Wat maakt dat je 'fan' bent van een bepaalde coureur?

Buellbloke

Gedigitaliseerde lul
27 jan 2011
9.541
4.191
De meeste van ons hebben zo hun voorkeuren, maar waarom?

Wat maakt dat je 'fan' bent van Pedrosa of juist van Miller?

Waarom zie je liever de grijns van Marquez dan die van Rossi?

Waarom laat je '58' op je arm zetten maar niet het huisnummer van je overleden grootvader?

En zo verder!

Ben benieuwd!
 
De meeste van ons hebben zo hun voorkeuren, maar waarom?

Wat maakt dat je 'fan' bent van Pedrosa of juist van Miller?

Waarom zie je liever de grijns van Marquez dan die van Rossi?

Waarom laat je '58' op je arm zetten maar niet het huisnummer van je overleden grootvader?

En zo verder!

Ben benieuwd!

naar wat de pers van een coureur maakt ;)
 
likability, behaalde prestaties, merk van 't team en nationaliteit van de coureur
 
Laatst bewerkt:
karakter (zover je kan beoordelen op een scherm)
rijstijl

zo iets..
Kort en simpel

En ja, soms verdwijnt je favoriet..
(de mijnes rijdt al effe mee, maar zal binnenkort 'verdwijnen', maar zijn opvolger is er al O-) )
 
Almachtige winnaar voor de massa. :P

Vlekkeloze - foutloze rijstijl op het circuit en machinebeheersing zoals ik het zelf zou willen kunnen.
Regelmatig winnen of gewonnen hebben geeft wel extra zeggingskracht. :)

En enige sympathie natuurlijk, onze geest verdraait onze manier van kijken de hele tijd..
 
Laatst bewerkt:
Ik denk vooral het karakter van de persoon belangrijk is als ik naar mijzelf kijk. Zo ben ik vaak fan van Italianen, omdat die op mij grappig overkomen (of ze daar nu iets aan kunnen doen of niet). Dat typische accent wanneer zij Engels spreken kietelt iets in mij. Ik heb Italiaanse collega's die geen Nederlands spreken en ik ben soms spontaan verliefd.v :o

Vooral Rossi heeft dit, maar Simoncelli had dit ook. Stelletje clowns zo nu en dan waarom ik moet lachen.

Zo is Pedrosa een gentleman, maar wat een dooie. Lorenzo vind zichzelf vooral heel goed, maar ook daar is de humor ver te zoeken. Dovi, ondanks dat hij een Italiaan is vind ik het ook maar een dooie. Iannone daarentegen dan weer niet! Daar heb ik weer meer affiniteit mee dan met Dovi.

Marques doet weinig verkeerd wat betreft zijn persoonlijkheid. Ik krijg het er niet warm of koud van als ik hem hoor spreken. Vinales is nog een guppie. Die durft nog niet zoveel te zeggen...

Vdm Mark is een Nederlander en daarom ben ik een fan van hem. Dat is echter iets waar hij geen invloed of op heeft. Het is een nette jonge die enorm kan gumme met dat ding, maar het is wel een saaie Rotterdammer zeg waardoor er niet meer affiniteit ontstaat als dat er nu is.

Al die gasten kunnen op hun beurt goed rijden. Als je fan zou zijn van hen die goed kunnen rijden dan ben je fan van het halve veld. Voor mij speelt de persoonlijkheid erg mee en dan met name de humor. Lachen is gezond en als je mij aan het lachen weet te maken is dat een gezonde zaak! *D
 
Laatst bewerkt:
Het belangrijkste: ik wil bij de motorcoureurs waar ik naar kijk de passie voelen voor motoren en motorsport. Ik mag het wel als een coureur een beetje buiten de lijntjes durft te kleuren, maar tegelijkertijd een ambassadeur is voor de sport. Ook belangrijk: om fan van iemand te kunnen zijn, moet er zo nu en dan een succeservaring plaatsvinden waarvoor te juichen valt. In de eerste plaats kijk je toch naar sporters, niet gewoon naar random mensen.

Wie daarvoor bij mij in aanmerking zijn gekomen, door de jaren heen (vanaf ~2005)? Rossi op 1, Hayden op 2, Marquez op 3, dan Simoncelli, dan Troy Bayliss, dan heel veel niks, en daarna wil ik ook nog wel eens juichen voor of dankbaar terugdenken aan Stoner, Dovizioso, Van der Mark, Spies, Edwards. Wie ik nu nog vergeet, vond ik blijkbaar toch niet bijzonder genoeg. :+
 
Almachtige winnaar voor de massa. :P

Vlekkeloze - foutloze rijstijl op het circuit en machinebeheersing zoals ik het zelf zou willen kunnen.
Regelmatig winnen of gewonnen hebben geeft wel extra zeggingskracht. :)

En enige sympathie natuurlijk, onze geest verdraait onze manier van kijken de hele tijd..

Ik ben meer van de underdogs.
Haga is mij door de jaren heen het meest onder de huid gekropen.
Kon blunderen als een grote,totaal geen strateeg,what you see is what you get (sorry whizzad :P )
Maar als ie zijn dag had liet ie de "goden" huilen,in wanhoop achter ,totaal vernederen,knokken tot de laatste snik,respect afdwingen.En altijd fair
Daarbij is zijn droge humor/zelfspot uniek (nou met een tikkeltje Mamola )

Het zal me voor de rest aan mijn ballen jeuken dat ie nooit wereld kampioen is geworden :+

Ik mis hem -O-

full
 
Laatst bewerkt:
Garry McCoy *O*

Die gast kon driften met een 500cc alsof hij aan het dirttracken was.
 
Foggaty.....gozurt uit de sloppenwijk.
Heb met hem tig jaren terug samen met zijn vrouw in hotel zitten bieren en iedere keer als ik hun tegen kom is het gelijk alsof je elkaar gisteren nog heb gezien ...super vent.
 
Ik ben meer van de underdogs.
Haga is mij door de jaren heen het meest onder de huid gekropen.
Kon blunderen als een grote,totaal geen strateeg,what you see is what you get (sorry whizzad :P )
Maar als ie zijn dag had liet ie de "goden" huilen,in wanhoop achter ,totaal vernederen,knokken tot de laatste snik,respect afdwingen.En altijd fair
Daarbij is zijn droge humor/zelfspot uniek (nou met een tikkeltje Mamola )

Het zal me voor de rest aan mijn ballen jeuken dat ie nooit wereld kampioen is geworden :+

Ik mis hem -O-

[afbeelding]

en het coolste helmdesign (daarom heb ik hem ook) 8-)
 
Dat jaar dat Lorenzo zijn sleutelbeen brak op Assen en twee dagen later (met operatie tussendoor) naar de vijfde plek reed. Respect...... en daardoor toch wel fan.
 
Ik heb geen uitgesproken favoriet en fan ben ik van eigenlijk niemand. Wél zie ik-in de MotoGP-Rossi het liefst winnen en in de Moto3(nu nog)uiteraard Bo Bendsneyder. Maar meestal denk ik; moge de beste winnen. Als Rossi of Bendsneyder om wat voor reden dan ook niet mee kunnen komen ga ik niet zitten schelden of degenen die het beter doen valpartijen, pech of wat dan ook toewensen.
 
Laat ik beginnen met te stellen dat ik een beetje raar ben.
Ik heb altijd een zekere antipathie tegen VR gehad, net als tegen alle andere mensen die "populair gingen doen". Altijd dat aandacht trekken, de jofele jongen uithangen etc. doet bij mij geen goed. Die "feestjes" na een overwinningdoen mij groen uitslaan.
Datzelfde heb ik met JL, maar dan nog een slagje erger. Van VR geloof ik nog dat hij echt zo'n type is, bij JL denk ik altijd dat hij het zo speelt om net zo populair te kunnen worden als VR.

Ik ben altijd meer fan (bij gebrek aan een beter woord) geweest van rijders die normaal doen/deden en toch presteerden. Vandaar dat ik nu Pedrosa een titel gun.
Vroeger was Mick Doohan mijn "held". Een buitenbeentje (voor mijn doen) was Wayne Gardner.

Maar als ik iemand de clown of de acrobaat zie uithangen na een overwinning erger ik mij. Als ze dat vaak doen krijg ik een antipathie tegen ze, en dus vooral als ik denk dat het gespeelde emotie is....
 
:Y ik lijk op Haga *O*

Kan je ook zo lekker driften dan???
(zo iets kan ik mij nog herinneren, of ik zit met een ander in mijn hoofd. Correct me if a'm wrong)
Haga #41, the King of drift..

Alweer erg lang geleden iig
 
Ik denk vooral het karakter van de persoon belangrijk is als ik naar mijzelf kijk. Zo ben ik vaak fan van Italianen, omdat die op mij grappig overkomen (of ze daar nu iets aan kunnen doen of niet). Dat typische accent wanneer zij Engels spreken kietelt iets in mij. Ik heb Italiaanse collega's die geen Nederlands spreken en ik ben soms spontaan verliefd.v :o

Vooral Rossi heeft dit, maar Simoncelli had dit ook. Stelletje clowns zo nu en dan waarom ik moet lachen.

Zo is Pedrosa een gentleman, maar wat een dooie. Lorenzo vind zichzelf vooral heel goed, maar ook daar is de humor ver te zoeken. Dovi, ondanks dat hij een Italiaan is vind ik het ook maar een dooie. Iannone daarentegen dan weer niet! Daar heb ik weer meer affiniteit mee dan met Dovi.

Marques doet weinig verkeerd wat betreft zijn persoonlijkheid. Ik krijg het er niet warm of koud van als ik hem hoor spreken. Vinales is nog een guppie. Die durft nog niet zoveel te zeggen...

Vdm Mark is een Nederlander en daarom ben ik een fan van hem. Dat is echter iets waar hij geen invloed of op heeft. Het is een nette jonge die enorm kan gumme met dat ding, maar het is wel een saaie Rotterdammer zeg waardoor er niet meer affiniteit ontstaat als dat er nu is.

Al die gasten kunnen op hun beurt goed rijden. Als je fan zou zijn van hen die goed kunnen rijden dan ben je fan van het halve veld. Voor mij speelt de persoonlijkheid erg mee en dan met name de humor. Lachen is gezond en als je mij aan het lachen weet te maken is dat een gezonde zaak! *D

Als Michael van der Mark volgt op twitter, dan zie je dat tie knul echt wel humor heeft.
 
Kan je ook zo lekker driften dan???
(zo iets kan ik mij nog herinneren, of ik zit met een ander in mijn hoofd. Correct me if a'm wrong)
Haga #41, the King of drift..

Alweer erg lang geleden iig

:N ,dan zit mijn broek vol :') ,maar gestoord ben ik wel :P

Het is "samurai of slide" :) ,nitro nori,haga-san

full


Consent Form | Sport Rider
 
Laatst bewerkt:
King of drift.....ja dan ben je wel een echte fan van Haga als je hem zo noemt. :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan