XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afgelopen zondag een heerlijk ritje door NH gereden... kleine 150km, prachtig weer maar wel helaas een stuk weg moeten doorkruizen met blubber.... motor daarna maar ff gewassen....
 
Zijn er nog mensen de naar bsb gaan?
Als het niet de hele dag met bakken uit de lucht kom ga ik ook weer die kant op.
 
Laatst bewerkt:
Heren, ik ben toch benieuwd. Ik heb nu goldspots op mijn XJR1200 zitten. Nu kwamen de 6pots remklauwen (sumitomo) voorbij van een YZF750. Iemand ervaring met de 6 pots klauwen op de XJR? Remt het harder dan de goldspots?
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd naar je ervaring als het is ingebouwd
Net ingebouwd, ook meteen een K&N filter, helaas nog geen tijd om te rijden vanavond. Hij lijkt wel beter te starten...morgen denk ik erover op de motor naar het werk te gaan....ik laat eventueel nieuws wel weten hier.

Heren, ik ben toch benieuwd. Ik heb nu goldspots op mijn XJR1200 zitten. Nu kwamen de 6pots remklauwen (sumitomo) voorbij van een YZfF750. Iemand ervaring met de 6 pots klauwen op de XJR? Remt het harder dan de goldspots?
Maakt niet heel veel uit naar wat ik heb gehoord, stalen remleidingen en eventueel een radiale rempomp heeft veel meer effect!

Zijn er nog mensen de naar bsb gaan?
Als het niet de hele dag met bakken uit de lucht kom ga ik ook weer die kant op.

Helaas geen tijd -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze erop gehad ,niks mis mee.
Omdat ik de schijven ophad (ori) moest ik terug naar m'n waves met de ori remklauwen
.
 
Brrrrr :N :X B| |(

full
 
Afgelopen dagen nog maar lekker ff wezen rijden 8-)
Gisteren de brommert maar ff droog weggezet
Komende dagen niet echt lekker weer :N

full
 
Ik heb mijn 2003 XJR ingeruild voor een nieuwe (2015 model).
Ben er erg blij mee!

Hier mijn ervaring na de eerste 300km:

Ik moest erg wennen aan de restyling. Aanvankelijk vond ik het wat raar, maar hoe langer ik de nieuwe motor zie hoe mooier ik hem vind. Ranker, moderner en gek genoeg toch klassieker door minder chroom en meer (mat)zwart.
Qua rijden zijn er best wat verschillen. De kleinere tank zit goed, ik kan mijn knieen er lekker in kwijt. Het stuurtje voelt wat kleiner door de kortere spiegels en dat is helemaal prima.
Het grote verschil is de stap van carburateurs naar injectie. De injectie doet zijn werk uitstekend, nergens een vermogensdipje en hij pakt overal perfect op. Maar eerlijk gezegd iets te perfect. De lompheid van carburatie mis ik wel wat. Qua geluid doen de Akra’s het leuk maar in de Sebrings op mijn 2003 zat wat meer leven.
Tot slot het sturen. Hij schijnt nauwelijks lichter te zijn geworden, maar dat voelt wel zo. Misschien doordat alles nieuw is rijdt hij erg gemakkelijk
Een grote test wordt nog hoe mijn vrouw het achterop vindt. De duozit is natuurlijk flink opgeofferd voor de styling. Maar die test zal nog wel even duren totdat het weer 25 graden is ;)
full
 
Welkom ,Mooie fiets hoor ,De 2e hier van het nieuwe type
Heb hem ook ff in de openingspost gezet

Eurofest 2018 loopt ook lekker 29 caravans al gereserveerd voor volgend jaar

 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn 2003 XJR ingeruild voor een nieuwe (2015 model).
Ben er erg blij mee!

Hier mijn ervaring na de eerste 300km:

Ik moest erg wennen aan de restyling. Aanvankelijk vond ik het wat raar, maar hoe langer ik de nieuwe motor zie hoe mooier ik hem vind. Ranker, moderner en gek genoeg toch klassieker door minder chroom en meer (mat)zwart.
Qua rijden zijn er best wat verschillen. De kleinere tank zit goed, ik kan mijn knieen er lekker in kwijt. Het stuurtje voelt wat kleiner door de kortere spiegels en dat is helemaal prima.
Het grote verschil is de stap van carburateurs naar injectie. De injectie doet zijn werk uitstekend, nergens een vermogensdipje en hij pakt overal perfect op. Maar eerlijk gezegd iets te perfect. De lompheid van carburatie mis ik wel wat. Qua geluid doen de Akra’s het leuk maar in de Sebrings op mijn 2003 zat wat meer leven.
Tot slot het sturen. Hij schijnt nauwelijks lichter te zijn geworden, maar dat voelt wel zo. Misschien doordat alles nieuw is rijdt hij erg gemakkelijk
Een grote test wordt nog hoe mijn vrouw het achterop vindt. De duozit is natuurlijk flink opgeofferd voor de styling. Maar die test zal nog wel even duren totdat het weer 25 graden is ;)[afbeelding]
Mooie motor, het iets inkorten van de uitlaat zou niet verkeerd zijn. Die is erg lang....
 
Ik heb mijn 2003 XJR ingeruild voor een nieuwe (2015 model).
Ben er erg blij mee!

Hier mijn ervaring na de eerste 300km:

Ik moest erg wennen aan de restyling. Aanvankelijk vond ik het wat raar, maar hoe langer ik de nieuwe motor zie hoe mooier ik hem vind. Ranker, moderner en gek genoeg toch klassieker door minder chroom en meer (mat)zwart.
Qua rijden zijn er best wat verschillen. De kleinere tank zit goed, ik kan mijn knieen er lekker in kwijt. Het stuurtje voelt wat kleiner door de kortere spiegels en dat is helemaal prima.
Het grote verschil is de stap van carburateurs naar injectie. De injectie doet zijn werk uitstekend, nergens een vermogensdipje en hij pakt overal perfect op. Maar eerlijk gezegd iets te perfect. De lompheid van carburatie mis ik wel wat. Qua geluid doen de Akra’s het leuk maar in de Sebrings op mijn 2003 zat wat meer leven.
Tot slot het sturen. Hij schijnt nauwelijks lichter te zijn geworden, maar dat voelt wel zo. Misschien doordat alles nieuw is rijdt hij erg gemakkelijk
Een grote test wordt nog hoe mijn vrouw het achterop vindt. De duozit is natuurlijk flink opgeofferd voor de styling. Maar die test zal nog wel even duren totdat het weer 25 graden is ;)[afbeelding]
Mooie motor, het iets inkorten van de uitlaat zou niet verkeerd zijn. Die is erg lang....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan