Aprilia rsv 2004 slaat niet aan

Fais

Rookie
8 okt 2017
1
0
Schoonhoven
Hey Guys i really need your help.....

Ik rij een aprilia rsv uit bj 2004. motorisch is die niet kapot te krijgen maar elektronisch is aprilia echt een pain in the***

Onlangs is mijn motor tijdens het rijden uitgevallen. (gelukkig was dit binnen de bebouwde kom). De zekering van 30w onder mijn zadel, 5w en 15w rechtsvoor heb ik verwisseld omdat deze gesprongen waren. Waarschijnlijk is dit gekomen door veel te zware led lampen. (deze had ik verwisseld voor het rijden)
Maar nu zit ik met een probleem dat mijn motor niet wil starten.
Voordat de sleutel contact maakt, blijven de symbooltjes standaard/tank/grote licht op de dashboard aan staan en deze zijn alleen uit te krijgen als ik de accu los koppel van de motor. Toerenteller staat op 3000 rmp ook blijft die zo staan als ik de accu los koppel. Sleutelsymbool blijft knipperen zoals het hoort.

Als ik de contactsleutel in doe en draai blijft de sleutelsymbooltje voor paar seconden aan. Zodra ik de motor probeer te starten draait de startmotor wel maar de motor zelf slaat niet aan. Mijn dashboard gaat ook niet aan. Symbooltjes naast mijn dashboard dus wel.

Zou het zo kunnen dat de anti diefstalbeveiliging aan is gegaan? Hoe zou ik dit kunnen verhelpen? Ik heb twee sleutels en geen van beide hebben een chip om deze opnieuw in te kunnen lezen. Of moet ik mijn sleutels opnieuw in laten lezen door de dealer. En is het geen kortere weg als ik mijn startonderbreker er gewoon uithaal?

Waar het zeker weten niet aan ligt:
relay (anders zou de startmotor niet draaien)
accu (Gemeten/ opgeladen en zelfs andere accu getest)
dynamo (vervangen vorig jaar)
zekeringen
benzinepomp of iets in die richting
bruine stekkers


Zou iemand mij hierbij kunnen helpen
 
:W Fais
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full


Plaats deze vraag ook even bij: Techniek, vragen en antwoorden
 
Terug
Bovenaan Onderaan