Helmond, Mierlo, Deurne en omstreken - deel 14 -

Stoppen of doorgaan met dit topic?


  • Totaal aantal stemmers
    7
  • Opiniepeiling gesloten .
Hier nog steeds erg rustig met motor rijden, dit jaar nog geen 75 km helaas..

Vandaag wel aan mn andere hobby gewerkt:
edit... foto toch maar verwijderd ivm kenteken

Gelukkig kan ik hier ook uren aan werken (poetsen in dit geval) en genieten van het resultaat....
 
Laatst bewerkt:
Dat is een beste kar! Mooi ding chef :Y

Poetsen haal ik ook altijd veel plezier uit, helaas met de auto zijn anderen er vaak niet zuinig op... Krasjes, parkeerdeukjes en deuken, blijft zonde. En dan ben je er zelf zo zuinig op en probeer je het allemaal zo goed en kwaad bij te houden als dat kan.

Vandaag lekker binnendoor via Deurne naar Noord Limburg gereden langs Venray en zo langs de maas naar boven. Uiteraard na de Moto GP, was een mooie dag ervoor maar koelde wel snel af. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Zo... eventjes de MF Oma wegjagen hier.

Dagvullende rit 15 Oktober, wie gaat er mee?

Ik weet niet wat jullie morgen gaan doen, maar ik ga rijden, en een lange dagroute als het eventjes kan. Ik weet nog niet wat het gaat worden maar ik speel met de gedachte Eiffel (Heimbach) of Lekdijk combinatie veluwe. Beide dagritten. Het is herfst met blaadjes dus verwacht geen bochtenrecords, en verwacht ook dat er wat snelweg gereden moet worden om de leuke stukken te bereiken.

Zijn er mensen die met mij meewillen? Hou er rekening mee dat ik echt de hele dag ga rijden, dus waarschijnlijk rond 9:00 of 10:00 vertrekken en 19:00 terug. En als je meewilt waar gaat de voorkeur naar uit?
 
Wil morgen eventueel wel rijden, maar heb zoontje ook beloofd om of te gaan zwemmen of naar de ninjago film te gaan dus dagvullend gaat het sowieso niet worden voor mij. Maar wel alvast veel plezier gewenst !
 
Goeiemorgen! :W

Leuk initiatief Bart, maar een lange dagrit zit er voor mij niet in vandaag.
Heb ook andere plannen vandaag; misschien een volgende keer ook iets eerder melden?
 
Dat was voor mij wat kort dag helaas. Wel een leuk ritje gehad, Bart?
Ik ben gister nog wat later in de middag een kort stukkie wezen doen. Was ontzettend lekker weer! :]
 
Omdat ik al maanden lang geen tijd heb gehad in het weekend om een ritje te maken, heb ik vandaag maar eens een vrije dag genomen. Net terug van een ritje wat Gijs ooit heeft bedacht; over de dijkjes langs de Maas tussen Cuijck en Rosmalen van zo'n 175 km. Was frisser dan ik had verwacht...
 
Omdat ik al maanden lang geen tijd heb gehad in het weekend om een ritje te maken, heb ik vandaag maar eens een vrije dag genomen. Net terug van een ritje wat Gijs ooit heeft bedacht; over de dijkjes langs de Maas tussen Cuijck en Rosmalen van zo'n 175 km. Was frisser dan ik had verwacht...

Het was inderdaad vandaag gevoelsmatig veel kouder dan gisteren.
Waarschijnlijk morgen weer eens wat rondtuffen :] ....
 
Omdat ik al maanden lang geen tijd heb gehad in het weekend om een ritje te maken, heb ik vandaag maar eens een vrije dag genomen. Net terug van een ritje wat Gijs ooit heeft bedacht; over de dijkjes langs de Maas tussen Cuijck en Rosmalen van zo'n 175 km. Was frisser dan ik had verwacht...

Heb je hier een route van? Als je die hebt mag je deze gerust na mij sturen :)
 
Ik ben wel een beetje klaar met de ritjes... paar weken geleden in 1 week tijd bijna 3 van de motor af gereden door automobilisten die gewoon 0,0 opletten.
Vandaag kon ik het toch niet laten dus toch maar de motor gepakt. Nou je raad het al op de heen en terug weg paar x bijna van mn motor af gereden... Top punt was toch wel de rotonde voor ons huis.. scheelde niet veel of ik was geschept door een vrachtwagen die dacht nog even snel de rotonde te pakken....
 
Ik ben wel een beetje klaar met de ritjes... paar weken geleden in 1 week tijd bijna 3 van de motor af gereden door automobilisten die gewoon 0,0 opletten.
Vandaag kon ik het toch niet laten dus toch maar de motor gepakt. Nou je raad het al op de heen en terug weg paar x bijna van mn motor af gereden... Top punt was toch wel de rotonde voor ons huis.. scheelde niet veel of ik was geschept door een vrachtwagen die dacht nog even snel de rotonde te pakken....

Hey Lloyd,

Ook ik had vandaag 2 van die momentjes.
Eerste was een vrouwtje in een auto, die uit een uitrit kwam.
Ik vol in de remmen en gebaren, maar ze keek me verbaasd aan en reed 'gewoon' voor me langs.
Heb daarna natuurlijk geen gebaar gemaakt.

De 2e keer was vlak voor ik thuis was.
Een enorme (Belgische-) vrachtwagen van links (geen voorrang).
Kon me goed zien, maar reed 'gewoon' door.
Maar goed, dat ik een defensieve rijder ben!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel een beetje klaar met de ritjes... paar weken geleden in 1 week tijd bijna 3 van de motor af gereden door automobilisten die gewoon 0,0 opletten.
Vandaag kon ik het toch niet laten dus toch maar de motor gepakt. Nou je raad het al op de heen en terug weg paar x bijna van mn motor af gereden... Top punt was toch wel de rotonde voor ons huis.. scheelde niet veel of ik was geschept door een vrachtwagen die dacht nog even snel de rotonde te pakken....

Hihihihih dat kan ik ook bijna wezen :)
Soms denkte met de vrachtwagen ooh dat past nog wel ik laat hem doorrollen :')
En dan bij een situatie kut dat ging nog net goed met schaamrood op me kaak :j :$

Soms dus gewoon een oeps momentje of verkeerd ingeschat door vrachtwagen collega's en ik zelf
 
Hey Lloyd,

Ook ik had vandaag 2 van die momentjes.
Eerste was een vrouwtje in een auto, die uit een uitrit kwam.
Ik vol in de remmen en gebaren, maar ze keek me verbaasd aan en reed 'gewoon' voor me langs.
Heb daarna natuurlijk geen gebaar gemaakt.

De 2e keer was vlak voor ik thuis was.
Een enorme (Belgische-) vrachtwagen van links (geen voorrang).
Kon me goed zien, maar reed 'gewoon' door.
Maar goed, dat ik een defensieve rijder ben!

Het valt mij ook op,dat het steeds meer lijkt,alsof er steeds meer "vergeten" wordt,dat men niet alleen op de weg zit.
Gelukkig zijn er sommige bij die je nog "troosten" door te laten merken,dat ze je niet gezien/vergeten waren.
Gelukkig zijn er ook mensen bij,die een schrikmoment hebben,als ze me zien.
Dan weet er toch iemand weer,dat zijn/haar lichaamsfunkties werken.
Maar inderdaad,defensief rijden helpt al veel.
En laat de durfals maar zeggen dat je een "poesie" bent ;) .
Op de motor geniet ik liever,dan dat ik me stress,zoals die koekblikkers ......
 
Eerlijk gezegd ben ik daarom weer blij met mijn harley...
Loud pipes saves life...

En dat heb ik inderdaad gemerkt bij de jappen die ik had, vaker bijna omver gereden ...met de harley zelden😁
 
Mja het is voort wel erg idd ja, vaak zien ze wel maar herkennen ze niet. Met een zijstraat wil ik nog wel eens gaan slalommen of seinen als ze mij niet willen zien, en dan heb je idd nog van die klapjosties...
 
Het is eerlijk gezegd in Nederland veel te druk op de weg....minatuur landje met veel teveel inwoners per km....en dan allemaal autorijden...tja want iedereen wil zelf naar werk .wat ook weer logisch is..

Enige waar in Nederland nog redelijk te rijden is zijn landweggetjes als ze niet vol drempels liggen dan!

Vraag me af of tijdens autorijles aandacht wordt geschonken aan motorrijders!
 
Redelijk te rijden? Das war einmal... Voort alles 60 hier in de omgeving, dan ben ik in zijn 1 mijn rbw al kwijt. :+
 
Sh#t: we komen hier te weinig de laatste tijd!
Daarom gisteren ook weer een jarige over het hoofd gezien;
Dopey85 (Ivo) was gisteren jarig en werd 32 jaar.
Alsnog van harte gefeliciteerd kerel!

full
 
Laatst bewerkt:
32 jaar wan snotneus nog hahaha heerlijke leeftijd..
Tja beetje laat maar alsnog proficiat.
Groetjes Karin
 
Terug
Bovenaan Onderaan