Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
kDedJWu.jpg


Not sure how to feel about it.
 
Koplamp gaat een beetje richting de MT10, vind het bij de dikte van de 10 beter staan. Vond een wat rankere koplampunit beter bij de 07 passen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het helemaal gaaf zo met de MT10 look.
Heb de lichtunit van de MT07 nooit passend gevonden, te rond in mijn ogen.

Enige minpuntje aan dit design lijkt me dat als je op een zomeravond een flinke vliegen rit maakt dat je dan uren aan het poetsen bent om de dooie vliegen overal uit te krijgen haha
 
[afbeelding]

Not sure how to feel about it.

Ziet er meer uit als een photoshop, zie nog een stukje oud windscherm achter het raampje.

MT-10 koplamp is wel mooi maar denk in het geheel te groot voor de MT-07.

Wat ik wel al een verbetering zou vinden is iig een lamp met projector ipv dat halogeen wat overal heen straalt.
Zoals deze mod:
Yamaha-MT07-Xenon-projector-front-close-fitted.jpg
 
Ja da's mooi spul. Heb ik nu natuurlijk ook. Krijg er alleen wel wat protest op zo links en rechts O-) _O- Die mensen denken dat ik met groot licht rijd. Is niet zo. Kan niet minder dan dit.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de nieuwe tankdop binnengekregen en gemonteerd.
full


Nu nog de reserve sleutel er uit zien te krijgen. Weet hier iemand hoe dat moet bij een losse tankdop? Bij de Honda's kan je aan de binnenzijde van de dop wat naar binnen duwen waardoor die weer in het slot valt en de sleutel weer terug klikt en er uit getrokken kan worden. Maar bij die van de MT lukt dat niet, moet de sleutel nog een paar mm extra terugdraaien om er uit te kunnen. Nu moet ik wel zeggen dat het slot er best verweerd uitziet :? :/
 
Laatst bewerkt:
ik heb vandaag de zon eens opgezocht met de motor, meteen tape uit de kast getrokken en gefilmd natuurlijk...

(Zie de beunsteun)

nvuoti.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor een beunsteun heb je dan toch een goed stabiel beeld. :t

Mijn SP heeft een lek onderaan de tank en moet de nieuwe fan nog aansluiten, dus dacht ik vandaag even lekker met de MT naar de arbeid te gaan. Alleen vond de MT van niet, accu leeg, stond ik helemaal ready for action... :/ Die heb ik dus weer de schuur ingerold en maar ff aan de lader gehangen. Straks even testen en dan morgenochtend hopelijk een herkansing. Zal iig alles binnenkort maar even doormeten of de accu aan zijn einde is, of dat er nog meer aan de hand is...
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar mijn accu ook vervangen
nadat, ik ergens 2 keer stil stond.

Zit nu een gel versie in die het prima doet.
Geen originele dus.

Hier gekocht en gas kon er weer op.
Hier is hij iets goedkoper maar met deze webwinkel heb ik geen ervaring.
Ik merk dat de mt-07 mooier start dan met de originele accu.
Die al (vanaf het begin)een beetje haperend zijn start maakte.

Nadat ik per ongeluk de accu helemaal had leegetrokken ging
het helemaal bergafwaarts dus ik heb hier zelf wel aan bijgedragen...

Gelijk ook maar een OptiMate 4 gekocht om de accu te onderhouden.
Elke jaar ergens in de winter hang ik hem aan de OptiMate.
Daarvoor hoeft de accu er niet uit.
Speciale aansluiting die erbij zat onder het bijrijders
zadel gemaakt en die klik je zo in de OptiMate.
Geen ge-eikel dus....
Kan mij de laatste keer nog wel herinneren dat het
kut moertje van de accu ergens in het frame verdween...
Gelukkig wel gevonden en met een magneet eruit kunnen halen.
 
Laatst bewerkt:
Mannen ik kom mij hier ook even melden, afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt op een 07 en ben helemaal verliefd op deze fun bike. Inmiddels besloten dat er zeker 1 gaat komen en het liefst zo snel mogelijk.

Ik had alleen het idee dat ik wat groot was voor deze motor(ben 1,85) of ligt dat nou gewoon aan mij?
De mt waar ik een test dit op maakte was van 2016 en moest 7100 gaan kosten dus twijfel nog of ik niet gewoon een nieuwe koop
 
Mijn vrouw zei tegen mij dat ze de MT wel klein vind ogen als ik er op zit, beetje brommer-achtig. Ben 1.90 en ik zit er prima op, gewoon lekker gooien en smijten ermee :] *O*
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar mijn accu ook vervangen
nadat, ik ergens 2 keer stil stond.

Zit nu een gel versie in die het prima doet.
Geen originele dus.

Hier gekocht en gas kon er weer op.
Hier is hij iets goedkoper maar met deze webwinkel heb ik geen ervaring.
Ik merk dat de mt-07 mooier start dan met de originele accu.
Die al (vanaf het begin)een beetje haperend zijn start maakte.

Nadat ik per ongeluk de accu helemaal had leegetrokken ging
het helemaal bergafwaarts dus ik heb hier zelf wel aan bijgedragen...

Gelijk ook maar een OptiMate 4 gekocht om de accu te onderhouden.
Elke jaar ergens in de winter hang ik hem aan de OptiMate.
Daarvoor hoeft de accu er niet uit.
Speciale aansluiting die erbij zat onder het bijrijders
zadel gemaakt en die klik je zo in de OptiMate.
Geen ge-eikel dus....
Kan mij de laatste keer nog wel herinneren dat het
kut moertje van de accu ergens in het frame verdween...
Gelukkig wel gevonden en met een magneet eruit kunnen halen.
Na een nachtje aan de lader gehangen te hebben, vandaag er weer mee naar de arbeid gegaan, startte met de 1e tik *O*
Heb ook gelijk aan de accu een Optimate kabeltje gehangen, idd geen geklooi meer. Gaan de boel nog wel ff nameten, anders binnenkort ook ff kijken voor een andere accu. Ik heb de laatste paar accu's bij www.awaccu.nl vandaan, goede zaak ook :Y
 
Accu problemen ook van tegenwoordig...
MT 10 van pa heeft na 1 jaar al zijn nieuwe accu moeten kopen. 2 weken stilstaan vond ie blijkbaar niet leuk. Zal wel een hint zijn.. best raar, zitten ook geen potentiële gebruikers op. Maandag ochtend accuutje denk ik 😂
 
Dat is best zonde, 2 weken stilstaan moet ie toch zeker makkelijk moeten kunnen hebben. Heb bij die awaccu een paar keer een "B-merk" gefixt en er jaren mee gedaan. Uiteindelijk motoren verkocht, ben benieuwd hoe lang ze het nog gedaan hebben...
De motoren gaan hier wel ieder winterseizoen standaard aan de Optimate.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eens de db-killer uit de Akra gehaald, mijn god, wat een geluid zeg :o Geluid was bijna nog luider dan mijn SP })
Heb de killer er maar weer in gedaan om niet teveel negatieve aandacht te krijgen :]
 
Mannen ik kom mij hier ook even melden, afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt op een 07 en ben helemaal verliefd op deze fun bike. Inmiddels besloten dat er zeker 1 gaat komen en het liefst zo snel mogelijk.

Ik had alleen het idee dat ik wat groot was voor deze motor(ben 1,85) of ligt dat nou gewoon aan mij?
De mt waar ik een test dit op maakte was van 2016 en moest 7100 gaan kosten dus twijfel nog of ik niet gewoon een nieuwe koop

Ik ben 1m88 maar zit prima op de MT. Hij oogt wat klein, maar als je de taartschep hebt verwijderd lijkt de achterkant optisch wat hoger (meer ruimte tussen band en achterkant) als je een plaathouder hebt die meer bij het achterlicht zit. En met een onderkuip lijkt ie beneden wat gevulder (ja klinkt raar). Bij mij vind ik de verhoudingen wat beter op deze manier:
1502126114337.jpg

1502126143842.jpg


Maar doordat ie niet zo groot is, rijdt het juist makkelijk! *O*
Als die van 7100 geen extra opties heeft lijkt mij voor die 900 meer een nieuwe best een goede keuze. Zijn wel duur geworden zeg... '(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan