Pyreneeën

Maar wij hebben (wat ik zo inschat van u ;) ) al beiden aardig wat gezien, de omgeving in de Pyreneeën is sowieso mooi als je er voor het eerst komt, de 2e keer ook nog wel, of je dan nieuwe weggetjes blijft opzoeken of tips van anderen gaat opzoeken hangt meer van de persoon af.
ik zoek graag nieuwe weggetjes maar soms is het ook wel leuk om iets terug te zien.
Dat klopt wel ongeveer. Ik denk dat ik al aardig wat van de Pyreneeën heb gezien.
Na heel veel weg-km's zowel in F als in E heb ik ook meerdere toppen van de P. beklommen.
Van de 5 hoogste toppen heb ik er bij 4 op het hoogste punt gestaan. (en vele kleintjes) Waar de toeristenstroom eindigt daar begint het klimwerk. (nou ja, een beetje dan)
Prachtige uitzichten zoals bijv. op de bovenrand van het Cirque du Gavarnie: Super!!

Vlak bij Gavarnie.(was er 2007) Deze opening heet Breche de Roland.
Als je door deze "bres" loopt dan voel je jezelf super-klein! Bres is tevens grens E-F.
breche.jpg

Ik ben daar ook ooit op een wel heel bijzonder 'weggetje' geweest. F en E hebben veel oorlogen gevoerd voor een precieze grens. Uiteindelijk hebben ze besloten om oostelijk van Andorra voor een groot stuk de grens precies neer te leggen op de hoogste kam van het gebergte. Dit 'weggetje' loopt precies daar precies overheen. Met lopen staat je ene been in E en de andere in F. (bijv. Puigmal, nee is niet hoog) Op deze kam kan je ook hele stukken beide landen inkijken.
ATB-ers fietsen er ook overheen. Ook met een crosser? (wel veel obstakels) Mooi werk!
 
Laatst bewerkt:
Nog iemand tips voor overnachten? Liefst niet te duur en met afgesloten garage.
 
Nee nog echt niet andersom! Ten minste, zo was het afgelopen augustus.......
Bij Bagnères de Luchon was het een paar maanden terug nog in F smal en hobbel-de-bobbel, maar direct bij binnenkomst in Spanje werd het gelijk een nieuw aangelegde racebaan. :]
Hmm, dan had ik kennelijk de pech een hobbelig Spaans weggetje uitgezocht te hebben.
..de omgeving in de Pyreneeën is sowieso mooi als je er voor het eerst komt, de 2e keer ook nog wel, ...
Je wilt toch niet beweren dat je na 3 keer wel uitgekeken bent op de Pyreneeën ?! :o
8<
Vlak bij Gavarnie.(was er 2007) Deze opening heet Breche de Roland.
Als je door deze "bres" loopt dan voel je jezelf super-klein! Bres is tevens grens E-F.
[afbeelding]
Ik mis een mens ofzo voor de schaal.. oh wacht... WOW!
 
nee ik wou er mee verwoorden dat je at random de Pyreneeën in kan scheuren en dat het altijd mooi is.
als je dat een aantal keren gedaan hebt weet je ongeveer wat je nog een keer wilt zien of wat je een leuke omgeving vond.
mensen die al een keer of 5 in de Eiffel geweest zijn zullen dit vast herkennen ;)


Nog iemand tips voor overnachten? Liefst niet te duur en met afgesloten garage.



ja, een aantal plekken in frankrijk en in duitsland, zou je je vraag iets specifieker kunnen maken ?
met airbnb kan je gewoon verschillende plekken op de kaart zoeken en dan zelf kijken waar de A260 ligt, prijs kan je ook instellen , dat kan ook bij booking.com
 
:^

en afhankelijk met wie je gaat is heen en terug naar nl en door de Pyreneeën in 1 week wel behoorlijk doorrijden hoor.
 
ja er zijn wel meer dingen te doen, ik raad liever mensen aan om het rustig aan te doen, kunnen ze altijd later nog beslissen om langere afstanden op 1 dag te doen.

italie in 1 keer terug 1200 km , 1 volle dag ellende en hitte, een hallucinerende en lallende partner naast me (ja auto) en half 2 thuis met een doodgereden kat 4 km voor thuiskomst.

900 km terug uit frankrijk voornamelijk snelweg op de motor. oersaai, gevaarlijk en 3 keer geflitst (van voren).

900 km naar de eiffel, hele dag rijden en weer terug, op het stuk in de eiffel na gewoon stom en onnodig.
had nog een avondje kunnen bieren slapen en eten daar voor 4 tientjes

allemaal enorm stomme dingen die ik echt nooit meer wil doen of hoe mee te maken.

daarnaast zijn er nog legio mensen die gewoon psychisch moe worden van motorrijden , na 400 km ofzo is het dan gewoon op.
Ik heb dat zelf ook, maar dan pas na 2 of 3 dagen , maar of het 2 is of 3 weet ik niet van te voren, dus nooit teveel willen of doelen zetten.

en ja met 2 dagen heen en 2 dagen terug hou je netto 3 dagen over in de Pyreneeën, das eigenlijk te weinig, maar 3 weken kan je je ook nog wel vermaken in de Pyreneeën dus wat is dan genoeg he ;)
 
....had in de Eifel nog een avondje kunnen bieren slapen en eten daar voor 4 tientjes

....en ja met 2 dagen heen en 2 dagen terug hou je netto 3 dagen over in de Pyreneeën,
das eigenlijk te weinig..... ;)

Als je tijd hebt, kan je beter dat avondje bieren meepakken voor zo weinig geld.

Ze geven aan dat ze maar 1 wk hebben voor Pyr. Idd eigenlijk te kort.
Om dan in de Pyr. toch nog km's te kunnen maken, heen en terugreis minimale reistijd!
Wel vaak na zo'n heel lange rit, heb je vlgde dag minder zin.

Ik kwam 's avonds 24.00h van de boot in Genua. Vind dan nog maar eens onderdak. Toen besloten achter mekaar naar huis te rijden. (1150km) Viel eigenlijk nog wel mee.
 
Laatst bewerkt:
op de website van motoplus staat in het "toeren" gedeelte een binnendoor route door Frankrijk en een rondje door de Pyreneeën.

Ik ben me aan het orienteren voor een reis naar en door de pyreneeen,niet met de motor ,maar met de cabrio,ook leuk!
De route van motoplus door de pyreneeen heb ik al gedownload en ziet er prima uit.
Als aanrijroute ga ik de B route ,,mooie route dwars door frankrijk,, gebruiken.

Als er nog tips zijn zie ik ze graag!
 
Laatst bewerkt:
Ik lees nog niets over Andorra, erg mooi. Niet de hoofdweg er doorheen (dat is een hel) maar de zijwegen de bergen in :]
 
Ik heb nog wel een mooie 17-daagse reis naar de Pyreneeën en de Franse Alpen. Is ietsje meer dan wat TS gaat doen, maar wellicht kan ik vakantiegangers er blij mee maken?
Reis gaat binnendoor naar de voet van de Pyreneeen en rijdt dan slingerend van de Spaanse naar de Franse kant richting St. Jean de Luz (ligt iets boven San Sebastian). Van daar richting de Middelandse zee met een bezoek aan de Bardenas Reales (stukje woestijn). Eenmaal in het oosten van Spanje gaat de route via een stuk snelweg richting Montpellier alwaar de route weer binnendoor gaat. Al rap zit je op de mooiste slingerweggetjes en rij je de Route de Grand Alpes (of gedeeltes ervan) richting Geneve. Totaal 4860 km.
Ik heb er aardig wat uurtjes inzitten om er een mooie route van te maken. Wij hebben de route vorig jaar op vakantie zelf gereden, en was erg mooi!

Als je mij een pb stuurt, kan ik je de route sturen via de mail.

groet Rob
 
Laatst bewerkt:
Thx Rob voor het doorsturen van je route.

Ik ben ook aan het plannen en ons rondje ziet er voorlopig zo uit:
https://www.google.be/maps/@46.4590...m1!4b1!4m2!6m1!1s14towHKXny6C1dkzUzCjgM47QHCI


Het is een voorlopige ruwe planning, de overnachtingsplaatsen liggen nog niet vast en er is al aan gewijzigd.
Ik leg er jouw route nog eens bovenop.


Heb jij (of anderen) misschien nog tips qua overnachtingsplaatsen?
In de buurt van de Bardenas Reales heb ik voorlopig een kamer geboekt in hotel Santamaria in Tudela.
Het enige wat ik in de buurt vond waar ze een afgesloten garage hebben.

Ik zou graag dicht bij de Bardenas Reales overnachten zodat ik er zowel s' avonds als 's ochtends even kan passeren.


Verder zoek ik nog een hotel aan de Middellandse zee, weer met een afgesloten gargage of parking.
In de buurt van Roses zou ideaal zijn...


Andere hotels die aan te raden zijn op de route zijn ook welkom. ;)
 
Laatst bewerkt:
Thx Rob voor het doorsturen van je route.

Ik ben ook aan het plannen en ons rondje ziet er voorlopig zo uit:
https://www.google.be/maps/@46.4590...m1!4b1!4m2!6m1!1s14towHKXny6C1dkzUzCjgM47QHCI


Het is een voorlopige ruwe planning, de overnachtingsplaatsen liggen nog niet vast en er is al aan gewijzigd.
Ik leg er jouw route nog eens bovenop.


Heb jij (of anderen) misschien nog tips qua overnachtingsplaatsen?
In de buurt van de Bardenas Reales heb ik voorlopig een kamer geboekt in hotel Santamaria in Tudela.
Het enige wat ik in de buurt vond waar ze een afgesloten garage hebben.
Ik zou graag dicht bij de Bardenas Reales overnachten zodat ik er zowel s' avonds als 's ochtends even kan passeren.
Verder zoek ik nog een hotel aan de Middellandse zee, weer met een afgesloten gargage of parking.
In de buurt van Roses zou ideaal zijn...
Andere hotels die aan te raden zijn op de route zijn ook welkom. ;)


Ik had vlakbij de Bardenas woestijn een camping gevonden. Als je de route nakijkt kun je dit ongetwijfeld terugvinden. Wellicht verhuren ze daar een stacaravan of kamers. Is het nakijken waard.
Het ziet eruit als een mooie reis, wanneer ga je?
 
Ik had vlakbij de Bardenas woestijn een camping gevonden. Als je de route nakijkt kun je dit ongetwijfeld terugvinden. Wellicht verhuren ze daar een stacaravan of kamers. Is het nakijken waard.
Het ziet eruit als een mooie reis, wanneer ga je?


Heb de campings gevonden toen ik je route wat beter bestudeerde. :t

Reis is gepland voor juni volgend jaar.
 
Dat mag je wel verwachten, dat er eea afgesloten is. Het kan enorm sneeuwen daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan