Het is weer zover PEKEL ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach.......waarom hebben we niet gewoon allemaal een pekelfiets voor de winter en een motorfiets voor de zomermaanden zonder zout op de weg die dan lekker binnen kan staan aan de druppellader zodra het shit weer met pekel begint.
Dan benne we allemaal van het pekelprobleem af.
Vr Gr

Omdat sommige motorrijders gewoon hun motor inspuiten met vaseline voor de winter begint.
 
Ach.......waarom hebben we niet gewoon allemaal een pekelfiets voor de winter en een motorfiets voor de zomermaanden zonder zout op de weg die dan lekker binnen kan staan aan de druppellader zodra het shit weer met pekel begint.
Dan benne we allemaal van het pekelprobleem af.
Vr Gr


Ik heb inmiddels al jaren ACF 50. Is een stuk goedkoper dan een pekelfiets en werkt ook prima.
 
Een van mijn brommertjes heeft veel chroom. Daarmee zit ik niet te wachten op een of andere ondernemer die in de zomer wil strooien tegen onkruid. Maar goed als motorrijders zijn we in de minderheid.
 
Ik heb inmiddels al jaren ACF 50. Is een stuk goedkoper dan een pekelfiets en werkt ook prima.

Vind t wel vervelend dat op dit moment ACF-50 alleen maar spuitbussen te koop is.
Die literflessen zijn veel zuiniger in gebruik (in combinatie met een perslucht verfspuit)
Dan doe je zo een paar jaar met een liter.
Zouden deze week binnen moeten komen volgens de importeur.
 
Ieder jaar hetzelfde met die vent! :(

Han-Peekel-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vind t wel vervelend dat op dit moment ACF-50 alleen maar spuitbussen te koop is.
Die literflessen zijn veel zuiniger in gebruik (in combinatie met een perslucht verfspuit)
Dan doe je zo een paar jaar met een liter.
Zouden deze week binnen moeten komen volgens de importeur.
Nee hoor, ik heb ze nog gewoon op voorraad.
 
Bij mijn motorscooter zat corrosie in de groeven van de remklauwen onder de rubberen afdichtringen. Hoe komen jullie met een spuit aan de binnenkant van je remklauwen?

Een betere oplossing lijkt mij remklauwen met stofhoezen, volgens mij heeft o.a. BMW die maar veel motorfietsen hebben dat niet.
 
Ja ja jongens koning winter staat weer voor de deur.

Het kwik daalt deze week in sommige plaatsen onder de 0 graden, dat betekend weer lekker pekelen met z'n allen *O*

Vanmiddag de (rode) hayabusa maar alvast inspuiten met tectyl.
 
Laatst bewerkt:
Over pekelen gesproken. Een broodje pekelvlees of een zoute haring zou er wel in gaan.

Hoe bevalt dat met tectyl? Het lijkt mij zo een geklieder en een gedoe om het er in het voorjaar weer af te krijgen.
 
Over pekelen gesproken. Een broodje pekelvlees of een zoute haring zou er wel in gaan.

Hoe bevalt dat met tectyl? Het lijkt mij zo een geklieder en een gedoe om het er in het voorjaar weer af te krijgen.

Ik heb dit jaar acf-50 gekocht. Ben benieuwd of het zijn reputatie waar maakt.
 
Ik heb dit jaar acf-50 gekocht. Ben benieuwd of het zijn reputatie waar maakt.

ACF-50, ik ga ook vanmiddag de hele motor weer behandelen :)
Tip als je de spuitbus hebt: Spuit het in een bekertje en smeer het op de motor met een kwast.
Met een heel klein beetje kan je al veel doen.
 
Ik heb nog nooit mijn motoren spefifiek tegen het zout behandeld. Het enige wat ik bij een van mijn vorige motoren heb gedaan is de uitlaatcollector overspoten met hittebestendige alu-lak (of zoiets), en dat hielp wel. Maar goed ook. Bij een GSX F is de verbinding tussen uitlaatcollector en eindbuis echt een zwak punt. Het verbaast me al dat die bij mijn huidige motor met bijna 75.000km op de teller nog in redelijk goede staat is. Toch denk ik het ook bij deze nog te doen, maar dan mag ik toch niet te lang meer wachten.

Maar wat precies zijn dat voor dingen/producten, tectyl en ACF-50? En nog belangrijker, hoe effectief is het?
 
ACF-50, ik ga ook vanmiddag de hele motor weer behandelen :)
Tip als je de spuitbus hebt: Spuit het in een bekertje en smeer het op de motor met een kwast.
Met een heel klein beetje kan je al veel doen.

Bedankt voor de tip!
 
Ik heb nog nooit mijn motoren spefifiek tegen het zout behandeld. Het enige wat ik bij een van mijn vorige motoren heb gedaan is de uitlaatcollector overspoten met hittebestendige alu-lak (of zoiets), en dat hielp wel. Maar goed ook. Bij een GSX F is de verbinding tussen uitlaatcollector en eindbuis echt een zwak punt. Het verbaast me al dat die bij mijn huidige motor met bijna 75.000km op de teller nog in redelijk goede staat is. Toch denk ik het ook bij deze nog te doen, maar dan mag ik toch niet te lang meer wachten.

Maar wat precies zijn dat voor dingen/producten, tectyl en ACF-50? En nog belangrijker, hoe effectief is het?


Een voorbeeld :)
 
Ik heb nog nooit mijn motoren spefifiek tegen het zout behandeld. Het enige wat ik bij een van mijn vorige motoren heb gedaan is de uitlaatcollector overspoten met hittebestendige alu-lak (of zoiets), en dat hielp wel. Maar goed ook. Bij een GSX F is de verbinding tussen uitlaatcollector en eindbuis echt een zwak punt. Het verbaast me al dat die bij mijn huidige motor met bijna 75.000km op de teller nog in redelijk goede staat is. Toch denk ik het ook bij deze nog te doen, maar dan mag ik toch niet te lang meer wachten.

Maar wat precies zijn dat voor dingen/producten, tectyl en ACF-50? En nog belangrijker, hoe effectief is het?

Tectyl is een soort lak die je motor beschermt tegen roesterij. Slaat uiteindelijk geel uit en is een hele klus om weer te verwijderen.

Acf-50 is geloof ik op olie-basis, doet hetzelfde als tectyl maar is simpeler te verwijderen. Nadeel daarvan is dat je meestal in de winter nog een keer moet behandelen. Het schijnt de creme de la creme te zijn onder roestremmers/beschermers.

Van tectyl weet ik dat t effectief is daar ik dat altijd op mijn cb500 gebruikte. Die heeft destijds twee winters met veel pekel en water gezien zonder ook maar ergens roest te ontwikkelen.
 
full

Met dit ding kan er niet al teveel misgaan, ff een beetje water erover en klaar,
lelijk is tie toch al,zonde van al t spul wat je erop spuit :Y
 
Heb ook wel een XT overwogen als pekelfiets. Overweeg het nog wel vaak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan