Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Mooie stand Eric !

Ik heb, net als jij, vorige week een dag in dat prut weer gereden.
Was op de terugweg uit Luxemburg, en eigenlijk enkel snelweg gepakt omdat het weer zo stormachtig was en constant regen.
Paar x wezen schuilen bij pompstation maar je wordt er niet vrolijk van.

Heb daarbij wel de kans gehad om mn nw handschoentjes te testen. Die blijven heel lang droog van binnen zoals de verkoper zei.

Einde van de maand nog een Nachtrit doen (vanuit Amstelveen) en dan denk ik dat ik het motorseizoen verder voor gezien hou, tenzij er een mooi weekend voorbij komt :Y
 
ik heb mijn motor (GSX650F) verlaagd maar daardoor krijg ik hem alleen niet meer opgebokt. (En mijn man ook bijna niet overigens :') ). Het achterwiel komt nu wel heel hoog in de lucht...

Zijn er hier ook mensen met ervaring wb het (laten) aanpassen/inkorten van de middenbok?

ik heb wel eens een middenbok ingekort
dat was 't minste werk
het gevolg was dat ik alles moest aanpassen (de aanslag,de spanning van de veer)

maw ik begin er niet meer aan :+
mijn oplossing zou zijn sloop je middenbok eraf :Y
volgens mij rolt hij nu ook iets sneller van de bok (je massa ligt immers hoger)
 
Beloofd van het weekend prachtig weer te worden om een stuk te gaan motorrijden.
Temperaturen van rond de 20graden. 8-)

Gelijk dan zaterdag maar het nuttige met het aangename combineren.
Even op en neer naar Zeeland om wielrennen te kijken. Ziet uit als een leuk rondje met de motor. *O*



Hopelijk niet teveel dagjesmensen die richting strand willen gaan.
 
Laatst bewerkt:
Weer akelig stil hier. Is iedereen al in winterslaap of gelet op het lekkere weer gewoon aan het toeren. Anyway een wellicht off-topic vraagje dat ik hier toch even wil stellen. Omdat ik mijn motor vaak in de vroege ochtend voor woon-werk verkeer gebruik breekt nu de tijd weer aan van ergernis nummer 1 te weten het beslagen vizier. Nu ben ik aan het overwegen om een vizier met pin-lock aan te schaffen. Heeft iemand van deze groep daar ervaring mee? Werkt dit echt zo goed als beweerd wordt tegen het beslaan van het vizier? Vertekent het vizier? Jullie reacties zijn meer dan welkom. :]
 
Laatst bewerkt:
Het werkt best aardig maar een helm met goede verluchting is wel een pre, en soms dan moet je nog met de helm op een kier rijden. :P
 
Weer akelig stil hier. Is iedereen al in winterslaap of gelet op het lekkere weer gewoon aan het toeren. Anyway een wellicht off-topic vraagje dat ik hier toch even wil stellen. Omdat ik mijn motor vaak in de vroege ochtend voor woon-werk verkeer gebruik breekt nu de tijd weer aan van ergernis nummer 1 te weten het beslagen vizier. Nu ben ik aan het overwegen om een vizier met pin-lock aan te schaffen. Heeft iemand van deze groep daar ervaring mee? Werkt dit echt zo goed als beweerd wordt tegen het beslaan van het vizier? Vertekent het vizier? Jullie reacties zijn meer dan welkom. :]

Rijd al jaren met Pinlock, zou nooit meer anders willen.
Ik rijd de hele winter door.

Marc
 
Pinlock *O* *O* *O*

Zelf doe ik het vizier ook nog aan de buitenkant behandelen met wat was (waarmee ik de soes poets) om bij vochtig weer/ Mist de buitenkant zo zichtbaar mogelijk te houden.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reacties. :t
Ik denk dat ik de investering van die € 60,00 er maar eens aan ga wagen. Safety first!
 
Eerder heb ik een pinlock vizier gehad maar had ik een soort vreemde spiegeling 's avonds waardoor ik alle lampjes dubbel zag. Ik schijn wel ongeveer de enige te zijn hier op het forum; misschien komt het omdat ik een bril draag?
Overigens heb ik weinig voordeel van pinlock; als mijn vizier niet beslaat, beslaat mijn bril wel en zie ik alsnog niets.
Mijn huidige helm had een pinlock los bijgeleverd en die ligt nog steeds nieuw in de verpakking in de kast. Als ik langzaam rijd, zet ik mijn helm wel op een minikiertje en dat werkt altijd.
 
Laatst bewerkt:
ik heb wel eens een middenbok ingekort
dat was 't minste werk
het gevolg was dat ik alles moest aanpassen (de aanslag,de spanning van de veer)

maw ik begin er niet meer aan :+
mijn oplossing zou zijn sloop je middenbok eraf :Y
volgens mij rolt hij nu ook iets sneller van de bok (je massa ligt immers hoger)

Ik heb het inmiddels laten doen (verlagen). Dealer wilde er niet aan beginnen. Maar een adresje gevonden van smederij (klein, 3 generaties oud dorpsbedrijf, tevens garage + fietsenmaker en de eigenaar rijdt zelf motor en die durfde het wel aan).
Ik heb hem net weer opgehaald. Het ziet er allemaal keurig uit en nu kan ik hem zelf opbokken *O*
 
Laatst bewerkt:
Heb vorige week de Nachtrit gereden die ik samen met een dorpsgenoot georganiseerd heb.
Ontzettend leuk verlopen en niemand in een greppel terug gevonden hoewel daar best aanleiding toe was.

Ik heb een filmpje gemaakt maar eerlijk gezegd zie je daar niet veel op, was eigenlijk wel te verwachten. Ik reed vooraan en dan zie je al helemaal nix. Anders zag je nog de sliert lampen die voor je rijdt.
We waren met 16 motoren en dat is dan ook wel het maximum wil je s-nachts bij elkaar blijven en niet willen stoppen om de meute weer op lijn te krijgen.

klikkerdeklik
 
Van de omgeving zie je inderdaad niet zo veel *D. Lijkt me wel een leuke ervaring om dit 's nachts te doen. Was er nog wel ergens een bak koffie te scoren? Was de rit nog voor een speciaal doel, of gewoon een leuke rit?
 
Was er nog wel ergens een bak koffie te scoren? Was de rit nog voor een speciaal doel, of gewoon een leuke rit?

Hi Eric,

Jazeker was er onderweg Koffie, anders krijgen we muiterij in de ploeg 8-)
De rit nam totaal 3,5 uur in beslag waarvan een half uurtje een tussenstop.

De rit was gewoon voor de gezelligheid en dat is prima gelukt. Van de 16 deelnemers waren er slechts 4 die wel meer 's nachts rijden (dan bedoel ik niet WW verkeer in de winter)
Voor de anderen was de beleving extra omdat het een geheel nieuwe ervaring was om dit 's nachts uit te voeren.

Het samenstellen van de rit op zich was al een uitdaging. Kun je overdag genieten van het uitzicht en de natuur, s-nachts zie je daar niet zo veel van. Je moet je dan meer focussen op verlichte objecten om de rit een beetje inhoud te geven. En natuurlijk je rijkunsten bijschaven :X
 
Goedeavond .

Vraagje startmotor van mijn vader gsx1250f is overleden heeft iemand er hier toevallig nog een liggen?
 
Laatst bewerkt:
De zomer lijkt inmiddels ver achter ons, en ook het weer nodigt niet echt uit om nog een stukje te toeren.
Toch ben ik in gedachte al bezig om in de zomer 2018 weer richting alpenlanden te gaan.

Dit jaar wil ik graag eens richting ‘Bella Italia’ gaan. Meer specifiek de Dolomieten.


Als ik het dolomieten topic eens lees is de beste overnachtingsmogelijkheid in de buurt van Arabba/Canazei.
Eerste (globale) idee is dan ook om in 2 /3 dagen richting Arabba/Canazei te rijden.
Hier wil ik sowieso DE motorrijdersronde in die streek te rijden: De Sellaronde. 4 passen in 40km:
Sellapas, Pordoipas, Campolongopas en Gardenapas.
Aangezien de passen in de Dolomieten zeer dichtbij elkaar liggen hoef je in principe geen 250km op een dag te rijden, en kun je toch zeer gevarieerde routes rijden.
Verder staat mijn geplande route nog redelijk open, dus alles is verder nog mogelijk.

Gezien ik als vrijgezel niet gebonden ben aan de schoolvakanties wil ik eind juni een 8/9 dagen die kant op. Veel eerder gaan heeft niet veel zin, omdat de meeste passen begin/half juni open gaan.

Wie heeft er zin om mee te rijden?
 
Hoi allemaal,

Ik ga van de week mee met een collega die een GSX 600-F uit 1992 wil aanschaffen. Wat zijn de zwakke punten waar ik op moet letten?
 
De zomer lijkt inmiddels ver achter ons, en ook het weer nodigt niet echt uit om nog een stukje te toeren.
Toch ben ik in gedachte al bezig om in de zomer 2018 weer richting alpenlanden te gaan.

Dit jaar wil ik graag eens richting ‘Bella Italia’ gaan. Meer specifiek de Dolomieten.
Wie heeft er zin om mee te rijden?

This sounds interesting. If I can get the time off at work, and if you don't mind traveling with someone who speaks limited Dutch, drives slowly, and is always getting lost. :]
What are your plans on accommodation; "zimmer frei", airbnb, hotels, camping?
 
Hoi,

wil graag mijn kleppen stellen van mijn gsf 1250s. Heb ervaring met kleppen stellen aan motoren en auto maar nog niet eerder aan deze motor.

wie of wie heeft daar zin in en tijd voor?

Groet,

Marco
 
Hoi Marco,

Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar sta net op het punt om mij op te gaan geven voor de cursus groot onderhoud bij Erik van Lent. Wie weet volgend jaar dus, maar daar heb je nu natuurlijk vrij weinig aan.

Groeten, Eric
 
Zojuist bericht gehad dat ik binnenkort met mijn Suzuki langs mag komen voor de rubriek marathon motor in Moto73. Ben erg benieuwd hoe hij het er vanaf brengt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan