Zoektocht woonwerk/tourmotor

FJR weet ik niet, maar BMW staat, ondanks hun opgave, niet bekend als de zuinigste.

Gemiddeld rij ik 1:18,5 met mijn FJR. Opvallend is dat een snelwegrit zuiniger is dan een rit door stad en land. Maar ja, het is dan ook een toermotor he.
 
Ik wil vooral straks 130/140 kmu snelweg kunnen rijden zonder windherrie/turbulentie aan mijn hoofd. Ik weet dat dit heel erg afhankelijk is vd persoon die op de motor rijdt, maar daar ga ik straks ook zeker op letten.. Ik wil niet weer een motor kopen met turbulentie wat ik achteraf met aftermarket schermpjes moet zien op te lossen.... verbaast mij toch wel dat ik zoveel negatieve ervaringen lees over windscherm fjr (standaard)...
 
Nee die zijn verschillend, NC is een lijnblok, de Deauville/NTV is een V-twin.
Oei ... dat is wel heel verschillend dan :P

Ik dacht dat de nc ook de V twin had, maar ik zat er dus serieus naast :o
 
Ik heb een keer een leen Pan-European ST1300 mee gehad, reed zo 1:17-18 met 120-140 op de klok en het scherm kon ver genoeg omhoog voor mij. Viel me alleen wel op dat ik naar het scherm toe getrokken werd als ik boven de 120 kwam.
 
Oei ... dat is wel heel verschillend dan :P

Ik dacht dat de nc ook de V twin had, maar ik zat er dus serieus naast :o
Die vtwin uit de deauville was ook wel aan vervanging toe, stamde al uit begin jaren 80. ;)
 
Gewoon een Diversion 900 kopen. Heb er zelf jaren ww mee gereden. Reed ongeveer 1 op 17 over het jaar gerekend. Nooit stuk gaan is een groot voordeel. Is ideale ww motor voor dat geld. Grote tank comfortabel zitten, kuipje,..
 
Diversion blijft zeker in mijn hoofd zitten, hoewel elektrisch verstelbaar windscherm mij ook erg trekt.. Ik ga sws wat verschillende modellen proefrijden tzt.. ook nog ff sparen in tussentijd. Zoals het er nu uitzier heb ik de motor pas in januari nodig voor ww
 
Ik heb een keer een leen Pan-European ST1300 mee gehad, reed zo 1:17-18 met 120-140 op de klok en het scherm kon ver genoeg omhoog voor mij. Viel me alleen wel op dat ik naar het scherm toe getrokken werd als ik boven de 120 kwam.

Pan, deauville, allemaal niet verkeerd maar vind beiden denk ik toch ff te groot ogen denk ik..
 
Moet zeggen dat die NC wel erg goed rijdt hoor. Lekker zuinig en in plaats van de tank een behoorlijk ruime "kofferbak". Lijkt me voor woon-werk zeker handig. Ik zou er zelf wel het nodige aan extra windbescherming opzetten, want het model waar ik op heb gereden was wel erg kaal. Toch vind ik een cardan wel erg prettig. Los van de slijtage van een ketting, maar meer vanwege het feit dat je echt nooit hoeft om te kijken naar een cardan en dat is zeker bij het doorrijden met slecht weer en in de winter gewoon wel erg prettig.
 
Pan, deauville, allemaal niet verkeerd maar vind beiden denk ik toch ff te groot ogen denk ik..


Deauville vind ik niet zo mooi, al kan ik ook niet echt aangeven waarom. De Pan ziet er inderdaad groot uit, maar ik ben maar een klein opdondertje van 1,72 met lengtemaat 30 van spijkerbroek en binnen een dag kon ik ermee lezen en schrijven. In ogenschouw genomen dat mijn parkeerplaats licht omhoog loopt en ik de motor achteruit parkeer, voelde hij niet heel veel zwaarder dan mijn Div om te manoeuvreren. Toen ik 1,5 dag en 275km later weer op mijn Divje stapte, merkte ik pas weer hoe licht doe daadwerkelijk is.

Oftewel, je went er snel aan, zeker met de afstanden die jij wilt gaan rijden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik rij al een aantal jaar woon werk met een FJR 1300
Niet echt zuinig gemiddeld 1 op 16 maar rij dan ook altijd rond de 140 op de snelweg
goede windbescherming en voldoende vermogen.
staat nu 143.000 op het klokje en ik rij ermee door tot hij uit elkaar valt.
word bij dealer onderhouden

hiervoor reed ik dezelfde afstand met een Pan 1100
grotere tank / zuiniger minder tanken in de week.
was er erg tevreden over maar de teller stond op bijna 200.000 en ik wilde wat meer vermogen
vandaar de FJR en als die op is komt er weer een FJR
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd een ouwe CBR 1000f ww. Zuinig, 1:18 1:19 is goed haalbaar. Ketting gaat al 12000 km mee zonder problemen (zat er op toen ik het ding kocht, dus geen idee hoeveel hij al gedaan heeft). Wel wat gezanik gehad met spanningsregelaar. Blok is bulletproof. De zit is ontspannen en lang vol te houden.
Grote voordeel, ze kosten geen drol maar je koopt veel motor voor weinig geld. Wil je met 200+ richting de Ardennen kan dat ook nog. Ik ben er blij mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan