Gestolen: MV Agusta Brutale 800RR

De dief zelf confronteren met een verassingsbezoekje?
Nu mogen jullie denken dat ik een broekschijter ben, maar daar ben ik geen voorstander van ... zie het mezelf niet meteen doen, tenzij je duidelijk ziet dat het een amateur* is.

Ik ga mijn leven niet riskeren voor een stuk materieel ding :N

Als ze mijn vrouw en/of kinderen bedreigen, veranderd dat de zaak, en zal ik met de str*nt in mijn broek in de verdediging gaan.

* iemand die MIJN motor probeert te stelen is 97,5% kans dat het een amateur is.
Iemand die TS zijn motor probeert te stelen, ondanks al de sloten, is zo goed als zeker geen amateur ...


Verder heb ik iets gelezen in de zin van, "TS heeft nu wel een wijze les geleerd, dat hij best zo geen mooi ding meer koopt ..."
Nou, het kan toch niet zijn dat die dieven ervoor zorgen dat iemand zich niet meer mag aanschaffen wat hij/zij graag ziet???
 
Of het me hoog zit?
Behoorlijk.
Die vieze kansloze klootzakken moeten nou toch echt eens van andermans spullen afblijven.
Laat ik ze niet betrappen, want elke dienstdoende agent zou dan net effe te laat komen.
En als de arm der wet dan toch langskomt na de melding kunnen ze gelijk een ambulance mee laten komen.
Mot nou toch echt een keer klaar zijn.
Vr gr

Jij lijkt me eerder het type dat, als je helemaal door het lint gaat, zover gaat dat je een hogelijk verontwaardigde brief in het streekkrantje plaatst, of op een nerdenforum post (bv. hier).
 
Waar het omgaat is dat diefstal zo min mogelijk profit opbrengt.


Daar heb jij gelijk. Maar hoe cru en sneu het voor TS ook is; ik denk dat zijn geliefde MV ergens in een of ander MOE-land, al dan niet in onderdelen, pure winst opbrengt.
 
Goed........nou wist ik al dat mijn idee niet helemaal waterdicht zou zijn, maar ook ik probeer zoveel mogelijk mee te denken om dit best wel inmiddels groeiende probleem van motordiefstal de kop in te drukken.
Nou ben ik het niet met jou eens om dan die dief maar lekker zijn gang te laten gaan.
Ook ik ben geen gekke Henkie en als er meer dan 2 man loopt te kloten dan is het wel zo verstandig om eerst 112 te bellen.
Maar dan nog zou ik erop af gaan en uiteraard niet zonder iets in den handen.
Want ervan uitgaande dat die motherfucker ook zijn slijptol of schroevendraaier ter hand zou kunnen nemen is zeer denkbaar.
Maar dan nog.......we kunnen dit soort asholes toch niet zomaar ermee weg laten komen?
Leven is risico nemen.
Dat doen we allemaal al met dagelijks op onze motorfiets te stappen en rond te rijden tussen allerhande oenen die niet goed opletten of niet kunnen rijden met hun koekblikken.
Het gesprek of gevecht aangaan met een doorsnee dief lijkt mij stukken minder risico vol.
Angst is een slechte raadgever zegt men, en daarmee ben ik het eens.
Dus elke dief die betrapt wordt op zijn gemene daad, mag dan toch ruiterlijk beloont worden met tenminste een goed gesprek.ha ha ha ha ha
Maar wellicht is het onderwerp motordiefstal een gebed zonder end.
Want als ik zie wat en hoe er gestolen wordt, dan kan je maar beter stoppen met motorrijden of een heel oud barrel gaan rijden.
En dat allemaal voor zulk tuig?
Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.
Ik lust ze GVD helemaal rauw dat vullis tuig.
Vr gr

Ik snap jouw idee, én frustratie, én goede intenties wel, maar ik denk dat het vooral zonde van de energie en tijd is.

Gaan we het heft in eigen handen nemen dan ken ik er ook nog wel een paar. Als ik echter naar andere landen kijk waar dit zomaar kan (neem nou heel extreem, Amerika) dan ben ik er niet van overtuigd dat dit de samenleving ten goede komt.

De politie bellen die verder weinig tot niets doet (of kan doen) is vaak ook geen oplossing, maar dat doe je omdat het een verplichting is.

Een goede pasklare oplossing voor dit probleem bestaat denk ik niet binnen de regels welke hier gelden.

Een goede verzekering om te pijn achteraf te verzachten is naar mijn mening een vereiste. Voorkomen is denk ik nagenoeg niet mogelijk. Anders heb je denk ik een gat in de markt gevonden en loop vast en zeker binnen!

Wat rest is het hen zo moeilijk mogelijk maken binnen onze regelgeving. Ik denk dat het voor de rest onmacht is, want jij moet jou aan de regels houden, maar zij doen dat uiteraard niet. Ga je op dezelfde toer dan ben als je pech hebt nog zwaarder het bokje ook. :X
 
Laatst bewerkt:
Wat rest is het hen zo moeilijk mogelijk maken binnen onze regelgeving. Ik denk dat het voor de rest onmacht is, want jij moet jou aan de regels houden, maar zij doen dat uiteraard niet. Ga je op dezelfde toer dan ben als je pech hebt nog zwaarder het bokje ook. :X


Hoe je het ook wendt of keert; je bent altijd zelf de meest gedupeerde.
 
De dief zelf confronteren met een verassingsbezoekje?
Nu mogen jullie denken dat ik een broekschijter ben, maar daar ben ik geen voorstander van ... zie het mezelf niet meteen doen, tenzij je duidelijk ziet dat het een amateur* is.

Ik ga mijn leven niet riskeren voor een stuk materieel ding :N

Als ze mijn vrouw en/of kinderen bedreigen, veranderd dat de zaak, en zal ik met de str*nt in mijn broek in de verdediging gaan.

* iemand die MIJN motor probeert te stelen is 97,5% kans dat het een amateur is.
Iemand die TS zijn motor probeert te stelen, ondanks al de sloten, is zo goed als zeker geen amateur ...


Verder heb ik iets gelezen in de zin van, "TS heeft nu wel een wijze les geleerd, dat hij best zo geen mooi ding meer koopt ..."
Nou, het kan toch niet zijn dat die dieven ervoor zorgen dat iemand zich niet meer mag aanschaffen wat hij/zij graag ziet???
Denk als je de broek vol afgedankte voedselresten en bacterieen hebt ze zelf wel weg rennen. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik snap jouw idee, én frustratie, én goede intenties wel, maar ik denk dat het vooral zonde van de energie en tijd is.

Gaan we het heft in eigen handen nemen dan ken ik er ook nog wel een paar. Als ik echter naar andere landen kijk waar dit zomaar kan (neem nou heel extreem, Amerika) dan ben ik er niet van overtuigd dat dit de samenleving ten goede komt.

De politie bellen die verder weinig tot niets doet (of kan doen) is vaak ook geen oplossing, maar dat doe je omdat het een verplichting is.

Een goede pasklare oplossing voor dit probleem bestaat denk ik niet binnen de regels welke hier gelden.

Een goede verzekering om te pijn achteraf te verzachten is naar mijn mening een vereiste. Voorkomen is denk ik nagenoeg niet mogelijk. Anders heb je denk ik een gat in de markt gevonden en loop vast en zeker binnen!

Wat rest is het hen zo moeilijk mogelijk maken binnen onze regelgeving. Ik denk dat het voor de rest onmacht is, want jij moet jou aan de regels houden, maar zij doen dat uiteraard niet. Ga je op dezelfde toer dan ben als je pech hebt nog zwaarder het bokje ook. :X

Goeie waakhond (dus niet elke willekeurige herder) en een bord dat hij er is.
Word hij dan gegrepen tja bordje en de afsluiten (poort en toegan tot erf. )
Helaas werkt dat bij gezamelijke garages niet zo heel goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan