GSX 750 E/ES/EF

Lijkt me de stator ipv de rotor. Maare plaatjes van de ES kunnen we meegenieten van dit moois. (of is het echt een SE want die bestaat ook)
Vergeet niet voor je gaat rijden de spanning op je accu met draaiende motor te checken wat blijkbaar is er al eens een dynamostator vervangen.
 
Trouwens, hebben jullie een goed adres voor onderdelen? Ik zie op bijv. Mlm parts dat dit type motor en niet bij staat..
 
Trouwens, hebben jullie een goed adres voor onderdelen? Ik zie op bijv. Mlm parts dat dit type motor en niet bij staat..
Hangt er vanaf wat je nodig hebt. Soms is gewoon origineel via de dealer een prima oplossing. Soms spullen via Roukema of via https://www.onlinemotorparts.com/ (kan je ook gewoon bellen enzo) of Aad van Kekem. Er zijn hier overigens best een aantal mensen die wel "wat oude onderdelen" hebben liggen O-)
Hierboven werd nog naar remklauwen gevraagd. Is dat nog gelukt?
 
Hangt er vanaf wat je nodig hebt. Soms is gewoon origineel via de dealer een prima oplossing. Soms spullen via Roukema of via https://www.onlinemotorparts.com/ (kan je ook gewoon bellen enzo) of Aad van Kekem. Er zijn hier overigens best een aantal mensen die wel "wat oude onderdelen" hebben liggen O-)
Hierboven werd nog naar remklauwen gevraagd. Is dat nog gelukt?

Als je refereert naar mijn vraag over de remklauw; ja dat ik gelukt! Na een beetje inlezen begrijp ik nu hoe het werkt.

Wat betreft onderdelen heb ik goede ervaringen met Biggelaar in Boxtel. Die hebben heel veel op voorraad voor erg schappelijke prijzen.
 
Om dit prachtige topic eens nieuw leven in te blazen: op mijn gsx zat een koffer. Is hier nog een liefhebber voor? Hij mag voor nop weg.
 
Heren.
Wil graag weer een luchtfilter origineel monteren i.p.v. de open luchtfilters.
Geeft alleen maar narigheid m.b.t. afstellen en te afhankelijk van de wind.
Wie heeft er 1 en wil/kan me helpen aan het origineel, uiteraard hoeft het niet gratis (liever wel nl.)haha.
Is er ook nog iemand die een puntkuipje onder heeft of weet welke er voor geschikt zijn.
Uiteindelijk blijkt er geen interesse te zijn in mijn motor dus ga ik er lekker verder mee.
 
Mijn ES is verkocht, plus de losse onderdelen.

Bedankt voor de gezelligheid en natuurlijk de nodige info.
Ga heel rustig met een ander project verder.

:W :W :W
 
Wie heeft er 1 en wil/kan me helpen aan het origineel, uiteraard hoeft het niet gratis (liever wel nl.)haha.
Is er ook nog iemand die een puntkuipje onder heeft of weet welke er voor geschikt zijn.
Uiteindelijk blijkt er geen interesse te zijn in mijn motor dus ga ik er lekker verder mee.


Ik zal 'ns kijen wat ik nog heb liggen. Enne uiteraard mee verder gaan, 't zijn heerlijke rijfietsies. Wordt vast en zeker vanzelf een klassieker ;)

Mijn ES is verkocht, plus de losse onderdelen.

Bedankt voor de gezelligheid en natuurlijk de nodige info.
Ga heel rustig met een ander project verder.


Tsja als je een RE5 hebt..............daar kan natuurlijk qua exclusiviteit weinig tegenop. Heb je een topic over de RE5?
 
Hallo Tomcat,

Ach het is gewoon een motor, heeft alleen een iets ander blok.
Nee nog geen topic maar die komt er wel ;)
Ben rustig info aan het verzamelen.
 
Hallo Tomcat.

Is ook geen straf als ik hem niet verkoop, rijdt inderdaad heerlijk.
Als je in de onderdelen gaat graven en je vindt er een, hou ik me aanbevolen.
Met de open filters is het toch lastig om lekker af te stellen, vind ik.
Ps heb je een app gestuurd.
 
tsja, een tijd geleden alweer dat ik een ES gereden en gehad heb. Was toch een fijne fiets. Kwam laatst nog een foto tegen. *D
full
 
Inmiddels de luchtfilter bij Biggelaar aangeschaft.
Vanmiddag uurtje over even plaasen, dacht het niet!
Alles verwijderen van inlaatrubbers, kettingspanner tot uitlaat, dit om het blok iets te kantelen.
Wat een ....werk maar hij zit erin.
Nu alle bedrading weer een goede routing geven en morgen alles monteren waaronder de sproeier wissel in e carbs.
 
Inmiddels de luchtfilter bij Biggelaar aangeschaft.
Vanmiddag uurtje over even plaasen, dacht het niet!
Alles verwijderen van inlaatrubbers, kettingspanner tot uitlaat, dit om het blok iets te kantelen.
Wat een ....werk maar hij zit erin.
Nu alle bedrading weer een goede routing geven en morgen alles monteren waaronder de sproeier wissel in e carbs.
Kijk goed bezig Fred :t
 
Heren.
Wil graag weer een luchtfilter origineel monteren i.p.v. de open luchtfilters.
Geeft alleen maar narigheid m.b.t. afstellen en te afhankelijk van de wind.
Wie heeft er 1 en wil/kan me helpen aan het origineel, uiteraard hoeft het niet gratis (liever wel nl.)haha.
Is er ook nog iemand die een puntkuipje onder heeft of weet welke er voor geschikt zijn.
Uiteindelijk blijkt er geen interesse te zijn in mijn motor dus ga ik er lekker verder mee.

Gewoon af laten stellen op een vermogensbank. Ik heb nergens problemen mee.
Open filters iets andere uitlaat en 816cc wiseco kit.

Grts Mats
 
Filter zit er al weer ff op, sproeiers weer terug naar standaard waarde.
Rijdt weer lekker, pakt goed op en houd niet meer in bij een regelmatige snelheid of een beetje wind.
Alleen de pakking aan de onderzijde van het carter vervangen, he een lichte olie lekkage.
Uiteindelijk moet het goed zijn, als het straks weer iets beter weer wordt haal ik de uitlaten eraf en vervang het spul.
Dan zijn vrijwel alle pakkingen vervangen.
 
Hoi allen,

Na wat sleutelwerk loopt mijn GSXje eindelijk als een trein.
Het enige puntje dat er nog is, is dat de toerenteller niet boven de 4000 toeren komt. De motor trekt dan nog wel flink door en slipt niet.
Als de motor in neutraal staat gaat de wijzer wel netjes de 4K toeren voorbij. Heeft iemand een idee?
 
Heren zoals beloofd nog een paar foto`s van mijn gsx 750e van 1982. Lopend project omdat het qua uiterlijk nog wat verandering nodig heeft en dat het technisch nog wat te reviseren heeft. Daarnaast mocht je interesse hebben dan sta ik open voor biedingen.

Mvg Dennis.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan