Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

Gisteren zag ik ineens dat een van mijn voorpoot lekt. Kan iemand mij vertellen waar ik een voorvork keerring en stof keerring kan bestellen? Ik kan nergens een setje vinden inclusief de stofkeerring.

En welke viscositeit voorvork olie kan ik het beste pakken?

Het gaat om een Gen1 uit 2003.

Apriliaparts dus :)
 
Iemand geïnteresseerd in een zadelovertrek met gel-schuim om je keiharde zadel van je V4 comfortabel te maken:

$_86.JPG


https://link.marktplaats.nl/m1214875359
 
Zoo afgelopen weekend nog 2 dagen in de Eifel gereden. Helemaal geen spijt van. Wat een heerlijke machine is het toch, die tuono.
Alles zonder problemen gedaan. Gelijk even een mooie bocht uitgezocht voor wat leuke plaatjes :)
full
 
Zoo afgelopen weekend nog 2 dagen in de Eifel gereden. Helemaal geen spijt van. Wat een heerlijke machine is het toch, die tuono.
Alles zonder problemen gedaan. Gelijk even een mooie bocht uitgezocht voor wat leuke plaatjes :)
[afbeelding]


Gave foto !
Ik heb afscheid genomen van mn italiaanse hengst
En ga nu vol voor de superduke R heren

Auf wiedersehen😂


Gr Jorgossssss

Jammer '(
Tevens lijkt het mij geen straf zon superduke :X
Veel plezier en veilige kilometers gewenst met de superduke! :Y
 
Hey,

Gisteren zag ik ineens dat een van mijn voorpoot lekt. Kan iemand mij vertellen waar ik een voorvork keerring en stof keerring kan bestellen? Ik kan nergens een setje vinden inclusief de stofkeerring.

En welke viscositeit voorvork olie kan ik het beste pakken?

Het gaat om een Gen1 uit 2003.

Ik heb laatst de all balls racing set besteld via MLM parts, deze stond niet onder Tuono onderdelen, maar wel onder RSV mille onderdelen en is inclusief stofkappenset. Qua viscositeit heb ik de standaard voorgeschreven 10W genomen.
 
De pakking van het deksel van de voorste cilinder lekt olie bij mijn gen2. Is dit goed zelf te vervangen, of toch maar gelijk laten doen met controle van de klepspeling?

Met wat geduld kan ik prima zelf knutselen (een beurt geven is geen probleem), maar bijvoorbeeld de klepspeling controleren lijkt voor mij een stap te ver om zelf te doen.
 
Ik heb laatst de all balls racing set besteld via MLM parts, deze stond niet onder Tuono onderdelen, maar wel onder RSV mille onderdelen en is inclusief stofkappenset. Qua viscositeit heb ik de standaard voorgeschreven 10W genomen.

SKF maakt low friction seals, loopt ie net ff wat mooier van. Even bij HK informeren.
 
Voordat ik een nieuwe bestel vraag ik nog maar een keer: iemand nog een zwarte bagster hoes over voor een oertuono of mille met dezelfde tank?
 
SKF maakt low friction seals, loopt ie net ff wat mooier van. Even bij HK informeren.

De All Balls racing set bestaat ook uit low friction seals, ben zelf altijd wel te spreken over de snelle levering via mlm dus vandaar de keus. Geen idee hoe het zich verhoudt ten opzichte van de SKF seals.
 
De pakking van het deksel van de voorste cilinder lekt olie bij mijn gen2. Is dit goed zelf te vervangen, of toch maar gelijk laten doen met controle van de klepspeling?

Met wat geduld kan ik prima zelf knutselen (een beurt geven is geen probleem), maar bijvoorbeeld de klepspeling controleren lijkt voor mij een stap te ver om zelf te doen.

Ga je binnenkort de klepspeling laten controleren ? hoe erg is de lekkage ?
Of te wel als je deze winter de speling laat controleren ( ik ga er van uit dat je de motor minder gebruikt in de winter) , dan de pakking laten vervangen bij de controle.
Je zou kunnen proberen of de bouten wel goed aangedraaid zijn. Dus even op moment zetten. Meestal helpt dit niet. Is de pakking zijn flexabiliteit verloren.
 
Ga je binnenkort de klepspeling laten controleren ? hoe erg is de lekkage ?
Of te wel als je deze winter de speling laat controleren ( ik ga er van uit dat je de motor minder gebruikt in de winter) , dan de pakking laten vervangen bij de controle.
Je zou kunnen proberen of de bouten wel goed aangedraaid zijn. Dus even op moment zetten. Meestal helpt dit niet. Is de pakking zijn flexabiliteit verloren.

Ja, dat is wel de bedoeling, dan toch maar tegelijk laten doen. Ik ga komemd weekend de luchtfilterbox ook eens openen om te zien hoe het er daarin uitziet. Wellicht spuugt ie daar de olie eruit.
 
Ben inmiddels ook weer aan de Tonnie. Werd gek van de zithouding van de Mille.

Wil wel van die rode hugger en radiatorcovers af. Dus als iemand wil ruilen, roep maar.
full
 
Mooie foto! Zag hem onlangs nog in de stad staan.

Thanks! En dat kan inderdaad, doe m'n woon-werk-stage nog altijd met de T.

Ben inmiddels ook weer aan de Tonnie. Werd gek van de zithouding van de Mille.

Wil wel van die rode hugger en radiatorcovers af. Dus als iemand wil ruilen, roep maar.

Ah, de tuono uit Holwierde :) je hebt de mega Aprilia sticker al van het kontje af zo te zien?
Heb volgens mij nog een standaard plastic huggertje liggen, en nog wel een setje radiator covers, eentje met een heel klein plekje. Ruilen wil ik niet, maar je mag ze wel overnemen. PB maar bij interesse ;)
 
Laatst bewerkt:
Thanks! En dat kan inderdaad, doe m'n woon-werk-stage nog altijd met de T.Ah, de tuono uit Holwierde :) je hebt de mega Aprilia sticker al van het kontje af zo te zien?
Heb volgens mij nog een standaard plastic huggertje liggen, en nog wel een setje radiator covers, eentje met een heel klein plekje. Ruilen wil ik niet, maar je mag ze wel overnemen. PB maar bij interesse ;)

Klopt helemaal. Stuk dichterbij dan Uithoorn waar ik de vorige weg haalde. Op de racing/factory uitvoering na ook de mooiste kleur.

Ik hou je aanbod even in gedachten.

@ zichthuis: dank!

De akra aan de andere kant maakt het af. Veruit de mooiste pijp voor een Appie. Wat klinkt dát mooi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan