Silly Season 2018

Smith heeft wel gewoon een contract voor volgend jaar, maar dat hij tegenvalt is geen illusie. KTM heeft voor volgend jaar wel 6 wild card weekenden!!
 
Smith heeft wel gewoon een contract voor volgend jaar, maar dat hij tegenvalt is geen illusie. KTM heeft voor volgend jaar wel 6 wild card weekenden!!

Misschien kunnen ze hem wel af/uitkopen of anders omzetten naar wildcard/test coureur ;)
Had dit echt niet van hem verwacht, geloof ook wel dat er potentie in zit maar het komt er gewoon niet uit !
Zullen ze bij Ktm ook verschil maken in de rijders zoals bij Aprillia ?
 
Smith is nu niet echt een supertalent.
Heeft de laatste 12 jaar geen kampioenschap gewonnen en slechts 3 races in het MotoGP circus in 11 jaar.

Waarom hij dan toch de kans kreeg om op een fabrieksmotor te rijden is mij dan ook een raadsel.
Er rijden vast nog een paar dozijn coureurs in andere klassen die het zeker niet slechter zouden doen met hetzelfde materiaal.

Waar je Pol progressie ziet maken op de KTM, blijft Bradley maar achterin het veld harken.
 
Smith is nu niet echt een supertalent.
Heeft de laatste 12 jaar geen kampioenschap gewonnen en slechts 3 races in het MotoGP circus in 11 jaar.

Waarom hij dan toch de kans kreeg om op een fabrieksmotor te rijden is mij dan ook een raadsel.
Er rijden vast nog een paar dozijn coureurs in andere klassen die het zeker niet slechter zouden doen met hetzelfde materiaal.

Waar je Pol progressie ziet maken op de KTM, blijft Bradley maar achterin het veld harken.

Smith heeft nog nooit op een motor gereden, waarvan je redelijkerwijs mag verwachten dat hij er meerdere races mee wint. De Mistral Tech3 is niet de beste Moto2-fiets, de Tech3 Yamaha niet de beste GP-fiets. Toch presteerde hij goed met die machines. KTM zocht ervaren, snelle GP-coureurs die weten hoe een MotoGP-fiets werkt. Streep de namen door die al onder contract zitten, streep de namen door die geen interesse hebben in een motor die geen races kan winnen, en je houdt echt niet veel keus over hoor. Smith + Pol was een prima keuze voor de eerste twee jaar.

Daarnaast: Bradley Smith is vooral aangetrokken op basis van zijn resultaten in 2015, op de Bridgestone banden. Vanaf de Michelins is het pas bergaf gegaan, en dat is geen vreemd verhaal in motorsport.
 
Hing al een tijdje in de lucht :Y

Zal Bradl blijven?

Camier én Magnetti Marelli naar Ten Kate Honda: ik vind het goed klinken! :Y Wel apart dat Camier die keuze maakt, aangezien hij het met MV helemaal zo slecht niet doet. Hij zal er wel niet zoveel vertrouwen in hebben dat MV ooit nog beter wordt, terwijl die kans er bij Ten Kate wel degelijk is.
 
Camier én Magnetti Marelli naar Ten Kate Honda: ik vind het goed klinken! :Y Wel apart dat Camier die keuze maakt, aangezien hij het met MV helemaal zo slecht niet doet. Hij zal er wel niet zoveel vertrouwen in hebben dat MV ooit nog beter wordt, terwijl die kans er bij Ten Kate wel degelijk is.


Neem daarbij de blijvende geruchten dat het financieel erg slecht gaat bij MV. De fabriek zou wel weer eens failliet kunnen gaan. Sta je als coureur ook mooi langs de kant.
 
Racesport sprak ook over de geruchten ja.

Zijn niet meer dan geruchten vooralsnog. Maar als het zo is zal hij Bradl wel gaan vervangen gok ik.

En Bradl terug naar Moto2, heeft hij daar een zitje?
Wie komt er dan op de tweede Blade, Ben Spies? Hij plaatst een fotootje van z'n helm+handschoenen op het web en er wordt gelijk gesuggereerd dat ie terug komt...terwijl hij wellicht gewoon een citrcuitdagje geboekt heeft :P
 
En Bradl terug naar Moto2, heeft hij daar een zitje?
Wie komt er dan op de tweede Blade, Ben Spies? Hij plaatst een fotootje van z'n helm+handschoenen op het web en er wordt gelijk gesuggereerd dat ie terug komt...terwijl hij wellicht gewoon een citrcuitdagje geboekt heeft :P

Gerucht over Ben Spies gaat over MotoAmerica, niet WSBK. Hij zou daar volgens de laatste geruchten een eigen team gaan in zetten en zelf op 1 van de machines gaan rijden.
 
Guinters terug in WSBK?

Kawasaki Puccetti Racing: West out, Guintoli in?

Lijkt me goed, maar vraag me af Puccetti WSBK nou de beste keuze is, aangezien Sylvain eerst gaat proberen bij de laatste races dit jaar, twijfelt hij zelf ook.

Maakt het heel veel uit? Er zijn geen competitieve zitjes vrij, dus je kunt kiezen voor meedoen, of thuisblijven. Meer valt er in het SBK op dit moment niet te halen als coureur in de nadagen van je carrière.
 
Maakt het heel veel uit? Er zijn geen competitieve zitjes vrij, dus je kunt kiezen voor meedoen, of thuisblijven. Meer valt er in het SBK op dit moment niet te halen als coureur in de nadagen van je carrière.

Dus is Guintoli volgens mij beter af in het BSB
 
terwijl die kans er bij Ten Kate wel degelijk is.
Alleen daarom verdient Rea al een medaille.
Hoeveel jaren heeft de Blade al potentieel om doorontwikkeld worden?
Volgens mij heeft Rea daar wel zes jaar gereden. Of was het nog meer? ;)
 
Laatst bewerkt:
Die blade is in de basis hetzelfde als 2007. Gewoon een verschrikkelijke faalfiets.
Schijnt wel een verschrikkelijke goede circuitfiets te zijn, op MAN kunnen ze er ook goed mee overweg (hoewel de ride by wire dit jaar...), alleen in het WSBK niet. :')
 
Laatst bewerkt:
Alleen daarom verdient Rea al een medaille.
Hoeveel jaren heeft de Blade al potentieel om doorontwikkeld worden?
Volgens mij heeft Rea daar wel zes jaar gereden. Of was het nog meer? ;)

Rea heeft er veel races mee gewonnen en veel podiums gepakt, Van der Mark heeft er de afgelopen jaren mee voor winst gevochten. Het gaat nú effe ruk, maar er zijn genoeg teams die nooit bij het podium in de buurt komen... Daar zit je erger, lijkt mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan