aansluiten knipperlicht relais

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
35.175
9.398
Purmerend
Ik heb een probleempje met mijn richtingaanwijzers. Ze reageren niet meer op het schakelaartje. Ik verdenk het relais.
Dit is het original relais. Deze prijs staat me niet aan en al helemaal niet om te experimenteren. De aansluiting is simpel DIN.
31=massa
C=controlelampje
49=12V
49a= de schakelaar.

Nu heb ik een modern elektronisch relais liggen. Dat zit op de moderne BMW's en Aprillia's
DISA_201611172059_122_dsc00077.jpg

De grap is dat hier geen DIN nummertjes opstaan.
Weet iemand waar welk pinnetje voor is?
 
De aanduiding 12V 30A verwacht je niet op een knipperrelais. Ik denk dat je daar een normaal relais hebt om grotere stromen te schakelen.
Dit is wat Herr BMW opgeeft: 61137707940 - Google zoeken

Deze passen ook niet 1:1.
Ik ben er wel achter dat Landrovers een identiek relais gebruiken maar dat is de sport niet. Ik heb dit moderne relais nu eenmaal liggen en wil dit graag gebruiken. Ik heb alleen geen behoefte om via sluiting de werking te achterhalen.

flasher.jpg

Deze kosten nog geen tientje

En ja, ik weet het, het is een beetje een Sammie topic. Maar ik heb geen haast en wel een los relais.
 
Laatst bewerkt:
Als ik de vier polen zie ben ik geneigd je gelijk te geven. Maar als je het partnummer Googled krijg je overal terug dat het een flasher relay is.
Op zich zou de oplossing dan simpel zijn. Als ik de twee zilverkleurige pootjes van spanning voorzie zou hij 1x moeten schakelen en de koperkleurige pootjes doorverbinden.
Maar 30A over twee Amp stekkertjes is nogal wat.
 
Welk nummer google je dan?
Het foute. |(

Er staat telkens bij dat het een flasher relais is. Mijn interpretatie was knipperlicht, geen grootlicht.
Als je op Realoem kijkt staan alle onderdelen net zoals op de motor geplaatst. Dit relais (6) staat direct bij het knipper relais maar vind je daar dus niet. Het heet een Hazard Warning relais wat ik vertaald heb als alarm lichten (4x knippers)
Het knipper relais is nummer (5). En dat is een 2pin dingetje.

Mooi ook weer opgelost. Dit is dus een gewoon relais, ik zal voor mijn experiment een andere uit China bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan