Het MT-07 Tracer topic - deel I

Relic ik heb jaren afgewisseld, mijn k75rt in de winter en somers alles eraf en naked. Wil echt niet meer zonder scherm en eigenlijk kuip in de winter

Logisch!
Eigenlijk heeft iedereen gewoon 2 motors nodig.
een lichte(re) voor de zomer, stad, bochten en fun en een zwaardere (met toeters en bellen) voor minder weer en veel snelweg.
 
voor wie het interessant vind:
m'n achterband was op.
Daar ik de 180 band niet helemaal lekker vond sturen, maar eens een (oude) 170/60-17 band (PR3) er op gegooid om te proberen.
bevalt me uitermate goed: vooral het laatste stukje als je de bocht door gaat is de Tracer veel meer "gewillig" dan met de 180 band.
het sturen is een stuk vlotter
 
De achterband van 180 bevalt me wel, heb amper schaamrand over, enige beperking is de voorband die me belet nog platter te gaan, de standaard voelt te vaag aan en zal zeker nu het wat kouder gaat worden preventief vervangen worden door een MPP 2CT of MPP3 zachtere voorband om het bij Michelin te houden ofwel een volledige switch naar de Metzeler M7RR

Met een 170 bandje achteraan kan ik me wel voorstellen dat de Tracer nog levendiger en vlotter op zen flank te leggen is, maar de limit van de grip zal ook sneller bereikt worden en je zal bijgevolg je rijstijl dienen aan te passen als je hem niet wil kwijtspelen in de bocht.
 
@vortex;
Bij een smallere maat band op dezelfde maat velg heb je meer rubber op 't asfalt.

de band komt bol te staan, het gedrag wordt dan zeer schichtig, bijgevolg zal de limit eerder bereikt worden.
Ben tevreden met de 180 achteraan. Courante maat met veel goeie merkbanden ter beschikking.
Zou enkel naar soft compound willen gaan, that's all. Zo'n road4 is eigenlijk voor dikke toerbuffels van +250kg bedoeld. Heb vooraan reeds paar keer waarschuwing gehad.
Nu temperaturen kouder gaan worden, gaat dit meer gaan voorkomen vrees ik.
En de tractie contorle is enkel de stand van de gasmanet & de ecu in je kop die op tijd kan corrigeren *O*
 
Sinds een paar maanden overgestapt vd rode Tracer 900 naar de rode Tracer 700, omdat ik tweecilinders toch wel leuk vind.

Fotootje
full


Vraagje: kan het geluid beter (dieper) zonder gelijk 600-800 Euro kwijt te zijn, iemand ervaring, tips?
 
Ik heb een standaard uitlaat van de mt-07 op internet gevonden waar een van de bochtjes aan de binnenkant uitgehaald is waardoor hij wat leuker klinkt. was 70 euro, je kan het ook zelf doen
 
Ik heb een standaard uitlaat van de mt-07 op internet gevonden waar een van de bochtjes aan de binnenkant uitgehaald is waardoor hij wat leuker klinkt. was 70 euro, je kan het ook zelf doen

ok bedankt, dit heeft mijn vriend ook met zijn 900 gedaan en die klinkt idd een stuk beter.
Eens kijken of er nog andere methoden zijn anders maar eens gaan googlen op een standaard uitlaat, winterprojectje ;)
 
Ik heb voor een kleine 500 eurie een Gianelli eronder hangen, komt meer dan genoeg geluid vanaf en wat ik belangrijk vond is dat ie E-keur heeft, omdat ik regelmatig het buitenland in ga. Als je dat niks interesseert is het Engelse black widow wellicht een goed alternatief.

Moet idd toegeven dat met de std uitlaat je niet echt het gevoel hebt dat je op een motor rijdt ;)

Btw vreemde switch van een 900 naar een 700, al snap ik het persoonlijk wel, want ik vind het geluid en karakter van de 2 cilinder ook leuker dan die van de 3 cilinder (kom van Triumph af).
 
ik heb nog een originele uitlaat liggen..zal ik bij mn baas polsen of die te koop is? pb me ff als je een bedrag in je hoofd hebt.
 
Wat?! Overloper! :+ (2 cilinder is ook awesome ;))
Anders heb ik hier nog wel een standaard MT-07 uitlaat liggen hier op zolder (zo ver ik weet zou dat moeten passen). Die mag wel weg voor weinig. :Y
 
Laatst bewerkt:
aaargh jullie gaan te snel :) , bedankt voor jullie aanbod maar ik wil me er eerst ff in verdiepen of ik (nou ja ik...) er wel zoveel werk in wil steken.

Overloper? idd ja :Y
De 900 beviel zeer goed maar na een weekje vakantie op een huur 700 was ik om :] , enige wat ik mis is de computer, is toch wel handig
 
Ik snap het wel. Ik mag met regelmaat op de 900 rijden maar ik vind hem minder fijn dan de 700, logger,hoger en met koffers boven de 170 wiebelig tot tankslapper aan toe. geluid is wel cool van de 3 cylinder en de power is fijn maar onnodig. Boordcomputer mis ik ook, of in ieder geval een knopje op je stuur om tripmeter enz te bedienen. led koplamp is ook een gemis en de hvv van de 900 is fijn geintegreerd. en gek genoeg zelfs met mindere vering is de 900 stabieler in de bochten. MIsc te maken met de balhoofdhoek?
Sorry dat we zo snel zijn, je help elkaar graag. ik heb een mt-07 uitlaat eronder en is precies dezelfde ook al zeggen ze van niet.
 
Ik snap het wel. Ik mag met regelmaat op de 900 rijden maar ik vind hem minder fijn dan de 700, logger,hoger en met koffers boven de 170 wiebelig tot tankslapper aan toe. geluid is wel cool van de 3 cylinder en de power is fijn maar onnodig. Boordcomputer mis ik ook, of in ieder geval een knopje op je stuur om tripmeter enz te bedienen. led koplamp is ook een gemis en de hvv van de 900 is fijn geintegreerd. en gek genoeg zelfs met mindere vering is de 900 stabieler in de bochten. MIsc te maken met de balhoofdhoek?
Sorry dat we zo snel zijn, je help elkaar graag. ik heb een mt-07 uitlaat eronder en is precies dezelfde ook al zeggen ze van niet.


jullie zijn echt snel hier; terwijl ik de vraag nog niet gesteld heb, heb ik al antwoord :} . Hier werd idd al gevraagd of de MT07 uitlaat passend is onder de 07 Tracer want bij de 900 schijnt er verschil te zijn.

de verschillen tussen de 700 en 900 heb je treffend omschreven, alleen van een tankslapper heb ik nooit last gehad, als ik 170 rijd is dat hooguit een paar honderd meter op een leeg stukje autosnelweg, dus dat komt niet vaak voor 8-)
 
uitlaten van de MT-07 en de MT-07 Tracer zijn geheel hetzelfde kan ik uit eigen ervaring bevestigen.

Led lamp kun je zo monteren in de Tracer.
(erg fijn in de file)
 
Laatst bewerkt:
Sinds een paar maanden overgestapt vd rode Tracer 900 naar de rode Tracer 700, omdat ik tweecilinders toch wel leuk vind.

Fotootje
[afbeelding]

Vraagje: kan het geluid beter (dieper) zonder gelijk 600-800 Euro kwijt te zijn, iemand ervaring, tips?

Alles van een naakte MT-07 kan er gewoon onder, met dien verstande dat sommige modellen je niet de middenbok montage kan gebruiken. Wil je echt gratis gesteld zijn voor voller geluid, neem je de boormachine en verwijder je het afdekkapje van de demper boor je twee gaatjes van 6mm vlak naast elkaar in de kat demper.
 
Alles van een naakte MT-07 kan er gewoon onder, met dien verstande dat sommige modellen je niet de middenbok montage kan gebruiken. Wil je echt gratis gesteld zijn voor voller geluid, neem je de boormachine en verwijder je het afdekkapje van de demper boor je twee gaatjes van 6mm vlak naast elkaar in de kat demper.


hmm gratis, dat klinkt goed en ook nog eens eenvoudig! Bedankt.
 
hmm gratis, dat klinkt goed en ook nog eens eenvoudig! Bedankt.

daarn plaats je het kapje terug. Natuurlijk is de kat kamer dan wel doorboort. Probeer eerst met 1 gat. Als je groot gaat riskeer je vermogen verlies. Geen probleem er is een groot aanbod originele MT-07 exhausts op ebay en co
 
IMG7567.jpg

IMG7571.jpg

IMG7573.jpg

IMG7475.jpg

IMG7476.jpg

IMG7477.jpg


Nieuwe handkappen, ander scherm, breedstralers, middenbok het begint te komen die 700. De tank kan trouwens een stuk groter, er gaat natuurlijk niet zoveel in maar er is zat ruimte onder het plastic.
Heeft iemand al de streetbox van hyperpro gemonteerd, een ecu flash gedaan en een quickshifter gemonteerd?
Ik denk dat hij dan echt af is
 
Ik zou graag de halogeen verlichting willen vervangen door LED maar welke kan ik nou het beste nemen. Dacht eerst de Philips Limileds maar daar zit zo'n blok aan die je dan weer ergens moet kwijtraken. Aangezien er zo'n dop met rubber achter de koplamp zit lijkt me dat niet de beste keuze. Maar welke dan? En wordt een lamp met passieve koeling niet veel te heet voor de afgesloten koplamp unit?
 
Laatst bewerkt:
neem deze pagina's even door. Daar staat link voor een 8500Lumen led light. Heb er nu twee inzitten, veel beter dan het soft H7 peertje dat er standaard insteekt.

Zou enkel nog het grootlicht samen willen laten branden met het dimlicht,that's all. Wie een eenvoudige oplossing daarvoor heeft mag het laten weten aub?
 
Draad trekken van grootlicht naar dimlicht met een diode er in zou moeten werken.
(ik wil dat ook, maar nog niet mee bezig geweest; moet buiten sleutelen en dan moet het 's avonds licht en behaaglijk zijn)
 
ben volgende week paar dagen thuis, ga ineens verstralers monteren, heb met de tracer een set beugels gratis bijgekregen. heb ondertussen de haynes manual ontvangen, zitten elektro schema's bij. Zal eens bekijken wat ik kan doen met de lichten.
volgend jaar nog een ander uitlaatssysteem eronder, horen ze me tenminste aankomen tussen de files van Antwerpen :-/
 
jawel, vandaag na 27700 km met de dealer contact gehad voor garantie:
startknop is kapot (gaat niet meer terug in de uitgangspositie).
waarschijnlijk interne veertje gebroken. 8-)

Kan er overigens nog steeds prima mee rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan