H7 halogeen vervangen door LED

Heeft iemand hier ervaring met de LED koplampen die uit een complete unit bestaan? Vooral qua lichtbeeld en sterkte? Ik rijd woonwerk en ook in de winter, dus gebruik mn koplamp voor meer dan slechts gezien te worden ;)

Voorbeelden:

Online Shop Nieuwe 7 "Projector Daymaker Ronde 75 W 7500LM Hi/Dimlicht Motorfiets LED Koplamp Lamp DRL voor Harley Davidson | Aliexpress Mobile

Of

Online Shop 1 STKS 7''INCH Harley led koplamp met Wit/Geel DRL voor Harley Davidson Motorfiets Daymaker koplampen | Aliexpress Mobile

Lijken me erg geschikt voor mn Fazer als ik er een naked van wil maken.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier ervaring met de LED koplampen die uit een complete unit bestaan? Vooral qua lichtbeeld en sterkte? Ik rijd woonwerk en ook in de winter, dus gebruik mn koplamp voor meer dan slechts gezien te worden ;)

Voorbeelden:

Online Shop Nieuwe 7 "Projector Daymaker Ronde 75 W 7500LM Hi/Dimlicht Motorfiets LED Koplamp Lamp DRL voor Harley Davidson | Aliexpress Mobile

Of

Online Shop 1 STKS 7''INCH Harley led koplamp met Wit/Geel DRL voor Harley Davidson Motorfiets Daymaker koplampen | Aliexpress Mobile

Lijken me erg geschikt voor mn Fazer als ik er een naked van wil maken.


Beetje duur alleen....
Adaptive LED Motorcycle Headlight at J.W. Speaker
 
Ik vind alleen soms dat het lijkt alsof het heldere wit een beetje wegvalt. :P Maar mooi het bevalt!

Ik heb gister ook weer een H4 setje binnen, kan ik ook weer iemand blij maken:
WP_20171010_17_24_26_Pro-Medium-800x451.jpg
 
Bij de MT07 is er achter de koplamp weinig ruimte achter, zit vrijwel al gelijk tegen het balhoofd aan. Welk type ledlamp zou ik daarvoor het beste kunnen gebruiken, zijn er hier met soortgelijke ervaringen vwb weinig ruimte voor zo'n koelblok achterop die lamp (eigenlijk idem vwb de ballast)?
 
Laatst bewerkt:
Kleinste wat er is, is zoals met de Lumileds of de COB leds zoals ik eerder gepost heb. Met fan wil je niet en dat neemt sowieso erg veel ruimte op. Misschien kun je meten wat de ruimte is, kan ik kijken of het gaat?
Die van mij is precies hetzelfde, alleen heb ik geen ballasten, vraag me ook af waar die voor dienen..

Waar besteld (link)?
Is een elektronische aansturing van de lamp, zit een spanningsregeling in, soort driver. Bij de 'echte' Lumileds zit dit er gewoon bij. :)

Ik heb hem hier vandaan:
http://www.ebay.com/itm/H4-G7-LED-H...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
 
Laatst bewerkt:
Kleinste wat er is, is zoals met de Lumileds of de COB leds zoals ik eerder gepost heb. Met fan wil je niet en dat neemt sowieso erg veel ruimte op. Misschien kun je meten wat de ruimte is, kan ik kijken of het gaat?Is een elektronische aansturing van de lamp, zit een spanningsregeling in, soort driver. Bij de 'echte' Lumileds zit dit er gewoon bij. :)

Ik heb hem hier vandaan:
http://www.ebay.com/itm/H4-G7-LED-H...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649


En wat denk je, zijn dit echte Lumiled?
 
Zover ik kan vinden zijn de led chips die erop zitten Lumileds ja, echte garantie heb je nooit maar gezien de lichtkleur en opbrengst... Driver is ook hetzelfde als bij de dure 'echte' setjes. Dus zover ik weet, zie en gevonden krijg wel.

Vaak zie je dat cree leds als lumileds verkocht worden, dan mis je de driver, net ff andere leds maar ook zoals bij H4 het metalen randje langs de led is dan ook anders.
 
Bij de MT07 is er achter de koplamp weinig ruimte achter, zit vrijwel al gelijk tegen het balhoofd aan. Welk type ledlamp zou ik daarvoor het beste kunnen gebruiken, zijn er hier met soortgelijke ervaringen vwb weinig ruimte voor zo'n koelblok achterop die lamp (eigenlijk idem vwb de ballast)?

Gewoon een korte variant pakken! Die zijn max een paar mm langer dan de h4 lamp. Nu zit er achter op die h4 lamp een stekker die vervalt namelijk dan. Althans die legt je nu vaak naast de lamp zodat je dus ruimte zat hebt!
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

zo heb ik het gedaan, maar die adapters zijn ook goed idee!

succes :t
We zijn nu bijna een maand verder, al eens kunnen bekijken of de rubber stofkap niet verbrand door de warmte of hitte van het koelelement?

Ik heb namelijk, naar aanleiding van mijn xenon probleem, ook geëperimenteerd met die LED's die ik had liggen, en ervoor gezorgd dat ze er uiteindelijk in pasten. Maar omdat ik het probleem van de xenons uiteindelijk gevonden heb, en ik het zonde vond om die nieuwe set niet te gebruiken, zijn er de xenons weer in gegaan.
DKP in "Het grote GSX-F topic deel 12"
Ook al heb ik de indruk dat de LED's nog mooier licht(beeld) geven.

Maar kijk in de link ook even naar de laatste foto waar ik een van de LED's in de stofkap houd. Het koelblok en ventilatortje blijven wel vrij, maar raakt toch ook het rubber, en vraag me af of dat niet te warm (heet) wordt voor dat rubber?

Ik ga nu eens een van die LED's thuis binnen gewoon aan de 12V hangen en een hele tijd laten branden om te zien hoe warm dat precies wordt.
Maar wat een lawaai maakt dat ventilatortje ... :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga nu eens een van die LED's thuis binnen gewoon aan de 12V hangen en een hele tijd laten branden om te zien hoe warm dat precies wordt.
Maar wat een lawaai maakt dat ventilatortje ... :X

check ff pagina 4, daar heb ik passief gekoelde led's gemeten.

In de auto heb ik nu deze:

S1-H4-H13-H7-H11-H8-H1-9005-9006-Car-LED-Headlight-Front-Bulb-6500K-8000LM.jpg


Geen extra kastjes om weg te werken, volgens apk station prima lichtbeeld en stoort niet op de radio.
En redelijk eenvoudig te plaatsen. De zwarte adapter (h7, h4, h1, etc) kan eraf, die eerst in de lampfitting vastklemmen en daarna middels bajonet de led in de adapter.
 
Zijn ook niet heel duur en ansich een dikke prima. :) Een Lumiled set is gewoon 2x zo duur en presteert echt niet 2x zo goed. :P Wel een heel stuk beter weer maar goed.

En met de ventilator, dat is idd ook een ding. Hoogtoerige goedkope ventilator en dan ben ik altijd bang dat ze zo verrot zijn, helaas lees je dat nogal eens en vervuilen ze ook snel. Dus ideaal is dat niet. :)
 
Zijn ook niet heel duur en ansich een dikke prima. :) Een Lumiled set is gewoon 2x zo duur en presteert echt niet 2x zo goed. :P Wel een heel stuk beter weer maar goed.

En met de ventilator, dat is idd ook een ding. Hoogtoerige goedkope ventilator en dan ben ik altijd bang dat ze zo verrot zijn, helaas lees je dat nogal eens en vervuilen ze ook snel. Dus ideaal is dat niet. :)

Hoe presteert ie beter dan?
Meer lichtopbrengst?
Beter kleur?
Lichtbeeld?
Levensduur?
 
Terug
Bovenaan Onderaan