Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Wat voor banden zijn er aan te bevelen voor deze brommer?
Ik heb Pirelli Sport Demon er onder liggen. Rijdt prima maar ik heb geen ervaring met andere banden er onder. Onder mijn GPZ liggen BT45's, maar omdat dat ding al ruim twee jaar stil staat heb ik geen idee meer hoe dat rijdt :')
 
mooi brommertje voor weinig! Zijn redelijk kogelvrij dus met een beetje werk goed rijdend te krijgen, tenzij er een hobbybob bezig is geweest natuurlijk :P Remmen reviseren is zeker aan te bevelen, ook de MC. maar een goede tweedehands scheelt weer werk :) ik heb eventueel nog wel redelijke cups liggen mocht dat wenselijk zijn.

verder zou ik de carburateurs gewoon even loshalen en schoonmaken, nieuwe filters en vloeistoffen en kijken of de brandstofpomp werkt. Vering zal wellicht een update nodig hebben :P
 
Sinds kort eigenaar van een Hawk :)

De brommer had al een jaar of 5 stil gestaan in een schuur.
De eigenaar zag er niets meer in en ik heb de brommer gekregen *O*
Je begrijpt dat er dan wel wat werk aan zit.

Voor ik ben begonnen met centen uitgeven heb ik eerst gekeken of ze nog wel rond wilde.
Daarna heb ik de oude benzine er uit gegooid, verse er in met FORTE reiniger.
Op dat moment werd het spannend, gaat ze aanslaan?
Na een hoop gepruttel en gerochel kwam de brommer weer tot leven.
Ze loopt dus en kan ik gaan "investeren"

Wat moet er gebeuren:
  • accu
  • Olie 10W40 + filter
  • Ketting + tandwielen (zijn aanwezig)
  • banden voor en achter
  • Voorrem - klauw is vastgeroest
  • remvloeistoffen
  • ........tips......

Voorrem, is het zinvol om te reviseren? De cups zijn ook te ver verroest.
Of moet ik gewoon kijken voor een beter (compleet) exemplaar?

Nu ben ik een beetje uit de normale banden.
De laatste drie jaar een GSX 1100F 16" voorwiel, daarvoor bijna 9 jaar op een GS1150 gereden.
Wat voor banden zijn er aan te bevelen voor deze brommer?

Khoor jullie graag,

Marcel
[afbeelding]

Doe je goed :Y een setje van cup + keerringen kost € 84,08 bij Honda, dus het is al snel goedkoper om een goede vervangende klauw te plaatsen, aangezien dit type klauw op een hele berg Honda's zit; CBR1000F, VFR750, CB400, CB750, CBR400RR, etc.

Ik heb een webshop met motoronderdelen (www.gegshop.nl), ik kan je ook verder helpen met het lijst parts, als je daar behoefte aan hebt. Dit hele lijstje kan ik je zo aan helpen.

Heel veel plezier van je Hawk *D
 
Laatst bewerkt:
Wat voor banden zijn er aan te bevelen voor deze brommer?

Khoor jullie graag,

Marcel

radiaal: 110/70 voor 160/60 achter... michelin pr3... had hiervoor pilot powers...
niet meer te krijgen in die maat, pp2ct wel, maar dat is mi. overkill, houdt er
rekening mee dat je snelheid op de teller toeneemt door de kleinere voorband en
achterband, dus lagere topsnelheid. Oplossing: cbr600f2 teller/speedo in je vooras plaatsen, voortandwiel vervangen met 17 ipv 16 tanden.

Ik ben zelf niet gek van Continental; Dunlops en Pirelli's heb ik geen ervaring mee; Bias-ply banden (Dunlop Arrowmax/Michelin Pilot Activ) zou ik er direct afknikkeren... erg verouderd.
 
Laatst bewerkt:
Raar probleempje met m'n voorrem, hij is vanaf de eerste aanleg keihard en remt direct. Er is geen sprake van opbouw in remkracht ofzo. Dacht eerst dat m'n remzuigers niet meer teruggingen in de klauw, maar m'n wiel draait gewoon vrij rond wanneer ik m'n rem niet inknijp. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Uiteraard gaat het zooitje open, maar ik kan nu 1,2,3 niet verzinnen waar het aan ligt.
 
De rempompzuiger zit waarschijnlijk vast. Dan moet je veel kracht zetten en klapt hij er opeens vol door. Erg irritant. Rubbertje opzij duwen en wd40 inspuiten helpt soms al wat.
 
radiaal: 110/70 voor 160/60 achter... michelin pr3... had hiervoor pilot powers...
niet meer te krijgen in die maat, pp2ct wel, maar dat is mi. overkill, houdt er
rekening mee dat je snelheid op de teller toeneemt door de kleinere voorband en
achterband, dus lagere topsnelheid. Oplossing: cbr600f2 teller/speedo in je vooras plaatsen, voortandwiel vervangen met 17 ipv 16 tanden.

Ik ben zelf niet gek van Continental; Dunlops en Pirelli's heb ik geen ervaring mee; Bias-ply banden (Dunlop Arrowmax/Michelin Pilot Activ) zou ik er direct afknikkeren... erg verouderd.
Voor straat gebruik zijn die banden prima (zie bijv Schaaf op Youtube, rijd ook gewoon met BT45 :9) en een afwijkende bandenmaat moet je ook maar willen, vond zelf dat de Hawk te nerveus werd met 110/70 waardoor ik de brommer niet goed in de bocht kon zetten. Misschien is het voorkeur maar ik hou het liever bij de originele maten. :)
 
De rempompzuiger zit waarschijnlijk vast. Dan moet je veel kracht zetten en klapt hij er opeens vol door. Erg irritant. Rubbertje opzij duwen en wd40 inspuiten helpt soms al wat.
:^

Had ik ook op vakantie, toen alles rondom de remhendel ingespoten met kettingvet gezien ik niks anders voor handen had. Kon ik weer een paar uurtjes normaal remmen en daarna kwam het weer terug..
 
meestal gaat rubber opzwellen met dat soort middelen, dus da's meer een noodgreep voor even. Remrevisie erin, niet veel werk en meestal gewoon nodig na meer dan 25 jaar
 
Iedereen bedankt voor de reacties :)

Even een kleine vraag, hoe de neuk halen jullie die diep verstopte bougies er uit?
Gewoon een pijpsleuteltje past niet. -O-
 
Iedereen bedankt voor de reacties :)

Even een kleine vraag, hoe de neuk halen jullie die diep verstopte bougies er uit?
Gewoon een pijpsleuteltje past niet. -O-
Met de originele bougiesleutel, daarmee gaat het wel makkelijk. Anders geen idee. :9

89216mj1000-spark-plug-wrench-honda-xl-400v-xl-600v-xl-650v-transalp-xr-400-fmx-650-nx-650-dominator-.jpg
 
meestal gaat rubber opzwellen met dat soort middelen, dus da's meer een noodgreep voor even. Remrevisie erin, niet veel werk en meestal gewoon nodig na meer dan 25 jaar

Thx voor de tips, zal eens checken. Was niet het eerste wat in me op zou komen, aangezien er een half jaar geleden een nieuw setje ingegaan is, maar het zou goed kunnen
 
Zorg dat er in de bougiesleutel een rubber "vasthoudertje" zit..als je de sleutel terughaalt en de bougie valt weer terug moet je flink klooien als je geen pincet of lang smal tangetje in de buurt hebt ;)
 
Voor straat gebruik zijn die banden prima (zie bijv Schaaf op Youtube, rijd ook gewoon met BT45 :9) en een afwijkende bandenmaat moet je ook maar willen, vond zelf dat de Hawk te nerveus werd met 110/70 waardoor ik de brommer niet goed in de bocht kon zetten. Misschien is het voorkeur maar ik hou het liever bij de originele maten. :)

Je hebt een punt, het is ook persoonlijke voorkeur.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor de reacties :)

Even een kleine vraag, hoe de neuk halen jullie die diep verstopte bougies er uit?
Gewoon een pijpsleuteltje past niet. -O-

vfr bougie-sleutel: 89216MR5870
full


(ik neem aan ook bij andere winkels te krijgen... want cmsnl is zeker niet de goedkoopste)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand of weet iemand een leuke uitlaatdemper (absorbtie) met E keur, die een veel leuker geluidje geeft dan de standaard ntv demper.
En die er zo op past?
 
Er staat een demper voor een ntv op marktplaats. Een Delkevic, geen idee of het een E-keur heeft en hoe het geluid is.

Edit: geen keurmerk en ERG luid (volgend de Delkevic website)

Ik ben zelf erg content met mijn Future demper.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand of weet iemand een leuke uitlaatdemper (absorbtie) met E keur, die een veel leuker geluidje geeft dan de standaard ntv demper.
En die er zo op past?

Absorptie demper met e keur zijn er niet veel. Dan moet er een db-killer in zitten als ze je aanhouden en is alleen interessant voor Duitsland. Dan kun je net zo goed een goed gedempte uitlaat nemen zonder e keur.
Ik heb een bsm vampire onder de NTV. Kan ook een willekeurige andere demper voor je pas maken voor de NTV.
 
Iemand hier interesse in een NTV? Ik he een matzwarte staan die weg mag. Zit een rizoma fatbar stuur op. Instelbare vorkpoten en een 6 zuigerklauw met rvs remleiding. Recent onderhoud gehad. Bsm vampire demper. Alles werkt. Zadel is niet heel mooi meer. Enige puntje is dat hij bij flink optrekken in de 2e versnelling even een schokje geeft. Zit in de versnelling. Bij normaal optrekken merk je het niet.
Voor 350 euro mag hij weg.
Foto moet ik nog maken
 
Ik heb ook een BSM Vampire op mijn Hawk. Komt een fijn, diep brommend geluid uit. Met of zonder db killer merk ik trouwens weinig tot geen verschil in geluid. Alleen als ik naar Duitsland ga of een circuitdag heb moet ik die demper er wel in doen.
Maar eens de zaag er in zetten want die killer is echt achterlijk lang.
 
En met een bsm vampire heb ik ook een k&N open luchtfilter nodig en een afstelling op de testbank met andere gasnaalden en zo toch?

Als ik bij BSM bestel: de slip on 1 is 345,- euro
de 2-1 476,- euro =>de eerste van 345 ik nodig zeker want bij die andere zitten ook de pijpen naar de cilinders, en past die dan zo, of moet ik nog een? stuk hebben?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan