Kawasaki versys 650 deel 4

Nog wel even een dingetje over het schakelen...
al doende ben ik erachter gekomen dat het verstellen van de arm op de schakelas een enorm verschil geeft hoe de Versys schakelt.
Met de arm bedoel ik dus waar het stangetje aan de versnellingspook op zit. Deze arm zit op een asje met fijne vertanding en stond bij mijne iets naar achteren gericht. Een tandje verzet zodat ie nu bijna recht naar beneden wijst. Opschakelen gaat nu veel lichter, terug iets zwaarder.
Dit om misverstanden te voorkomen, het is absoluut geen slechte versnellingsbak ;)
 
Kort even voorstellen, ik ben Jurgen en lees volg dit Forum al een hele tijd. Ik rij zelf met een Kawasaki Versys 650 ABS uit 08/2007. Momenteel heeft de motor er 46800kmtjes opzitten en dit zonder ook maar 1 probleem. Ben er altijd zeeeeeer tevreden over geweest. hekaas heb ik het laatste jaar amper 1500km kunnen rijden wegens nooit tijd 😔. Dus bij deze ga ik hem verkopen. Mochten jullie iemand kennen die een zeer goede Versys wenst te kopen, stuur maar door. Het is een Belgische motor en ik ben 2de eigenaar.

Ik hoop dat het niet verkeerd is wat ik doen door hem hier aan te bieden, indien zo mijn excuses en zal ik het meteen verwijderen.

Perfect onderhouden en complete Kawasaki Versys 650 ABS 46800km
-handvatverwarming
-top koffer
-vario scherm MRA
-gps + houder
-parkeerstand achter
-extra remblokken
-Givi tanktas (kleine)
-nieuwe extra achterband Michelin Pilot Road3 erbij, huidige kan nog 5000km mee
-recent groot onderhoud gehad 46000km

Motor is in Nieuwstaat! Vraagprijs is 2800€

Voor meer info 0491/715659 Jurgen


mm das iets te veel voor een pekelfiets. '(
 
Pekelfiets? :N die is echt wel in nieuwstaat *D nooit buiten gemogen als het regent, extreem goed onderhouden :Y ik snap uw reactie niet, hoe kan je oordelen zonder een motor gezien te hebben :?

Hij bedoelt dat hij een pekelfiets wilt kopen zodat die van hem niet in de pekel rondrijdt. Hij bedoelt niet dat jouw fiets een pekelfiets is.
 
Beter of minder luidruchtig?

Mijn 2007 schakelt nog steeds als een heet mes door de boter maar er er zit altijd wel een "kloenk" in. (Zeker als hij koud is.)
 
Voor de geïnteresseerden : mijn dealer heeft me vandaag wel bevestigd dat de 2017-2018 versie inderdaad beter ontkoppelt en schakelt dan de 2015-2016 versie, zonder echter aan te geven waarom dat zo is.... (die slipperkoppeling, misschien ?) .

Grappig, je hoort regelmatig dat de nieuwste modellen beter schakelen, maar Kawasaki zegt niets aan het blok veranderd te hebben :?
Behalve millieu aanpassingen dan :Y
 
En die befaamde lichtere krukas, dan ?

De journalisten merkten wel bijna allemaal dat de 2017-versie (opnieuw) levendiger was dan de 2015-2016 versie... bijna zoals voorheen (2007 tot 2014), schrijven ze...


ja, sorry, ik doelde meer op de bak :$ :P

Ik heb trouwens ook een 2e generatie Versys gehad, een 2011 model. Ik kan nou niet zeggen dat de huidige 2015 minder levendig is dan de oude. Wel heel erg veel minder trillingen :t
 
Ik moet binnenkort een verse voorband regelen voor de Versys. En ik twijfel nogal, heel lang met Bridgestones gereden, Michelins gehad, en nu zit er achter een Metzeler Roadtec onder. En die is toch vrij vlot vierkant geworden, nou rijdt ik veel woon-werk en dat helpt natuurlijk niet echt, maar de Bridgestones leken daar toch minder last van te hebben. De Michelins vond ik eerder niet echt prettig, maar dat was toen onder een TDM, misschien doet ie het beter onder de Versys :?
En dan is er nog een Pirelli Scorpion die wel eens onder de Versys gebruikt schijnt worden.
Is er iemand hier die met deze Pirelli's rijdt?
Ik twijfel nu tussen toch weer Bridgestone T30 of eens de Pirelli's proberen
 
Ik heb nu nog de standaart fabrieksbanden onder mijn versys (2017). Echt klere banden. Was dunlop ofzo geloofk.
Als ze op zijn ga ik voor de michelin pilot road attack4. Deze hadk onder mijn tiger 1050. Top banden. Sleten niet snel. Super grip bij droog en top grip met regen. In de eifel met regen toen gereden. Had het idee alsof ik op het circuit reed zoveel grip..
Had alleen ook hyperpro op de tiger.. niet op de versys dus weet niet hoe deze banden zich gedragen hieronder...
Maar ik ga iig voor de pilot road 4 of pilot road attack 4.. weet niet meer de precieze versie en naam
 
Hi dames en heren, toch nog 1-maal om jullie expertise vragen vooraleer ik een Versys aanschaf. Ik heb er 1 op het oog uit Belgie, deze staat op papier op 35kw maar volgens de verkopen staat hij op vol vermogen maar kan dit in Belgie naderhand niet meer worden aangepast. Hoe kan ik dit op de fiets controleren? Word dit vanuit Kawasaki standard met een fysieke begrenzer gedaan of zit dit in de software?

En heeft iemand een idee of dit problemen zou kunnen veroorzaken bij het invoeren?
 
De RDW vertelt me dat ze bij een keuring de Belgische papieren over nemen. Ze doen geen vermogensmeting dus er komt gewoon 35kw op mijn NL kentekenbewijs te staan. Mocht ik toch vol vermogen op mijn kenteken willen moet ik dit via de importeur laten terugwijzigen?

Kortom: als ik deze importeer staat hij op vol vermogen maar 35kw op het kentekenbewijs. Wat voor problemen zou ik hier mee kunnen krijgen?
 
De RDW vertelt me dat ze bij een keuring de Belgische papieren over nemen. Ze doen geen vermogensmeting dus er komt gewoon 35kw op mijn NL kentekenbewijs te staan. Mocht ik toch vol vermogen op mijn kenteken willen moet ik dit via de importeur laten terugwijzigen?

Kortom: als ik deze importeer staat hij op vol vermogen maar 35kw op het kentekenbewijs. Wat voor problemen zou ik hier mee kunnen krijgen?

Je papieren kloppen niet met het voertuig. En je verzekering gaat ervan uit dat het een 35kw voertuig is.

Ik zou gewoon zorgen dat het klopt. Even vragen of de Coc bij het voertuig is. En kijken welk vermogen daar op staat?

Edit: en je importeur kan het alleen wijzigen als er een dubbele type goedkeur op de motor zit. Dit dus zeker checken op je COC.
 
Laatst bewerkt:
Als je de verzekeraar uitdrukkelijk verwittigt dat de motor op vol vermogen staat, zou je in principe geen verzekeringstechnische problemen mogen hebben bij een onverhoopt ongeval...

Klopt, maar het is weer extra rompslomp, en nog steeds kloppen je papieren niet met je voertuig. Ook bij verkoop van de motor gaat het weer gedoe geven.
 
Ik snap je punt helemaal Maarten, enkel de keurmeester geeft zelf al aan dat het alleen te controleren is met een vermogensbank, ik ben niet voornemens om mijn fiets daar op te zetten en als hij total loss is word dat een beetje lastig.

Los daarvan mag ik volgens mij rijbewijs gewoon vol vermogen rijden.

Dat er een administratieve kink in de kabel zit ben ik met jullie eens maar ik denk zelf eigenlijk niet dat dit een problem hoeft te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan