BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok rekening overzicht gekregen. Zie wel wat de trend is de onderdelen zijn 2x zo duur als ik ze ergens anders kan krijgen. Voor een voor klauw vragen ze ruim 861 euro totaal exclusief btw. En voor de voorvork vervangen 780 euro exclusief. Dus helaas maar ze zijn me kwijt en naar heerenveen te gaan is helaas ook niet handig omdat hij nu niet rijdbaar is. Maar daar konden ze wel wat doen voor me door dingen te combineren enzo. Maar dan nog zit je met de extreem duren onderdelen.

Maar goed heb nu een garage gevonden via mijn (auto) garagehouder in hippolytushoef die ook BMW onderhoud doet.

Maar de dealer mag de schade fixen. En dan gaat hij daar snel weg en op naar de garage om de hoek die normale prijzen rekent. Zal nog steeds wel een stuk geld kosten maar zeker niet de 2800 euro. En gun ik iemand in de polder mijn geld vind het helemaal niet erg om te betalen maar te veel wel.

Maar wat een schade van het alleen omvallen ruim 2000 euro.

861 excl btw voor een remklauw _O-
 
Laatst bewerkt:
Ook een idee om van die lelijke rubberen hoezen om je vorkpoten te schuiven. Heb hier bij mijn vorige motor-'n k75- veel plezier van gehad. :t
 
Dat was ook rijkelijk te veel ik ga nu de schade laten repareren.

Alleen het omvallen moet al 2200 euro aan werk gedaan worden ? ! ? Het is verzekerings werk maar dan nog ....

Maar die rubberen hoezen is ook een idee :) ga het overwegen ik rij helaas voor de motor door weer en wind (pekel etc) dus tja hij wordt ook echt goed gebruikt. Met helaas iets meer slijtage. Maar goed heb een bedrijf gevonden die een stuk betere prijzen kan bieden (waarschijnlijk alleen arbeidloon ipv vervangen) De 'dure goude handschoenen van de dealer' helpt ook niet. Wat een geld.
 
Gisteravond even de banden en het oliepeil nagelopen. De bandjes weer op druk gebracht (ik verlies voor en achter zo'n 0,5 bar/maand). Oliedopje los draaien en zag slechts een halve :X peilstok. De rest moet dus nog ergens in het blok zwerven. Dus maar weer koekblikken vandaag. Door de file :N
Maar hoe krijg ik de rest van de peilstok uit het blok? Een magneet gaat niet werken, tenzij ik van iemand een plastic-magneet kan lenen..

Dank voor het meedenken!!

Owja, en ik moet dus een nieuwe peilstok regelen
 
Dat was ook rijkelijk te veel ik ga nu de schade laten repareren.
Alleen het omvallen moet al 2200 euro aan werk gedaan worden ? ! ? Het is verzekerings werk maar dan nog .... Wat een geld.

En de BMW dealer zegt deze hoge bedragen zonder blikken of blozen })

Je rijdt BMW dus gaan ze er vanuit dat je dit dan ook kan en wil betalen :Y
 
Gisteravond even de banden en het oliepeil nagelopen. De bandjes weer op druk gebracht (ik verlies voor en achter zo'n 0,5 bar/maand). Oliedopje los draaien en zag slechts een halve :X peilstok. De rest moet dus nog ergens in het blok zwerven. Dus maar weer koekblikken vandaag. Door de file :N
Maar hoe krijg ik de rest van de peilstok uit het blok? Een magneet gaat niet werken, tenzij ik van iemand een plastic-magneet kan lenen..

Dank voor het meedenken!!

Owja, en ik moet dus een nieuwe peilstok regelen

Zie je het andere stuk nog zitten?
 
Zie je het andere stuk nog zitten?

Nee, helaas niet.. Ik hoop dat het nog ergens zit. Als het blok hem heeft opgegeten zal dat niet goed voor de olie en het filter zijn. En collega neemt morgen zo'n soort happertje mee, dan hoop ik dat ik nog wat kan vinden.
 
Heb je toevallig nog een paar satéstokjes liggen,daar kun je ook nog wat mee proberen. Voorderest veel succces met het oplossen van dit probleem.
 
Ok rekening overzicht gekregen. Zie wel wat de trend is de onderdelen zijn 2x zo duur als ik ze ergens anders kan krijgen. Voor een voor klauw vragen ze ruim 861 euro totaal exclusief btw. En voor de voorvork vervangen 780 euro exclusief. Dus helaas maar ze zijn me kwijt en naar heerenveen te gaan is helaas ook niet handig omdat hij nu niet rijdbaar is. Maar daar konden ze wel wat doen voor me door dingen te combineren enzo. Maar dan nog zit je met de extreem duren onderdelen.

Maar goed heb nu een garage gevonden via mijn (auto) garagehouder in hippolytushoef die ook BMW onderhoud doet.

Maar de dealer mag de schade fixen. En dan gaat hij daar snel weg en op naar de garage om de hoek die normale prijzen rekent. Zal nog steeds wel een stuk geld kosten maar zeker niet de 2800 euro. En gun ik iemand in de polder mijn geld vind het helemaal niet erg om te betalen maar te veel wel.

Maar wat een schade van het alleen omvallen ruim 2000 euro.

Je kunt de BMW dealer in Lijnden misschien nog proberen?
Dat is dichterbij dan Heerenveen denk ik zo.
 
Hij was dus vrij...
Maar een andere collega heeft zo'n endoscoop van de Lidl. Ik in dat blok kijken, nergens iets te vinden wat er ook maar enigszins op lijkt. Mijn ST had dus gewoon honger. Nu staan er dus olie en filters op het programma :( .
De oude doop laat ik erop zitten, de nieuwe gaat wel in de kast om af en toe te peilen. Dit gaat me niet nog eens gebeuren.
 
als je peilstok opgegeten is door het blok heb je m er verkeerd in gestoken en ingedraaid.
 
als je peilstok opgegeten is door het blok heb je m er verkeerd in gestoken en ingedraaid.

Tja, ik wist niet eens dat het verkeerd kon. Er zit niets in het blok om de peilstok de goede kant op te sturen en het indraaien van de dop kan (volgens mij) ook maar één manier. Ah well, een dure les dus.
 
De lak van mijn carterkap van mijn F800 ST is bijzonder erg aan het afbladeren. Ik wil deze op zich wel weer mooi maken door een beetje schuur-, primer- en spuitwerk.

Mijn vraag is of iemand de kleurencode weet van de lak van het blok, zodat ik deze (hittebestendig) ergens op de kop kan tikken. Iemand enig idee?
 
Ja, hoe kan je nou die pijlstok er verkeerd indraaien? Vind het een vreemd verhaal hoor :-)

Dan steek je het uiteinde in een verkeerde plek, richting je koppeling, in plaats van in lijn met het gat waar je dop daadwerkelijk in draait.
 
De lak van mijn carterkap van mijn F800 ST is bijzonder erg aan het afbladeren. Ik wil deze op zich wel weer mooi maken door een beetje schuur-, primer- en spuitwerk.

Mijn vraag is of iemand de kleurencode weet van de lak van het blok, zodat ik deze (hittebestendig) ergens op de kop kan tikken. Iemand enig idee?

Dat is alleszins een probleem dat ik al meer gelezen heb... Prouctiefout?
 
De lak van mijn carterkap van mijn F800 ST is bijzonder erg aan het afbladeren. Ik wil deze op zich wel weer mooi maken door een beetje schuur-, primer- en spuitwerk.

Mijn vraag is of iemand de kleurencode weet van de lak van het blok, zodat ik deze (hittebestendig) ergens op de kop kan tikken. Iemand enig idee?

Dat was een groot probleem met het grijze blok.
Van het zwarte blok heb ik het nog niet gehoord.

Maar als je m overspuit kun je zelf kiezen welke kleur je m maakt *D
 
Ben ik weer, ik heb ook nog een originele BMW acculader gevonden, handig voor de winterstalling. Past in de standaard aansluiting van BMW (kleine sigarettenplug) en eindelijk de rust genomen om foto's te uploaden naar mijn documenten :)

Alles teab:
full


full

full

full
 
Dat was een groot probleem met het grijze blok.
Van het zwarte blok heb ik het nog niet gehoord.

Maar als je m overspuit kun je zelf kiezen welke kleur je m maakt

Als je met een zwart blok de pekel opzoekt bladdert dat ook af
Maar als je het blok helemaal overspuit met kachelverf ziet het er weer strak uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan