Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Geen motoren bij betrokken,

Ik reed jaren geleden eens met mn vader over de A28, reden we achter een Bentley, ik geloof een van de eerste modellen met 500+pk's.
De Bentley werd bestuurd door een chaufeur in pak (aan zn pet te zien), achterin zat iemand een krantje te lezen, komt op de linker baan ineens een dure sportwagen ons met een behoorlijke gang voor bij, Ferrari of Lamborghini achtig iets.
Sportwagen is voorbij en de Bentley gaat naar links en gaat er als de brandweer vandoor achter die sportwagen aan...

Was leuk om dat zo te zien
 
Mn broertje heeft een paar week terug zijn oude S4 ingeruild voor het type daarna, het eerste type met V8, 344pk, een monster zegt ie.
Aangezien ik niet in de buurt woon heb ik er helaas nog niet in gereden....
Het was volgens mij een hele nieuwe, afgaand op het kenteken. Bovendien is mijn Hawk met ongeveer 55 ponies, een koude motor én 's nachts in de stad (Rotterdam) nu ook niet echt het toonbeeld van een kanon op twee wielen :P

Ik vind het trouwens wel een mooie auto. Ziet er uit als een standaard burgerbak (op de twee uitlaten na was er niets aan te zien, geen spoilers of wat dan ook voor opsmuk)maar gaat bijzonder rap van zijn plaats :9
 
Werd net flink hard ingehaald door een Audi A4/A6 en een Renault Clio V6 dus er achteraan gereden. Clio ging rustiger rijden en de Audi reed hard door. Helaas konden we bij het volgende stoplicht niet vooraan staan, had wel even naast de Clio willen staan.

Stukje verderop stond ik naast een oude BMW en reed gewoon rustig weg en hij ook, hij haalde mij in en kreeg ik een duimpje :?
Ach, ik snap wel dat hij niet wilde, het was namelijk een 318i
 
Meestal rij ik naast ze om de spanning te vergroten, uiteindelijk draai ik de gashendel dicht, want anders blijf je maar winnen.

Ben nooit eerder legit door een blik verslagen, zou het met een tesla willen uitvechten maar die zijn meestal in eco-modus helaas.
 
Hoi Oma!

Gisteravond bij het laatste stoplicht voor je bij Zwolle richting Hasselt gaat kwam er een Audi naast me staan, terwijl er niemand achter me stond. Ik zag het Audi logo op de velg, dus geen idee wat voor een. Hij bleef naast me, maar de sergeantstrepen dwongen hem achter me te gaan. Ik durfde niet te in te houden of te remmen, want als je het tegelijk doet en hij komt naar rechts, lig ik met 100 onder de Audi of in de berm. Verder niet meer gezien.
 
Net een testritje gedaan met de motor (draaide voorheen op 3 cilinders), en omdat ik het goed wilde testen reed ik (veel) sportiever dan normaal. Op een bepaald rond punt voelde ik de drang om de voor mij uitrijdende getunde BMW 5-en-zoveel bij te benen. Dat lukte aardig, op de rotonde kwam ik tot achter hem. Daarna wilde hij ervandoor, en omdat ik niet meteen de bedoeling had te "racen", kwam het er, door ontbreken van verkeer in de tegenrichting, toch van. Hij rijdt op de 2x2 baan andere auto's voorbij, ik blijf achter hem, hij gaat niet terug naar rechts, en toen kon ik het niet laten om vanwege dat ontbreken van tegenverkeer, de andere kant op te rijden ...

... was hem zo voorbij ...

Verderop weet ik dat het "flitsgevaarlijk" is en er onverwacht verkeer de baan kan opkomen, en vertraag ik weer en ga rechts rijden, komt ie iets verder naast mij, doet zijn vriendin/vrouw het raam open en schreeuwt "zijde gij nu helemaal ZOT of wá?!". Waarop ik antwoord, "ja, en daar geniet ik enorm van!"
Hij reed voor me in, wel met deftige afstand, het volgende ronde punt liep ik weer op hem in, na het rond punt nam hij een eerdere afslag dan die dat ik nodig had. Zou er anders toch niet weer achteraan gegaan zijn.

Tja, we reden beide tussen de 160 en 180 op een 70 weg, maar ik ben de zot omdat ik links ga rijden? _O-
Effe verduidelijken, er was dus in de verste verte geen tegenverkeer, en er zijn daar geen zijstraten of opritten van huizen, fietsers en voetgangers zijn er niet toegelaten, zodanig dat de meesten daar 90 á 100 rijden ipv 70, omdat die 70 regel daar gewoon idioot is ...
Pas een paar km verder is dat niet meer het geval, vandaar dat ik daar ook de race staakte ...

Maar mijn motor doet het in ieder geval weer goed! :] :t
 
Net een testritje gedaan met de motor (draaide voorheen op 3 cilinders), en omdat ik het goed wilde testen reed ik (veel) sportiever dan normaal. Op een bepaald rond punt voelde ik de drang om de voor mij uitrijdende getunde BMW 5-en-zoveel bij te benen. Dat lukte aardig, op de rotonde kwam ik tot achter hem. Daarna wilde hij ervandoor, en omdat ik niet meteen de bedoeling had te "racen", kwam het er, door ontbreken van verkeer in de tegenrichting, toch van. Hij rijdt op de 2x2 baan andere auto's voorbij, ik blijf achter hem, hij gaat niet terug naar rechts, en toen kon ik het niet laten om vanwege dat ontbreken van tegenverkeer, de andere kant op te rijden ...

... was hem zo voorbij ...

Verderop weet ik dat het "flitsgevaarlijk" is en er onverwacht verkeer de baan kan opkomen, en vertraag ik weer en ga rechts rijden, komt ie iets verder naast mij, doet zijn vriendin/vrouw het raam open en schreeuwt "zijde gij nu helemaal ZOT of wá?!". Waarop ik antwoord, "ja, en daar geniet ik enorm van!"
Hij reed voor me in, wel met deftige afstand, het volgende ronde punt liep ik weer op hem in, na het rond punt nam hij een eerdere afslag dan die dat ik nodig had. Zou er anders toch niet weer achteraan gegaan zijn.

Tja, we reden beide tussen de 160 en 180 op een 70 weg, maar ik ben de zot omdat ik links ga rijden? _O-
Effe verduidelijken, er was dus in de verste verte geen tegenverkeer, en er zijn daar geen zijstraten of opritten van huizen, fietsers en voetgangers zijn er niet toegelaten, zodanig dat de meesten daar 90 á 100 rijden ipv 70, omdat die 70 regel daar gewoon idioot is ...
Pas een paar km verder is dat niet meer het geval, vandaar dat ik daar ook de race staakte ...

Maar mijn motor doet het in ieder geval weer goed! :] :t
Ik hou best van vlot rijden, maar met dit soort verhalen heb ik toch niet zo veel. Zeker als ik lees dat jij 170 rijdt op een 70-weg vind ik inderdaad dat jij de zot bent, ongeacht de snelheid van een andere weggebruiker en ongeacht de aanwezigheid van zijwegen en dergelijke.

Maar misschien dat er MF'ers zijn die er wel van genieten. Dan hoop ik voor je dat die ook reageren :+
 
Ik hou best van vlot rijden, maar met dit soort verhalen heb ik toch niet zo veel. Zeker als ik lees dat jij 170 rijdt op een 70-weg vind ik inderdaad dat jij de zot bent, ongeacht de snelheid van een andere weggebruiker en ongeacht de aanwezigheid van zijwegen en dergelijke.

Maar misschien dat er MF'ers zijn die er wel van genieten. Dan hoop ik voor je dat die ook reageren :+
Nou dit was dan ook echt een weg met het katakter ven een snelweg, alleen ontbrak er een fysieke scheiding tussen beide rij richtingen. De reden die de burgemeester van die plaats gebruikt om daar een 70 weg van te maken. Een jaar geleden was het immers nog een 90 weg, maar na het invoeren van de regel dat alles standaard een 70 weg is, heeft hij daar nooit borden laten zetten dat je er wel 90 mag, dus nu automatisch een 70 weg.

Maar door het snelweg karakter is het er wel min of meer "verantwoord" er eens door te trekken, op voorwaarde dat er niet te veel of geen verkeer is.

Er zijn mensen (en MF-ers) die veel ergere stoten uithalen :+
 
Pfff, de wegen die nu 70 zijn in BE waren vroeger banen waar er 90 mocht gereden worden. Dan valt het toch wel mee :)
Het verschil is dan iets van 70-90km :')
Sowieso al het dubbele van de snelheid. Doe ik ook soms, maar dan max 140 want ik ga met moeite sneller dan 165 :')

Ik had 2 dagen geleden achter mij een "sportief" optrekkende Renault Espace of eender wat voor een monovolume. Reed iets van de 70 waar er 70 mocht. Die liep aardig op mij in. Dan maar wat gas gegeven en die verdween in m'n achterspiegel :')

PS: DKP dit ben jij toch niet :+
La police à la recherche d’un motard fou: il a été flashé à du... 201 km/h sur une route limitée à 70 (Photos)
 
Laatst bewerkt:
Dag oma! :W

Vandaag even na 5 uur ging ik hier tussen de twee banen voor rechtdoor tussen de voorste auto's staan. Normaal rijd ik bij groen rustig weg, zat om de auto's ruim voor te blijven. Nu niet. De donkerblauwe Alfa die rechts stond ging gelijk met mij op. Toen het gas toch maar even open gedraaid. :P
 
Vorige week woensdag alleen maar kleiner wordende achterlichten gezien
bij iedere stoplicht sprint -O-

Poes was geen partij voor dat koekblikplastic
tupperware bak..
Zijn achter remschijven waren bijna net zo groot als mijn voorwiel,
en geheel van carbon..

Maar wel een ras echte in het wild gezien, en vooral zijn druk verplaatsing vanuit de uitlaten gevoeld..

Maclaren uit 2016
 
Vanavond op de Martin Luther Kingweg in Alkmaar, richting Kooimeer, een Porshe carbio geval die bij het stoplicht links van me kwam staan en toen het licht op groen ging aan het geluid te horen erg z'n best deed. We gingen gelijk op... en toen draaide ik m'n gas open. :+

Vakking snel joh, zo'n ZRX! Maar van die Porsche had ik toch meer verwacht. Ok, het was geen 911 (denk ik) maar toch.
 
Vanavond op de Martin Luther Kingweg in Alkmaar, richting Kooimeer, een Porshe carbio geval die bij het stoplicht links van me kwam staan en toen het licht op groen ging aan het geluid te horen erg z'n best deed. We gingen gelijk op... en toen draaide ik m'n gas open. :+

Vakking snel joh, zo'n ZRX! Maar van die Porsche had ik toch meer verwacht. Ok, het was geen 911 (denk ik) maar toch.
GS500 niveau ongeveer.
 
Ernaast blijven rijden,ff beetje voorover gaan zitten ,en dan laten winnen ,veel leuker 8-)
 
Ik ben er op de (motorisch best goede) CB550 op een haar na uit gereden door een Volvo 244. Het hielp wel dat er een 250+ pk turbomotor in bleek te zitten _O-
 
Vanavond rond 7.15 ging ik tussen de twee voorste auto's staan bij het stoplicht richting de communicatieweg in Heemskerk. De Audi A8 links van me begon toen meteen te rollen en gaf flink gas toen het licht op groen sprong. Ik heb hem lekker laten gaan dus hij zal nu wel heel trots zijn. :+
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met het koekblik naar de zaak.

Komt er voor het stoplicht een K1600GT met veel moeite door de bizar brede koffers en het smalle tweebaansweg tussen alle auto's en vrachtwagens door naar voren gewrongen om vooraan te kunnen staan. Zelf doe ik het daar nooit met de motor omdat het in tijd geen zin heeft en erg smalle banen zijn.

Maar goed ik sta rechts en hij staat uit eindelijk links vooraan.
We trekken eerst samen op en ik hoor hem gas geven dus vloer ik ook maar even.
Hij maakt daarop geen schijn van kans en tweehonderd meter verder staan we weer samen voor het stoplicht naar de oprit van de snelweg. Hij is wat druk met zijn gashandel en dus begrijp ik de boodschap. :+

Het licht gaat op groen en met direct de de eerste bocht maakt hij uiteraard geen kans en volgt er een lange doordraaier de invoegstrook op. Na de doordraaier vloer ik op nieuw en trek van hem weg ondanks dat ik zijn motorgeluid bij mij binnen kan horen.

Op de snelweg kruipt het spitsverkeer en bij 125 laat ik het blik uitrollen en komt hij mij met brullende motor over de vluchtstrook voorbij. Hoera hij heeft uiteindelijk toch gewonnen. *O*
 
Volgens mij moet een K1600GT de gemiddelde Tesla aardig kunnen hebben... of is 't zo'n P100D in bezopenmodus? :)
 
Volgens mij moet een K1600GT de gemiddelde Tesla aardig kunnen hebben... of is 't zo'n P100D in bezopenmodus? :)

Ik heb sinds een maand een model S 75D.
2x 193kW = 525pk en 660Nm koppel en vierwielaandrijving.

Officieel van 0-100 in 4,4s. Oudere modellen zijn idd iets van 5,5-6 sec naar de 100.

Het belangrijkste verschil is dat hij dat doet in alle omstandigheden waarbij juist het stukje van 80-100 relatief sloom is terwijl in het stuk van 0-80 wordt letterlijk de lucht uit je longen gedrukt tegen de stoelen aan. Van een P100D in ludicrous mode krijg je letterlijk pijn in je lijf en is niet leuk meer. Zeker als bijrijder als het onverwachts gebeurd. Als bestuurder kan je je spieren aanspannen en je adem even inhouden bij de eerste acceleratie klap.

Ook is het oproepen van het vermogen alsof je een schakelaar omhaalt. Terwijl je bij iedere verbrandingsmotor altijd een zekere reactietijd heeft en het daarin al verloren heeft voor de strijd begonnen is.

Met een K1600GT moet je het in theorie kunnen winnen maar dan moet je het gas voor dat het groen wordt al vol open hebben staan om het vermogen ter beschikking te hebben.

Toen ik het welletjes vond bij ca. 125 begon de K1600 weer een beetje in te lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan