Yamaha TRX850 topic deel 10

Allez, ik kom hier ook ne keer binnen vallen !
Gisterenavond heb ik mezelf een donkergroene TRX van '97 kado gedaan! Nu zou ik graag twee modificaties doen:
1) straatlegale dempers. De originele die er nu op zitten, hebben geen demping meer, die werd er door één van de vorige eigenaars uit gehaald. Dus ik zoek een setje originele goeie dempers, of een setje straatlegale van een ander merk.
2) remmerij vooraan vervangen. Ik zou er graag een rempomp en die blauwe remklauwen van een R6/R1 op monteren, en natuurlijk ook andere remleidingen. Maar van welk bouwjaar mogen die klauwen en die rempomp zien?
(Ik ben van België trouwens)
 
Laatst bewerkt:
Dat je 'van Belgie' bent was vanaf het eerste woord in je post al duidelijk. :+
Originele dempers worden gebruikt wel aangeboden, ze zijn wel heel zwaar (5kg per stuk dacht ik).

Van de bluespot remklauwen past eigenlijk elk jaargang. Behalve de radiaal gemonteerde variant natuurlijk.
De eerste versie (o.a. Thundercat) hadden een extern leidinkje. Het type zonder is ietsjes beter.
Inderdaad verstandig om de bijhorende rempomp te nemen. Icm de originele rempomp voelt de remhendel té hard aan.
 
Dank je Tarwetijger, voor je antwoord. Ondertussen heb ik op motorsloop.be een setje klauwen met bijhorende rempomp zien staan, 120 euro in totaal. Dat ga ik vanavond bestellen.
Originele dempers zijn altijd vervelend zwaar. Welke zijn goeie andere merken (er zijn er veel, ik weet het) die goed gedempt klinken?
Paul
 
Dank je Tarwetijger, voor je antwoord. Ondertussen heb ik op motorsloop.be een setje klauwen met bijhorende rempomp zien staan, 120 euro in totaal. Dat ga ik vanavond bestellen.
Originele dempers zijn altijd vervelend zwaar. Welke zijn goeie andere merken (er zijn er veel, ik weet het) die goed gedempt klinken?
Paul
Eigenlijk allemaal (Akrapovic, Laser) wel, mits je met E-keur (dus incl. dB-killers) rond rijdt.
Kun je evt. de killers er nog eens uit schroeven en lekker rond brullen áls je wil.
 
180917_IMG_3022.jpg


(Bijna) knie aan de grond met regenbanden. :9
De baan was dan ook eigenlijk droog. :+
 
Hallo! Sinds gisteren ben ik ook eigenaar van een mooie TRX.
Hij komt uit 1999 en heeft nog geen 30000km op de klok. Heb hem in Duitsland gekocht, moet hem nog invoeren.
https://www.dropbox.com/s/t2l1utygizrsy6e/2017-09-23 16.43.11.jpg?dl=0
X_rsIf5ofGYeVu_RM83XuznYIWg54FZJAbvs5ZfSP8U%2CZZ2qNPwiWsJiQpRbT2GGBM5vNP5jmomr_GSZU_G1qxU

De motor is nu voorzien van een superbike stuur en een ander ruitje. Ik heb alle originele delen erbij. Terugbouwen gaat zomaar, moet nog even kijken wat het lekkerste rijdt. Helaas is de kuip wel afgezaagd voor dit superbikestuur, maar dat is gelukkig wel erg netjes gedaan.
Verder is de motor echt in topconditie, geen krasje te vinden!
 
Laatst bewerkt:
Hier enkele fotootjes van mijn exemplaar.

Er zit een setje gloednieuwe uitlaatdempers op, een Yamaha-dealer in de buurt had die al 20 jaar mooi verpakt op zijn zolder liggen! Voor 200€ mocht ik ze hebben. Verder bluespot remklauwen plus rempomp, voor 75€.
Remleidingen zijn van HEL. Zijn ietsjes te fel geel naar mijn smaak, maar dat bleek niet zo op de foto's.

i.php


20171012122420-2a819d86-la.jpg


i.php


Als ik trouwens de TRX een bijnaam zou geven, zou het Scarface, of Twoface zijn. Jullie hebben nu zijn rechterkant gezien. Ik moet nog eens een fotootje trekken van zijn linkerkant. Dan snap je 't wel.

Nu heb ik nog een vraagje over de schokbreker achteraan. 60000km en 20 jaar oud: daar moet iets aan gebeuren. Meteen maar vervangen, of gewoon es goed laten reviseren? Ik lees hier en daar dat die originele schokbreker toch behoorlijk goed is?
 
Beste Muug,
welkom oept forum,
Die amortiseur achter is top, gewoon laten reviseren,
wat je wel kan doen is,
kortere wishbones zodat Trx achter hoger komt.
Grtjes Joebiker
 
Mooi aktiefoto....not for personal use :+
Ja best fout eigenlijk heh :X
Meestal wacht ik het seizoen af en beslis aan het einde welke pics ik bestel.
Maar nu zijn ze me allemaal net niet mooi genoeg. -O-

Deze is wel leuk Maar liefst een dikke kneedown foto natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een bellypan liggen van mijn TRX, ik vind het niet mooi staan.

interesse dan hoor ik het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan