Kawasaki versys 650 deel 4

Heren, ik heb een prijs indicatie van € 300,00 ontvangen voor het vervangen van de ketting + tandwielen.
Origineel Tsubakki materiaal aldus de dealer.
Is dit prijstechnisch een beetje normaal ?
 
Laatst bewerkt:
Heren, ik heb een prijs indicatie van € 300,00 ontvangen voor het vervangen van de ketting + tandwielen.
Origineel Tsubakki materiaal aldus de dealer.
Is dit prijstechnisch een beetje normaal ?

Ik zou het zelf rond de € 250,- inschatten bij de dealer. Denk dat een originele kettingset tussen de 150 & 200 zit, en dan wat erbeidsloon. € 300,- zit dus in mijn ogen wat aan de hoge kant, maar niet extreem.
 
ik heb bij jos smit een volledige set en kettinggereedschap besteld en was 194 euro kwijt. en heb het zelf geplaats op een 30 min. dus zou zeggen bestellen bij jos smit en zelf plaatsen als je kunt. de tsubaki kettingen staan nu bij jos smit met 10% korting. kettingset Kawasaki 650 VERSYS
 
Laatst bewerkt:
Vreemd dat die Versys met zijn beperkt vermogen zo'n "kettingvreter" is....

Mijn recente KTM 1290 Super Adventure (160 PK) heeft weliswaar een dikker exemplaar, maar naar het schijnt gaan die kettingsetjes minstens 30.000 km mee, en vaak véél meer nog...
 
Heb met mijn origineel ketting en tandwielen 25000 km gereden en ik ga dan ok af en toe door de modderige bospaden. Dan vind ik dat zeker niet slecht. plus ook hang graag aan het gas wat ook wel resulteerd in een wheelie *D
 
Neen, maar je leest ook dat een kettingset reeds aan vervanging toe is bij een Versys na nauwelijks 13.000 km...

Volgens mij is er een serie geweest, zowel de Versys als de ER6 die een verkeerde ketting hadden.
Kwaliteitsproblemen bij de huisleverancier.
 
Vanavond de 2018 Versys gaan ophalen bij de dealer.. zelfs met slechts 68 km op de teller schakelt hij reeds soepeler dan de “oude” van 2015... dat is toch al beloftevol.

Mogelijk werd de vorige ietwat verknoeid door een beginneling... het zou blijkbaar om een jongedame gaan “die niet kon wennen aan het motorrijden”.

Blijkbaar is er sinds 2017, naast een lichtere krukas, ook een slipperkoppeling gemonteerd.

Bij de 2017 modellen zou die volgens mijn dealer soms wat rammelen en is dit nu verholpen op de 2018 versie...

Ben benieuwd.
 
Vanavond de 2018 Versys gaan ophalen bij de dealer.. zelfs met slechts 68 km op de teller schakelt hij reeds soepeler dan de “oude” van 2015... dat is toch al beloftevol.

Mogelijk werd de vorige ietwat verknoeid door een beginneling... het zou blijkbaar om een jongedame gaan “die niet kon wennen aan het motorrijden”.

Blijkbaar is er sinds 2017, naast een lichtere krukas, ook een slipperkoppeling gemonteerd.

Bij de 2017 modellen zou die volgens mijn dealer soms wat rammelen en is dit nu verholpen op de 2018 versie...

Ben benieuwd.

Ik volg je ervaring met veel interesse, juist het schakelen vind ik een van de grootste minpunten van mijn 2015 Versys, dus goed te horen dat dit verbeterd is. :Y
 
:? ik heb ook het 2015 model en heb ook een dag met een 2017 met 500km erop, gereden en vond dat mijn MY15 versys net zo goed schakelt. kan lekker elke versnelling door trekken.(zelfs clutchless upshiften gaat bij mij)behalve in ze 1 die is echt veel te kort. vertrek meestal in zijn 2 tenzij er een patser naast mij staat dan zet ik hem in zijn 1. }) nee hoor voor bijna 40000km op een jaartje gereden te hebben is de versnellingsbak nog steeds :t bevonden.

@salami je zou ook een Quickshifter kunnen overwegen voor de VERSYS.
 
Laatst bewerkt:
Vooral wanneer koud, schakelde de 2015 moeizaam van 2 naar 3 en moest ik echt uitdrukkelijk en met kracht het versnellingspookje omhoog duwen...

Ik vermoed echter dat die brommer te lijden heeft gehad van de eerste eigenares, vermits ook de koppeling niet lekker oppakte... alsof er reeds veel slijtage opzat, na nog geen 3.000 kms.

Kan dus exemplarisch geweest zijn.


CLICHÉ - alarm ! CLICHÉ - alarm ! CLICHÉ - alarm !


Een tweedehandsje kopen blijft een risico ... zelfs met zo’n lage kilometerstand.... 8-)
 
Laatst bewerkt:
:? ik heb ook het 2015 model en heb ook een dag met een 2017 met 500km erop, gereden en vond dat mijn MY15 versys net zo goed schakelt. kan lekker elke versnelling door trekken.(zelfs clutchless upshiften gaat bij mij)behalve in ze 1 die is echt veel te kort. vertrek meestal in zijn 2 tenzij er een patser naast mij staat dan zet ik hem in zijn 1. }) nee hoor voor bijna 40000km op een jaartje gereden te hebben is de versnellingsbak nog steeds :t bevonden.

@salami je zou ook een Quickshifter kunnen overwegen voor de VERSYS.

Zo beroerd is het schakelen nou ook weer niet, maar je moet met gevoel schakelen anders maakt het een bult lawaai, harde klap en klak geluid.
Ik heb een aantal Yamaha TDM 's gehad en die staan erom bekend dat schakelen nogal lomp kan zijn, dus van de Versys had ik het niet verwacht.
Verder een fijne motor hoor, al kijk ik stiekum wel een beetje naar een Ducati Hyperstrada, die vind ik echt :9~
Alleen het spaarvarken zegt iets anders :')
 
Ik ben weer helemaal happy met mijn versys.
Gisteravond de 1000km beurt laten doen. Nu eindelijk ff wat meer doortrekken in de toeren. Wheelie is ook geen probleem met de versys:)
Tankpad handkappen screen led lampen topkofferdrager navigatiesteun 12v usb aansluiting inc relay tankring voor quiklock tanktas zijn aangeschafd en gemonteerd.. vanmiddag ff begin gemaakt met givi quiklock softcase zijkoffers pas te maken op de versys. Ff beugels lassen.
Morgen dagje eifel. Wordt genieten denk ik:)
 
De hyperstrada staat bij mij dan weer op de verlanglijst, best of both worlds...

Maarja de eerste paar jaar genieten van de versys :Y
 
Hi Versys rijders, ga van het weekend kijken voor een 2015 (nieuw) model. Zijn er nog aandachtspunten? Ik lees hierboven iets over de versnellingsbak...?

Kan iemand mij overigens de verschillen tussen de 2015-2016-2017 eens uiteenzetten?
 
Vanaf de 2017 zit er een versnellingsindicator in het display van het dashboard, is de krukas gewijzigd, zodat-ie beter oppakt en nog wat levendiger rijdt en zit er een slipperkoppeling op + Euro 4, uiteraard.

Tussen 2015-2016 zit er volgens mij geen technisch verschil.

Mijn (tijdelijk) 2015 exemplaar schakelde wat stroef, maar dat kan aan de vorige eigenares gelegen hebben..., die trouwens niet graag en dus waarschijnlijk slécht motor reed...
 
Laatst bewerkt:
Kort even voorstellen, ik ben Jurgen en lees volg dit Forum al een hele tijd. Ik rij zelf met een Kawasaki Versys 650 ABS uit 08/2007. Momenteel heeft de motor er 46800kmtjes opzitten en dit zonder ook maar 1 probleem. Ben er altijd zeeeeeer tevreden over geweest. hekaas heb ik het laatste jaar amper 1500km kunnen rijden wegens nooit tijd 😔. Dus bij deze ga ik hem verkopen. Mochten jullie iemand kennen die een zeer goede Versys wenst te kopen, stuur maar door. Het is een Belgische motor en ik ben 2de eigenaar.

Ik hoop dat het niet verkeerd is wat ik doen door hem hier aan te bieden, indien zo mijn excuses en zal ik het meteen verwijderen.

Perfect onderhouden en complete Kawasaki Versys 650 ABS 46800km
-handvatverwarming
-top koffer
-vario scherm MRA
-gps + houder
-parkeerstand achter
-extra remblokken
-Givi tanktas (kleine)
-nieuwe extra achterband Michelin Pilot Road3 erbij, huidige kan nog 5000km mee
-recent groot onderhoud gehad 46000km

Motor is in Nieuwstaat! Vraagprijs is 2800€

Voor meer info 0491/715659 Jurgen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan