Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Geïnspireerd door defiduc toch maar een beugeltje gemaakt
full
 
Inderdaad gewoon een brede strip en stapsgewijs aangepast tot het perfect past.
Ik heb alle inhammen gedaan met een slijpmachine met een mooie versleten slijpschijf er in waardoor de rondingen lekker makkelijk waren.

Twee keer in de zinc verf, 2x zwart.

full
 
Helaas defiduc. Heb nog wel een voorkuip liggen voor een NTV mocht er iemand interesse hebben. Let wel, het is alleen de voorkuip met windscherm, koplamp en zijspiegels voor op het stuur. De onderkant van de kuip is afgezaagd dus daar heeft niemand wat aan denk ik.

Heb een vraagje voor de bouwers: wie heeft er wel eens een koppelingshendel van een NTV vervangen? Moet dat per se een originele zijn of kan dat ook een universele zijn die verstelbaar zijn? Graag hoor ik of dit mogelijk is.

@kjiratsiekoedel
Had paar weken geleden precies hetzelfde. De knipperlichten bleven ineens constant branden ipv knipperen. Bleek dus een kabelbreuk te zijn ergens in de kabel van het handvat naar de rest vd kabelboom/koplamp. Beetje lopen trekken aan de kabel en nu doet ie het weer goed. Heb er nog geen tijd voor om deze helemaal te vervangen helaas.


Koppelingshandle heb je nieuw voor 9,50.
 
@defiduc, hoe heb jij je zekeringhouder verlegd? heb je de kabel verlengd, of heb je de kabelboom open gehaald ofzo?


Ik ben nog op zoek naar twee onderdeeltjes, misschien dat iemand van jullie ze heeft liggen voor een schappelijke prijs..

Een choke hendeltje:
leverchoke_medium17962KY4900-01_ab63.jpg


En een 'throttle pipe':
pipethrotgrip_medium53141422000-01_8978.jpg
 
@defiduc, hoe heb jij je zekeringhouder verlegd? heb je de kabel verlengd, of heb je de kabelboom open gehaald ofzo?


Ik ben nog op zoek naar twee onderdeeltjes, misschien dat iemand van jullie ze heeft liggen voor een schappelijke prijs..

Een choke hendeltje:
[afbeelding]

En een 'throttle pipe':
[afbeelding]

Die dingetjes heb ik wel.

Ik he de draadboom open gesneden en verlengd. Daarna weer netjes getaped.
 
Heb je al een foto dat het stuur is gemonteerd? Hoe kom je nu uit met gas en koppelingskabel en de choke?

Kan dat op de normale routing blijven of zijn die dan te kort?

Als je een normale breedte superbike stuur monteert hoef je geen kabels aan up te passen. Bij breder stuur kun je de kabels achter de vorkpoten langs laten lopen. Alleen remleiding zou dan te kort kunnen worden maar die vervang ik toch altijd door staalomvlochten
 
Is de tellerset toevallig ook uitwisselbaar? Of passen de kabelaansluitingen niet? (kunt nu bijna beter gewoon doorzoeken naar een standaard NTV ipv de Revere :+ maar die staan er gewoon weinig te koop en de kleurstelling van de revere vind ik vaak mooier)
 
We hebben niet stilgezeten O-)

Nieuwe goodies voor de Hawk, zodat deze snel de weg op kan:
hawkgoodies.jpg


De Hawk van mijn vriendin is gespoten, en dat kuipwerk ligt inmiddels klaar voor montage, erg blij met het resultaat. Ik ben vooral erg blij dat ik de stickers heb laten komen, dat maakt de motor toch af:
hawklotspuitwerk1.jpg

hawklotspuitwerk2.jpg

hawklotspuitwerk3.jpg


En dan waren van de NTV de balhoofdlagers goed op, want als we het doen dan doen we het goed. Hard aan vervanging toe, evenals de remschijf, dus dat wordt allemaal weer mooi fris:
ntvbalhoofd1.jpg

ntvbalhoofd2.jpg

ntvremschijf.jpg
 
Merci! :Y progress, at last. Dit motorseizoen heb ik (gelukkig) geen tijd gehad, maar nu zijn er tenminste weer wat avondjes vrij.

Giga verschil, die nieuwe balhoofdlagers, hij rijdt en remt weer zoals het hoort.

@Washi: dit is een NG Brake remschijf, niet de beste kwaliteit maar hij was goedkoop O-) ik heb liever Braking, MotoMaster (met stip) of Brembo, maar voor de pekelfiets is deze schijf prima.
 
Update van een weekendje sleutelen:

We zijn begonnen met het strippen van de Cafe Racer, zodat alles naar de poedercoater/spuiter kan:
caferacerstrip.jpg


De Hawk 647 heeft kort kennis mogen maken met zijn nieuwe jas. Er moeten nog wat dingen aangepakt worden, dus alles is er weer af, maar van de eerste indruk werden we erg blij. Nu nog de twijfel of hij niet toch uit elkaar moet om frame+achterbrug+vorkpoten zwart te coaten en de velgen weer strak antraciet te maken...
hawkpaint1.jpg

hawkpaint2.jpg


Teller op de Hawk gemonteerd, een mooie tijdelijke plaats tot ik wat beters verzonnen heb...
hawk746teller.jpg


De Hawk 746 heeft gedraaid en gereden, wat een beest! Heerlijk, een mooie diepe grom en hij loopt boterzacht.
Boterzacht? Natuurlijk niet! Heerlijk karaktervol, met bakken koppel vanaf onderin. De gasrespons is nog erg aan/uit, work in progress, maar hij roert zich al vanaf het eerste tikje gas open.
(en ja, op deze foto is de achterband leeg, hij is inmiddels opgepompt ^^)
hawk746ready.jpg
 
Laatst bewerkt:
lief klein tellertje :) Alles al helemaal aangesloten dan?

vind de hawk erg mooi worden, maar een beetje meer zwart zou em niet misstaan denk ik :)
 
lief klein tellertje :) Alles al helemaal aangesloten dan?

vind de hawk erg mooi worden, maar een beetje meer zwart zou em niet misstaan denk ik :)

Nog niet, ik moet nog magneetjes in de remschijf plaatsen of een Reed-sensor gaan gebruiken in plaats van deze Hall-sensor (gaten ipv magneten). Verder is hij aangesloten en wel, met één klein foutje: de backlight gaat uit zodra de motor in de versnelling gaat.... kleinigheidje hou je altijd _O- komt doordat ik een universele teller via de teller-draadboom van de Revere op de stekker van de Hawk heb aangesloten, toch ergens twee kleuren verwisseld...

Thanks! En eens, maar ik zie nog een beetje op tegen het werk, aangezien mijn groene NTV nog in elkaar moet en de café racer nog uit elkaar èn in elkaar moet O-)
 
Update van een weekendje sleutelen:

We zijn begonnen met het strippen van de Cafe Racer, zodat alles naar de poedercoater/spuiter kan:
[afbeelding]

De Hawk 647 heeft kort kennis mogen maken met zijn nieuwe jas. Er moeten nog wat dingen aangepakt worden, dus alles is er weer af, maar van de eerste indruk werden we erg blij. Nu nog de twijfel of hij niet toch uit elkaar moet om frame+achterbrug+vorkpoten zwart te coaten en de velgen weer strak antraciet te maken...
[afbeelding]
[afbeelding]

Teller op de Hawk gemonteerd, een mooie tijdelijke plaats tot ik wat beters verzonnen heb...
[afbeelding]

De Hawk 746 heeft gedraaid en gereden, wat een beest! Heerlijk, een mooie diepe grom en hij loopt boterzacht.
Boterzacht? Natuurlijk niet! Heerlijk karaktervol, met bakken koppel vanaf onderin. De gasrespons is nog erg aan/uit, work in progress, maar hij roert zich al vanaf het eerste tikje gas open.
(en ja, op deze foto is de achterband leeg, hij is inmiddels opgepompt ^^)
[afbeelding]
De blauwe Hawk is erg goed gelukt :t
Vind het frame zelf zwart spuiten bij de Hawk wel altijd een beetje zonde, zo'n mooi alu frame die je dan verbergt. :9

De 746 ziet er heel bruut uit, ook een idee wat voor vermogen die heeft?
 
Sinds kort eigenaar van een Hawk :)

De brommer had al een jaar of 5 stil gestaan in een schuur.
De eigenaar zag er niets meer in en ik heb de brommer gekregen *O*
Je begrijpt dat er dan wel wat werk aan zit.

Voor ik ben begonnen met centen uitgeven heb ik eerst gekeken of ze nog wel rond wilde.
Daarna heb ik de oude benzine er uit gegooid, verse er in met FORTE reiniger.
Op dat moment werd het spannend, gaat ze aanslaan?
Na een hoop gepruttel en gerochel kwam de brommer weer tot leven.
Ze loopt dus en kan ik gaan "investeren"

Wat moet er gebeuren:
  • accu
  • Olie 10W40 + filter
  • Ketting + tandwielen (zijn aanwezig)
  • banden voor en achter
  • Voorrem - klauw is vastgeroest
  • remvloeistoffen
  • ........tips......

Voorrem, is het zinvol om te reviseren? De cups zijn ook te ver verroest.
Of moet ik gewoon kijken voor een beter (compleet) exemplaar?

Nu ben ik een beetje uit de normale banden.
De laatste drie jaar een GSX 1100F 16" voorwiel, daarvoor bijna 9 jaar op een GS1150 gereden.
Wat voor banden zijn er aan te bevelen voor deze brommer?

Khoor jullie graag,

Marcel
full
 
Sinds kort eigenaar van een Hawk :)

De brommer had al een jaar of 5 stil gestaan in een schuur.
De eigenaar zag er niets meer in en ik heb de brommer gekregen *O*
Je begrijpt dat er dan wel wat werk aan zit.

Voor ik ben begonnen met centen uitgeven heb ik eerst gekeken of ze nog wel rond wilde.
Daarna heb ik de oude benzine er uit gegooid, verse er in met FORTE reiniger.
Op dat moment werd het spannend, gaat ze aanslaan?
Na een hoop gepruttel en gerochel kwam de brommer weer tot leven.
Ze loopt dus en kan ik gaan "investeren"

Wat moet er gebeuren:
  • accu
  • Olie 10W40 + filter
  • Ketting + tandwielen (zijn aanwezig)
  • banden voor en achter
  • Voorrem - klauw is vastgeroest
  • remvloeistoffen
  • ........tips......

Voorrem, is het zinvol om te reviseren? De cups zijn ook te ver verroest.
Of moet ik gewoon kijken voor een beter (compleet) exemplaar?

Nu ben ik een beetje uit de normale banden.
De laatste drie jaar een GSX 1100F 16" voorwiel, daarvoor bijna 9 jaar op een GS1150 gereden.
Wat voor banden zijn er aan te bevelen voor deze brommer?

Khoor jullie graag,

Marcel
[afbeelding]
Leuke brommer! Helemaal als die gratis is. :}

Met de originele bandenmaat word vaak de Bridgestone BT45 gekozen, had zelf de Dunlop Streetsmart, ook hele fijne bandjes. Ook een stuk beter op nat wegdek dan de Avons die nu onder m'n Hawk liggen (BT45 geen ervaring mee).

Tweedehands is vast ook nog wel een leuk remsetje te vinden voor niet al te veel, stalen remleiding is wel aangeraden. :)
 
Volgens mij heb ik nog wel een paar klauwen liggen. Zit vast wel een knappe tussen. Stalen remleiding heb ik ook.

Bandjes reed ik idd meestal de bt45 van maar pirelli demons rijden ook fijn. Michelin heb ik onder de NTV. Ook altijd prima
 
Terug
Bovenaan Onderaan