De MT 5001 Android GPS voor je Motor

Die voeding leverde bij mij 5,1 volt. Netjes dus. Ik ben aan het spelen geweest met een USB kabel. Ik had de datalijnen aan elkaar geknoopt en kwam toen tot ongeveer 900 mA laadstroom. Met de losse datalijnen was 200 mA al veel maar zat meestal onder de 100 mA

Ik heb meerdere USB aansluitingen geprobeerd en heb gemerkt dat de hoeveelheid stroom output van de voeding helemaal niets zegt over wat er de phone in gaat. Dat bepaalt de phone helemaal zelf. Ik heb 4 verschillende voedingen geprobeerd met totaal 7 verschillende stroom afgiftes. Resultaat met de Xcover 4 was, of minder dan 200 mA of ongeveer 700-900 mA.
 
Zelfde model VTRookie?
Ik krijg trouwens helemaal geen contact met de verkoper.... ben nu met AliExpress zelf bezig.
 
Ik heb een HomTom HT20 pro gekocht. Mijn ervaringen met de HT20 zijn gewoon prima geweest. De pro heeft meer geheugen en een snellere processor dan de basis versie.
:)
 
FF een update over de HomTom HT20 pro. Voor de meerprijs ten opzichte van de "gewone" HT20 een echte aanrader. Wat gebleven is, zijn het goede scherm en de snelle GPS, maar voor iets meer geld, veel meer snelheid en geheugencapaciteit.

Apps starten soepeler en sneller op. Ook beschikt het apparaat over meer intern opslag geheugen, zodat je in principe zonder externe SD-kaart kan werken. Wat verder opvalt. De TomTom go app kan nu wél op de achtergrond draaien. Dit lukte bij mijn oude apparaat niet. Ook worden app-icoontjes automatisch op het bureaublad geplaatst bij installatie. Bij mijn oude gebeurde dat alleen als ik het apparaat uitschakelde en opnieuw opstartte.

Eerste indruk positief dus.
:)
 
Haha, ben ik zuinig op gewone foon en gebruik de HT20 voor navigatie, vloog gisteren de HTC uit een borstzak van mijn jas onderweg. Kwam er thuis pas achter. Opgezocht via Google instellingen waar hij lag.. 30 km terug ergens in een berm langs een boerenweg vlak na een bruggetje (= flinke hobbel). Door de vaart en schok eruit geschoten want rits vergeten dicht te doen. Ik weer terug met de auto en zoeken daar in het pikkedonker. En gevonden.
Op wat schade na aan het metaal aan de buitenkant was alles nog heel. Meevaller! Hij is uit het rubber hoesje gevlogen, nog wat over het asfalt gestuiterd en in de berm belandt met een sloot ernaast.
Thanks Google find my phone.
 
@Mr.M
Kun je me aan een link helpen van AliExpress naar het laatste type MT5001 ?
Dus incl het grotere geheugen en andere verbeterde specifiekaties.

Als ik zoek op Android gps MT5001 krijg ik het oude model als resultaat.

Dit topic volgende is mijn vraag: Heeft de HomTom momenteel de hoogste verwachtingen ?
 
Laatst bewerkt:
Kreeg zojuist een ingeving...
Zou het mogelijk zijn hier een lijst op te stellen van alle hier genoemde toestellen. In de rangorde van beste eerst, en evt vermelding van prijs ?
Dan is het misschien ook interessant dat in de openingspost van dit topic op te nemen..

Dat voorkomt dat je alle pagina's hier moet gaan doorzoeken of teruglezen.., zoekende naar de huidige alternatieven voor de MT5001.
Zou graag een overzicht zien.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dan een nieuw topic openen met als title Android Smartphone Navigatie
Dat wil ik best wel doen na het weekend. Nu op stap voor 2 x 300 km AllRoad in Brabant ;)
 
Laatst bewerkt:
En op de valreep: Er is een Android 6 release voor de MT5001.
Ga ik testen volgende week.
 
En op de valreep: Er is een Android 6 release voor de MT5001.
Ga ik testen volgende week.
Dat wordt interessant. Nu nog meer geheugen e.d.
Jij zei eerder dat er intussen een verbeterde versie van de MT5001 is met meer Ram of opslag (?) geheugen.
Ik kan niets vinden bij Prolech of AliExpress.
Heb jij al een link ?

Zo te zien heeft alleen de MT5001 een actieve auto- en motorsteun..
Reden genoeg voor mij de ontwikkelingen te blijven volgen.
 
Ik denk dat de nieuwe modellen met 1 GB RAM zijn uitgerust.
Maar een berichtje naar Prolech zou ik zeker doen.
Ik zou dan een nieuw topic openen met als title Android Smartphone Navigatie
Dat wil ik best wel doen na het weekend. Nu op stap voor 2 x 300 km AllRoad in Brabant ;)
Voor de rest omtrent Android Smartphones zie hier: Android Smartphone Navigatie

Wordt dit weer het MT5001 topic.
 
Laatst bewerkt:
Hervelt, nog meer geheugen?
Hij heeft 16 GB en er kan n 32GB sd kaart in toch?
De MT5001 heeft 8 GB intern geheugen en 512 MB RAM, volgens de Prolech website.
Dat is nogal magertjes, los van de processor snelheid.

Dacht dat Mr.M zei dat er een verbeterde versie zou aankomen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan