ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Voor de op.

full


Grt.
 
Dank je wel Erik.

En de 12? ...nee Erik, ik twijfel steeds weer als ik hem aanbied. Jij begrijpt dat vast wel. Aan de ene kant zou een zorgvuldige eigenaar wel een optie kunnen zijn. Aan de andere kant, weet je ook, heb ik er zoveel van mezelf ingestoken dat het lijkt of je een unieke kans hebt om in de de tijd terug te stappen. Begrijp je wat ik bedoel? En daarbij komt dat de reacties op MP vaak zo knullig zijn dat je de vraagprijs zo scherp zet dat je daar geen last van hebt. In de hoop dat de kenners, zoals hier, vast wel weten dat er goed te praten valt. Het zijn meer projecten voor me eigenlijk.




staat erin Joost, fraaie fiets!

blauwe al verkocht?
 
Laatst bewerkt:
lijkt me een goed idee hoor! Maar de beschikbare tijd is... behoorlijk beperkt. dit weekend wordt wel mooi! heb wellicht zaterdag nog een gaatje
 
Stickers klaar...nu alleen nog ff blok uit en inbouwen...ga natuurlijk nog geen stickertjes plaken van iets wat er nog niet onder hangt..
full
 
Mooie stickers :Y


Na het probleem met de achterbrug heb ik nu het volgende probleem -O- Gistermorgen weggereden om naar de zaak te gaan, maar na 100meter viel hij uit. Voelde direct als een benzine-probleem dus tank gechecked en die zit vol. Benzinekraan op Pri, On en Reserve geprobeerd en dit hielp ook allemaal niets. Motor maar weer in de tuin gezet (was 05:15 in de ochtend) dus maar met de auto naar de zaak gegaan.

Zonet even een paar tikken tegen de carbs gedaan, benzineslang los van de kraan en bij Pri begint hij gelijk te lopen, bij Reserve doet hij niets en ook bij On doet hij niets. Als ik de motor probeer te starten lijkt hij aan te slaan maar na 2 seconden op 700/800 toeren valt hij weer uit. Met choke aan of uit maakt niets uit, met choke aan lijkt hij het zelfs slechter te doen.

Benzinekraan overleden? Of moet ik het verder zoeken? De motor heeft een goede week stilgestaan, enige verschil is dat hij netjes onder een mooie hoes staat ipv in de buitenlucht/regen :$
 
Mooie stickers :Y


Na het probleem met de achterbrug heb ik nu het volgende probleem -O- Gistermorgen weggereden om naar de zaak te gaan, maar na 100meter viel hij uit. Voelde direct als een benzine-probleem dus tank gechecked en die zit vol. Benzinekraan op Pri, On en Reserve geprobeerd en dit hielp ook allemaal niets. Motor maar weer in de tuin gezet (was 05:15 in de ochtend) dus maar met de auto naar de zaak gegaan.

Zonet even een paar tikken tegen de carbs gedaan, benzineslang los van de kraan en bij Pri begint hij gelijk te lopen, bij Reserve doet hij niets en ook bij On doet hij niets. Als ik de motor probeer te starten lijkt hij aan te slaan maar na 2 seconden op 700/800 toeren valt hij weer uit. Met choke aan of uit maakt niets uit, met choke aan lijkt hij het zelfs slechter te doen.

Benzinekraan overleden? Of moet ik het verder zoeken? De motor heeft een goede week stilgestaan, enige verschil is dat hij netjes onder een mooie hoes staat ipv in de buitenlucht/regen :$

Een nieuwe bezinekraan denk en het probleem is opgelost. Bekend eufel! Horeon te Zwanenburg weet welke je nodig heb. Iets van euro 80. Advies geen revisieset kopen!
 
Wil eigenlijk die van Kwick in de USA kopen, die heeft een titanium versie van zo'n 120 dollar. Wilde daar toch meerdere onderdelen bestellen dus denk die maar gelijk mee te bestellen.

Maar grote kans dat het de kraan is dus. Ach ja, easy fix :+
 
Wil eigenlijk die van Kwick in de USA kopen, die heeft een titanium versie van zo'n 120 dollar. Wilde daar toch meerdere onderdelen bestellen dus denk die maar gelijk mee te bestellen.

Maar grote kans dat het de kraan is dus. Ach ja, easy fix :+


Dat klopt dat als de kraan oo pri staat dat hij begint te lopen....staat je benzinekraan open,op on en reserve werkt op een vacuum....dat als er benzine word gevraagd het membraam open gaat.

Je komt erachter als je kraan stuk is als je blok vol staat met benzine of je cilinders.

Hij zou gewoon moeten lopen met je kraan op on.....dus vrees denk dat het wat anders is daar hij op on gewoon benzine krijgt....
 
Mooie stickers :Y


Na het probleem met de achterbrug heb ik nu het volgende probleem -O- Gistermorgen weggereden om naar de zaak te gaan, maar na 100meter viel hij uit. Voelde direct als een benzine-probleem dus tank gechecked en die zit vol. Benzinekraan op Pri, On en Reserve geprobeerd en dit hielp ook allemaal niets. Motor maar weer in de tuin gezet (was 05:15 in de ochtend) dus maar met de auto naar de zaak gegaan.

Zonet even een paar tikken tegen de carbs gedaan, benzineslang los van de kraan en bij Pri begint hij gelijk te lopen, bij Reserve doet hij niets en ook bij On doet hij niets. Als ik de motor probeer te starten lijkt hij aan te slaan maar na 2 seconden op 700/800 toeren valt hij weer uit. Met choke aan of uit maakt niets uit, met choke aan lijkt hij het zelfs slechter te doen.

Benzinekraan overleden? Of moet ik het verder zoeken? De motor heeft een goede week stilgestaan, enige verschil is dat hij netjes onder een mooie hoes staat ipv in de buitenlucht/regen :$

Benzineslang los halen van kraan ,onderdruk slangetje los halen van kraan , ander slangetje op aansluiting steken en benzine kraan op ON + RES proberen door aan onderdruk slangetje te zuigen dan zou er benzine moeten stromen.

Maar ik neem aan dat je dit ook al geprobeerd hebt?

GREETZ
 
Ah, ik dacht dat hij bij On ging lopen en bij pri pas loopt door vacuüm. Dan is de benzinekraan goed en ga ik na het weekend wel even verder zoeken.

Eerst een weekendje Parijs met de Thalys *O*
 
misschien een beetje voorbarig om meteen de kraan te vervangen. het kan zijn dat de vacuumbediening niet goed meer werkt, dat zou betekenen dat bijvoorbeeld de vacuumslang lek is of los is. of dat het membraampje lekt in de kraan.

echter, met volle vlotterbakken kom je nog een heel eind, dus als je de pri stand hebt gebruikt zou de motor wel weer even moeten lopen. Ook heb je gezien dat er brandstof uit de kraan komt.

Meestal is het probleem van deze kranen dat ze niet goed meer afsluiten, wat in combinatie met een lekkende vlotter voor een verzopen motor en benzine in het carter zorgt. Hiervoor kan je eer rubber ringetje in de kraan vervangen, dit lost het vaak op.

ik zou eerst kijken of de vacuumbediening werkt, op res of on en dan even aan de vacuumslang zuigen (kan ook met lopende motor, even benzineslang loshalen en bakkie eronder), dan moet er benzine gaan stromen. als dat het geval is dan is de kraan niet het probleem. Zou voor de zekerheid ook even aan de olie ruiken of er geen benzine bij zit!

Vandaag weer eens de ZRX gepakt naar het werk, heeeeerlijk :]
 
Laatst bewerkt:
Top, gaan we doen na het weekend. Zal ook de vlotterbakken even open draaien of er überhaupt wel benzine in komt :Y
 
lijkt me een goed idee hoor! Maar de beschikbare tijd is... behoorlijk beperkt. dit weekend wordt wel mooi! heb wellicht zaterdag nog een gaatje

Hee Erik

Heb jij nog reactie gehad voor een meet dit weekend :?, van onze mede forum leden.
Velen wilden toch nog een keer meten dit jaar, dit weekend was er super voor geweest :t :]
Dat word weer rondje om de kerk :z ik trek mijn eigen plan '(

GREETZ
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan