Silly Season 2018

Schijnt wel een verschrikkelijke goede circuitfiets te zijn, op MAN kunnen ze er ook goed mee overweg (hoewel de ride by wire dit jaar...), alleen in het WSBK niet. :')
Are you sure?
Volgens mij waren er een paar die na een olie probleempje niet meer met een honda de baan op wilden/mochten?
 
Prima. Het schijnt dat KTM wel heel erg z'n best heeft gedaan om Smith en Kallio te laten ruilen, maar dat het contract waterdicht is en Smith er op geen enkel moment met de pet naar gooit. Prima dat ze dan daad bij woord zetten.
 
Dan toch officieel!

Officieel: Leon Camier naar Red Bull Honda World Superbike

Goed nieuws voor Ten Kate, Camier is meer dan een gedegen coureur met bakken ervaring en de snelheid voor de top 5!

Jammer voor MV agusta, ik vind het machtig dat een merk dat zo klein is toch iedere keer in of in de buurt van de top 5 zit!

En inderdaad ook de bevestiging dat Bradl na een jaar het team weer verlaat
want
Wie in 2018 naast Camier de tweede Red Bull Honda World Superbike coureur zal worden is nog niet bekend.

Vind ik toch jammer Bradl heeft veel pech gekend en de Honda in het eerste jaar was geen succes. Had hem graag beter zien doen in het WSBK
 
En inderdaad ook de bevestiging dat Bradl na een jaar het team weer verlaat
want
Wie in 2018 naast Camier de tweede Red Bull Honda World Superbike coureur zal worden is nog niet bekend.

Vind ik toch jammer Bradl heeft veel pech gekend en de Honda in het eerste jaar was geen succes. Had hem graag beter zien doen in het WSBK

Dat kan dan toch ook Bradl zijn?
 
DMatNh9W0AAR6Pg.jpg:large

DMatRySW0AUeRhr.jpg:large
 
Een sleepje zoeken zien we toch al jaren. Begrijp niet waarom men er ineens zo'n punt van maakt. Rijders kiezen er zelf voor om in de laatste 5min pas een nieuwe band te steken, dan moeten ze dat maar eerder doen.
 
We hebben hier continu commentaar gehad op het gevaarlijke rijgedrag in de Moto3 kwalificaties. Nu doen ze er eindelijk iets aan en nu begrijpen we niet waarom men er een punt van maakt? Dat begrijp ik dan weer niet. Goed dat men er eindelijk iets aan doet. Hopelijk helpt het ook.
 
We hebben hier continu commentaar gehad op het gevaarlijke rijgedrag in de Moto3 kwalificaties. Nu doen ze er eindelijk iets aan en nu begrijpen we niet waarom men er een punt van maakt? Dat begrijp ik dan weer niet. Goed dat men er eindelijk iets aan doet. Hopelijk helpt het ook.
Dat commentaar heb ik ook nooit begrepen, want zo is het altijd geweest in de lichtste klasse. Wil je dat helemaal tegengaan moet je naar een superpole principe, maar dan ben je lang bezig met zo'n veld. Jorge Martin bijvoorbeeld gaat gewoon wat eerder op nieuwe banden naar buiten en heeft zelden last van verkeer en heeft dan ook de meeste poles op zijn naam. De coureurs kunnen het zelf ook gewoon vermijden.

Wel goed dat Dorna de private testen op een circuit waar nog een GP gereden wordt aan banden heeft gelegd, zorgde toch voor een beetje competitievervalsing.
 
Laatst bewerkt:
Men maakt er al jaren een punt van (en dus niet ineens), en het is vooral gevaarlijk. Logisch dat RD op zoek blijft gaan naar manieren om die jochies 'normaal' te laten doen op de baan.
 
Ja idd is zeker mogelijk, ik ging er vanzelf vanuit dat hij ergens anders naar toe zou gaan. Maar hij kan natuurlijk ook gewoon bij Ten Kate blijven.

Ik denk dat Bradl niet blijft. Althans kans is zeer klein.
Ik denk eerder dat er een lange fransman komt die is immers ook nog op zoek naar een goed zitje. En dat is nu niet bepaald een teamplayer maar wel iemand met race genen, en zeikt en zeurt weinig. Maar gaat altijd tot het uiterste. :)

Maar iig :t Dat Camier voor Tenkate rijdt. :]
 
Een sleepje zoeken zien we toch al jaren. Begrijp niet waarom men er ineens zo'n punt van maakt. Rijders kiezen er zelf voor om in de laatste 5min pas een nieuwe band te steken, dan moeten ze dat maar eerder doen.

Het voorbeeld wat voorafgaand aan Motegi aan de coureurs is laten zien, is de crash van Reinhold Roth in 1990.
Ik heb daar wat van gepost in de Motegi topic.
Coureurs moeten meer uitgaan van hun eigen kracht.
Ze rijden niet voor niets WK Moto3.
Wil je een sleepje, time het beter van uit de pits.
 
Nogmaals hoorde ik dat er geruchten zijn dat Marquez voor 2019 van Red Bull een blanke check aangeboden heeft gekregen om voor KTM te rijden. Zou geweldig zijn! Ze gaan steeds beter, ziet er heel goed uit vor de toekomst. Ook in Moto2.

Wel mooi dat ze ook het het streven hebben Honda van de troon te stoten, zogezegd hun aardsrivaal. In ieder geval is KTM alles wat Honda niet is en andersom. Marquez wegkapen zou natuurlijk een mooie slag zijn.
 
Nogmaals hoorde ik dat er geruchten zijn dat Marquez voor 2019 van Red Bull een blanke check aangeboden heeft gekregen om voor KTM te rijden. Zou geweldig zijn! Ze gaan steeds beter, ziet er heel goed uit vor de toekomst. Ook in Moto2.

Wel mooi dat ze ook het het streven hebben Honda van de troon te stoten, zogezegd hun aardsrivaal. In ieder geval is KTM alles wat Honda niet is en andersom. Marquez wegkapen zou natuurlijk een mooie slag zijn.

Marquez naar KTM zou net zo gewaagd zijn als Rossi naar Yamaha indertijd. Ik zou het voor de drama fantastisch vinden, maar ik denk dat Marquez voorlopig nog wel goed zit en blijft zitten. Als het met de Honda al moeilijk is om kampioen te worden, gaat 'm dat met de KTM helemaal nog niet lukken, zal zijn afweging zijn.
 
Marquez naar KTM zou net zo gewaagd zijn als Rossi naar Yamaha indertijd. Ik zou het voor de drama fantastisch vinden, maar ik denk dat Marquez voorlopig nog wel goed zit en blijft zitten. Als het met de Honda al moeilijk is om kampioen te worden, gaat 'm dat met de KTM helemaal nog niet lukken, zal zijn afweging zijn.

Het gaat natuurlijk over 2019. Ik heb er zelf wel vertrouwen in dat KTM tegen die tijd met een goede coereur aan de top zit.
 
Dan is Marquez ook weer terug op het oude nest is begonnen op een 125 KTM, ik zeg doen als hij niet doet is het een lafaard :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan