Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat zou volgens jullie een redelijke prijs zijn?
die delen bij de knieën zijn stickers en zijn dus redelijk gemakkelijk te vervangen denk ik.
Kleine stickerdelen wel ja, worden volgens mij ook wel eens weggelaten. Ik had er met de oem setting van de rem-schakelset ook last van dat ik met mij knieën langs de kuipen schuurde. Maar heb de verstelbare adapterplaten er weer tussen gezet en heb daar geen last meer van. Ff een fotootje ter verduidelijking...
full


Qua prijs kom je de SP2 de laatste tijd wel voor rond de €6000 tegen, sommige ook (wel de witte variant) voor €5000,-/€5500,-...
 
Laatst bewerkt:
Plekjes op de tank haal ik niet uit zijn verhaal, wel "waar de knieën zitten". Ik refereer dat dan weer naar de plekken die veel voorkomen op de zijkuipen.
 
De stickers op de tank zitten toch ook onder de blanke lak?
Misschien bedoelt hij de gripfolie(ken effe niet op de juiste benaming komen)
 
wat zou volgens jullie een redelijke prijs zijn?
die delen bij de knieën zijn stickers en zijn dus redelijk gemakkelijk te vervangen denk ik.


Heb je (meer) eigen foto's gemaakt?
En wat is de staat van de punten die zijn aangedragen?


Prijs is altijd subjectief, maar ik zou voor deze fiets nu, zonder verdere details niet meer dan 5000 over hebben. Je koopt bij een handelaar, dus die schrijft zijn marge gewoon met een vork hoor!
Als het onderhoud/oliewissels etc gedocumenteerd is uitgevoerd al die jaren (stilstaan is ook achteruitgang) dan zou ik mij niet druk maken over "3 maanden (waarop?? garantie". Het is een Honda.
Voor mijn SP2 (met Ohlins achtervering, passagierszitje, aftermarket en originele uitlaten als nieuw, bijna nieuwe remschijven, ketting tandwielen, kleppen gecontroleerd, K&N luchtfilter) was ik -prive verkoop- ruim onder de 5k klaar. Vervolgens 1,5k uitgegeven voor revisie Ohlins, K-tech voorvering piston kit/glijlagers, SKF keerringen , balhoofd lager, banden, remblokken voor. Niet omdat het MOEST (ok, de banden en balhoofdlager wel...) maar omdat het KON... (en wat Ti boutjes.... O-) )


van
full



naar
full
 
Laatst bewerkt:
ik heb hem gisteren laten staan.
was echt een mooie motor met weinig plekjes.
ik heb een proefritje gemaakt en hierdoor begonnen te twijfelen. zitpositie was boven verwachting goed, net als de stuur eigenschappen. echter ben ik bang dat ik niet kan wennen aan de 135 pk. ik vond de motor een beetje tam. ik weet wel dat ik verwend ben met een r1 big bang, ik wist ook dat het iets minder zou zijn.

hoeveel winst is er nog te halen met andere dempers en misschien een pc?

hij zou wel echt heel mooi in mijn garage staan.
 
Volgens mij heeft een SP meer trekkracht dan een R1, maar kan mij vergissen. Nou zal een SP meer wegen, maar "tegenvallen"?

Maar

"what is for you, will not go past you"


een SP is dus niet voor jou :-)
 
ik heb hem gisteren laten staan.
was echt een mooie motor met weinig plekjes.
ik heb een proefritje gemaakt en hierdoor begonnen te twijfelen. zitpositie was boven verwachting goed, net als de stuur eigenschappen. echter ben ik bang dat ik niet kan wennen aan de 135 pk. ik vond de motor een beetje tam. ik weet wel dat ik verwend ben met een r1 big bang, ik wist ook dat het iets minder zou zijn.

hoeveel winst is er nog te halen met andere dempers en misschien een pc?

hij zou wel echt heel mooi in mijn garage staan.

Tam '( , :+ ,
Ik moet toegeven dat ik in den beginne vanuit lage toerentallen ook dacht "is dit het nou"?,
Maar rijdend in de juiste versnelling en dan het gas erop sta ik er elke keer weer van te kijken dat ie de ketting niet aan gort trekt.
Je moet niet vergeten dat het max vemogen en koppel pas bij een vrij hoog toerental beschikbaar is, even wegtokkelen vanaf 1500 rpm in de 2 of 3 kun je wel vergeten, met de fireblede lukte dat wel.
Als je het vermogen van een R1 (180pk?) gewend bent zal het wel effe tegen kunnen vallen,maar ik weet zeker dat een R1 er nog een hele kluif aan heeft om een SP voor te blijven.
Het is wel wat harder werken op de SP,vergeleken bij de Blade, maar dat heb ik er wel voor over.

Ik zou bijna zeggen, het wordt mooi weer de komende dagen, vraag nog een (lange) proefrit aan.
 
ja misschien heb je gelijk, als hij iets goedkoper was geweest had ik hem mee genomen. dan had ik hem weer verkocht als hij niet beviel. maar voor dit geld ben ik bang dat ik als ik hem verkoop er niet eens meer in de buurt kom.

maar is er meer uit te halen wanneer ik er andere dempers en een pc op zou zetten? of maakt dat niet uit?

ik heb eens ergens gelezen dat het bij de sp ongeveer 15 pk uitmaakte, maar dat kan ook de sp1 geweest zijn.
 
Ik heb er geen pc opzitten, dus ik heb ook geen idee.
Maar bij een goeie tuner zal er wel wat te halen zijn, maar dat kost je ook een hoop centjes.
 
full


Vanavond ook maar weer ff wat aandacht aan de sp besteed, kan ie van het weekend weer zijn gang in de Eifel😊
 
Ik heb er geen pc opzitten, dus ik heb ook geen idee.
Maar bij een goeie tuner zal er wel wat te halen zijn, maar dat kost je ook een hoop centjes.

Je kan met een open uitlaat systeem wat andere mods en een PC wel wat vermogenswinst halen maar verwacht geen wonderen.
Bij mij zit die PC er in om hem voor zuiniger en soepeler te laten rijden.
 
ja misschien heb je gelijk, als hij iets goedkoper was geweest had ik hem mee genomen. dan had ik hem weer verkocht als hij niet beviel. maar voor dit geld ben ik bang dat ik als ik hem verkoop er niet eens meer in de buurt kom.

maar is er meer uit te halen wanneer ik er andere dempers en een pc op zou zetten? of maakt dat niet uit?

ik heb eens ergens gelezen dat het bij de sp ongeveer 15 pk uitmaakte, maar dat kan ook de sp1 geweest zijn.

No way dat je er met PC en dempers 15pk uit gaat halen. PC levert een mooiere curve op, maar niet per se veel meer pk's. Heeel misschien dat je met een optimaal full system (Ladybird :Y ) en goed afgestelde PC die kant op gaat, maar zelfs dat betwijfel ik.
 
die SP zag er inderdaad erg gaaf uit, maar je moet er wel zelf blij van worden.
kan me wel voorstellen dat het geluid van de R1 wat opzwepender klinkt, moet zelf ook wennen aan het geluid en het feit dat de motor in mijn oren vlak klinkt maar mij bevalt het wel.
ik heb mijn oude V4 gewoon erbij gehouden.

ik heb hem gisteren laten staan.
was echt een mooie motor met weinig plekjes.
ik heb een proefritje gemaakt en hierdoor begonnen te twijfelen. zitpositie was boven verwachting goed, net als de stuur eigenschappen. echter ben ik bang dat ik niet kan wennen aan de 135 pk. ik vond de motor een beetje tam. ik weet wel dat ik verwend ben met een r1 big bang, ik wist ook dat het iets minder zou zijn.

hoeveel winst is er nog te halen met andere dempers en misschien een pc?

hij zou wel echt heel mooi in mijn garage staan.
 
Was met mijn SP2 met nieuwe BOS uitlaten bij TOVAMI (Ruud Frederiks). Doel om te zien of de AFM acceptable was en wat een PowerCommander/PC mij zou kunnen brengen... Ik ben/ga er niet mee aan races deelnemen..

Ruud verkoopt ook PC's, maar zijn advies was alles te laten/niks aan doen De voordelen wegen niet op tegen de kosten (tenzij geld toch niet uitmaakt. :+)


full
 
Laatst bewerkt:
Was met mijn SP2 met nieuwe BOS uitlaten bij TOVAMI (Ruud Frederiks). Doel om te zien of de AFM acceptable was en wat een PowerCommander/PC mij zou kunnen brengen... Ik ben/ga er niet mee aan races deelnemen..

Ruud verkoopt ook PC's, maar zijn advies was alles te laten/niks aan doen De voordelen wegen niet op tegen de kosten (tenzij geld toch niet uitmaakt. :+)


[afbeelding]

Ziet er goed uit idd, met pc3 is mijn sp echt zuiniger geworden van 1 op 13 naar 1 op 15.
Ie is in het hele toerenbereid armer gezet vandaar dat ie zuiniger ging lopen.
Heb er 40000 km mee gereden dus die pc3 is er nu wel uit ha ha.
 
Was met mijn SP2 met nieuwe BOS uitlaten bij TOVAMI (Ruud Frederiks). Doel om te zien of de AFM acceptable was en wat een PowerCommander/PC mij zou kunnen brengen... Ik ben/ga er niet mee aan races deelnemen..

Ruud verkoopt ook PC's, maar zijn advies was alles te laten/niks aan doen De voordelen wegen niet op tegen de kosten (tenzij geld toch niet uitmaakt. :+)


[afbeelding]

ziet er echt goed uit. is dat op het achterwiel?
als volgens de fabriek de motor 135 pk heeft op de krukas, dan zou je (-10%) 121.5 pk moeten hebben op het achterwiel. als je het zo bekijkt zou je meer dan 10 pk gewonnen hebben.
 
Was met mijn SP2 met nieuwe BOS uitlaten bij TOVAMI (Ruud Frederiks). Doel om te zien of de AFM acceptable was en wat een PowerCommander/PC mij zou kunnen brengen... Ik ben/ga er niet mee aan races deelnemen..

Ruud verkoopt ook PC's, maar zijn advies was alles te laten/niks aan doen De voordelen wegen niet op tegen de kosten (tenzij geld toch niet uitmaakt. :+)


[afbeelding]
ga eens een keer naar vermeer en laat hem daar testen ben benieuwd of je dan de zelfde waarde eruit krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan