Maak je C3 helm stiller met een plakbandje

in zijn beleving was het nodig/wenselijk én een verbetering. Dus ja, ik veronderstel dat hij het nodig heeft gevonden bij zijn helm...

één post van mij lezen en denken dat je mijn ingewikkelde hersenspinsels kunt oplossen :N :+
Daar heb jij dan weer gelijk in, mijn excuses :)

Overigens is mijn C3 Pro heerlijk stil èn waterdicht zonder plakbandjes en andere fratsen.
 
Laatst bewerkt:
Schuberth heeft 5 jaar garantie .Maar ik heb de helm er nog eens bij gepakt en er even rustig naar gekeken en wat blijkt, ik ben dom; je kan het vizier met twee lipjes aan de buitenkant over een nokje in het midden trekken. Dan zit de helm echt goed dicht. Ik klap 'm normaal altijd op en dicht, gaat meestal prima. Maar met flinke regenval moet je blijkbaar die stand gebruiken. Binnenkort maar weer eens testen in een regenbui, er zullen er nog genoeg volgen. :P Wel weer bizar dat ie dan op de gewone stand waar hij dus net niet helemaal afsluit wel stabiel blijft en niet openklapt bij bijv. 200km/u. Vandaar dat ik ook niet bedacht dat er nog zo'n doordrukstandje was. :+

Maar goed, dat lost nog niet ventilatieprobleem op. Daarvoor toch echt een andere helm zoeken.
 
..., ik ben dom; je kan het vizier met twee lipjes aan de buitenkant over een nokje in het midden trekken. Dan zit de helm echt goed dicht. Ik klap 'm normaal altijd op en dicht, gaat meestal prima. Maar met flinke regenval moet je blijkbaar die stand gebruiken. ....

Je bent niet de enige hoor, ik hoor dit regelmatig.
Dat was de klik waar ik het overhad, het helpt wel maar bij flinke regen komt er bij nog steeds water door.

Dus geen oplossing helaas. (bij mij dan)
 
Je bent niet de enige hoor, ik hoor dit regelmatig.
Dat was de klik waar ik het overhad, het helpt wel maar bij flinke regen komt er bij nog steeds water door.

Dus geen oplossing helaas. (bij mij dan)

Ik zal het eens proberen. Maar al doe je 1x tijdens regen het vizier omhoog en weer naar beneden, dan neem je een paar druppels mee van de rubber afdichting die als nog over je vizier glijden.
 
Ik dacht dat je het vizier op de scharnieren kan stellen? Zal zo eens kijken...
 
Laatst bewerkt:
Het lawaai in mijn C3 Pro komt met name aan de linkerkant, had al eens zitten denken om een tapeje over de zonnevizier-schuif te proberen, maar het zonnevizier heb je (ik) gewoon keihard nodig....
Over het algemeen, en in vergelijk met vorige helmen is de C3 pro wel degelijk een stille helm behalve met tegenwind ervaar ik erg veel gebulder maar dat kan natuurlijk ook van de motor stroomlijn komen.

Zodra er ook maar 1 druppel valt moet ik mijn vizier dichtklikken met het bekende klikje dan blijft hij echt droog aan de binnenkant tot aan de meest heftige bui. Als ik de klik pas doe als het al even regent krijg ik wel af en toe een druppel aan de verkeerde kant van het vizier, raar maar waar.
 
Arai? Schofterig veel geld voor veel helmruis..... :W

Maar bij mijn Arai kan ik tenminste normaal een bril op door de uitsparingen daarvoor in de helm. Bij een Schubert zit dat nooit lekker.

Zo heeft elke helm zijn voordelen en nadelen :)
 
Bij Motozoom kan dit meen ik. Het kon voorheen in ieder geval wel.

Moeten zij uiteraard wel de helm hebben die jij zoekt.
 
Dat heb ik nooit ervaren met de C3 Basic (wat ook wel die Louis versie is). Wel sinds kort dat het vizier niet goed afsluit en je dus van boven druppels naar binnen krijgt en van voren via de onderzijde van het vizier wat dan niet goed afsluit. Heb de helm nu 2 jaar, vast geen garantie. Bloedirritant, met flinke regen komt het dus aan de binnenkant van het vizier en dat krijg je niet weg tijdens het rijden. En de ventilatie is ruk in de zomer, ik zei vorig jaar al dat ik een andere helm voor erbij zou kopen voor de zomer, maar nu dat vizier ook slechter afsluit bij regen (en dan met name de spray van overig verkeer op de snelweg)..

Al geprobeerd om het vizier er af te halen en goed schoon te maken,
dan ook de rand waar het vizier tegenaan komt goed schoonmaken,
en vizier weer terug zetten.
Bij mij helpt dat vaak wel, tot ie weer te vies is...

Edit:
Wat ventilatie betreft: er was iets met zomer/winterstand,
een stripje dat je anders kan plakken (klitteband aan de binnenkant)
om meer of minder ventilatie te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net twee C3 pro's terug gekregen. Ze zijn opgestuurd om het lekkende vizier te verhelpen. Er wordt dan een dikker afdicht river geplaatst.

Was binnen 1 week geregeld.

Nu wachten op ☔
 
Maar bij mijn Arai kan ik tenminste normaal een bril op door de uitsparingen daarvoor in de helm. Bij een Schubert zit dat nooit lekker.

Zo heeft elke helm zijn voordelen en nadelen :)
Kijk, dat maakt het verhaal al heel anders... :)
 
Arai? Schofterig veel geld voor veel helmruis..... :W

Ook mijn ervaring, lang met Arai gereden maar was er wel klaar mee 3 jaar geleden.
Borduren maar door met oude ontwerpen en knap aan de prijs.

Rijdt nu met een Xlite 802 rr carbon, veel minder geruis en 300 gram lichter en dat merk je echt !! en ook nog een stuk voordeliger.
 
Je bent niet de enige hoor, ik hoor dit regelmatig.
Dat was de klik waar ik het overhad, het helpt wel maar bij flinke regen komt er bij nog steeds water door.

Dus geen oplossing helaas. (bij mij dan)
Ik had hetzelfde probleem met m'n C3 (m'n C3 Pro heeft er geen last van), combineer dat met een pinlock die bovenaan niet meer goed aansluit en je kijkt na een lange rit met stortbuien tegen een aquarium aan ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan