Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet iemand zo uit zn hoofd de dikte van het stuur van de 600 Div 4BR (1993)?
Mijn handvatten zijn nogal glad geworden door slijtage en ik zoek anderen.
 
22mm of 7/8 inch.

Er zijn twee standaardmaten: 25mm, dat zie je van wat ik heb begrepen voornamelijk bij Harleys. En 22mm op de rest vd motoren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
22mm of 7/8 inch.

Er zijn twee standaardmaten: 25mm, dat zie je van wat ik heb begrepen voornamelijk bij Harleys. En 22mm op de rest vd motoren.
tenk joe verrie muts ik ga kijken naar andere handvatten.
Nu je het zegt: Ik had op mijn Dragstar ook 25mm en kon er geen stuur van een Virago opzetten want die was 22 mm.
 
Laatst bewerkt:
Zo, de Div is weer van nieuwe sloffen voorzien, van MPR3 naar MPR4, die bevielen me op de FJR prima.
Kwam met de Div haast de bocht niet meer om, bandjes waren aardig vierkant geworden. Divje is qua wendbaarheid toch al een lomp apparaat vergeleken met de Ténéré. Maar de eerste (voorzichtige) 50 km met de nieuwe bandjes voelen al weer een heel stuk beter en vertrouwder.
 
Zo, de Div is weer van nieuwe sloffen voorzien, van MPR3 naar MPR4, die bevielen me op de FJR prima.
Kwam met de Div haast de bocht niet meer om, bandjes waren aardig vierkant geworden. Divje is qua wendbaarheid toch al een lomp apparaat vergeleken met de Ténéré. Maar de eerste (voorzichtige) 50 km met de nieuwe bandjes voelen al weer een heel stuk beter en vertrouwder.
Hoi Wuppie. Ik heb de MPR4 ook op de 900 liggen, maar ben er niet kapot van. Ik vind de banden snel cuppen, zowel voor als achter. Ik ga de volgende keer weer voor Bridgestone T30.
Over grip en wegligging verder geen problemen met de MPR4 hoor.
 
Zijn er nog verschillende banden in ook ja? Ik heb op mijn 600 Pilot Active liggen zowel voor als achter, dat bevalt mij ook prima, al zou de achterband wat minder hard mogen slijten. Vorige band zelf helemaal versleten met zo'n 13000-14000km.
 
@fendo
Ik lees hier net dat je een 600 hebt. Dat koffersysteem dat ik heb is voor een 900 en ik denk niet dat het compatibel is met jou fiets...
Ik heb eens rondgevraagd en gekeken maar de rekken zijn anders. Ze passen niet op elkaar. Jammer. In ieder geval bedankt.
 
ik vind de T30 voor weer erg snel cuppen.
stuiter nu al weer door de bochten heen.

ik heb nog een topkoffer montage set voor de 600 liggen ook de plaat nog
 
Hallo mannen van de Diversions,

Afgelopen week ben ik met een vriend meegegaan kijken naar een nieuwe motor voor hem. Hij heeft net zijn A2 en zag een mooie xj600 op A2 staan via marktplaats.

De motor was netjes en zag er goed onderhouden uit. Bij een korte testrit viel me meteen iets op.

Als je hem in één van de laatste 2 versnellingen zet komt er een lelijk geluid uit het blok. Alsof er iets aanloopt, je voelt het ook door de motor heen komen (trillingen).
Ik hem hem even op de bok gezet en door alle versnellingen geschakeld en het geluid lijkt in de buurt van het voortandwiel (van de ketting) weg te komen. Als je de koppelinghendel inknijpt is het weg. Tijdens het rijden verdwijnt het geluid ook bij het inknijpen van de koppeling. Dit geluid is er bij zowel laag als hoog toerental.

Volgens de huidige eigenaar is de motor onderhouden bij een bevriende monteur, geen bon, maar volgens hem was dat geluid niets ernstig.

De motor heeft ongeveer 45k op de teller.

Wat maken jullie hier van?
(Ik heb geen ervaring met diversions, maar ik wordt er zenuwachtig van)
 
Hallo mannen van de Diversions,

Afgelopen week ben ik met een vriend meegegaan kijken naar een nieuwe motor voor hem. Hij heeft net zijn A2 en zag een mooie xj600 op A2 staan via marktplaats.

De motor was netjes en zag er goed onderhouden uit. Bij een korte testrit viel me meteen iets op.

Als je hem in één van de laatste 2 versnellingen zet komt er een lelijk geluid uit het blok. Alsof er iets aanloopt, je voelt het ook door de motor heen komen (trillingen).
Ik hem hem even op de bok gezet en door alle versnellingen geschakeld en het geluid lijkt in de buurt van het voortandwiel (van de ketting) weg te komen. Als je de koppelinghendel inknijpt is het weg. Tijdens het rijden verdwijnt het geluid ook bij het inknijpen van de koppeling. Dit geluid is er bij zowel laag als hoog toerental.

Volgens de huidige eigenaar is de motor onderhouden bij een bevriende monteur, geen bon, maar volgens hem was dat geluid niets ernstig.

De motor heeft ongeveer 45k op de teller.

Wat maken jullie hier van?
(Ik heb geen ervaring met diversions, maar ik wordt er zenuwachtig van)
Er zijn ook vrouwen van de Diversions en zelfs die er heel wat meer van weten dan sommige mannen! Bijv. @motormuisie en @wuppie :}
 
Hallo mannen van de Diversions,

Afgelopen week ben ik met een vriend meegegaan kijken naar een nieuwe motor voor hem. Hij heeft net zijn A2 en zag een mooie xj600 op A2 staan via marktplaats.

De motor was netjes en zag er goed onderhouden uit. Bij een korte testrit viel me meteen iets op.

Als je hem in één van de laatste 2 versnellingen zet komt er een lelijk geluid uit het blok. Alsof er iets aanloopt, je voelt het ook door de motor heen komen (trillingen).
Ik hem hem even op de bok gezet en door alle versnellingen geschakeld en het geluid lijkt in de buurt van het voortandwiel (van de ketting) weg te komen. Als je de koppelinghendel inknijpt is het weg. Tijdens het rijden verdwijnt het geluid ook bij het inknijpen van de koppeling. Dit geluid is er bij zowel laag als hoog toerental.

Volgens de huidige eigenaar is de motor onderhouden bij een bevriende monteur, geen bon, maar volgens hem was dat geluid niets ernstig.

De motor heeft ongeveer 45k op de teller.

Wat maken jullie hier van?
(Ik heb geen ervaring met diversions, maar ik wordt er zenuwachtig van)

Apart dat het bij de 2 laatste versnellingen is, je zou eerder slijtage verwachten in de 1e en 2e, ik zou het niet weten, maar als het alleen bij die 2 versnellingen is, zou je denken dat het aan de bak ligt. Lage of hoge snelheid maakt niks uit?
 
Er zijn ook vrouwen van de Diversions en zelfs die er heel wat meer van weten dan sommige mannen! Bijv. @motormuisie en @wuppie :}

Uiteraard was het niet mijn bedoeling om vrouwen uit te sluiten! mijn excuses en voel je welkom om je mening over de perikelen met die motor te delen :)

Apart dat het bij de 2 laatste versnellingen is, je zou eerder slijtage verwachten in de 1e en 2e, ik zou het niet weten, maar als het alleen bij die 2 versnellingen is, zou je denken dat het aan de bak ligt. Lage of hoge snelheid maakt niks uit?

Ik heb het tot de 80km/u kunnen testen, maar dat maakte geen verschil tov op de bok, met of zonder extra gas.
 
Hallo mannen van de Diversions,

Afgelopen week ben ik met een vriend meegegaan kijken naar een nieuwe motor voor hem. Hij heeft net zijn A2 en zag een mooie xj600 op A2 staan via marktplaats.

De motor was netjes en zag er goed onderhouden uit. Bij een korte testrit viel me meteen iets op.

Als je hem in één van de laatste 2 versnellingen zet komt er een lelijk geluid uit het blok. Alsof er iets aanloopt, je voelt het ook door de motor heen komen (trillingen).
Ik hem hem even op de bok gezet en door alle versnellingen geschakeld en het geluid lijkt in de buurt van het voortandwiel (van de ketting) weg te komen. Als je de koppelinghendel inknijpt is het weg. Tijdens het rijden verdwijnt het geluid ook bij het inknijpen van de koppeling. Dit geluid is er bij zowel laag als hoog toerental.

Volgens de huidige eigenaar is de motor onderhouden bij een bevriende monteur, geen bon, maar volgens hem was dat geluid niets ernstig.

De motor heeft ongeveer 45k op de teller.

Wat maken jullie hier van?
(Ik heb geen ervaring met diversions, maar ik wordt er zenuwachtig van)

Als dat geluid een naar soort gierend metaalachtig geluid is zit het waarschijnlijk niet aan de kant van het voortandwiel maar juist aan de andere kant, de koppeling.
Als het geluid inderdaad zo is als ik hierboven beschrijf vermoed ik dat het probleem het kleine druklager van de koppeling is, dat is heel eenvoudig te vervangen.
 
Heeft iemand nog ergens de foto's hiervan die bij het artikel horen?
NOPE, sorry, maar dat Photobucket account is op de één of andere manier (lang geleden) corrupted en niet meer bruikbaar voor de oude foto's.

Maar de keerringen vervangen is vrij eenvoudig, kun je ook wel met het verhaal zonder foto's. En zeker als je een WPH hebt.
 
Vraagje, wie weet wat het getik is wat je hoort op onderstaand filmpje?

In het echt is het Schellerstraat, echt een metaalachtige tik. Ik denk een klep of de nak?

Ik heb wel laatst de naks vervangen door een ander maar het blijft.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan