Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeeeeel veel banken staan softwarematig hoger ingesteld . . . ze kunnen je laten zien wat je wilt zien.
Het is een kwestie van percentage % toevoegen als onbekende waarde en klaar is Kees.
 
was weer lekker op op de SP te rijden
full
 
Zeker lekker weer ervoor :]

Morgen de stekker aansluiten voor de spal fan en dan ermee naar de arbeid. Is alweer ff geleden dat ik er op gereden heb, heb er dus best veel zin in *O*

Ga de tank leegrijden en dan demonteren om een tijdje te kunnen ontluchten voor de reparatie aan het scharnier.
 
full



Dit is mijn dyno uitslag, zou hem graag een keer op een andere bank testen om te kijken of het een beetje overeen komt.
 
Ritje monschau - Nürburgring- simmerath bijna achter de rug.
Nog even uitrusten op de grens bij Aken.

Ongeveer 280 km.
Ben aardig gesloopt...
Maar was weer de moeite waard.

Wel jammer dat het vrij druk is daar, maar gelukkig zijn er ook nog stukken dat je aardig gas kan geven.
En lekker veel bochten...

Heb geen andere SP gezien Jos
 
Hallo SP fanaten,

full


Bij het openmaken van mijn luchtfilterbehuizing is aan de voorzijde zo te zien een en ander aangepast. Dit lijkt me niet origineel?
Iemand een idee waarom dit gedaan is?

Had het voorste gedeelte niet eerder opengemaakt, zie het nu pas na al die jaren :)

Overigens ben ik wel op de hoogte van de niet meer aanwezige inlaat luchtklep (was dacht ik voor Europese geluidseisen), mss heeft een en ander er mee te maken.
 
Hallo SP fanaten,

[afbeelding]

Bij het openmaken van mijn luchtfilterbehuizing is aan de voorzijde zo te zien een en ander aangepast. Dit lijkt me niet origineel?
Iemand een idee waarom dit gedaan is?

Had het voorste gedeelte niet eerder opengemaakt, zie het nu pas na al die jaren :)

Overigens ben ik wel op de hoogte van de niet meer aanwezige inlaat luchtklep (was dacht ik voor Europese geluidseisen), mss heeft een en ander er mee te maken.

Normaal zitten daar vrij grote ribbels op. Ik vermoed dat ze eraf gehaald zijn met het idee de flow te verbeteren. Nu denk ik zelf dat de mannen bij HRC niet achterlijk zijn en de ribbels een functie hebben, zoals wellicht een beter gecontroleerde airflow door de filters.

Die flapper kan er sowieso wel uit voor betere flow, die zat er alleen in voor geluidseisen inderdaad. Overbodige troep dus.
 
Laatst bewerkt:
ik heb hem gisteren laten staan.
was echt een mooie motor met weinig plekjes.
ik heb een proefritje gemaakt en hierdoor begonnen te twijfelen. zitpositie was boven verwachting goed, net als de stuur eigenschappen. echter ben ik bang dat ik niet kan wennen aan de 135 pk. ik vond de motor een beetje tam. ik weet wel dat ik verwend ben met een r1 big bang, ik wist ook dat het iets minder zou zijn.

hoeveel winst is er nog te halen met andere dempers en misschien een pc?

hij zou wel echt heel mooi in mijn garage staan.

Ik herken dit wel! Het zal zich vooral berusten op gevoel omdat je uiteindelijk heel hard kunt rijden op elke motor... maarrrrr.... als ik mijn eigen ervaringen even terughaal. Heb toen jaren geleden op de soes TL1000R van mn neef gereden en ook op de VTR sp1 van een oom van mij. Ik reed toen al een aantal jaar op de kwaak en je merkt dan toch dat je idd erg verwend/gewend bent geraakt aan de combinatie lager gewicht en zoveel meer aan topvermogen. Toen ik zelf op de TL reed was dit uiteraard walhalla maar na jaren op de ZX10R vond ik het ook tam en zwaarlijvig aanvoelen. Uiteraard vol opengetrokken en hier en daar wat bochten gepakt!

Waar dan precies de gevoelsgrens ligt tussen minder gewicht en soortgelijk koppel die net later erin komt (bij de 4cil) blijft de hamvraag. Maar waarbij het bij de vtr en TL1000R stopte rond de 10k toeren barst het feest pas echt los bij de kwaak!!! :]

De specs even naast/onder elkaar:

Kawasaki zx10r 2004
Drooggewicht 170kg
Vermogen 175pk @ 11700 toeren
Koppel 115Nm @ 9500 toeren

Honda vtr sp2
Drooggewicht 194kg
Vermogen 136pk @9500
Koppel 105Nm @ 8000 toeren

Voor mn gevoel trekt de zx10 vanaf onderin ook zeer behoorlijk maar zit dat hem waarschijnlijk ook in de 24kg die hij minder hoeft mee te trekken. Qua specs op (bijna) alle fronten beter maar of dat het dan ook leuker is!?

Ik blijf de dikke klappen missen en blijf ik ook lekker twijfelen omdat fietsen zoals de VTR, TL100R en appie RSV's niet meer worden gemaakt! O-)
 
Dit is appels met peren vergelijken.
De VTR was gemaakt om 750cc viercilinders te verslaan (en vooral andere 1000cc tweecilinders), niet om een paar jaar later nog 1000cc viercilinders te verslaan.

Het blijft een kwestie van smaak wat je leuker vindt.
 
Laatst bewerkt:
:^ Pk's zeggen mij verder ook niet zoveel, hoeveel van die pk's gebruik je nou daadwerkelijk? Ik red het iig niet om de max er uit te halen. De circuitrijders onder ons zullen iig een stuk meer er uit halen. De fun die ik met de SP heb is er echt niet minder om, ik geniet van de looks en zeker ook de klappen van de 2 cilinders :9~ Het is gewoon een heerlijke bike :]
 
Laatst bewerkt:
:^ Pk's zeggen mij verder ook niet zoveel, hoeveel van die pk's gebruik je nou daadwerkelijk? Ik red het iig niet om de max er uit te halen. De circuitrijders onder ons zullen iig een stuk meer er uit halen. De fun die ik met de SP heb is er echt niet minder om, ik geniet van de looks en zeker ook de klappen van de 2 cilinders :9~ Het is gewoon een heerlijke bike :]


Zo is het maar net. Op het circuit wordt je inderdaad weggeblazen door de modernere fietsen, maar dat mag de pret totaal niet drukken. Machines zijn ook uit 2000, daar kies je voor. Als je competitie wil rijden wordt het anders natuurlijk.
 
Dat een moderne supersport op een circuit sneller is, geloof ik meteen.
Zelfs een moderne 600cc (met tegenwoordig 120+ pk) zal sneller zijn.

Maar door het koppel bij lage- en midden-toeren, en het geluid van een dikke V-twin (weg en circuit), zou ik niet willen ruilen met een 4 cilinder.
 
:^ Pk's zeggen mij verder ook niet zoveel, hoeveel van die pk's gebruik je nou daadwerkelijk? Ik red het iig niet om de max er uit te halen. De circuitrijders onder ons zullen iig een stuk meer er uit halen. De fun die ik met de SP heb is er echt niet minder om, ik geniet van de looks en zeker ook de klappen van de 2 cilinders :9~ Het is gewoon een heerlijke bike :]


:Y :Y
Zolang ik mijn zwager nog voorblijf met z,n 150 pk Daytona, en een andere kameraad met de BMW S1000XR met 165 PK heb ik plezier voor tien. *O*
 
Aan jullie reacties te zien lijkt het nu net alsof ik de knuppel in het hoenderhok heb gegooid maar dat is dus zeer zeker niet de intentie geweest! :X

Waarschijnlijk kwam het niet helemaal lekker over maar de onderliggende gedachte van mijn verhaal is dat ik er voor mezelf wel uit ben dat de lol hem niet perse zit in de specificaties op papier. Het is vooral de berijder die het hem doet en vooral die moet het gewoon naar zn zin hebben. :t

Maar snap dus wel een beetje Altarstra zn beweegredenen en gevoel om de 7k fiets te laten staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan