Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi roeleey,

als het stationaire toerental rond de 2000 zit, valt het mee, maar gebeurd het soms.
Mijn technische kennis reikt niet heel ver, maar ik zit bij een leuk clubje, waar ik ook mag sleutelen , en hulp krijg. Kwa gereedschap ligt er denk ik alles wat we nodig hebben. ook kan ik daar wat langer sleutelen zeg maar De vraag wat de marges moeten zijn zouden (volgens een andere gsr rijder) (in 0.10 - 0.20 mm en ex 0.20 - 0.30 mm) zijn.
Maar al met al vind ik het best spannend om te doen zeg maar :')

Mmmm ok. 2000 is best hoog.....
Klinkt alsof je het best zelf zou kunnen :Y , dan rest eigenlijk alleen de vraag vind je het te spannend. Ik zou het persoonlijk niet zelf doen, maar heb geen overdekte sleutelruimte en ben een beetje lui :P
 
een andere vraag. Heeft iemand van jullie de koplamp (evt + stadslicht lampjes) vervangen voor LED?
en zo ja is er dan een hele ledmodule in gegaan of alleen het lampje?
 
full
 
Op de GSR had ik cheap Chinese ledjes als stadslicht. In verband met het snel stuk gaan de bedrading veranderd zodat ze in serie kwamen te staan. Niet meer stuk gegaan erna.

De LED koplamp heb ik ook gehad, is zeg maar een halogeen formaat lamp met een ventilator er aan in een behuizing. Je hebt geen losse ballast zoals bij een Xenonset en geen opwarm tijd. Let wel op met kopen hiervan, en is goed en slecht spul op de markt. In Nederland kan het aan de prijs zijn, voor eBay spul heb je wat geduld nodig en is het gokken of het goed is.
 
Laatst bewerkt:
een andere vraag. Heeft iemand van jullie de koplamp (evt + stadslicht lampjes) vervangen voor LED?
en zo ja is er dan een hele ledmodule in gegaan of alleen het lampje?

:Y Beide, heb deze koplamp
en deze stadslichtjes.

Voorheen gingen de stadslampjes regelmatig stuk, maar deze doen het inmiddels al ruim 1,5 jaar.
Heeft denk ik ook te maken met het feit dat ze veel strakker in de fitting zitten dan de meeste prikkertjes.
De koplamp is laatst ruim na de garantieperiode stuk getrild en die is kosteloos vervangen door een nieuwe *O*
Het zijn niet de goedkoopste, maar wat mij betreft het geld meer dan waard :Y
 
Laatst bewerkt:
:Y Beide, heb deze koplamp
en deze stadslichtjes.

Voorheen gingen de stadslampjes regelmatig stuk, maar deze doen het inmiddels al ruim 1,5 jaar.
Heeft denk ik ook te maken met het feit dat ze veel strakker in de fitting zitten dan de meeste prikkertjes.
De koplamp is laatst ruim na de garantieperiode stuk getrild en die is kosteloos vervangen door een nieuwe *O*
Het zijn niet de goedkoopste, maar wat mij betreft het geld meer dan waard :Y

thanks.. en die H4 lamp met dat "ding" er achter past gewoon zonder problemen?
 
Zo, seizoen begint weer een beetje op zijn einde te komen helaas.
Nu zijn de bandjes ook aardig op aan het raken, wat hebben jullie er onder liggen voor banden?
En hij zal ook wel een beurt ofzo moeten hebben denk ik, is dat zelf te doen of moet dat bij een dealer? (en is dat alleen olie en filter?)
 
Dunlop roadsmart, bevallen mij goed.
Zou met de bandjes wachten tot begin nieuwe seizoen.
Vergeet je met wegrijden in ieder geval niet dat ze nieuw zijn ;)

Olie en oliefilter is eenvoudig te doen
Wat er verder moet gebeuren hangt af van kmstand en/of wat er de vorige keer gebeurd is
 
Dunlop roadsmart, bevallen mij goed.
Zou met de bandjes wachten tot begin nieuwe seizoen.
Vergeet je met wegrijden in ieder geval niet dat ze nieuw zijn ;)

Olie en oliefilter is eenvoudig te doen
Wat er verder moet gebeuren hangt af van kmstand en/of wat er de vorige keer gebeurd is

Heb Michelin Pilot Road 4, maar voor de rest :^
 
Zo, seizoen begint weer een beetje op zijn einde te komen helaas.
Nu zijn de bandjes ook aardig op aan het raken, wat hebben jullie er onder liggen voor banden?
En hij zal ook wel een beurt ofzo moeten hebben denk ik, is dat zelf te doen of moet dat bij een dealer? (en is dat alleen olie en filter?)

Breng maar langs voor de olie en het filter dan doe ik dat wel voor je! Maak ik er een mooi prijsje van voor je.

Wat betreft de bandjes, zelf heb ik er Pirelli Diablo Rosso III eronder liggen en die bevallen mij super!
Zeker een aanrader.
 
Wie van de mensen hier zet z'n motor wel eens aan de voorkant omhoog met een paddockstand?

Ik heb pas een tweede gekocht om dit te doen maar ik ging er vanuit dat ik aan de voorkant ook bobbins kon plaatsen maar had niet echt goed gekeken blijkt achteraf..... :z :z

Iemand een tippie of een piccie? :} :]
 
bedankt! @ Roeleey

Meteen wat vragen voor mensen met verstand van de GSR.

-Specifieke aandachtspunten voor de GSR? Op internet is er iets te vinden over een aan uit effect wat normaal is. Verder dingen waar ik op moet letten tijdens normaal gebruik?

- Mijn motor heeft geen Suzuki logo's meer. Ik twijfel nog of ik met mooier vind maar waar zijn eventueel logo's te krijgen en hoe krijg ik die netjes op de tank?

-Nog even voor een tankpad kijken. Aanraders of is een standaard dingetje prima?

PARASERBATOIO RESINATO TANKPAD 3D DEDICATO per serbatoio per moto SUZUKI GSR | eBay


-Ik twijfel om een valdoppen set van Barracuda te plaatsen. IS dit lastig om te doen? Van de handleiding van Barracuda word ik niet veel wijzer.
 
Wie van de mensen hier zet z'n motor wel eens aan de voorkant omhoog met een paddockstand?

Ik heb pas een tweede gekocht om dit te doen maar ik ging er vanuit dat ik aan de voorkant ook bobbins kon plaatsen maar had niet echt goed gekeken blijkt achteraf..... :z :z

Iemand een tippie of een piccie? :} :]

In de onderkant van je voorvork zitten uithollingen waar je een bokje (kleine paddockstand) in kunt doen.
Zoiets:
full


Als je een stuk rond staal hebt ( bijvoorbeeld schroefdraad) kun je dat ook door de holle vooras steken en zo de normale paddockstand gebruiken.
 
bedankt! @ Roeleey

Meteen wat vragen voor mensen met verstand van de GSR.

-Specifieke aandachtspunten voor de GSR? Op internet is er iets te vinden over een aan uit effect wat normaal is. Verder dingen waar ik op moet letten tijdens normaal gebruik?

- Mijn motor heeft geen Suzuki logo's meer. Ik twijfel nog of ik met mooier vind maar waar zijn eventueel logo's te krijgen en hoe krijg ik die netjes op de tank?

-Nog even voor een tankpad kijken. Aanraders of is een standaard dingetje prima?

PARASERBATOIO RESINATO TANKPAD 3D DEDICATO per serbatoio per moto SUZUKI GSR | eBay


-Ik twijfel om een valdoppen set van Barracuda te plaatsen. IS dit lastig om te doen? Van de handleiding van Barracuda word ik niet veel wijzer.

Aan/uit effect is wel het enige :Y Af laten stellen kan helpen schijnt...Heb ik geen ervaring mee, maar heb ook nauwelijks het aan/uit effect ervaren _O- Voor de rest vooral letten op plezier tijdens het rijden :] :t

Nieuwe logo's.... klik klik
Zijn gewoon stickers, dus schoon en vetvrij maken en plakken.

Tankpad, gewoon erop doen wat jij mooi vind ;)

Valdoppen, zijn vrij eenvoudig te monteren, gewoon logisch nadenken en goed kijken.
Als je ze voor op het frame wilt kun je gewoon de bouten die er al zitten gebruiken.
 
In de onderkant van je voorvork zitten uithollingen waar je een bokje (kleine paddockstand) in kunt doen.
Zoiets:
[afbeelding]

Als je een stuk rond staal hebt ( bijvoorbeeld schroefdraad) kun je dat ook door de holle vooras steken en zo de normale paddockstand gebruiken.

Stuk draadeind is te slap, je heb dan echt een massieve as of iets nodig, of een hele smalle paddockstand. Met een standaard paddockstand is de tussenafstand te groot/ draadeind te slap.

Volgens mij zijn er wel adapters voor de gewone paddockstand om deze onder je voorvork te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Stuk draadeind is te slap, je heb dan echt een massieve as of iets nodig, of een hele smalle paddockstand. Met een standaard paddockstand is de tussenafstand te groot/ draadeind te slap.

Volgens mij zijn er wel adapters voor de gewone paddockstand om deze onder je voorvork te gebruiken.

Stukje met een dikte van 10 mm werkt hoor :Y
Heb het voor de aanschaf van het bokje regelmatig gebruikt.
Wel de afstand tussen voorvork en paddockstand zo klein mogelijk houden.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan