Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Ik ben in jubelstemming! Sinds december 2015 staat mijn GS1000 stil, niet meer aan de gang te slingeren.
Nu vandaag ineens sloeg ie aan, zonder remmenreiniger!
Hij loopt uiteraard hondsberoerd, de carbs moeten even afgesteld worden natuurlijk. Iemand uit z'n hoofd de stand van die schroeven die bovenop zitten? Aantal slagen eruit bedoel ik. Het zijn CV carbs. En niet geheel onbelangrijk, wat is een slag....

Tweede ding: hij rookt enorm! Witte/ blauwe rook. Is dat vocht in de uitlaat ofzo? Hij heeft eerst een jaartje in een vochtige schuur gestaan en de laatste tijd staat ie op de camping onder een partytent.
Olie is ververst vandaag en benzine is nieuw. Mijn GSX1100et rijdt trouwens fantastisch op die bijna twee jaar oude V-power!

Als het witte rook is.....dan is er een nieuwe paus gekozen :X


Die blauwe rook. Olie?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in jubelstemming! Sinds december 2015 staat mijn GS1000 stil, niet meer aan de gang te slingeren.
Nu vandaag ineens sloeg ie aan, zonder remmenreiniger!
Hij loopt uiteraard hondsberoerd, de carbs moeten even afgesteld worden natuurlijk. Iemand uit z'n hoofd de stand van die schroeven die bovenop zitten? Aantal slagen eruit bedoel ik. Het zijn CV carbs. En niet geheel onbelangrijk, wat is een slag....

Tweede ding: hij rookt enorm! Witte/ blauwe rook. Is dat vocht in de uitlaat ofzo? Hij heeft eerst een jaartje in een vochtige schuur gestaan en de laatste tijd staat ie op de camping onder een partytent.
Olie is ververst vandaag en benzine is nieuw. Mijn GSX1100et rijdt trouwens fantastisch op die bijna twee jaar oude V-power!

Lucht-mengsel schroeven voor de gsx750 en 1100 is 3,5 turns uit, voor de 1000 zou ik het ook zo durven. Tis een basis instelling.

Rook door vastzittende zuigerveren of lekkende klepsteel hoedjes.
 
Die rook is meer wit als blauw. Ergens anders op MF stond iets over vocht wat overal uit moet, ik hoop dan ook maar dat het dat is. Vaste zuigerveren en lekke hoedjes zou mij trouwens ook niks verbazen.
Ik ga zo even aan die mengselschroeven rommelen.
 
Lucht-mengsel schroeven voor de gsx750 en 1100 is 3,5 turns uit, voor de 1000 zou ik het ook zo durven. Tis een basis instelling.

Rook door vastzittende zuigerveren of lekkende klepsteel hoedjes.
Ik heb onlangs de lucht mengsel schroeven van mijn GSX1100 caferacer afgesteld met een co meter. Ik had daarvoor in de uitlaatbochten die ik laatst had laten maken (door Jerryt) M6 moeren met bouten ter afdichting laten lassen zoals op de foto nog net te zien is. De instelling van 3,5 is idd een basis. Ik kwam uit op 3,6 ; 2,9 ; 3,5 ; 2,1 van links naar rechts.

 
Laatst bewerkt:
CO is toch dat spul dat we nodig hebben voor mooier weer in de winter?
Ik ga voor de basis en dan van daaruit verder rommelen. Eerst maar eens voor elkaar krijgen dat ie fatsoenlijk stationair draait, dan een flink stuk rijden om het vocht te verdampen en dan zien we wel verder.
O ja, eerst de remvloeistof vervangen en de klauwen schoonmaken _O-
 
CO is toch dat spul dat we nodig hebben voor mooier weer in de winter?
Ik ga voor de basis en dan van daaruit verder rommelen. Eerst maar eens voor elkaar krijgen dat ie fatsoenlijk stationair draait, dan een flink stuk rijden om het vocht te verdampen en dan zien we wel verder.
O ja, eerst de remvloeistof vervangen en de klauwen schoonmaken _O-

Hoe is dit afgelopen?


Vandaag de GS750 maar weer eens naar buiten geduwd voor (waarschijnlijk) zijn laatste ritje dit seizoen. :]
De kilometerteller is vandaag de 64.000 gepasseerd wat wil zeggen dat ik er in vijf jaar tijd slechts 15.000 mee gereden heb. Niet veel, maar het waren wel 15.000 goede kilometers, altijd lekker rijden op de GS.

full


full


Op de achtergrond van de laatste foto zie je het eiland Tiengemeten. De motor mag daar niet komen maar voor de wandelaar zeker aan te raden. Niet in het weekend, veel te druk dan.


Verder zijn de Suzuki GS prijzen weer aan het stijgen. Geen oudijzergeld meer dus... Ik had nog een andere GS750 in vrij nette, originele staat. Paar jaar stil gestaan, remmen vast etc. Goede motor maar wel een stevig winterproject zeg maar. Ik heb er alleen geen tijd en zin meer in dus voor dikke prijs op Marktplaats gezet, binnen paar dagen was ik hem kwijt voor de vraagprijs. 28 berichten en nog een aantal telefoontjes... Er is dus een stuk meer interesse als een paar jaar geleden...
 
Even een andere vraag. Is er iemand die een voorspatbord van een 550 of een 750 over heeft? Heb namelijk een paar andere vorkpoten van een gs550 gemonteerd en nu past het spatbord van de gs550 niet meer (had ik kunnen weten natuurlijk). Andere optie is om er zelf 1 te maken.

Ik heb vorkpoten van een gs550d gemonteerd en het waren poten van een gs550l
 
Laatst bewerkt:
Hoe is dit afgelopen?


Vandaag de GS750 maar weer eens naar buiten geduwd voor (waarschijnlijk) zijn laatste ritje dit seizoen. :]
De kilometerteller is vandaag de 64.000 gepasseerd wat wil zeggen dat ik er in vijf jaar tijd slechts 15.000 mee gereden heb. Niet veel, maar het waren wel 15.000 goede kilometers, altijd lekker rijden op de GS.

[afbeelding]

[afbeelding]

Op de achtergrond van de laatste foto zie je het eiland Tiengemeten. De motor mag daar niet komen maar voor de wandelaar zeker aan te raden. Niet in het weekend, veel te druk dan.


Verder zijn de Suzuki GS prijzen weer aan het stijgen. Geen oudijzergeld meer dus... Ik had nog een andere GS750 in vrij nette, originele staat. Paar jaar stil gestaan, remmen vast etc. Goede motor maar wel een stevig winterproject zeg maar. Ik heb er alleen geen tijd en zin meer in dus voor dikke prijs op Marktplaats gezet, binnen paar dagen was ik hem kwijt voor de vraagprijs. 28 berichten en nog een aantal telefoontjes... Er is dus een stuk meer interesse als een paar jaar geleden...

:t Ziet er goed uit.

Paar jaar geleden nog bij éne Pietje in Mill een setje gs750 spaakwielen gehaald, hij was aan het opruimen.
Stonden nog een 750 en een 850 in originele nette staat, kon ze toen echt voor heel weinig meenemen. Tis dat m'n schuur te klein was... -O-

Gelukkig heb ik m'n gsx-en nog en deze zijn ook al geliefd aan het worden, en niet alleen de 1100 maar ook de 750.
 
Ik zou graag een eerste model GSX1100 met de dikke tank willen hebben :)
En dan liefst met originele striping.

Wel een paar weken terug weer een EFE gekocht maar die is zo gigantisch verbouwd (geblazen oliekoelerblok, dikke wielen enzo) dat jullie vast boos zouden worden als ik die hier post, dus let vooral op de eerste twee regels van deze post. O-)
 
Robinjo zo iets?

[afbeelding]
[afbeelding]


Nog niet te koop helaas voor jou :P

Ja zo eentje! maar dan met de dikke tank, maar die heb ik nog liggen moet alleen weer even dicht gemaakt worden...
Verder echt leuk ding, lekker uitlaatje enzo, en nóg niet te koop bied al perspectieven ;)

Ik heb GS450, GS750's, GS1000S's, Katana 1100, 2e type GSX1100 en EFE's gehad maar nog nooit deze, hij heeft gewoon iets :)
 
Ja zo eentje! maar dan met de dikke tank, maar die heb ik nog liggen moet alleen weer even dicht gemaakt worden...
Verder echt leuk ding, lekker uitlaatje enzo, en nóg niet te koop bied al perspectieven ;)

Ik heb GS450, GS750's, GS1000S's, Katana 1100, 2e type GSX1100 en EFE's gehad maar nog nooit deze, hij heeft gewoon iets :)

Mijn ET heeft helaas geen originele striping meer :/ en gaat ook niet weg, maar ik woon nu in de buurt (Amersfoort) en er zit nog wat werk aan te komen wat ik zelf niet kan doen. Dus misschien klop ik binnenkort eens aan ;)
 
Ik zou graag een eerste model GSX1100 met de dikke tank willen hebben :)
En dan liefst met originele striping.

Wel een paar weken terug weer een EFE gekocht maar die is zo gigantisch verbouwd (geblazen oliekoelerblok, dikke wielen enzo) dat jullie vast boos zouden worden als ik die hier post, dus let vooral op de eerste twee regels van deze post. O-)
En dan heb je de verlengde achterbrug nog niet eens genoemd.... _O-
 
Ja zo eentje! maar dan met de dikke tank, maar die heb ik nog liggen moet alleen weer even dicht gemaakt worden...
Verder echt leuk ding, lekker uitlaatje enzo, en nóg niet te koop bied al perspectieven ;)

Ik heb GS450, GS750's, GS1000S's, Katana 1100, 2e type GSX1100 en EFE's gehad maar nog nooit deze, hij heeft gewoon iets :)

Maar Robin, verbouwd of niet het is een hele dikke EF die je nu hebt.
Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn EFE.

full
 
Laatst bewerkt:
lekker uitlaatje enzo,

Ja dat uitlaatje heeft wel wat.
Iig nauweliks demping. Man wat klinkt dat ding lekker en dan samen met de wat rijke afstelling van de carbs dan spuwt dat ding vuur met gas dicht draaien. Vlammen van een halve meter.
 
Mijn ET heeft helaas geen originele striping meer :/ en gaat ook niet weg, maar ik woon nu in de buurt (Amersfoort) en er zit nog wat werk aan te komen wat ik zelf niet kan doen. Dus misschien klop ik binnenkort eens aan ;)

Aan die van jou is wel meer niet origineel. :9

Je bent van harte welkom, zelfs als je niets voor me te klussen hebt. :W

En dan heb je de verlengde achterbrug nog niet eens genoemd.... _O-

Haha nee inderdaad, maar nu toch weer wel ;)


Maar Robin, verbouwd of niet het is een hele dikke EF die je nu hebt.
Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn EFE.

[afbeelding]

Thanks man! Die EFE die jij nu hebt ziet er precies hetzelfde uit als mijn eerste EFE, leuk!

Ja dat uitlaatje heeft wel wat.
Iig nauweliks demping. Man wat klinkt dat ding lekker en dan samen met de wat rijke afstelling van de carbs dan spuwt dat ding vuur met gas dicht draaien. Vlammen van een halve meter.

Ja joh maak me maar weer lekker zeg... _O-



Bijna perfect die!
 
Hoi
Mooi ding, heb t blaadje en de motor.
Inmiddels voorzien van gsxr750 voorkant.
Komt n achterbrug in van een xjr1200, deze wordt
Nu op maat gemaakt.
Mvg jaap

Hoi Jaap,

Heb je ook foto's?
Ik heb ondertussen heb blaadje ook thuis, leuk om te lezen... "de bandenvreter" :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan