Ducati Hyperstrada

Er valt niet veel over te zeggen, ik heb er nu 12000 probleemloze kilometers meer gereden. Volgende week even naar Hyperpro.
 
Nou kijk aan Salami, het aantal HS reageerders is in 1 klap verdubbeld!
Er zijn er wel meer, maar net als met zoveel fietsen, slechts een klein gedeelte vd rijders zit op het forum. Maar het is wel een vrij unieke fiets en juist daarom vind ik het zo geweldig om er een te hebben ;)

Van de week is mijn dimlicht er mee opgehouden, niet problematisch natuurlijk maar wel lastig omdat het avond was.

@RR
Mag ik vragen wat de reden is om hem door Hyperpro onder handen te laten nemen?
 
Nou kijk aan Salami, het aantal HS reageerders is in 1 klap verdubbeld!
Er zijn er wel meer, maar net als met zoveel fietsen, slechts een klein gedeelte vd rijders zit op het forum. Maar het is wel een vrij unieke fiets en juist daarom vind ik het zo geweldig om er een te hebben ;)

Van de week is mijn dimlicht er mee opgehouden, niet problematisch natuurlijk maar wel lastig omdat het avond was.

@RR
Mag ik vragen wat de reden is om hem door Hyperpro onder handen te laten nemen?
Ik vind de voorkant niet goed reageren op kleine hobbels (ik rijd vaak over slechte wegen).
De analyse van Hyperpro kwam erg overtuigend over. Ik was daar al eerder geweest met een andere nieuwe motor, met zeer goed resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Telkens als ik aan het kijken was voor een HS stonden er maximaal 3 a 5 stuks op internet. Nadat ik er een had gekocht waren ze vrij snel allemaal weg. Denk dat de meesten die er een hebben er lang op doorrijden en er een klein groepje is die interesse heeft en ze dan er snel een kopen als ie 2e hands staat?
 
Nou kijk aan Salami, het aantal HS reageerders is in 1 klap verdubbeld!
Er zijn er wel meer, maar net als met zoveel fietsen, slechts een klein gedeelte vd rijders zit op het forum. Maar het is wel een vrij unieke fiets en juist daarom vind ik het zo geweldig om er een te hebben ;)

Van de week is mijn dimlicht er mee opgehouden, niet problematisch natuurlijk maar wel lastig omdat het avond was.

@RR
Mag ik vragen wat de reden is om hem door Hyperpro onder handen te laten nemen?

Haha, beetje late reactie, had je berichtje gemist :$
Maar idd, het wordt nog druk hier *O* Inmiddels ben ik eens aan het rondneuzen geweest, en zoals al eerder gezegd, het aanbod is nihil. Verder is er dan ook nog de keus tussen de 821 en de 939. En allebei hebben ze zo hun puntjes. De 821 vind ik mooier met de uitlaten onder het zadel, echter als ik de heren testers van diverse bladen en websites mag geloven past de 939 beter bij mijn rijstijl, die schijnt meer power onderin te hebben.
Verder valt op dat eigenaren en rijders over het algemeen bijzonder tevreden zijn met de Hyperstrada.
Wat ik me trouwens wel afvraag; gezien het geringe aanbod Hyperstrada's, is het mogelijk een Hypermotard om te bouwen naar
strada? Als ik het zo lees zijn het dezelfde motoren met een andere aankleding. Zadel, ruitje, middenbok en accesoire stekkers is zo'n beetje het verschil dacht ik? :?
Aangezien de Hypermotard wel in ruime mate gebruikt aangeboden wordt 8-)
 
Dit kan zeker..., een hyperstrada , hyper 939 en multistrada 950 zijn onderhuids allemaal dezelfde fiets. Hyper en hyperstrada zijn gelijk (afgezien van sp)

Hyperstrada staat wel lager op zijn voeten als de hyper doorgaans.
 
Laatst bewerkt:
Haha, beetje late reactie, had je berichtje gemist :$
Maar idd, het wordt nog druk hier *O* Inmiddels ben ik eens aan het rondneuzen geweest, en zoals al eerder gezegd, het aanbod is nihil. Verder is er dan ook nog de keus tussen de 821 en de 939. En allebei hebben ze zo hun puntjes. De 821 vind ik mooier met de uitlaten onder het zadel, echter als ik de heren testers van diverse bladen en websites mag geloven past de 939 beter bij mijn rijstijl, die schijnt meer power onderin te hebben.
Verder valt op dat eigenaren en rijders over het algemeen bijzonder tevreden zijn met de Hyperstrada.
Wat ik me trouwens wel afvraag; gezien het geringe aanbod Hyperstrada's, is het mogelijk een Hypermotard om te bouwen naar
strada? Als ik het zo lees zijn het dezelfde motoren met een andere aankleding. Zadel, ruitje, middenbok en accesoire stekkers is zo'n beetje het verschil dacht ik? :?
Aangezien de Hypermotard wel in ruime mate gebruikt aangeboden wordt 8-)

Als je een gebruikte zoekt, weet ik er wel een HS821 uit 2015 met 11.750 km achter de rug... :Y

Niet omdat ik ontevreden ben, maar een mens moet keuzes maken in het leven..
Afgelopen weekend nog een afscheidsronde gemaakt door Duitsland en Luxemburg. Het is en blijft een genot, super wendbaar met en zonder koffers. De liefde voor de HS blijft, het is dan ook geen definitief afscheid...
 
Als je een gebruikte zoekt, weet ik er wel een HS821 uit 2015 met 11.750 km achter de rug... :Y

Niet omdat ik ontevreden ben, maar een mens moet keuzes maken in het leven..
Afgelopen weekend nog een afscheidsronde gemaakt door Duitsland en Luxemburg. Het is en blijft een genot, super wendbaar met en zonder koffers. De liefde voor de HS blijft, het is dan ook geen definitief afscheid...


Heel verleidelijk, maar momenteel heb ik de centen er nog niet voor, eerst nog even sparen :P Net van het voorjaar een Versys gekocht 8-)
Had wel een mooie kans geweest, zo vaak komen ze niet voorbij :')
 
@clown
die raak je wel kwijt hoor. Jammer dat je hem weg moet doen '(

Het ligt niet aan de Hyper, zeker niet! By far de leukste en meest prettige motor die ik ooit gehad heb. Maar het is zoals ik zei, keuzes... mijn hart gilt "Nee!!".. mijn verstand zegt, ja...

Er komt ook geen andere... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen weekend met de Hyperstrada twee keer E10 in België getankt. Niks van gemerkt (de motor is er voor gemaakt), verbruik hetzelfde. Als er al verschil is, dan kan het zijn dat de motor iets mooier loopt bij lage toeren, maar dat zal wel aan het warme weer hebben gelegen.
 
@salami
vh voorjaar? Oh dan ben je alweer aan een nieuwe fiets toe! *D

Nee hoor, al was de Versys niet nieuw...hij kan nog best een tijd mee. Punt is een beetje dat ik altijd een motor koop met m'n verstand, woon-werk dus hij moet betrouwbaar zijn...zuinig... dus een Japannertje. Niks mis mee, bevalt goed.
Alleen ligt het in het geval van de Duc iets anders, ik zag er een en dat was een soort liefde op het eerste gezicht :}
Maar ja, Italiaans, duur onderhoud en betrouwbaarheid...dus er maar vanaf gezien. Maar nu, als ik de gebruikservaringen en reviews lees hoef ik voor problemen niet echt bang te zijn, en het valt me op hoe enthousiast eigenaren over het algemeen zijn.
Plus dat het type motor me in het verleden al zeer goed is bevallen, dus tja... :P
Je moet soms ook eens naar je hart luisteren he. Als de portemonnee het toelaat tenminste :')
 
Laatst bewerkt:
E10 heb ik uberhaupt nog nooit getankt.

@salami
ik hoor mezelf praten.. overigens is de Hyper zuiniger dan ik destijds met mijn Versys reed ;)
2e hands HS is net zoveel als een (nagenoeg) nieuwe Versys volgens mij. Bovendien een bekende van mij heeft een andere visie dan de meeste rijders. Hij zegt: "waarom zou ik op een verstandsfiets rijden als ik zo veel kilometers maak! Zonde! Als ik veel km's rij, rij ik liever op een fiets waar mijn hart sneller van klopt en waar ik elke dag van geniet, zo wel qua rijden als naar kijken. Hoe meer km's ik maak, hoe meer ik van die fiets kan genieten!" :)
Is inderdaad best gek, veel mensen hebben hun hartefiets vaker binnen staan dan dat ze er mee rijden, hoe zonde is dat :?
 
E10 heb ik uberhaupt nog nooit getankt.

@salami
ik hoor mezelf praten.. overigens is de Hyper zuiniger dan ik destijds met mijn Versys reed ;)
2e hands HS is net zoveel als een (nagenoeg) nieuwe Versys volgens mij. Bovendien een bekende van mij heeft een andere visie dan de meeste rijders. Hij zegt: "waarom zou ik op een verstandsfiets rijden als ik zo veel kilometers maak! Zonde! Als ik veel km's rij, rij ik liever op een fiets waar mijn hart sneller van klopt en waar ik elke dag van geniet, zo wel qua rijden als naar kijken. Hoe meer km's ik maak, hoe meer ik van die fiets kan genieten!" :)
Is inderdaad best gek, veel mensen hebben hun hartefiets vaker binnen staan dan dat ze er mee rijden, hoe zonde is dat :?


Amen :}


Ik kan me wel vinden in het verhaal van die kennis :Y
 
goedenavond mannen! Ik ben Ruben Schot en ben al jaren lid van het forum, ik heb ergens in 2011 mijn CBR 600RR verkocht.

Nu is het veel te lang geleden dan ik een dikke bike heb gehad en ben van plan om ergens deze maand een Hypermotard 821 te kopen !

ik heb de verschillende onderwerpen over deze motor gelezen maar zag dat dit eigenlijk nog het enige " actieve" onderwerp is over de hypers!

ik heb al een beetje gelezen waar ik op moet letten maar jullie zijn de ervaringsdeskundigen ! hebben jullie nog tips ?!
in bijvoorbeeld de voordelen van de jaren 2013 ten opzichte van bijvoorbeeld 2016 of zijn dat allemaal dezelfde type's ( SP ) uitgesloten natuurlijk

Groeten Ruben *D
 
Laatst bewerkt:
Eehh, er is een redelijk actief Hypermotard topic hoor ;)
Dit is het Hyperstrada topic, de meer reisgerelateerde/bagage vriendelijke variant...

Ps... werk je in de scheepsbouw?
 
Terug
Bovenaan Onderaan