en begin nu toch een beetje te twijfelen

Gr Jorgosss

Ben ook van een oertuono naar de versys gegaan. Fietsen zijn totaal niet te vergelijken mijn inziens. Tuono is briljant om te rijden, nadelen zijn zwakkere electronica en het is een zuipschuit (of misschien past ie zich aan aan de baas _O- ). De versys is precies het tegenovergestelde. Knoppie drukken en pruttelen, zuinig maar aan de andere kant is het vermogen niet bijzonder natuurlijk. Gewoon een allemansvriend.

Mocht je nog op zoek zijn, mijn versys tourer editie heeft een tijdje geleden te koop gestaan. Zit nu een splinternieuwe kettingset en accu op dus kan weer vele km's vooruit. Mocht je nog op zoek zijn PM maar even.

Gr Falierke.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk had ik met die 69 Pk in het achterhoofd een slappere motorfiets verwacht. Dit is met stip mijn minst gespierde bike in jàren, maar hij valt niet tegen.
Je bent nog altijd als eerste weg bij groen licht en ik zit bij het optrekken zeker niet uit frustratie op het stuur te beuken.
Hij is een tikkeltje zwaar maar tegelijkertijd stabiel in de bochten en bij het file filteren....

Bij koude motor is de versnellingsbak wat stroef (van 2 naar 3 gaat soms moeilijk) maar, eens warm, was ik er direct mee aan het gassen... Leuke, volwassen fiets....
 
Laatst bewerkt:
Bij booserplug zelf via e-bay. Daar waren de verzendkosten incl.
BoosterPlug Kawasaki Versys 650 (2007-2016) - Forget the Power Commander | eBay
Ik ga zo meteen mijn eerste ritje maken dus vanavond meld ik het resultaat :)
Nou mijn eerste rit met de boosterplug zit er op.
Ik moet zeggen dat het inderdaad werkt, het scherpe randje van het digitale gedrag is er af. Minder koppelen/gas gedrag, pakt wat makkelijker op als je in een te lage versnelling gas geeft. Ook het gas los laten is minder bruusk. Het draait toch net ff soepeler.
Extra brandstof nog geen idee, ik heb vanmorgen gelijk even afgetankt zodat ik het verbruik kan meten.
To be continued.....
 
Maar blijkbaar geen gigantische verschillen met voorheen... ?!
Nee je koopt ook niet echt een andere motor he :)
Het is meer fine-tuning van het bestaande systeem. Het hele digitale gevoel is weg, softer, makkelijker, daar ging het mij persoonlijk ook om. Dus wat betreft is het een +1 :)
 
Nee je koopt ook niet echt een andere motor he :)
Het is meer fine-tuning van het bestaande systeem. Het hele digitale gevoel is weg, softer, makkelijker, daar ging het mij persoonlijk ook om. Dus wat betreft is het een +1 :)


Blijkbaar zit er toch behoorlijk verschil in de oudere en de nieuwste modellen, mijne (2015) heeft helemaal geen aan/uit gedrag oid.
Maar wel mooi als je het zo op kunt lossen 8-)
 
Om allerlei, niet-technische, redenen vanochtend mijn jonge tweedehands Versys 650 ABS van 2015 ingeruild op een even witte (*) VERSYS 650 ABS van modeljaar 2018.

Wordt volgende week afgeleverd (ditmaal met HEPCO & BECKER middenbok).

Dealer heeft zich zeer correct opgesteld... prijzenswaardig. :Y

Benieuwd hoe deze rijdt (met Euro 4, andere ECU-mapping, enz.)

*O*



(*)Nou ja, nu met enkele groene accenten ...

full
 
Om allerlei, niet-technische, redenen vanochtend mijn jonge tweedehands Versys 650 ABS van 2015 ingeruild op een even witte (*) VERSYS 650 ABS van modeljaar 2018.

Wordt volgende week afgeleverd (ditmaal met HEPCO & BECKER middenbok).

Dealer heeft zich zeer correct opgesteld... prijzenswaardig. :Y

Benieuwd hoe deze rijdt (met Euro 4, andere ECU-mapping, enz.)

*O*



(*)Nou ja, nu met enkele groene accenten ...

[afbeelding]

Was de asbak vol? :+

Maar gefeliciteerd hoor, ik ben benieuwd of je daadwerkelijk verschillen kunt merken tussen je "oude :P " en de nieuwe
 
Nope, de banden moesten opgepompt worden. :+

Ach, dat anders rijden is niet zo belangrijk... de 2015 reed ook prima ....

In de motormagazines lees je wel dat , vanaf het model 2017, het rijkarakter weer meer lijkt op dat van de eerste en tweede serie van de Versys...nl. opnieuw speelser.

@ Wouwer : klopt ... zeer correcte dealer.
 
Laatst bewerkt:
@slijkmoto weet ik ben er zelf klant en heb er al enkele keren een motor gekocht. :)
 
Laatst bewerkt:
Om allerlei, niet-technische, redenen vanochtend mijn jonge tweedehands Versys 650 ABS van 2015 ingeruild op een even witte (*) VERSYS 650 ABS van modeljaar 2018.

Wordt volgende week afgeleverd (ditmaal met HEPCO & BECKER middenbok).

Dealer heeft zich zeer correct opgesteld... prijzenswaardig. :Y

Benieuwd hoe deze rijdt (met Euro 4, andere ECU-mapping, enz.)

*O*



(*)Nou ja, nu met enkele groene accenten ...

[afbeelding]

Huh, dat is snel
 
Kettingset moet zeker wel 20.000 tot 25.000 km mee gaan. :t
6 jaar zomers en winters doorgereden, wel elke vrijdag ketting smeren,
dat was na 600 km. (woon-werk 120 km per dag)
Wel is aan te raden om het voorste tandwieltje te vervangen na een km of 10.000-12.000 km.
Kan je wat langer door blijven rijden met de ketting. :)
Ketting schoonmaken heb ik nog nooit gedaan, alleen maar smeren met S100 kettingspray.
Nu sinds vorig jaar smeer ik met een potje en een kwast, werkt ook goed.

Is dat toevallig, dit vet, waarmee je, je ketting smeert. https://www.motoport.nl/WebRoot/Sto...C1FA/6333/3E94/ABDA/619F/Red_Chain_Grease.jpg Wel een goede tip om het voortandwiel te vervangen, bij zo'n 10.000-12.000 km. Hiervan had ik nog niet gehoord. :)
 
Mensen ff vraagie.
Is de 1000km echt belangrijk om bij de 1000km te doen?
Waarschijnlijk kom ik eind van de week aan de 1000km... maar wil zaterdag een dagje eifel doen... dan wordt de beurt bij 1500 a 2000km..
 
Mensen ff vraagie.
Is de 1000km echt belangrijk om bij de 1000km te doen?
Waarschijnlijk kom ik eind van de week aan de 1000km... maar wil zaterdag een dagje eifel doen... dan wordt de beurt bij 1500 a 2000km..

Wat doen ze bij deze beurt? Is het ook al een oliewissel? of alleen dingen nalopen of alles vast zit zoals het hoort etc.

Persoonlijk zou ik het wel aandurven, maar aan de andere kant is het waarschijnlijk een half uurtje werk, dus waarom niet voor die tijd?
 
Omdat ik alleen aankomende vrijdagavond kan en de motorzaak waar ik heenga niet op vrijdagavond kan waarschijnlijk en zaterdag ga ik waarschijnlijk met me maatje(ook een zelfde versys 650) dagje eifel ga doen.. ff kennis maken met me nieuwe bike :)
 
Mensen ff vraagie.
Is de 1000km echt belangrijk om bij de 1000km te doen?
Waarschijnlijk kom ik eind van de week aan de 1000km... maar wil zaterdag een dagje eifel doen... dan wordt de beurt bij 1500 a 2000km..


als je er een paar 100km over zit is het niet zo erg. maar zou niet wachten tot 2000km
want er zit namelijk rodage olie in het blok. en er kunnen wat metaal deeltjes van tijdens het roderen in de olie zitten. :Y
 
Als je een goede sleutelaar hebt die fikst het op half uurtje. Je zou het ook zelf kunnen doen mits overleg met je dealer over garantie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan