Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volg dit topic voornamelijk als meelezer.
Zelf geen problemen met mijn tracer. :N
Heb nu dik 37000 km er op staan, en nog steeds prima tevreden.
Rijstijl is heel divers: van gematigd toeren tot sportief.
Woonwerk, lange vakantieritten en kortere buitenlandritjes zoals eifel, ardennen en luxemburg.
Totaal geen gedoe met pendelen of zo. Meest solo, maar duogebruik komt ook voor.
Wel een ander ruitje erop ( zoals zowat bij elke motor tot nu toe ) maar zoiets is ook een persoonlijke keus. Tot nu toe echt geen spijt gehad van de tracer.
 
37000km Da's toch redelijk indrukwekkend vind ik. Dan ben ik met mijn 7500km voor twee seizoenen maar een lokaaltje ;-)
 
De Versys 1000 heb ik ook naar gekeken (kom van een Versys 650), maar vond ik te zwaar en niet speels genoeg. Is wel een betere motor voor zeer lange toertochten naar het buitenland en met passagier. Schrok echter van de achtervering van de Versys 1000 (model 2016) toen ik ze bij Hyperpro bezig zag, nog erger dan de Tracer 900.

Een vergelijk van de Tracer 900 met de Multistrada 950, niet de beste test maar leuk om te kijken. Wel benieuwd als ze er 2 goede rijders opzetten met vlot bochtenwerk en acceleratie. De Tracer vind ik meer een naked fun motor met toer capaciteiten, de Multistrada meer een allroad / tour motor. Dacht dat het prijsverschil in NL meer dan 3500 euro is. Zou denk eerder voor de KTM 1090 gaan.

Zit nu een aantal weken in Zuid-Italie voor werk en gisteren toevallig bij een grotere Ducati dealer geweest. Blijven mooie motors, maar de Multistrada vind ik qua looks en afwerking wat onderdoen voor de andere ducs (bijv. de Monster 821). Heb hier een 150cc motorscooter gehuurd en veel fun op de kleine wegen in de bergen. Als er maar 2 wielen onder zitten en een motor heeft…………

Klinkt goed, geniet ervan *O*
 
Screen protector ziet er wel goed uit! Ik heb een plastic anti-glare gekocht (zaten er twee in één setje, dus heb er nog wel een over voor 5 euro). Minder last van reflectie, maar maakt het scherm wel ietwat 'korrelig' overigens (ten opzichte van een heldere).

Tempered glass is wel steviger op zich (en iets makkelijker aan te brengen). Maar gelukkig is de display waterdicht, dus kun je zoveel water gebruiken als nodig! :P

Het display lijkt al te krassen als je er maar kijkt, dus ik had er al snel een protector op.. werkt prima! Lekker lomp schoonmaken :+

Bedankt nog voor je antwoord! Ik ben zelf niet zo kapot van die korrelige schermen.
Ik heb zojuist de tempered glass besteld, samen met de mirror extenders. T.z.t zal ik een plaatje posten! ;)
 
Hallo

Ik was even benieuwd of hier mensen zijn die het zadel op de hoogste stand hebben staan ( model 2016) en daardoor last hebben van een bewegend zadel. Dit geeft in de bochten niet altijd een zeker gevoel...

Nu ben ik ooit eens ergens op internet een stukje tegengekomen van iemand die dit ook had, en had hier zelf een MacGyver oplossing voor bedacht met een paar doppen die onder krukken zaten, maar ik kan er niets meer van vinden.

Heeft iemand ook deze ervaring, en belangrijker: een oplossing voor dit probleem?

Ik hoor graag !

cheers

Henri
 
Hmm, ik heb daar nog niet eerder wat over gehoord geloof ik. Ik heb even gezocht en vond deze video:

Hij gaat niet al te snel in de video, maar blijf erbij! Uiteindelijk wordt het duidelijk :P.
Want kennelijk kun je in de hoogste stand het zadel er verkeerd in klikken ofzo. En hij doet min of meer voor hoe het wel moet en dan zit het zadel er wel stevig in (lekker lomp :+).

Misschien kun je daar wat mee?
 
Laatst bewerkt:
2017 model, geen last van.
Het zadel lijkt wat los te zitten, maar indien belast met m'n gewicht is het stabiel.
Ik weet wel dat er talloze mogelijkheden zijn om het zadel verkeerd te monteren.
Het zadel steunt dan niet op de doppen, maar alleen op de voorkant en het "slot" schterin.
Kan dat het probleem zijn?
 
@blarp

zo voelt het inderaad wel ja, alsof het op die manier steunt.

Ik zal het filmpje vanavond even kijken, misschien ook nog nuttige dingen in.

Wel raar, ben er ook al mee naar mijn motorzaak geweest ( Yamaha Dealer) maar ook die hadden er nog niet van gehoord, vervolgens hebben ze met Yamaha gebeld en ze waren blijkbaar wel opde hoogte dat het euvel bestond.

Misschien toch weinig mensen die het zadel op de hoogste stand hebben?
 
@blarp

zo voelt het inderaad wel ja, alsof het op die manier steunt.

Ik zal het filmpje vanavond even kijken, misschien ook nog nuttige dingen in.

Wel raar, ben er ook al mee naar mijn motorzaak geweest ( Yamaha Dealer) maar ook die hadden er nog niet van gehoord, vervolgens hebben ze met Yamaha gebeld en ze waren blijkbaar wel opde hoogte dat het euvel bestond.

Misschien toch weinig mensen die het zadel op de hoogste stand hebben?
Je hebt de zwarte steun die onder het zadel zit toch verzet?
 
@Rappie

Youtube link net even bekeken, dat ga ik zeker even controleren! Lijkt erg op wat er aan de hand is.

Bedankt voor de link!

cheers

Henri
 
Ik heb een vraagje aan de eigenaars van een Puig sportruitje.
Zit het Puig ruitje op de originele gaten bevestigd,of zit daar nog een metalen beugel tussen?
Hoe hoog is het ruitje ongeveer,gemeten vanaf de bovenste montage schroef?

Ik dacht dat er hier ook mensen waren die hun originele ruit afgezaagd hebben.
Hoe veel heb je daar af gezaagd of wat is de hoogte nu vanaf de bovenste bevestigings schroef?

Ik zou eigenlijk eerst wat met mijn originele ruit willen experimenteren,voor ik meerdere ruitjes moet gaan kopen zoals sommigen hier al gedaan hebben. ;)
 
Ik heb een vraagje aan de eigenaars van een Puig sportruitje.
Zit het Puig ruitje op de originele gaten bevestigd,of zit daar nog een metalen beugel tussen?
Hoe hoog is het ruitje ongeveer,gemeten vanaf de bovenste montage schroef?

Ik dacht dat er hier ook mensen waren die hun originele ruit afgezaagd hebben.
Hoe veel heb je daar af gezaagd of wat is de hoogte nu vanaf de bovenste bevestigings schroef?

Ik zou eigenlijk eerst wat met mijn originele ruit willen experimenteren,voor ik meerdere ruitjes moet gaan kopen zoals sommigen hier al gedaan hebben. ;)
Ik heb ~17cm er vanaf gehaald. Heb hem nu wel op de hoogste stand staan geloof ik (wat ook voornamelijk met m'n crashdashcam te maken heeft). Zou ik hem nu maken dan zou ik het bij 15cm vanaf de bovenkant houden. Verder heb ik zegmaar de vorm/contouren van de bovenkant gekopieerd voor het lagere deel.

Afhankelijk van hoe handig je bent met het verzagen van de ruit kun je het ook stapsgewijs doen.. per 5 cm ofzo.. wel meer werk en kans op fouten lijkt me.
 
Ik heb een vraagje aan de eigenaars van een Puig sportruitje.
Zit het Puig ruitje op de originele gaten bevestigd,of zit daar nog een metalen beugel tussen?
Hoe hoog is het ruitje ongeveer,gemeten vanaf de bovenste montage schroef?

Ik dacht dat er hier ook mensen waren die hun originele ruit afgezaagd hebben.
Hoe veel heb je daar af gezaagd of wat is de hoogte nu vanaf de bovenste bevestigings schroef?

Ik zou eigenlijk eerst wat met mijn originele ruit willen experimenteren,voor ik meerdere ruitjes moet gaan kopen zoals sommigen hier al gedaan hebben. ;)

Ik heb op marktplaats een tweede ruitje gescoord en daar zo'n 7 cm vanaf gehaald en dat bevalt wel. Met de ruit in de laagste stand komt de luchtstroom net onder de helm , en ik vind het mooier staan. (ook niet onbelangrijk :) )
35436682003_44c787a82b.jpg
 
full

Had ik ook gedaan en zwart gespoten. Beviel goed maar uiteindelijk heb ik er toch een nieuwe van powerbronze op gezet
 
Bedankt voor de info.
Het is weer duidelijk dat het toch heel persoonlijk is,en van bvb. de grootte van de rijder afhangt.
Ik ben 1,80m,het zadel staat in de hoogste stand,het ruitje in de laagste stand.
Op de site van Puig had ik gelezen dat het sportruitje 6 cm korter was dan het originele.
Om te beginnen heb ik dus mijn ruitje 6 cm ingekort,volgens de originele ronding bovenaan.
Dat leverde geen enkel verschil op.
Vervolgens heb ik er nog 6 cm afgedaan en het verschil was enorm.
Het gebulder was compleet weg,er is nog wel windgeruis,maar niet meer dan op mijn naked MT-09. :)
Alleen als ik recht ga staan is het volledig stil,maar dat heb ik nog op geen enkele motor gehad.
Als test heb ik het ruitje nog eens op de hoogste stand gezet,en dan was het gebulder terug.
Voorlopig ga ik het even zo laten en misschien nog wel wat experimenteren met het ruitje te kantelen.
Als ik het goed zie heeft een Puig ruitje ook een soort bobbel onderaan,wat ook weer effect kan hebben.
Ik wil sowieso een donker ruitje,alleen moet ik nog een keuze maken.
 
Ik heb mijn tempered glass binnen en reeds geprobeerd!
Aanbrengen was heel eenvoudig. De schittering in de zon viel me erg mee, hij was zelfs scherper dan zonder glass erop. Enige nadeel is dat je een reflectie van jezelf ziet in de protector, maar zeker niet belemmerend om de tellers af te lezen ofzo. (je ziet het wel op de foto)

Tevens direct de spiegelextenders erop gezet, was niet persé nodig, maar is wel erg prettig!

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan