Marc Marquez topic deel II

Is dat zo?
Vroegah wel,maar ik vind hem steeds gematigder,mainsteam
Is ook wel persoonlijk,denk ik :)

Vroeger ging het hem wat makkelijker af tot lopen geinen op de grid vlak voor de start.Concurrentie is nu zo hoog dat het gewoon al zijn concentratie kost om op het niveau te presteren van zijn tegenstanders dus geinen is er niet meer bij.
 
Is ook wel zo, maar zeg nu zelf; wat stralen Marquez, Lorenzo, Vinales en Pedrosa nu helemaal uit? Ook jij weet dat een groot gedeelte van het publiek voor Rossi komt en dat het nog wel even kan duren voor er weer zo'n persoonlijkheid in de wegrace-sport opduikt en er zo'n 20 jaar zijn stempel op zal drukken.

Tja ik ben altijd meer van de superbike geweest,
een foggy,haga chili,om er enkelen te noemen,die hadden mijns inziens charisma/uitstraling.
Daarbij komt dat je charisma veel beter live kunt ervaren/bepalen.
Als b.v. een haga begon te spreken,bij een persconferentie in het paddock (waar ik aanwezig was) hing er altijd wel iets vrolijks in de lucht en was iedereen muisstil als hij sprak,om daarna in lachen uit te barsten als haga had gesproken :) (lolbroek nitro :t )

Supersic was eigenlijk de laatste die een dusdanig charisma had wat mij aansprak,en wat,mijns inziens,rossi lang geleden heeft verloren :t
 
Laatst bewerkt:
Vroeger ging het hem wat makkelijker af tot lopen geinen op de grid vlak voor de start.Concurrentie is nu zo hoog dat het gewoon al zijn concentratie kost om op het niveau te presteren van zijn tegenstanders dus geinen is er niet meer bij.

Ja dat zal zo zijn,maar dat doet dus afbreuk aan de "lolbroek"die ie ooit was :)
Capice? ;)
 
Ja dat zal zo zijn,maar dat doet dus afbreuk aan de "lolbroek"die ie ooit was :)
Capice? ;)

Zijn fans volgen hem al vanaf zijn beste jaren en herinneren hem zo, als ik nu met de sport in aanraking kwam weet ik ook niet of ik fan van hem zou zijn... Marquez ligt nu meer voor de hand, maar dat is niet direct iemand waar ik me mee kan identificeren/tegen op kan kijken, waarschijnlijk leeftijdsdingetje... het is ook moeilijk te ontdekken wie hij is, alleen maar politiek correcte nietszeggende antwoorden bij interviews, ingestudeerde glimlach voor de camera's, in plaats van zijn beste vriend zoals Rossi heeft hij papa in de pitbox bij hem... tja, het is wel een geweldig coureur.
 
Laatst bewerkt:
Zijn fans volgen hem al vanaf zijn beste jaren en herinneren hem zo, als ik nu met de sport in aanraking kwam weet ik ook niet of ik fan van hem zou zijn... Marquez ligt nu meer voor de hand, maar dat is niet direct iemand waar ik me mee kan identificeren/tegen op kan kijken, waarschijnlijk leeftijdsdingetje... het is ook moeilijk te ontdekken wie hij is, alleen maar politiek correcte nietszeggende antwoorden bij interviews, ingestudeerde glimlach voor de camera's, in plaats van zijn beste vriend zoals Rossi heeft hij papa in de pitbox bij hem... tja, het is wel een geweldig coureur.

ik ben nu eenmaal niet zo'n trouw volger.
Mijn motto is : verandering van spijs doet eten :)
Dusch mijn favorieten willen nog weleens veranderen :P
Net als mijn motoren,je moet alles eenmaalgeprobeerd hebben,het leven is tekort om te blijven "hangen"
 
Laatst bewerkt:
ik ben nu eenmaal niet zo'n trouw volger.
Mijn motto is : verandering van spijs doet eten :)
Dusch mijn favorieten willen nog weleens veranderen :P
Net als mijn motoren,je moet alles eenmaalgeprobeerd hebben,het leven is tekort om te blijven "hangen"

Toch kan het bij bijvoorbeeld parasailen, parachutespringen, abseilen en bungeejumpen wel handig zijn om dat juist wél te doen :Y :+
 
Laatst bewerkt:
Toch kan het bij bijvoorbeeld parasailen, parachutespringen, abseilen en bungeejumpen wel handig zijn om dat juist wél te doen :Y :+

Aan een boom? :+

Ik probeer al jaren motoren op circuits niet in de weg te rijden. :$
Dat vind ik al spannend genoeg :P
 
Stel dat Rossi na het Ducati debacle eind 2012 gestopt was,

Zouden dan de Rossi fans fan geworden zijn van Marquez?
(Vanwege z'n rijstijl en kwaliteiten)?

Ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

Leuke vraag! :Y

Wat mij betreft: ik was al gecharmeerd door Marquez tijdens zijn Moto2-tijd, en in 2013 en 2014 leek het er sterk op dat Marquez dé opvolger zou zijn van Rossi. Ik denk dat veel fans van Rossi wel klaar waren voor een kalme overgang van Rossi naar Marquez, en die twee hadden dat zelf ook door. Rossi genoot er zichtbaar van om te racen met, en zelfs verslagen te worden door, iemand die hetzelfde zeldzame talent en genot naar de baan kon brengen. Speels, jong, tikje brutaal en ondeugend, gigantisch succesvol. Simoncelli was dé perfecte opvolger geweest voor Rossi, maar in diens afwezigheid ging die rol naar Marquez.

Misschien dat Sepang '15 daarom des te harder aankwam: het voelde voor veel mensen als echt puur verraad. Niet alleen naar Rossi, maar ook naar iedereen die twee jaar lang in Marquez had geïnvesteerd, bereid was om de liefde voor Rossi mee te nemen naar deze nieuwe rijzende ster. Marquez had alles en iedereen geërfd van Rossi, en in één klap werd al die goodwill ongedaan gemaakt.

Naarmate de relatie tussen die twee weer een beetje normaal is geworden en de herinnering wegzakt, wint Marquez langzaam wel weer veel fans voor hem. Zeker als-ie dit jaar ondanks flinke tegenstand de titel pakt. Ik ben meer van het vergeven dan van eeuwig haatdragen, hoewel die smet er wel altijd zal zijn.
 
Even snel een post . Snel een andere pagina
_O-

Tip:

53SKaDk.jpg


:+
 
Laatst bewerkt:
Leuke vraag! :Y

Wat mij betreft: ik was al gecharmeerd door Marquez tijdens zijn Moto2-tijd, en in 2013 en 2014 leek het er sterk op dat Marquez dé opvolger zou zijn van Rossi. Ik denk dat veel fans van Rossi wel klaar waren voor een kalme overgang van Rossi naar Marquez, en die twee hadden dat zelf ook door. Rossi genoot er zichtbaar van om te racen met, en zelfs verslagen te worden door, iemand die hetzelfde zeldzame talent en genot naar de baan kon brengen. Speels, jong, tikje brutaal en ondeugend, gigantisch succesvol. Simoncelli was dé perfecte opvolger geweest voor Rossi, maar in diens afwezigheid ging die rol naar Marquez.

Misschien dat Sepang '15 daarom des te harder aankwam: het voelde voor veel mensen als echt puur verraad. Niet alleen naar Rossi, maar ook naar iedereen die twee jaar lang in Marquez had geïnvesteerd, bereid was om de liefde voor Rossi mee te nemen naar deze nieuwe rijzende ster. Marquez had alles en iedereen geërfd van Rossi, en in één klap werd al die goodwill ongedaan gemaakt.

Naarmate de relatie tussen die twee weer een beetje normaal is geworden en de herinnering wegzakt, wint Marquez langzaam wel weer veel fans voor hem. Zeker als-ie dit jaar ondanks flinke tegenstand de titel pakt. Ik ben meer van het vergeven dan van eeuwig haatdragen, hoewel die smet er wel altijd zal zijn.
Wanneer komt je roman uit? _O- :t
 
Kwa persoonlijkheid was Sic zeker de opvolger, kwa prestaties leek het richting een titelkandidaat te gaan. Maar of hij ook (meervoudig) motogp kampioen zou worden...

Marquez heeft wel geluk gehad dat de rookierule verdween en hij meteen in een geolied fabrieksteam kon komen. Gresini was wel ervaren, maar zeker niet van dezelfde kwaliteit als repsol op dat moment.

Marquez is zeker een belangrijk deel van de toekomst. Aan dat gedoe in 2015 kan hij niks meer doen, maar ik denk wanneer hij blijft rijden zoals hij nu doet, dat zijn fanbase alleen maar gaat groeien. De Rossi fans die zijn talent niet kunnen inschatten naar waarde zullen de sport vast verlaten zodra Rossi dat doet...

Ben zeker geen fan van Marquez maar vind het geweldig hoe hij de Honda uitwringt tot de max.
 
Laatst bewerkt:
Bedenk daarbij wel dat Rossi meer charisma in zijn kleine teen heeft dan Marquez in zijn hele lichaam. De persoonlijkheid Rossi kunnen de meeste GP rijders niet aan tippen.
Laat ik beginnen met te stellen dat ik een beetje raar ben.
Ik heb altijd een zekere antipathie tegen VR gehad, net als tegen alle andere mensen die "populair gingen doen". Altijd dat aandacht trekken, de jofele jongen uithangen etc. doet bij mij geen goed. Die "feestjes" na een overwinningdoen doen mij groen uitslaan.
Datzelfde heb ik met JL, maar dan nog een slagje erger. Van VR geloof ik nog dat hij echt zo'n type is, bij JL denk ik altijd dat hij het zo speelt om net zo populair te kunnen worden als VR.

Ik ben altijd meer fan (bij gebrek aan een beter woord) geweest van rijders die normaal doen/deden en toch presteerden. Vandaar dat ik nu Pedrosa een titel gun.
Vroeger was Mick Doohan mijn "held". Een buitenbeentje (voor mijn doen) was Wayne Gardner.

Maar als ik iemand de clown of de acrobaat zie uithangen na een overwinning erger ik mij. Als ze dat vaak doen krijg ik een antipathie tegen ze, en dus vooral als ik denk dat het gespeelde emotie is....

Marquez is momenteel de beste rijder van het veld, maar niet het populairst. En dat zal hij ook niet worden denk ik zo. Hij heeft een echte killers-mentaliteit, en daar maak je geen vrienden mee. Maar je wint er wel titels mee, en daar gaat het hem om.
 
Laatst bewerkt:
Kan alleen voor mezelf spreken: Marquez had al geen hele goede reputatie in de Moto2. Dat was hem echter door velen snel vergeven door zijn ongelofelijke skills die hij vanaf dag 1 in de MotoGP vertoonde. Echter heeft hij ook een aantal ontzettende lompe en onnodige acties uitgehaald t.o.v. zijn collega's waardoor ze uitvielen. Ook dit werd hem vergeven. Tot dat hij zich met een titelstrijd ging bemoeien. Dat was de druppel. Had hij dit niet bij Rossi, maar bij een ander gedaan, dan was ik er ook klaar mee geweest. Net als met de act van zijn pa iedere keer in de Honda pitbox. Wat er in Sepang is gebeurd kun je niet wegwissen. Was dat niet gebeurd, dan had hij wel weer een andere domme actie uitgehaald, waardoor zijn populariteit gedaald was. Heb ook het idee dat Marquez er zelf maling aan heeft of hij populair is of niet. Lijkt me ook niet het belangrijkste waar je mee bezig moet zijn als coureur zijnde.

Dit is dus wat mij vooral stoort aan de familie Marquez. Want niet alleen Marc rijdt rond alsof de baan van hem is. Alex heeft die houding ook en papa naast de baan die zou zweren dat hij voor zijn kids toch echt het dure toegangskaartje heeft gekocht waardoor zij vrij baan moeten hebben. En PAS OP als je iets doet waardoor zij geen vrij baan hebben.

Dit is natuurlijk enorm zwart \ wit verwoord (en lekker overdreven), maar zo kan ik het beeld wat ik bij "Marquezzen" heb het beste verwoorden.

En Marc kan zeker sturen als de beste. Spectaculair en ook nog efficiënt. Hij brengt sensatie naar de GP wat mooi is om naar te kijken. Hij is een aanwinst voor de sport, dat zeker! :Y

Zoals ieder mens zijn er plus en minpunten. Onbegrip kan ik er overigens niet voor hebben, want ze zijn bezig met "winnen". Fatsoenlijk vind ik het niet.

Ik zou zelf waarschijnlijk dan ook nooit een echte "winnaar" kunnen zijn, want die ikke ikke ikke houding ontbreekt als het hierom gaat.
 
Laatst bewerkt:
Nu wordt vaak Sepang 2015 erbij gehaald, ok, het was een niet slimme actie van beide.
Maar dit voelde nog niet als verraad.

Wel de wedstrijd erna (geloof ik).
VR starte als laatste, en knokte zich een weg naar voren (al dan niet geholpen
door hier en daar zijn landgenootjes).
Wat mij nog meer in het verkeerde keel schat schoot:
JL rijdt op kop, MM er achter, probeerde 1x een inhaal actie en bleef daarna rustig
achter JL aan rijden (terwijl hij duidelijk zichtbaar sneller was).
Tot het moment dat Dani in de buurt kwam, en vervolgens WEL met
zijn EIGEN team maat de clinche aan ging, om er voor te blijven.
Dat voelde meer als verraad...

Weet zeker dat ik persoonlijk nooit een MM 'fan' zal gaan worden.
Ondanks ik zeker wél kan genieten (en frustreren) van zijn stijl en (al dan niet rare)
actie's..

Mijn 'fan' opvolger staat al klaar, in de vorm van Zarco
(en hopend op om Bo in de GP te zien (vdM niet zo erg veel van mee gekregen, maar ook mooi om hem in de GP te zien))..

Edit:
En ja, zijn pa moeten ze ook een keer weren uit de boxen!!!
Zal wel een vingertje ergens in hebben zitten, denk ik dan maar O-)
 
Laatst bewerkt:
Laat ik beginnen met te stellen dat ik een beetje raar ben.
Ik heb altijd een zekere antipathie tegen VR gehad, net als tegen alle andere mensen die "populair gingen doen". Altijd dat aandacht trekken, de jofele jongen uithangen etc. doet bij mij geen goed. Die "feestjes" na een overwinningdoen mij groen uitslaan.
Datzelfde heb ik met JL, maar dan nog een slagje erger. Van VR geloof ik nog dat hij echt zo'n type is, bij JL denk ik altijd dat hij het zo speelt om net zo populair te kunnen worden als VR.

Ik ben altijd meer fan (bij gebrek aan een beter woord) geweest van rijders die normaal doen/deden en toch presteerden. Vandaar dat ik nu Pedrosa een titel gun.
Vroeger was Mick Doohan mijn "held". Een buitenbeentje (voor mijn doen) was Wayne Gardner.

Maar als ik iemand de clown of de acrobaat zie uithangen na een overwinning erger ik mij. Als ze dat vaak doen krijg ik een antipathie tegen ze, en dus vooral als ik denk dat het gespeelde emotie is....

Marquez is momenteel de beste rijder van het veld, maar niet het populairst. En dat zal hij ook niet worden denk ik zo. Hij heeft een echte killers-mentaliteit, en daar maak je geen vrienden mee. Maar je wint er wel titels mee, en daar gaat het hem om.

Ik heb dit in het geval van de MotoGP totaal niet, maar begrijp jou wel heel goed.

Ik heb dat bijvoorbeeld met voetbal. Messi vs Ronaldo is in de voetballerij zo'n onderwerp altijd.

Ikzelf ben enorme fan van Messi precies om wat jij hierboven schrijft. Ik kan dat popie jopie gedoe van die Ronaldo niet uitstaan. Ik zie zijn kwaliteiten. Ik denk zelfs ook dat hij een completere aanvaller is dan Messi (of hij daarmee beter is laat ik in het midden), maar toch kan ik Messi veel meer waarderen omdat hij vooral normaal doet.

Met Rossi heb ik dat juist niet. Het verschil welke ik zelf zie is dat Rossi vooral een clown is en dus grappig doet terwijl andere vooral willen horen dat zij het mannetje zijn. Wellicht is dat ook wat Rossi uiteindelijk wilt horen, maar dat weet hij dan vaak op een verdomd grappige manier over te brengen. Ik denk toch dat humor echt heel belangrijk is wil je de aandacht van mensen op een positieve manier trekken als je dan toch zo'n roeptoeter bent.

Van lachen worden mensen blij en als mensen blij zijn is het positief. Als hij mensen niet laat lachen door een mooie race neer te zetten dan doet hij dat wel door zijn humor te uiten. Je kan zeggen wat je wilt, maar gevoel voor humor heeft die man zeker (of dat nu jouw humor is, is een andere vraag).
 
de meteoriet in de F1 heet verstappen en we zien wat er gebeurt er wordt zelfs al gesproken over een nl gp we hebben in de motogp ook een nederlandse toprijder nodig om het weer net als vroeger te laten opleven tijdens de grote 3 wil boet jack.

Helemaal mee eens.
Nu ook nog net zolang als VR, zijn kunde en mentaliteit vol houden.
MM wordt VR 2.0 ;)

Eens om de zoveel jaar land er een meteoriet op aarde, waar dan een nieuw coureur
uit komt kruipen..
 
jammer dat mm zijn ware aard heeft laten zien anders was ik wel fan van hem geweest ik ben wel fan van zijn rijstijl.

Leuke vraag! :Y

Wat mij betreft: ik was al gecharmeerd door Marquez tijdens zijn Moto2-tijd, en in 2013 en 2014 leek het er sterk op dat Marquez dé opvolger zou zijn van Rossi. Ik denk dat veel fans van Rossi wel klaar waren voor een kalme overgang van Rossi naar Marquez, en die twee hadden dat zelf ook door. Rossi genoot er zichtbaar van om te racen met, en zelfs verslagen te worden door, iemand die hetzelfde zeldzame talent en genot naar de baan kon brengen. Speels, jong, tikje brutaal en ondeugend, gigantisch succesvol. Simoncelli was dé perfecte opvolger geweest voor Rossi, maar in diens afwezigheid ging die rol naar Marquez.

Misschien dat Sepang '15 daarom des te harder aankwam: het voelde voor veel mensen als echt puur verraad. Niet alleen naar Rossi, maar ook naar iedereen die twee jaar lang in Marquez had geïnvesteerd, bereid was om de liefde voor Rossi mee te nemen naar deze nieuwe rijzende ster. Marquez had alles en iedereen geërfd van Rossi, en in één klap werd al die goodwill ongedaan gemaakt.

Naarmate de relatie tussen die twee weer een beetje normaal is geworden en de herinnering wegzakt, wint Marquez langzaam wel weer veel fans voor hem. Zeker als-ie dit jaar ondanks flinke tegenstand de titel pakt. Ik ben meer van het vergeven dan van eeuwig haatdragen, hoewel die smet er wel altijd zal zijn.
 
MM heeft zeker een rijstijl die ons alle aanstaat, blijft alleen jammer dat hij een Spanjaard is. Daar komt niks geloofwaardig vandaan.
 
MM heeft zeker een rijstijl die ons alle aanstaat, blijft alleen jammer dat hij een Spanjaard is. Daar komt niks geloofwaardig vandaan.
Een verwend nest die toevallig heel aardig kan motorrijden.

Wat gaan we zien als het op Valencia op een man tot groot kind(MM) gevecht zal aankomen wie het zal zijn dit jaar.
 
Laatst bewerkt:
Wat een gezeur over waar hij vandaan komt Spanje of Italië of waarvandaan dan ook. Hij staat wel weer op de pole. En is voorlopig gewoon de snelste. En ja hoop dat hij morgen gewoon wint. Gun het dovi zeer zeker en misschien komt hij nooit meer zo dicht bij de titel. Maar hoop gewoon dat Marc Marquez de titel pakt en dan nog een paar titels. Maar eerst dit jaar maar even afmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan