Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die gele hebben een soort klasse, maar als je het over goed zicht hebt dan zijn die licht uitstralende diodes toch wel beter. Persoonlijk zou ik LED kiezen.
Het gaat bij mij vooral om de voorliefde voor gele koplampen ... Beetje het gevolg van mijn liefde voor Franse old timers :P


Maar het zullen toch de LED's 6000K worden

Ik dacht, ik steek er eens een van mijn gele H1 lampjes in, en ik ben gewoon verbaast door de beeldkwaliteit. Nooit gedacht zulk een bak licht en zo een scherpe cutt off line te krijgen op een halogeen lampje, en al zeker niet op een gele.

Dus, ik steek er eentje in en sluit dat voorlopig aan door een kabeltje tussen de voet van de bulb en de voet van de projector te steken voor de negatieve pool, en aan het lipje een kabeltje te binden voor de positieve pool om te kunnen testen.
Test geslaagd! Wat een lichtbeeld! 8-)
Maar voor de definitieve aansluiting besluit ik het originele adaptortje bij te slijpen met een dremel zodat dat over de aansluiting kan om het degelijk aan te sluiten. Origineel past het niet over de voet en clips van de projector.
full

full

full


Dan heb ik nog een tweede adoptertje liggen van de originele koplamp die ik nog steeds heb, en wil eraan beginnen slijpen ... maar bedenk dan plots, als ik dat verslijp, is mijn originele koplamp niet meer compleet.
Ik bedenk mij, en denk laat ik toch nog is kijken of die LED's er echt niet in kunnen op een of andere manier. In een ander topic gelezen dat iemand de openingen in de projector bij geslepen had, maar dat zag ik bij mijne niet zo zitten. Want ook de fijne schroefjes zitten wat in de weg.
full

Dat aluminium omhulsel van de LED stift heeft opstaande randjes. Besloten om het erop te wagen die bij te slijpen met de dremel:
full

En jawel hoor, dan passen ze erin. Dat het niet zo een mooi zicht is dat bijslijp werk vind ik niet erg, je ziet ze toch niet zitten.
Dus LED erin en ook eens testen ... en al even WOW! 8-)
Wel 1 ding ... wat een pokke herrie maakt die fan :X
Ik vrees dat ik die zelfs met oorstopjes in ga horen draaien als ik op een verkeersvrij moment aan een verkeerslicht stop. Maar ach, niet zo erg.

Wat betreft de voor en nadelen van de H1's vrs de LED's:
De H1's hebben het nadeel 110W weg te trekken, de LED's houden het bij 80W.
De H1's zijn heel makkelijk te installeren en dichten mooi af met de originele en onbewerkte stofkappen. De adaptors vallen wel iets dieper in omdat de projectorvoet dieper in ligt dan de originele (en vlak geslepen) H fitting. Maar de stofkappen zijn van rubber, dus die kan je induwen:
full

full


Het monteren van de LED's is op zich geen probleem. Het koelelement steekt wel aanzienlijk uit, maar zit niet in de weg voor de vorkpoten bij volledig afdraaien, dat heb ik al nagekeken door de unit effe terug te zetten.
Wel moet ik die originele kabelboom een beetje omhoogtrekken, want die raakt wel het koelelement van de rechter lamp.
full

full


Maar de grootste uitdaging is, de stofkappen er op aanpassen. Want het koelelement houd ik liever goed vrij. Het is niet dat de LED's gloeiend heet worden, maar dat koelelement zal er niet als gadget opgezet zijn denk ik ...
Als ik de stofkappen niet bijsnijd zou het ongeveer zo moeten komen, maar weet niet of dat wel zo goed is ...
full


Ik was eerst nog aan het denken, laat ik eerst eens de gele H1's erin steken, enkele dagen rijden om te zien wat ik ervan vind. Maar ik denk dat het "mooie" effect eigenlijk meteen afgebroken zal worden door mijn "wannabee BMW" DRL's, want die zijn natuurlijk wel wit.
Anderzijds ben ik ook bang dat ik dat gele licht toch weer snel beu ga zijn in combinatie met de witte DRL's, en lijkt het mij derhalve beter meteen de LED's te monteren, want als ik dat achteraf wil doen, moet de gehele koplampunit er toch weer uit, want om die er goed in te krijgen en de stofkappen goed te krijgen is dat te moeilijk met de unit nog in de motor.

Maar ... over 2.400km moet alle kuipen EN de tank er ook weer vanaf, want dan is het tijd voor nieuwe bougie's* en het nakijken en eventueel bijstellen van de kleppen.
De koplampunit er dan ook weer uithalen kan dan ook weer meteen. En 2.400km, dat is pakweg een maand tot 5 weken en ik heb die ...

Moeilijk toch altijd die keuze's he ... :')

Maar voor ik verder doe, eerst de keuken opruimen en de voorbereidingen voor het eten doen, zodat ik kan beginnen koken als het vrouwtje naar huis komt. Monteren kan daarna nog, nog de hele dag tijd :t en tijdens het keukenwerk kan ik nog wat ... eu ... nadenken :+

* ze gaan dan 25.000km mee. Naar aanleiding van eerdere gesprekken hier, of in ik weet niet meer welk ander topic, dat die met mijn rustige rijstijl best 20.000km mee konden, heb ik besloten er ineens 25.000 van te maken. Blijkt dat ze nog niet abnormaal ver versleten zijn, kan het volgende setje ook 25.000km mee, en halen ze de 100.000km 99.999km op deze motor ... ben benieuwd hoe de huidige bougie's er gaan uitzien. Motor start nog steeds direct, ook bij koudstart bij minder dan 10C°, draait nog steeds als een zonnetje en verbruik ligt nog steeds op 475 á 505km per tank ...
 
Je kan altijd die gele er in gooien, en dan verwisselen voor die LED aangezien je toch van sleutelen houd. Toch denk ik dat je gelijk hebt wat betreft het verschil tussen wit en geel.

In ieder geval, leuk projectje! :t
 
Btw: bij mij steken er nu weer twee xenons in ...

... en dit was de boosdoener!
full

Het boudje aan het remvloeistofreservoir is geen goede massa verbinding, komt veel water bij en oxideert.

Hoe het komt dat ik dat niet eerder vond?
meten is weten ... jaja, ik weet nu dat "meten is veel weten, maar niet alles weten!

Morgen (of later) meer daarover, hetzij hier, hetzij met een linkje naar mijn topic over dit probleem, want ik ga het daar ook neertypen ...
al verwacht ik daar hópen commentaar gaande van "stomme Belg" tot wat maar ook ... :X
Heb er nochtans echt een goede verklaring voor ... vind ik zelf toch ...
 
Btw: bij mij steken er nu weer twee xenons in ...

... en dit was de boosdoener!
[afbeelding]
Het boudje aan het remvloeistofreservoir is geen goede massa verbinding, komt veel water bij en oxideert.

Hoe het komt dat ik dat niet eerder vond?
meten is weten ... jaja, ik weet nu dat "meten is veel weten, maar niet alles weten!

Morgen (of later) meer daarover, hetzij hier, hetzij met een linkje naar mijn topic over dit probleem, want ik ga het daar ook neertypen ...
al verwacht ik daar hópen commentaar gaande van "stomme Belg" tot wat maar ook ... :X
Heb er nochtans echt een goede verklaring voor ... vind ik zelf toch ...

Huh, waarom zat hij daar vast?
 
Btw: bij mij steken er nu weer twee xenons in ...

... en dit was de boosdoener!
[afbeelding]
Het boudje aan het remvloeistofreservoir is geen goede massa verbinding, komt veel water bij en oxideert.

Hoe het komt dat ik dat niet eerder vond?
meten is weten ... jaja, ik weet nu dat "meten is veel weten, maar niet alles weten!

Morgen (of later) meer daarover, hetzij hier, hetzij met een linkje naar mijn topic over dit probleem, want ik ga het daar ook neertypen ...
al verwacht ik daar hópen commentaar gaande van "stomme Belg" tot wat maar ook ... :X
Heb er nochtans echt een goede verklaring voor ... vind ik zelf toch ...



Dat is wel erg slecht eigenlijk om met kunststof ertussen op massa proberen te leggen. Altijd direct op staal, liefst blank :9
Mja gelukkig heb je het gevonden :P
 
Even vraagje aan de mede GSXF rijders :)

Heeft iemand van jullie een koffer achterop? Zo ja, waar heb je je rekje vandaan?

En is er een manier om beide koplampen met dimlicht te laten branden? En om de knippers een alarmstand te kunnen laten knipperen?
 
Even geheel offtopic.

Mijn vriendin is geslaagd voor haar rijbewijs vandaag! *O* *O*

Dus binnenkort heb ik alleen nog maar de GSX om op te rijden O-)
 
Even geheel offtopic.

Mijn vriendin is geslaagd voor haar rijbewijs vandaag! *O* *O*

Dus binnenkort heb ik alleen nog maar de GSX om op te rijden O-)
Gefeliciteerd!

Even vraagje aan de mede GSXF rijders :)

Heeft iemand van jullie een koffer achterop? Zo ja, waar heb je je rekje vandaan?

En is er een manier om beide koplampen met dimlicht te laten branden? En om de knippers een alarmstand te kunnen laten knipperen?

Geen koffer, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar voor die koplampen.... DKP!!!! :+
 
Heeft iemand van jullie een koffer achterop? Zo ja, waar heb je je rekje vandaan?
Geen koffer, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar voor die koplampen.... DKP!!!! :+
Ik heb drie koffers. Allemaal van GIVI. Niet de mooiste, wellicht de meest budgetvriendelijke destijds in hun gamma, en hingen aan de motor dmv het GIVI WINGRACK.
Dat wingrack is zo goed als nergens meer bestelbaar merk ik ...
Foto uit de oude doos:
full

Je duwt mijn neus nog eens op het feit dat ik er wel echt eens werk van moet maken die op mijn huidige te monteren ... :$

Wat betreft je beide koplampen te doen branden:
Je moet (en zal het ook wel weten denk ik), dat je aan 1 kant je dimlicht hebt, en aan de andere kant je grootlicht. Ander lichtbeeld dus. Wat betekent als je je grootlicht mee doet branden dat dat heel verblindend is voor je tegenliggers.
Er zijn er die daarvoor het grootlicht dmv een berekende weerstand parallel op het dimlicht koppelen zodat die op halve kracht mee brandt. Is minder verblindend, doch nog steeds hinderlijk. Shakel je dan je grootlicht in gaat die wel op volle kracht branden.
Ook belangrijk om te weten is dat de ampul van je grootlicht regelmatig vervangen zal moeten worden want een gloeilamp slijt veel sneller bij gebruik op halve kracht.

Ik heb mijn koplamp omgebouwd. Ze open gemaakt (op een niet proffesionele manier :$ ), en er twee bi-xenon projectors in gebouwd. Dus twee keer dimlicht, en twee keer grootlicht. Dat is wel een heel werkje, zeker als je het proffesioneel wil doen, maar het resultaat mag er wezen!

Toen ik mijn eerste GSX F had droomde ik al om een dubbele koplamp te hebben en heb eraan gedacht om de koplamp open te maken en op een autoafbraak 2 H4 reflectors te scoren en die er mits een aantal nodige aanpassingen in te monteren.
Tot ik ten gevolge van een crash alle nodige onderdelen tweedehands vond, behalve een koplamp. Toen heb ik door zoeken de site cmsnl.com ontdekt, en daardoor kwam ik te weten dat in de USA de zelfde motor origineel twee H4 reflectors had.
Ook zag ik dat de H7/H1 koplamp 380€ koste, tegenover de 2x H4 maar 340€. (onlangs nog eens gekeken, en nu blijken ze een pak duurder ...). Dus uiteraard met dat onderdeelnummer naar een Suzuki dealer, en eentje besteld. Moest ik enkel op een autoafbraak twee H4 connectortjes uit een auto knippen en aan de originele kabelboom bevestigen.

In die tijd was ik nog niet zo bekend met internet, en bestellen van al dan niet tweedehands onderdelen in het buitenland, maar wellicht zijn deze koplampen ook tweedehands te vinden in de USA, blijft alleen de vraag of de verzending niet maakt dat je ze bijna evengoed nieuw kan bestellen ...

1 ding weet ik wel zeker, als mijn volgende motor weer een GSX F wordt zal die sowieso ook twee projectors ingebouwd krijgen, en dat zal ook zo zijn als ik een ander type motor koop die een symetrisch uitziende dubbele koplamp heeft, maar een assymetrische werking. Want ik vind niks lelijker dan maar aan 1 kant een koplamp te hebben. Bij een motor met maar 1 koplamp moet die bij mij mooi in het midden staan ...

Editje:
In combi met de DRL's op het voorspatbord:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
... ik denk dat ik mijn tablet beter uitschakel, zit weer wat op AE te kijken ... en van het 1 kwam het ander ...

Onderweg naar mijn adres zijn:

7 Pin LED Flasher Relais Indicator voor Suzuki GSXR GSX 600 750 VL VZ 800 GS SV 1000 S (CA199) in 7 Pin LED Flasher Relais Indicator voor Suzuki GSXR GSX 600 750 VL VZ 800 GS SV 1000 S (CA199) van Auto Schakelaars & Relais op AliExpress.com | Alibaba Groep

Universele 2.1A 12 v Motorfiets Auto USB Lader Voltmeter Socket Boten Dual Usb Auto Charger Met Voltage Meter Power Adapter 5 v in Universele 2.1A 12 v Motorfiets Auto USB Lader Voltmeter Socket Boten Dual Usb Auto Charger Met Voltage Meter Power Adapter 5 v van Kabels, Adapters & Sockets op AliExpress.com | Alibaba Groep

Motorfiets Voor en Achter Remblokken Voor Suzuki GSX 600F 1998 2006 GSX 750F 1998 2006 GSF600 Bandit 600 2000 2004 SV650 1999 2002 in Motorfiets Voor en Achter Remblokken Voor Suzuki GSX 600F 1998-2006 GSX 750F 1998-2006 GSF600 Bandit 600 2000-2004 SV650 1999-2002 van Remschijven op AliExpress.com | Alibaba Groep

:') :$

Edit: ook al wat gekocht voor de auto:

Wisserbladen Voor Citroen C4 Picasso 2006 2008 Rubber Voor En Achter Voorruit Auto Ruitenwissers Auto Accessoires Bril Borstel in Wisserbladen Voor Citroen C4 Picasso 2006-2008 Rubber Voor En Achter Voorruit Auto Ruitenwissers Auto Accessoires Bril Borstel van Ruitenwissers op AliExpress.com | Alibaba Groep

Hier betaal ik de drie samen (van het merk Bosch dan wel), 72€ ...
Wissen doen ze praktisch even goed, de tijd zal uitmaken of ze het ook net als de Bosch wissers een jaartje uithouden ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan