Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Zonder??
Ik krijg met dB-killer al opmerking dat ie zo hard is (Kat er nog in). Zelf zou ik ze er ook niet uit willen halen want is nu echt al hard

En is dat echt carbon of een sticker?
 
De navigatie is gemonteerd, de voeding op mijn voorlicht gemonteerd.
Bedankt voor de tips heren!
 
Klopt, ik rij zonder DB killers en ikzelf heb niks veranderd aan de kat.
Wellicht de vorige eigenaar, maar weet niet waaraan ik dit kan zien?

Het Carbon is inderdaad een wrapfolie.
Wellicht niet zo mooi als echt carbon maar vind echt carbon te prijzig.
 
Klopt, ik rij zonder DB killers en ikzelf heb niks veranderd aan de kat.
Wellicht de vorige eigenaar, maar weet niet waaraan ik dit kan zien?

Het Carbon is inderdaad een wrapfolie.
Wellicht niet zo mooi als echt carbon maar vind echt carbon te prijzig.

Dan denk ik dat de kat er nog tussen zit, deze zit tussen de achterbrug en motorblok. Als hier een verdikte pijp zit en geen rechte dan zit de kat er nog op.
Vorige eigenaar heeft bij die van mij de kat er tussen uit gehaald, als ik zonder db killers rij dan merk ik na 10min rijden al dat er een piep in mijn oren zit.
 
Klopt, ik rij zonder DB killers en ikzelf heb niks veranderd aan de kat.
Wellicht de vorige eigenaar, maar weet niet waaraan ik dit kan zien?

Het Carbon is inderdaad een wrapfolie.
Wellicht niet zo mooi als echt carbon maar vind echt carbon te prijzig.

Carbon is inderdaad erg prijzig: Per onderdeeltje al iets van €150 zag ik..
Anders had ik misschien nog een carbon achter-spatbord gekocht


En inderdaad zoals hierboven:
Is er een verdikking in de pijp (na dat het van de cilinders bij elkaar gekomen en is voordat het de uitlaat in gaat/ recht onder je zadel)
 
Dan denk ik dat de kat er nog tussen zit, deze zit tussen de achterbrug en motorblok. Als hier een verdikte pijp zit en geen rechte dan zit de kat er nog op.
Vorige eigenaar heeft bij die van mij de kat er tussen uit gehaald, als ik zonder db killers rij dan merk ik na 10min rijden al dat er een piep in mijn oren zit.

Dat heb ik ook zonder kat en zonder killers. Niet te doen. Bovendien schijnt zonder kat en mét killers beste koppel en vermogen te geven.
 
Inderdaad. Zeker zonder kat, zorgen de DB-killers voor een beetje tegendruk wat je net nodig bent.
 
Hallo allen!

Net terug van onze vakantie midden Europa. Ongeveer 3700km gereden. Helaas heel veel regen. Maar 4 totaal droge op 13 dagen vakantie...
Shiver deed get erg goed overigens.

Maar: ergens in Tsjechië ging ABS lampje branden. Gestopt en sensor schoongemaakt (alles is heel vies als het veel regent).

Dit hielp tijdelijk.
Daarna ging het even kort weg na motor uitzetten en weer aan. De laatste 3 dagen brandt het lampje permanent.

Nu heb ik de motor nog niet gewassen en nog niet goed kunnen zien of er ergens kabel los zit. Maar misschien hebben jullie een idee?

Accu zat goed vast en zag geen andere dingen los zitten.

Hopelijk is de ABS module niet kapot... Het wegdek was ook soms erg slecht waardoor we erg aan het trillen en stuiteren waren..

Update.

ABS sensor toch stuk volgens Roké. Dus die is in bestelling. Hopelijk vrijdag klaar. Kan ik nog rijden dit weekend! :)

Nu een Triumph Street Scrambler als leenmotor. Best leuk ding!
 
Update.

ABS sensor toch stuk volgens Roké. Dus die is in bestelling. Hopelijk vrijdag klaar. Kan ik nog rijden dit weekend! :)

Nu een Triumph Street Scrambler als leenmotor. Best leuk ding!

Ik had bij hen een Bonneville als leenmotor, is in de basis hetzelfde, reed leuk maar wel beetje saai haha


Maar ik rij laatste tijd regelmatig met regen
Bij koude motor is ie dan wat bokkiger maar verder doet alles het gewoon hetzelfde als wanneer het droog is.
 
Ze zeiden ook dat ik gewoon pech had toen ik vroeg of ik het kon voorkomen.
Misschien is ie ook wel stuk getrilt door het wegdek. Who knows.

Die Triumph is ook wat klein en kinder geluidsbeleving haha
 
Ze zeiden ook dat ik gewoon pech had toen ik vroeg of ik het kon voorkomen.
Misschien is ie ook wel stuk getrilt door het wegdek. Who knows.

Die Triumph is ook wat klein en kinder geluidsbeleving haha

Geluidsbeleving? ik hoorde niets haha, harder dan 30 en de wind was al harder zo ongeveer
En voor 1,95m is ie inderdaad wel klein ja
 
Euro 4 is ook niet perse fluisterstil. Er zijn toch verschillende modellen die ondanks de Euro 4 toch wel lekker klinken.
 
Update.

ABS sensor toch stuk volgens Roké. Dus die is in bestelling. Hopelijk vrijdag klaar. Kan ik nog rijden dit weekend! :)

Nu een Triumph Street Scrambler als leenmotor. Best leuk ding!

Nou, hij doet het weer. Sensor was 52 euro. Totaal was alles 240 euro... :(

Voorlopig geen gedoe meer hoop ik!
Was wel lekker vandaag om te rijden!

Morgen ben ik vrij ga ik ook nog. Misschien wel laatste keer dit jaar...
 
Nou, hij doet het weer. Sensor was 52 euro. Totaal was alles 240 euro... :(

Voorlopig geen gedoe meer hoop ik!
Was wel lekker vandaag om te rijden!

Morgen ben ik vrij ga ik ook nog. Misschien wel laatste keer dit jaar...

Prijzig, maar als hij het weer doet heb je het er voor over.

Vandaag ook nog een ritje van 173km gemaakt, 1 van de laatste keren denk ik idd.
Rijden zolang het nog redelijk weer is
 
Was wel lekker vandaag om te rijden!

Morgen ben ik vrij ga ik ook nog. Misschien wel laatste keer dit jaar...

Lekker? Ik vond het een drame, wat een verkeer en idioten op de weg. En druk.
Morgen ga je mooie dag hebben, dan is het lekker rustig in ieder geval binnendoor.
 
Ik ga vanavond nog even naar Breda vanuit Eindhoven. In verband met spits toch maar even de fiets uit de schuur halen.
 
Het weer is er goed voor!

Vandaag nog maar eens de motor schoongemaakt. Het blijft toch lastig.
Misschien een keer goed laten doen en dan bijhouden.

Iemand ervaring mee?
 
Wat is er lastig aan?
Het meest lastige vind ik het achterwiel door het vet van de ketting. Dasty is daar wel een goed een middel tegen.
 
Veel hoekjes en gaatjes. En onder de achterzijde veel zand en modder door de vakantie.

Ik rij ook vrij veel, dus dat is ook vaker poetsen.

En zó leuk vind ik het ook weer niet. Maar ik hou wel van een nette motor.
 
Ik rij veel dus poets steeds minder. Want de dag daarna is hij gelijk weer vies...

Maar inderdaad: Al die gaatjes en het achterwiel, duurt gewoon zo lang
Dasty werkt inderdaad wel goed voor de velgen
 
In dat opzicht ben ik erg blij dat ik nu cardan heb. Helaas zijn de spaakwielen minder fijn om schoon te houden.
 
Wéér een van mijn achterlichten stuk, die lampjes gaan nog geen 1,5 jaar mee...
 
Wéér een van mijn achterlichten stuk, die lampjes gaan nog geen 1,5 jaar mee...

Zitten ze goed vast? En welk merk heb je erin zitten?
Bij mij zijn ze nog niet 1 keer stuk gegaan en heb inmiddels 40.000 Km er mee gereden. Uit voorzorg heb ik ze 1 keer vervangen, maar dat is ook alweer 3 of 4 jaar geleden. Bij mij moet ik ieder jaar een keer de koplamp wisselen. Ik heb van die hoge opbrengst lampen van Philips die erom bekend staan snel stuk te gaan.

Heb je nog rare stroom perikelen elders? Anders is je gelijkrichter nameten om te kijken of er geen stroom piekjes in het circuit komen. Als andere electronica eraan gaat zou dat zuur zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan