Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@momoF1 & khayma van harte! lekker toeren!

Mijn vriendin had besloten een andere rijschool te nemen, het duurde haar allemaal te lang en dat worp de vruchten af. Ze is zojuist geslaagd voor haar AVD.

Ik blijf nu nog over.. hoop eind deze maand AVD te kunnen doen, heb nu 2 dagen ingepland dat ik blokken heb van 3 uur, maar voorlopig gaat het nog allemaal te langzaam...
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel Leroy. Nu geduldig afwachten tot woensdag tot het pasje binnen is. Overigens een tip voor de mensen die binnenkort moeten afrijden. Als je je examen voor 12en hebt gemaakt dan kan je hem in de namiddag al aanvragen bij de gemeente i.p.v de volgende dag pas. Zo rond 5en is de informatie dan al binnen bij de gemeente. Scheelt mij weer een werkdag wachten :p.
 
Welkom Elvira en Khayma

@Mofo, jeeejjj congrats *O* enne op een oude fiets moet je het leren hoor! Mijn Vixxie is uit 1990 en ik vindt het heerlijk dat alles wat lomper reageert dan een nieuwe motor (ben zelf niet zo fijn gevoelig haha }) ), met lessen ook zo ervaren, eerst op nieuwe Kawasaki gelest en uiteindelijk op een oude Honda gaan lessen en dat beviel me beter. Geef me maar een afgetrapt hok dan kan ik samen met de motor stuntelen _O-

Maar mooi ritje toch, dat linkerrechtervoet verhaal wordt zo te lezen overal anders verteld, ik kreeg te horen dat als je je evenwicht verliest je richting de berm valt en niet richting tegemoetkomende of inhalende auto's. Ik stond altijd wankel op mn rechtervoet en gebruikte juist links, instructeur had daar ook begrip voor. Tenslotte gaat het om wat jij het fijnste vindt.

Ik ga het allemaal wel zien. Als ik dit weekend tijd heb ga ik naar een motorzaak waar ik enkele interessante motoren heb gezien. Kan alleen nog niet proefrijden, maar ik heb al voorpret om ze in het echie te zien en erop te zitten ;) Rijbewijs gister aangevraagd, dus volgende week ophalen.
 
@momoF1 & khayma van harte! lekker toeren!

Mijn vriendin had besloten een andere rijschool te nemen, het duurde haar allemaal te lang en dat worp de vruchten af. Ze is zojuist geslaagd voor haar AVD.

Ik blijf nu nog over.. hoop eind deze maand AVD te kunnen doen, heb nu 2 dagen ingepland dat ik blokken heb van 3 uur, maar voorlopig gaat het nog allemaal te langzaam...

Succes Leroy!
 
Dankjewel Leroy. Nu geduldig afwachten tot woensdag tot het pasje binnen is. Overigens een tip voor de mensen die binnenkort moeten afrijden. Als je je examen voor 12en hebt gemaakt dan kan je hem in de namiddag al aanvragen bij de gemeente i.p.v de volgende dag pas. Zo rond 5en is de informatie dan al binnen bij de gemeente. Scheelt mij weer een werkdag wachten :p.

Gister om 15.00u afgereden, om 15.55u de uitslag en om 17.15u stond het resultaat al in MijnCbr. Direct doorgesjeest naar de gemeente (gelukkig was er avondopenstelling), dus ik kon mooi zonder afspraak mijn rijbewijs aanvragen. Volgens de website kon ik het pas maandag doen... Dus met wat mazzel heb ik mijn nieuwe pas ook woensdag *O*
 
Ja altijd dat lange wachten wat er nog boven op komt he.dat is echt het vervelende van allemaal als je hnet geslaagd bent.want je wil dan zo snel mogelijk een motor kopen en gaan rijden. het zou eigenlijk zo moeten zijn dat ze je een nood rijbewijs meegeven bij aanvraag om de tijd te overbruggen want een week wachten kan eigenlijk echt niet .de andere dag leveren kunnen ze wel als je er dubbel voor betaald dus dan kan het ineens allemaal wel.klopt ook niet echt vind ik.
 
Voor mij is het nog een stukje erger want ik heb al een motor in de schuur staan -O- . Maar geduld loont, ga op mijn gemakje dit weekend handvatverwarming inbouwen en dan hopelijk woensdag kilometers maken!
 
ik had ook al een tijd een motor in de schuur staan voordat ik mijn rijbewijs had. maar als je het rijbewijs eenmaal gehaald hebt wil je liever geen tijd meer verliezen. wachten bij het cbr was al lang genoeg. in feite kan je in een week tijd makkelijk je rijbewijs halen. ik moest bij het cbr eerst 2 maanden wachten voor mijn avb. dat was echt niet leuk
 
Zo, was weer bijna 3 weken geleden sinds m'n vorige rijles (net terug van vakantie), maar mocht vandaag een uurtje de weg op. Ging best okee, maar echt 200 meter voor de rijschool krijg ik het voor elkaar om tijdens het afslaan op een kruising m'n motor in neutraal te zetten |( :X

Maandag weer gewoon het terrein op om te oefenen voor AVB verwacht ik. Heb nu 9 lessen gehad, maar nog steeds een aantal oefeningen niet gedaan (uitwijken, achtje, vertragingsoefening en t achteruit inparkeren). Wegrijden uit parkeervak en langzame slalom blijf ik vervelend vinden... Hoop toch wel ergens in November voor m'n AVB op te mogen kunnen eigenlijk.

Vraagje: is er iemand die nog toegang tot TET (of een andere online theorie cursus/training) over heeft die ik over zou mogen kopen? Heb over 2 weken m'n theorie-examen en kan nog wat oefening gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog een theorie pakket met een code waar nog 48 oefenexamens in open staan met 50 vragen waarvan je max 6 fout mag hebben zoals bij het cbr gegeven word.deze oefen examens zijn met spraak, en er zitten ook nog zo'n 50 sleepvragen bij over voorrang situaties.ik wil deze eventueel wel verkopen.
 
Mijn dochter mag 31 oktober eindelijk AVD doen. Ze heeft wel 2 maand op een examendatum gewacht. En nu maar duimen dat ze er in 1 keer doorkomt.
 
Gefeliciteerd geslaagden en succes aan de rest die binnenkort hun examens mogen doen!

Ik moet nog steeds beginnen met lessen maar ik wacht tot november voordat ik start. Mede omdat ik nog wat toetsen voor mn deeltijd studie moet doen eind deze maand/begin november en ook omdat ik overal lees over de langere wachttijden voor de motor examens. Ik verwacht dat dat een stuk zal schelen wanneer ik pas in november start met lessen en dat de examens dan mooi aansluitend gepland kunnen worden

Ik heb inmiddels wel al mijn hele outfit, van helm tot aan laarzen, bij elkaar.

Echt wekenlang van info en reviews lezen, YouTube filmpjes bekijken, merken en prijzen vergelijken.. om dan uiteindelijk voor mijn gevoel een impulsieve aankoop te doen. Ik denk dat ik door de bomen het bos niet meer zag en dat het toen zoiets was van "die jas ziet er wel leuk uit"

Uiteindelijk lijken het mij wel degelijke producten(Furygan jas&broek met D3O protectoren, Berik handschoenen en Booster motorlaarzen) maar dat zal ik pas echt weten wanneer ik het aanheb op de motor.

Ben er alleen nog niet uit of ik de jas & broek ook tijdens het lessen zal dragen. Ik ga denk ik sowieso alleen mijn eigen helm, laarzen en handschoenen de eerste les dragen en dan de kleding van de rijschool zelf. Mocht ik dan erachter komen dat die jas of broek niet comfortabel zit dan kan ik altijd nog mijn eigen aantrekken.
 
Gefeliciteerd geslaagden en succes aan de rest die binnenkort hun examens mogen doen!

Ik moet nog steeds beginnen met lessen maar ik wacht tot november voordat ik start. Mede omdat ik nog wat toetsen voor mn deeltijd studie moet doen eind deze maand/begin november en ook omdat ik overal lees over de langere wachttijden voor de motor examens. Ik verwacht dat dat een stuk zal schelen wanneer ik pas in november start met lessen en dat de examens dan mooi aansluitend gepland kunnen worden

Ik heb inmiddels wel al mijn hele outfit, van helm tot aan laarzen, bij elkaar.

Echt wekenlang van info en reviews lezen, YouTube filmpjes bekijken, merken en prijzen vergelijken.. om dan uiteindelijk voor mijn gevoel een impulsieve aankoop te doen. Ik denk dat ik door de bomen het bos niet meer zag en dat het toen zoiets was van "die jas ziet er wel leuk uit"

Uiteindelijk lijken het mij wel degelijke producten(Furygan jas&broek met D3O protectoren, Berik handschoenen en Booster motorlaarzen) maar dat zal ik pas echt weten wanneer ik het aanheb op de motor.

Ben er alleen nog niet uit of ik de jas & broek ook tijdens het lessen zal dragen. Ik ga denk ik sowieso alleen mijn eigen helm, laarzen en handschoenen de eerste les dragen en dan de kleding van de rijschool zelf. Mocht ik dan erachter komen dat die jas of broek niet comfortabel zit dan kan ik altijd nog mijn eigen aantrekken.

Waarom zou je dat doen? Ik heb na twee lessen ook mijn eigen outfit geocht. O.a. vanwege het idee dat ik in het zweet van het ander zit... En zo raak je ook gewend aan je eigen spullen, want dat sluit vaak toch beter aan dan dat van de rijschool. Kortom, gewoon all-in gaan. Je hebt het immers niet voor Piet Snot gekocht.
 
Gisteren een lesje avb gedaan en het gaat toch een beetje moeizaam..
Hopen maar dat ik 30 oktober avb examen met geluk haal haha
Trouwens lessers bij noord Holland wees gewaarschuwd!
Wachttijden (vorige week door mijn motorvriend aangevraagd)
Bedraagd bij heerhugowaard op dit moment vanaf januari een plek en bij amsterdam vanaf half december voor je avb examen!
(Zal alleen maar langere wachttijden worden)

@ashyri,
Ik draag tijdens lessen ook mijn eigen kleding. Het zit veel lekkerder en rij ook beter van dan dat ik een stinkende niet op mijn maat passende kleding van de zaak aan doe.
 
Wachttijden (vorige week door mijn motorvriend aangevraagd)
Bedraagd bij heerhugowaard op dit moment vanaf januari een plek en bij amsterdam vanaf half december voor je avb examen!
(Zal alleen maar langere wachttijden worden)

Grotere rijscholen kopen examendata in en dan kun je wel eerder.
Maar als je er alleen voor staat kan het lang duren inderdaad.


Voor zover kleding heb ik na een les of 10 ook eigen kleding gekocht.
Als je dat hebt kun je het beter ook gewoon gebruiken imo. Kun je er alvast aan wennen.
Bovendien geven veel winkels korting aan lessers. Scheelt toch al gauw 50-100 piek op een set van 700 euro ;)
 
Laatst bewerkt:
Grotere rijscholen kopen examendata in en dan kun je wel eerder.
Maar als je er alleen voor staat kan het lang duren inderdaad.
Dit mag al een flink aantal jaren niet meer; het moet tegenwoordig op naam van de cursist. Dit om groot inkopen van grote rijscholen te beperken en een eerlijker speelveld te creëren. Betekent dus wel een langere wachttijd voor examens bij grotere rijscholen, en dat merk je vooral bij herexamens (waar je vroeger gewoon een week later herexamen kon doen bij grote scholen).

Als ik mijn kennis de rijschoolhouder goed begrepen heb tenminste, en mijn informatie daaromtrent is ook alweer jaren oud, dus misschien is dat allemaal weer veranderd O-)

Voor zover kleding heb ik na een les of 10 ook eigen kleding gekocht.
:^ Als je het kunt missen zou ik zéker mijn eigen kleding aanschaffen voor bij het lessen. Ik weet dat ik het na één les deed toen ik wist dat ik door wilde. Wat was dat vies... Zeker als je een grotere maat hebt, want grotere maten zweten vaak veel, zeker als je in Augustus lest :) En dan die handschoenen. Leken wel stukken oude kaas. :r Ik voelde me zo veel meer op mijn gemak met mijn eigen spulletjes!
 
Dit mag al een flink aantal jaren niet meer; het moet tegenwoordig op naam van de cursist. Dit om groot inkopen van grote rijscholen te beperken en een eerlijker speelveld te creëren. Betekent dus wel een langere wachttijd voor examens bij grotere rijscholen, en dat merk je vooral bij herexamens (waar je vroeger gewoon een week later herexamen kon doen bij grote scholen).

Als ik mijn kennis de rijschoolhouder goed begrepen heb tenminste, en mijn informatie daaromtrent is ook alweer jaren oud, dus misschien is dat allemaal weer veranderd O-):^ Als je het kunt missen zou ik zéker mijn eigen kleding aanschaffen voor bij het lessen. Ik weet dat ik het na één les deed toen ik wist dat ik door wilde. Wat was dat vies... Zeker als je een grotere maat hebt, want grotere maten zweten vaak veel, zeker als je in Augustus lest :) En dan die handschoenen. Leken wel stukken oude kaas. :r Ik voelde me zo veel meer op mijn gemak met mijn eigen spulletjes!

Rijschool mag gewoon inkopen en hoeft niet op naam gezet te worden. dit kan achteraf. Mijn rijschool heeft voor de komende maanden alle AVD examen van 10:45 ingekocht.
 
Qua eigen kleding..

Na de proefles weet je eigenlijk al dat je wilt blijven rijden. Wij hadden ook snel besloten om even rond te kijken voor kleding. meerdere winkels afgeweest en de laatste adviseerde ons erg goed. Op dat moment ook goede prijzen, dus wij de hele outfit gekocht. Omdat we zoveel hadden simpel gevraagd of er wat met de prijs te doen was, dat was uiteraard geen probleem.

Eigen kleding zit gewoon lekker, niet erachter komen dat de rijschool helm die zo fijn zat niet ineens bij je medelesser op het hoofd zit... je bent in 5 minuten omgekleed.

Nadeel is wel dat ik 3 x het asfalt van dichtbij heb gezien, gelukkig geen ' schade' omdat het allemaal veel te langzaam ging, maar je loopt wel het risico je eigen kleding te beschadigen. Juist in het begin...

Ik ben nog steeds erg blij met mijn uitrusting, alleen andere handschoenen gekocht.

Mijn vriendin heeft afgelopen vrijdag haar nieuwe rev-it ignition 2 broek en jas gekocht.Ze keek er al een tijd naar uit en gister was er toevallig 30% korting. Zij is nu super blij en houd haar oude kleding waarschijnlijk toch aan als reserve...

Als je het geld kan missen.. ik zou 't aanschaffen (Y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan