Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Wat voor banden zijn er aan te bevelen voor deze brommer?
Ik heb Pirelli Sport Demon er onder liggen. Rijdt prima maar ik heb geen ervaring met andere banden er onder. Onder mijn GPZ liggen BT45's, maar omdat dat ding al ruim twee jaar stil staat heb ik geen idee meer hoe dat rijdt :')
 
mooi brommertje voor weinig! Zijn redelijk kogelvrij dus met een beetje werk goed rijdend te krijgen, tenzij er een hobbybob bezig is geweest natuurlijk :P Remmen reviseren is zeker aan te bevelen, ook de MC. maar een goede tweedehands scheelt weer werk :) ik heb eventueel nog wel redelijke cups liggen mocht dat wenselijk zijn.

verder zou ik de carburateurs gewoon even loshalen en schoonmaken, nieuwe filters en vloeistoffen en kijken of de brandstofpomp werkt. Vering zal wellicht een update nodig hebben :P
 
Sinds kort eigenaar van een Hawk :)

De brommer had al een jaar of 5 stil gestaan in een schuur.
De eigenaar zag er niets meer in en ik heb de brommer gekregen *O*
Je begrijpt dat er dan wel wat werk aan zit.

Voor ik ben begonnen met centen uitgeven heb ik eerst gekeken of ze nog wel rond wilde.
Daarna heb ik de oude benzine er uit gegooid, verse er in met FORTE reiniger.
Op dat moment werd het spannend, gaat ze aanslaan?
Na een hoop gepruttel en gerochel kwam de brommer weer tot leven.
Ze loopt dus en kan ik gaan "investeren"

Wat moet er gebeuren:
  • accu
  • Olie 10W40 + filter
  • Ketting + tandwielen (zijn aanwezig)
  • banden voor en achter
  • Voorrem - klauw is vastgeroest
  • remvloeistoffen
  • ........tips......

Voorrem, is het zinvol om te reviseren? De cups zijn ook te ver verroest.
Of moet ik gewoon kijken voor een beter (compleet) exemplaar?

Nu ben ik een beetje uit de normale banden.
De laatste drie jaar een GSX 1100F 16" voorwiel, daarvoor bijna 9 jaar op een GS1150 gereden.
Wat voor banden zijn er aan te bevelen voor deze brommer?

Khoor jullie graag,

Marcel
[afbeelding]